Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KHALID SAMAD BERDUSTA, SEDANGKAN AMALAN DUSTA ITU ADALAH AMALAN PAN

SEBENARNYA AMALAN ASATIZAH ITU TIDAK UJUD DIDALAM PAS.

FULL STOP.

APA YANG DIKETAHUI UMUM IALAH PENGHIJRAHAN AHLI PAS KEPADA PENUBUHAN PAN ADALAH SEBAB MEREKA KALAH DALAM PERHIMPUNAN MUKTAMAR PAS, BUKAN KERANA ASATIZAH.

KUMPULAN PAN ADALAH KUMPULAN YANG KECIWA KERANA KEKALAHAN, BILA KALAH MEREKA HILANG KUASA, BILA HILANG KUASA MAKA MEREKA TAK DAPAT MEMPERKUDA PAS UNTUK PAKATAN HARAPAN.

MEREKA LARI KERANA KECIWA KERANA PAS TIDAK MAHU MENGIKUT SELERA PKR DAN DAP KESAN LANGKAH KAJANG.

INI KHALID SAMAD MEMANG SUKA BUAT FITNAH KERANA FITNAH ITU DARAH DAGING DIA, SEMUA ORANG TAHU.

ORANG PAS TIDAK MAHU JADI KUDA YANG DICUCUK HIDUNG OLEH PKR DAN DAP SEPERTI MANA GOLONGAN PAN YANG JADI KUDA DAP. 

KEBETULAN PULA ADA JUARA MEMECAHBELAHKAN MELAYU DIDALAM PAKATAN HARAPAN IAITU MAHADHIR MUHAMMAD, YANG MENJADI KEAGUNGAN PAN.

-Pak Karamu-

 

 Golongan asatizah punca Pas jadi parti ekstrimis?

AddThis Sharing Buttons

Khalid Samad
Khalid Samad
(Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR - Golongan ulamak dan asatizah yang tiba-tiba muncul dalam Pas sejak  beberapa tahun didakwa menukarkan parti itu kepada sebuah parti ektrimis.

Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad berkata, kemunculan golongan itu di tengah pelayaran Pas dalam arena politik menyebabkan masa depan parti itu tidak secerah dahulu.

Menurutnya, sikap golongan itu yang begitu terbawa-bawa dengan budaya daripada Timur Tengah, mempengaruhi pemikiran ahli dan pimpinan Pas sedia ada.

"Mereka ini adalah golongan yang baru pulang daripada melanjutkan pelajaran di Timur Tengah dan begitu taksub dan terbawa-bawa dengan cara di sana.

"Mereka cuba terapkan cara yang sama seperti di sana (Timur Tengah) kepada Pas dan inilah hasilnya," katanya kepada Sinar Online.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan mana-mana individu yang dimaksudkan.
"Mereka ambil alih Pas dan tidak faham bagaimana untuk menggerakkan parti dalam sistem demokrasi berparlimen.

"Bila rakyat mengkritik mereka, mereka terus sahaja melabel rakyat dengan mengatakan rakyat cuba menjatuhkan kerajaan Islam," katanya.

Khalid pada masa sama mengakui ia menjadi punca Ahli Parlimen Shah Alam itu meninggalkan Pas dan menyertai Amanah pada 2015.

"Untuk seketika, kita sudah berjaya bawa Pas keluar daripada pemikiran lama, namun ia tidak dapat bertahan.

"Kemunculan golongan ini memusnahkan apa yang telah dibina dalam Pas," katanya.

Menurutnya, meskipun lebih tenang berada dalam Amanah, beliau tidak menafikan sayangnya kepada Pas belum pudar.

"Saya sudah lama bersama Pas, saya membentuk Pas sejak saya masih muda lagi. Sedih rasanya bila begini pengakhirannya.

"Selama ini, saya cukup jaga Pas, saya tatang betul-betul, namun dengan mudah golongan ini muncul dan menjadikan Pas sebagai parti terpinggir," katanya.
 

103 orang berkata:

Anonymous said...

Kedua-dua pihak kena berlapang dada.
Tunggu shj pilihan rakyat pd PRU 14.

Anonymous said...

Hadi dan 10 lebai hitam kena berlapang dada bila dipanggil mahkamah london. Jgn nak ponteng2 pulak. Ni la peluang nak bersihkan nama.

Anonymous said...

Karamu dah start meroyan sebab dendam kesumat pada parti amanah. Karamu tak yakin pas boleh menang la tuuu.

Anonymous said...

Alhamdulillah,,pas komited dgn apa yg dijanjikan. Janji saman sr,,berjalan sehingga pencacai penjilat dap terkedu tiada bukti,,ha ha. Tunggu pan cipta fitnah baru pulak,,,

eri said...

Khalid samad aku tak brapa pasti...yg confirm babi hadi ulama haram jadah kepala bapak kau....
skali terrorist la pulak...memang lebai malang la barua ni...

eri said...

