Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JANGAN SALAH GUNA SYARI'AT


ADA NEGARA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN SYARIAT TETAPI DALAMNYA SEKULAR, NEGARA INI WAJIB DIHANCURKAN DAN PENGUASANYA WAJIB JUGA DIHUKUM GANTUNG SAMPAI MATI KERANA MENGHINA HUKUM ALLAH - Pak Karamu

Selasa, 9 Julai 2013

Syariah Islam punca Mesir bergolak


Mesir adalah antara negara umat Islam yang menjadi perhatian musuh-musuh Islam sejak sekian lama selain daripada Pakistan dan Indonesia. Keadaan geografinya yang strategik ditambah pula dengan sumber minyak yang banyak cukup membuatkan Mesir sebagai sebuah negara Afrika Utara yang penting di rantau Asia Barat.

Sejak sekian lama, Mesir terlibat dalam perang Arab-Israel, termasuk Perang Enam Hari 1967, yang mana Mesir dan Israel menjadi pemain utamanya termasuk juga sekutu Israel iaitu AS.

Jeneral yang memimpin Mesir dalam Perang Enam Hari adalah Jeneral Jamal Abu Nasser, menyaksikan Mesir kalah dalam pertempuran tersebut termasuk beberapa tempat yang berjaya ditawan Israel antaranya Bukit Golan di Selatan Syria dan Baitul Maqdis.

Mesir sangat berkepentingan bagi Israel dan AS, bukan hanya atas kepentingan ekonomi tetapi juga atas kepentingan kedudukan Mesir yang berjiran dengan Palestin. Ini beerti, menyelamatkan negara Islam Mesir dari kongkongan sekutu-sekutu Israel dan kelompok-kelompok berkepentingan akan turut memberi kesan kepada Palestin.

Pemilihan Dr Morsi sebagai Presiden Mesir cukup membimbangkan musuh-musuh Islam. Mereka tidak takut dengan pemerintah yang amanah dan adil, meskipun pemerintah itu seorang muslim, tetapi apa yang sangat dibimbangi adalah seorang pemerintah yang ber’sama’nya syariat Allah SWT dalam memimpin negara.

Itu sahaja alasan mereka untuk memusuhi gerakan Islam di mana sahaja mereka berada. Hakikat yang pejuang Islam mesti sedar, syariat Allah SWT yang sedang kita junjung sentiasa membuatkan musuh-musuh Islam gelisah.

Isu kerajaan Mesir digulingkan bukan isu baru, tahun 1952 menyaksikan pemerintahan beraja Mesir digulingkan. Husni Mubarak juga digulingkan beberapa tahun sebelum ini. Isu yang perlu menjadi fokus utama di Mesir sekarang adalah kerajaan Islam yang berhasrat melaksanakan syariah telah digulingkan.

Musuh-musuh Islam atas nama sekularisma, nasionalisma dan liberialisma juga Israel, AS dan sekutu-sekutunya yang lain sentiasa bersatu hati menentang Islam dan pemerintahannya.

Saya jamin jika Dr Morsi tidak berhasrat melaksanakan syariah Allah SWT atau tidak ada kecenderungan ke arah itu ketika memegang jawatan presiden sebelum ini, nescaya tidak akan berlaku rampasan kuasa seperti yang berlaku tempoh hari.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.