Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

CARA KERAJAAN PERPADUAN KEW ?

Jumaat, 19 Julai 2013

PRK Kuala Besut: 16:16 paling menguntungkan rakyat Terengganu


Apakah pengundi Kuala Besut akan menjadi sebahagian dari pengukir sejarah politik negara untuk mencipta sidang Dun 16:16, di mana kerajaan dan pembangkang menyamai kekuatan yang pertama, akan hanya terjawab pada 24 Julai nanti.  Ketentuan bagi mencipta rekod sejarah terletak kepada mereka setelah semua pihak kini giat menggembleng tenaga bagi mendapatkan sokongan dari para pengundi.

Pelbagai komentar dibuat oleh kedua-dua pihak berhubung senario tersebut. BN menyerang teori 16:16 dengan menggambarkan akan wujud sebuah kerajaan tergantung yang tidak stabil.

Bahkan, lebih tragis bila mana Khairy Jamaluddin pula menggambarkan senario ini sebagai berita malang bagi Perdana Menteri Najib Tun Razak, walaupun pengarah pilihanraya Tan Sri Muhyiddin Yassin. Ini antara komentar paling aneh.

Namun, PAS berpandangan bahawa senario 16:16 ini sebagai pembentukan sebuah kerajaan yang sangat berimbang di mana peranan PAS dan Pakatan Rakyat dalam Dewan Negeri lebih besar dan bertanggungjawab membolehkannya memastikan segala dasar, perbelanjaan, projek dan pembangunan yang ingin dilaksanakan akan berjalan dengan lebih adil dan telus.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.