Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

YOU PUNYA MULUT MINTA MA'AF HATI YOU MASIH KOTOR

AWAK BARUA DAN KURANG AJAR.

AWAK TAK LAYAK JADI WARGA NEGARA MALAYSIA

BERAMBUUUUS !

PARTI POLITIK YANG DAPAT DANA JANGAN JUAL NEGARA DAN TENTERA YE !

Image result for ASKAR KERJA MAKAN TIDUR

 

PATUT LA  MENTERI PERTAHANAN BISU RUPANYA DAPAT FULUS DARI TAIKUN 


Dia membantu untuk Tabung Mat Sabu dan AMANAH (PAN) Nasional.


Dia memberikan sumbangan kepada AMANAH (PAN) Perak dan dalam ucapannya dia kata dia akan tambah lagi.

 -Pak Karamu-

Taikun minta maaf kata tentera hanya 'makan dan tidur'

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Selepas mengundang kecaman pelbagai pihak, pengasas Gamuda Bhd Koon Yew Yin meminta maaf atas kenyataannya yang antara lain menyifatkan anggota tentera negara ini hanya "makan dan tidur".

Koon berkata kecaman yang diterimanya mungkin disebabkan caranya mengeluarkan kenyataan itu yang tidak disenangi sesetengah pihak. 

"Saya meminta maaf jika saya menyinggung perasaan anggota pasukan keselamatan," katanya seperti dipetik Utusan Online hari ini.

"Sepatutnya saya berkata pasukan tentera diperlukan ketika perang untuk mempertahankan negara. Ketika keadaan negara aman, mereka sepatutnya melakukan kerja lain untuk meningkatkan ekonomi negara kita
"Namun ada pihak yang tidak suka dengan cara saya memperkatakan tentang anggota tentera," katanya lagi.

Semalam, Koon dalam blognya antara lain berkata ramai anggota tentera hanya makan dan tidur malah ramai antara mereka tidak pernah menembak, dan mencadangkan anggota tentera dihantar bertugas ke ladang Felda.

Kenyataan itu disampaikan menerusi satu tulisan bertajuk "Cadangan saya untuk mengurangkan dan meningkatkan perkhidmatan awam kita".

Kenyataan itu mengundang kritikan pemimpin kerajaan, pembangkang dan NGO yang menyifatkan kenyataan itu menghina menghina pasukan angkatan tentera Malaysia (ATM).

Timbalan Menteri Pertahanan Liew Chin Tong menyifatkan kenyataan Koon sebagai satu salah faham terhadap angkatan tentera dan perlu diperbetulkan.

Pada masa aman, kata Liew, tentera berperanan membantu pelbagai agensi tempatan dan misi antarabangsa.

"Tentera adalah langkah dan pilihan terakhir bagi negara. Memetik pepatah Latin, ‘si vis pacem, parabellum’; jika mahu keamanan, bersiap sedia untuk peperangan. Semua pihak harus faham konsep kesiapsiagaan angkatan tentera sebagai pilihan terakhir," katanya semalam.

7 orang berkata:

Anonymous said...

Halau dia dan keturunan dia dari Bumi kita. Hentikan apa sahaja kepentingan perniagaan yang bangsat ni ada dengan Kerajaan dan berkaitan. Projek MRT dan lain2 lagi. Bila orang lupa daratan, akan keluar sikap sebenar mereka. Buat kenyataan yang dangkal. Macam mana boleh berjaya dalam perniagaan kalau bangsat ni tidak amalkan rasuah. Memang dia cari pasal. Jika tiada apa2 tindakan, bangsa kita memang reput! Apakah kita orang2 Melayu sudah jadi mayat hidup?

Anonymous said...

pi la demo kat depan rumah dia pak karam, buat solat hajat baca yassin ramai2..lepas tu baca doa pecah perut.

Anonymous said...

Habis lah keselamatan negara klu anggota keselamatan kerja di felda. Patutnya dia yg kerja di felda. Dah tua tapi bodoh.

Anonymous said...

Kurang ajar dan menghina semua kaki tangan awam. Dah kaya tak sedar diri. Tentera, polis dan guru rasa amat terhina dgn kenyataan dia ni. Dia kaya pun sebab negara aman dijaga tentera dan polis. Klu tak ada polis dan tentera dia ingat boleh cari makan mcm sekarang ker? Dasar manusia tak kenang jasa. Pentingkan diri sendiri. Cilaka orang mcm ini.

Myshah said...

Tokeh2 cina sekarang dah gelabah. Ekonomi msia makin parah sebab itu cakap merapu. kapir ni asyik pikir nk kaya tak habis2.

Anonymous said...

Demo bawak kereta kebal..

Anonymous said...

Wow..
Cai dah menyalak..
Welcome cai..
Idup komrad..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.