Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RAKYAT HENDAK TAHU SEJAUH MANA RCI BERPUNGSI

MAHADHIR&ANUAR IBRAHIM PERLU BERTANGGUNGJAWAB ANDAI KEDUA MEREKA INI BERSUBAHAT ATAU MEREKA TIDAK BOLEH LARI DARI TANGGUNGJAWAB
 
RAKYAT JANGAN LAGI TERPERANGKAP DENGAN KEDUA PEMIMPIN INI
 
 
-Pak Karamu-
 
 
 
 
U-turn terkini Mahathir berkait RCI: Najib
Najib Tun Razak
Najib Tun Razak - Foto Bernama
 
SHAH ALAM - Sokongan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa didorong oleh kebimbangannya yang mendalam mengenai keputusan Kabinet membentuk Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk menyiasat kebenaran di sebalik kerugian Bank Negara berjumlah RM30 bilion.

Jelas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak, Mahathir mengetahui bahawa penemuan RCI boleh membawa kepada pendakwaan jenayah, jadi dia tidak mampu untuk mempunyai individu yang sangat relevan dengan kes seperti Anwar memberi keterangan terhadapnya.

"Adalah ironis bahawa Mahathir kini memerlukan Anwar, lelaki yang dipecat dan dipenjara. Sama seperti dia kini memerlukan Lim Kit Siang, seorang lagi lelaki yang dia dipenjara, kerana pada hakikatnya Kit Siang mengawal pembangkang kerana DAP mempunyai majoriti kerusi parlimen - sedangkan parti Mahathir hanya mempunyai satu," katanya dalam satu kenyataan.

Sebelum ini, Kabinet bersetuju dengan syor Pasukan Petugas Khas (PPK), agar Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan bagi membolehkan siasatan dilakukan terhadap kes kerugian urus niaga mata wang asing pada 1980-an dan 1990an.

PPK ditubuhkan pada Februari lepas, untuk menyiasat kerugian Bank Negara kira-kira 25 tahun lalu dan mengenal pasti pihak bertanggungjawab.

Menjawab kepada perkembangan itu, Mahathir yang terkait namanya berhubung isu itu dipetik berkata, beliau bersedia hadir di inkuiri yang ditubuhkan secara sah bagi menjawab sebarang tuduhan terhadapnya.

Memetik kenyataan peguam Mahathir, Mohamed Haniff Khatri Abdulla berkata, Mahathir secara konsisten menyatakan dengan jelas bahawa beliau tiada masalah untuk hadirkan diri di mana-mana mahkamah ataupun inkuiri yang ditubuhkan secara sah di sisi undang-undang, bagi tujuan menjawab segala tuduhan tidak berasas yang dilemparkan terhadap beliau oleh sesiapa sahaja.

Katanya lagi, Mahathir juga tidak pernah langsung dipanggil untuk membantu siasatan Pasukan Petugas Khas (PPK), sejak ia ditubuhkan sehingga kini.


Dalam pada itu, ulas Najib lagi, tindakan  Mahathir juga didakwa didorong bukan oleh kepentingan nasional, tetapi oleh kepentingan peribadi yang mementingkan diri sendiri.

"Dia terobsesi dengan menyelamatkan warisan keluarganya dan menjadikan anaknya Mukhriz Mahathir Perdana Menteri," katanya.

Kata Najib lagi, Mahathir juga tidak mempunyai prinsip dan akan melakukan apa sahaja - termasuk bersekongkol dengan mereka yang dipenjara, memanggil campur tangan asing di negara demokratik yang berdaulat kita, sabotakan ekonomi kita, dan membuat 100 U-turn jika diperlukan untuk memanipulasi fikiran rakyat - seperti cara Untuk mencapai hujung yang diingini.

"Anwar mungkin jatuh untuk ini, tetapi saya percaya negara tidak akan. Kerana dengan hanya satu kerusi Parlimen, Pengerusi Pribumi tidak dapat memutuskan siapa yang menjadi Perdana Menteri. Ia akan menjadi terlalu tidak demokratik," katanya lagi.

9 orang berkata:

Anonymous said...

Kikiki rakyat nak tau, rm90juta tu lobai nasha makan sorang atau bahagi berdua dgn lobai hadi?

Anonymous said...

Ki ki,,lucu lihat gelagat baruah makan tahi khinzir dap tak jemu2 dok wirid fitnah isu 90 juta yg dah tak laku satu sen pun. Tapi bagi pecacai ,,ia bagaikan najis lge yg sedap di makan mereka...ha ha..

Unknown said...

mungkin ini sudah rejeki saya,tanpa di sengaja kemarin saya buka2 internet,saya lihat postingan orang tentan MBAH BUDI HARTONO.katanya bisa membantu orang melunasi hutang melalui program pesugihan,jadi saya memberanikan diri untuk hubungi,karna ekonomi sangat susah,semenjak usaha bangrut,syukur alhamdulillah MBAH BUDI HARTONO mau membantu saya,saya di kasi pesugihan dana gaib 5Miliar.terima kasih banyak MBAH,usaha yang dulunya bangrut,kini sudah saya bangun kembali,berkat bantuan MBAH.rencana saya dan keluarga,mau datang ketempat MBAH untuk silatuh rahmi,bagi saudarah2 yang ingin merubah nasib seperti saya,silahkan hubungi O85_256_077_899 MBAH BUDI HARTONO untuk info lebih lengkap buka blog MBAH agar lebih di mengerti PESUGIHAN DANA GAIB TANPA TUMBAL silahkan buktikan sendiri,karna saya sudah membuktikan,ingat kesempatan tidak akan datang untuk kedua kalinya..

Anonymous said...

parti kaki bontot hari2 nyalak kejar pungkok parti jual agama..hihihi..
dia x stim kat parti kaki bontot ko la.. dia nak kat abg lim.. hehehe.. dok nyalak2 kejar pungkok org, x malu ke hihihi

Anonymous said...

lobai lobai semuo dapek titm jo indak dapek

Anonymous said...

Belum siasat pun isu rm90juta tu. Parti lobai pun belum saman SR. Tin milo dah penuh ke belum?

MEMBALAK BERSAMA ULARMAKKK said...

Tahniah lobai klate.

MEMBANGUN BERSAMA ROCK.
MEMBANGUN BERSAMA GELEK DANGDUT.
MEMBANGUN BERSAMA BALAK.

Hidup rock 3x
Hidup gelek dangdut 3x

MEMBALAK BERSAMA ULARMAKKK said...

Tahniah lobai...

MEMBANGUN BERSAMA ROCK.
MEMBANGUN BERSAMA GELEK DANGDUT.
MEMBANGUN BERSAMA BALAK.

Rock 3x
Gelek dangdut 3x

Anonymous said...

tahinah parti kaki bontot dan parti jual agama.. 2 2 sempoi hihi

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.