Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RCI,RCI,RCI TABUNG HAJI ........

NAK SANGAT TENGOK SIAPA YANG KENA DAN YANG BANGANG !

-Pak Karamu-

Umno sokong siasatan terhadap TH

AddThis Sharing Buttons
Khaled Nordin
Khaled Nordin

(Ubah saiz teks) 

KUALA LUMPUR - Umno menyokong penuh sebarang siasatan dan usaha untuk membongkar kebenaran membabitkan isu kewangan Lembaga Tabung Haji (TH).

Naib Presidennya, Datuk Mohamed Khaled Nordin berkata, bukan sahaja Umno malah beliau percaya seluruh umat Islam di Malaysia berkongsi pandangan sama.

Justeru, beliau menyambut baik saranan Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan yang mencadangkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan dengan segera.

[ARTIKEL BERKAITAN: Tabung Haji bayar dividen guna simpanan pendeposit]
[ARTIKEL BERKAITAN: Skandal Tabung Haji satu tragedi?]

“Ia bagi menyiasat, mengesah dan menerangkan secara telus dan terperinci tentang kedudukan serta amalan kewangan TH.

“Tabung Haji merupakan satu institusi awam yang sangat kritikal kepada orang Melayu dan Islam. Jadi, tidak harus ada sebarang kompromi dan dolak-dalik dalam memberi pencerahan dan keadilan berhubung isu ini.

“Semua pendeposit dan pihak yang berkepentingan mempunyai hak untuk mengetahui keadaan sebenar,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Tabung Haji ada defisit RM4.1 bilion, langgar akta TH 1995]

Tambah beliau, sekiranya didapati ada salah laku dalam tadbir urus atau penyelewengan, maka pihak yang terlibat mestilah disiasat dan dibawa ke muka keadilan.

“Jika tidak ada salah laku atau penyelewengan sebaliknya hanyalah satu perbezaan standard atau amalan dalam proses perakaunan dan audit, penjelasan serta penerangan yang penuh dan benar juga mesti dilakukan.

“Melalui RCI, sudah pastinya siasatan yang telus serta tidak berpihak akan dapat dilakukan.
“Saya yakin RCI juga adalah forum terbaik untuk kita menentu sah kebenaran dan kedudukan sebenar perkara ini,” katanya.

DAH MULA NAK MAIN SILAP MATA ATAU BANGANG ?
Kami bukan juruaudit TH, kata EY
EY
EY
(Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Ernst & Young (EY) menjelaskan bahawa ia bukanlah juruaudit Lembaga Tabung Haji (TH) dan tidak mengeluarkan sebarang "laporan audit" berhubung penyata kewangan TH.

Skandal TH: Segera bawa ke muka pengadilan

Muhammad Khalil Abdul Hadi
Muhammad Khalil. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB

(Ubah saiz teks)

SHAH ALAM - Pemuda Pas menegaskan kes pelanggaran Akta Tabung Haji 1995 yang didedahkan menteri kelmarin perlu segera diambil tindakan perundangan.
ADA APA-APA KE HUJAH NAJIB NI ?

SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membidas tindakan Kerajaan PH yang mempolitikkan Tabung Haji (TH).

8 orang berkata:

Anonymous said...

Pas baru nak menyalak mcm anjing kes skandal TH. Rafizi dah dedah lama dahh. Tu semua kerja jahat sekutu pas la ni.

Anonymous said...

Pas mmg anjing, buta perut.

Anonymous said...

Patut hadi menyalak dlm parlimen. Tapi tu laa.. dia kaki ponteng. Terlebih salak nanti kena kawan sendiri pulak.. ishh payoh.. payohh

Anonymous said...

Cina2 kafir yg berlakon org melayu islam ni sudah2 lah,,,jadi a berlakon. Org melayu islam dah bersatu,,,kerajaan ph taik ni,,bodoh. 6 bulan memerintah,,keadaan semakin teruk. Slogan " najib jatuh, harga barang turun "...ini slogan busuk mcm tahi cina kafir makan babi je.

Anonymous said...

Ramai geng lebai yg pantas bangun bela tertuduh dlm isu ni.. yg ketara tantawi, takiri, anak hadi.. ingat nama2 ni.. bkn apa..takut lupa

Anonymous said...

Ernst & young kata Dia bukan auditor TH. Tapi camner jibon dan chai jibon boleh Kata TH untong 4 bilion dan boleh bagi dividen?? Geng jibon eddy pok mat yeh pun percaya kat jibon ker? Oiii eddy pok mat yeh!!! Jibon cakap gitu sbb nak selamat diri drp kena dakwa la bengongg!! Oii bengong, pakar perompak tahap global tak akan mengaku dia perompak laaa... Kih3

Anonymous said...

Bengong cai pok ya mabok pil kuda ni. Gi la gigit balak mcm abe mat telo turr

Sayful Jaelani said...

Aku kerja di Hongkong 3 THN. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat tidur mlm Kerja sampe subuh pgi klo lagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 3 THN, kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suro di facebook, awalnya Q ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Uang Gaib , tp Q beranikan diri coba telpon beliau. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, Q di Hongkong bisa pulang ke indonesia dengan selamat jg dah Alhamdulilah jika ada teman minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282354640471 smg bisa di bantu sprti Q. Amin...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.