Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Mahfuz: ‘Saya bukan calon MB’
MUHAMAD MAT YAKIM
13 April 2013
 Mahfuz Omar
Mahfuz Omar
ALOR SETAR - Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar menafikan akan bertanding kerusi Dun Bukit Pinang selain mempertahankan kerusi Parlimen Pokok Sena bagi membolehkannya dilantik sebagai Menteri Besar Kedah jika Pakatan Rakyat (PR) berupaya mengekalkan pemerintahan negeri ini.

Sambil menggeleng-geleng kepala, Mahfuz berkata, beliau tidak pernah diminta oleh pucuk pimpinan parti untuk bertanding kerusi negeri.

“Isteri saya pun satu saja, takkan saya nak bertanding dua kerusi,” ujarnya berseloroh ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya, di sini.

Menurutnya, beliau tidak pernah ambil ‘pusing’ mengenai cakap-cakap seperti itu kerana tumpuannya hanya untuk mengekalkan kerusi Parlimen Pokok Sena di bawah penguasaan Pas.

“Saya tak pernah tahu siapa calon menteri besar, atau sama ada menteri besar (Datuk Seri Azizan Abdul Razak) perlu ditukar. Saya yakin kita akan kekal berkuasa di Kedah dan berjaya ambil alih Putrajaya,” katanya.

Mahfuz antara lima pemimpin kanan yang diputuskan Pas dalam mesyuarat parti itu Selasa lalu untuk mempertahankan kerusi yang disandang, dijangka akan berhadapan dengan Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Sahlan Ismail, juga anak jati kawasan itu.

Ditanya mengenai calon ‘heavyweight’ yang akan dihadapinya, pemimpin Pas yang berasal dari Titi Gajah itu berkata: “Ini pertandingan biasa, sesama adik beradik. Kita berlawan dalam politik bukan untuk bermusuh.”

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.