Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KU ANN SELALU KATA MAKAN HARTA ANAK YATIM

6/01/13

Erkkk !! Makan Harta anak yatim ???




Anak yatim merupakan anak-anak yang tidak lagi mempunyai ibu ataupun bapa. Oleh kerana itulah Allah menggalakkan kita memelihara anak yatim. Namun ada yang mengambil kesempatan memakan harta anak yatim.


Memakan harta anak yatim secara tidak hak adalah dosa besar, namun jika diambil dengan ketentuan untuk proses penjagaannya atau sebagai upah penjagaannya tidak mengapa. Dengan syarat tidak melebihi dari ketentuan yang dibolehkan syarak. Jika seseorang yang menjaga anak yatim kemudian mengambil harta mereka dengan cara zalim iaitu mengambil dengan sesuka hatinya bahkan tanpa izin dan diketahui oleh anak tersebut maka laknat Allah akan menimpa orang tersebut. Banyak ayat Al Quran dan hadis Rasulullah SAW menjelaskan tentang seksaan dan balasan bagi orang yang memakan harta anak yatim dengan cara zalim ini.

Firman Allah SWT maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak yatim itu secara zalim, sama dengan memasukkan api ke dalam perut mereka. Dan mereka yang demikian akan ditempatkan di dalam neraka Sa’ir”. (An Nisa’ 10).





'Mana pergi pampasan RM207 bilion landasan maut?'

 
Sanggupkah anda makan dan mengunakkan wang pampasan orang miskin yang sudah mati yang dahulunya mereka diseksa separuh mati kerana melakukan kerja buruh oleh tentera Jepun.

Apa perasaan anda sekirannya ada pemimpin menafikkan hak Datuk atau pun Ayah anda yang sudah mati, sehinggakan duit yang  sepatutnya dibayar kepada mangsa atau waris sehingga kini kerajaan masih sembunyikan.

Kedutaan Jepun telah mengesahkan membayar wang pampasan buruh paksa Burma dalam tahun 1990 sewaktu pemerintahan Tun Mahathir.... berjumlah RM207 BILLION. 

Di manakah AMANAH pemimpin negara yang diharap oleh rakyat, sehingga menafikkan hak orang susah, rakyat mesti bangkit menentang penyalah guna kuasa.
Pakat ubah .....ini kalilah.....



Sumber
 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.