Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
DAP: Norman diambil tindakan selepas PRU13
RUZY ADILA IDRIS
29 April 2013
Anthony Loke
Anthony Loke
PETALING JAYA - Timbalan Pengerusi DAP Johor, Norman Fernandez bakal dikenakan tindakan tegas oleh parti itu selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kerana didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan terhadap Pas.

Setiausaha Pengelolanya, Anthony Loke berkata, tindakan itu hanya akan diambil selepas pilihan raya kerana DAP ingin fokus bagi menghadapi PRU13 yang hanya tinggal berbaki beberapa hari sahaja lagi.

"Kenyataan adalah beliau sebelum ini hanyalah bersifat peribadi dan bukannya mewakili parti DAP.

"Semangat dalam Pakatan Rakyat (PR) adalah jelas.

"DAP menyeru ahli serta penyokongnya untuk memberikan sokongan penuh bukan hanya kepada calon DAP malahan calon dari Pas dan juga PKR kerana calon ketiga-tiga parti adalah calon dari PR," katanya pada sidang media selepas mesyuarat Pimpinan PR, di sini hari ini.

Kelmarin, sebuah akhbar berbahasa Inggeris melaporkan Norman meminta masyarakat bukan Islam di Johor supaya tidak mengundi Pas kerana menyifatkan parti itu sebagai ekstremis.

Mengulas perkara sama, Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu berkata, Pas tidak akan terjejas berhubung kenyataan yang dikeluarkan oleh Fernandes itu.

"Kami sekarang hanyalah mahu kalahkan BN dan menuju ke Putrajaya.

"Orang Pas dan calon-calon Pas akan tetap menyokong calon-calon dari DAP," tegas beliau.

Tambah beliau, Majlis Syura juga telah memutuskan semua ahli Pas harus memilih semua calon daripada PR pada pilihan raya nanti.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.