Alhamdulillah mesti xda masalah nak terangkan pasai duit baru...keta baru...bini baru...abang baru...kan???ka ko ni la jenis kepala bapak kau yang tuhan pekembar dan pis dok puja sangat tu kata ari tu kan...

eri said...

oooo lupa plak...ambiga xmau saman ka??dekat sikit dalam malaysia ja..eh lupa lagi plak lagi jauh lagi besar la tin milo boleh tadah ek...hahaha kepala bapak ko...

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [8119] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 570 JUTA ,


PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Macamana ni pan?.. Ari tu cakap duit 1mdb sponsor kem ulama yang menyebabkan kekalahan geng liberal masa pemilihan..geng liberal membawa hati yang luka keluar dari pas.. Ni keluar pasal asatizah pulak punca...

Tak konsisten a.k.a meroyan lah pan ni..

Anonymous said...

Kurang ajar kamu ni. Hina orang sesuka hati. Aku rasa mak bapak kau pun tak ajar kau jadi mulut cabul begini

Anonymous said...

Sosialis, sekular, liberal, kafir harbi, kini semuanya menjadikan ulama musuh no 1 bila melihat kemaraan politik Islam yang terlalu terkedepan..

Isu dan fitnah bercorak kitar semula, sambung bersambung antara mereka terhadap ulama..

Dan, keharmonian yabg terbentuk dalam parti pas dicemburui mereka, walau sekuat mana mereka mencuba..

Memang ramai lagi rupanya rakyat malaysia yang cibtakan Islam, inginkan perubahan ke arah politik Islam yang sebenar.

Dan sekali lagi, tunjukkan apa yang mampu parti anda lakukan kalau nak menang, bukannya politik cuba mencari keburukan parti lain.. Itu yang rakyat nak tengok sebenarnya..

Anonymous said...

Lobai terorist. Kata pak arab

Anonymous said...

Kami percaya yang pak arab trlah memasukkan 2.6 billion dalam akaun pm kami sekarang ni.. Kami tak kan menuduh lagi pm kami.. Kita geng..

Anonymous said...

Tak perlu marah.. Sosialis, sekular, liberal memang akan hilang rasa hormat pada ulama.. Yang betul2 nak kepada Islam dan masih berada dalam nikmat Islam je yang tau setinggi mana darjat ulama..

eri said...

aku pun x penah jumpa mak bapak ko macam mana nak tau yg ko ni bukan anak haram...akhir kata KEPALA BAPAK KAU....

eri said...

haha haha....kepala bapak kau...

IrWrWs said...

Hi eri, aku yakin kau pasti tak mampu nak hina tokong gampang lks dan lge sebagaimana kau hina TGHH kan? Terimalah akibatnya nanti bro.. time wiil tell..

Anonymous said...

http://abnnasution.blogspot.com/2017/11/bersatu-jangan-alih-isunya-dengan.html?showComment=1511459878829&m=1#c7788104480371702691

Alkisah, setelah 2 purnama lamanya siri penjelajahan kleptokrasi seluruh malaysia, kini sudah tiba masanya untuk acara grand final perhimpunan mega besar2an kleptokrasi untuk diadakan..

Lam pu tiang : kita mau lantik, matt my boo jadi pengelusi perhimpunan mega..

Tun kubang : itu cadangan u ye lam?..

itu decision... Jawap
lam pu tiang tegas..

Matt my boo : ok agenda pertama mesyuarat kita hari ni, tin milo untuk dana pru..

Tun kubang : eh, kan kita dah bagi title tin milo tu kat bulatan..

Papazi : sabar semua, sabar.. Provoke dah bersedia awal2 lagi untuk kutipan derma2 kita..

Matt my boo : online ye papazi?..

Papazi : derma online untuk provoke sahaja ok?..

Tun kubang : a ah matt ni.. Kalau tak macamana papazi nak dapat 80% komisyen tu..

Papazi mengambil kotak dari bawah mejanya..

Matt my boo : ala sama je dengan konsep tin milo..

Come on guys, kita hoppa alliances ok..tak kan nama tin milo.. Introducing!! The transparent translucent non fluorescent box.. Umum rafizi dengan bangga..

Dan provoke ada buat kaji selidik pasal box baru ni.. Dari 5 orang yang kita interview, semua lima2 berkata malu nak masukkan seringgit je, sebab orang lain boleh nampak...

Waa, manyak pandai ah papaji.. Saya suka saya suka.. Puji lam pu tiang..

sapa nak kutip derma tin milo nanti?.. Tanya matt my boo yang masih tersasul menyebut tin milo ..

Kita suruh armageddon kutip.. Pandai cakap je tak guna jugak.. Kata bidin secara tiba2..

Matt my boo : mana ada sayap armageddon, kan takde dalam perlembagaan parti.. Macamana boleh lupa pulak masukkan tu?..

Bidin : awal2 dulu semua orang bz.. Bergaduh sana2 sini lagi rebut jawatan.. Aku suruhlah macai copy paste perlembagaan parti mana2..
Sampai part sayap armageddon dengan seri kendi, diorang tak pandai eja pulak.. Tu yang skip tulis pemuda pemudi je...

Oooo....

Dan begitu lah kisahnya..

Segala persediaan dibuat rapi untuk perhimpunan mega besar2an kleptokrasi 100,000 orang..

Anonymous said...

Walaupun dia pemimpin malaysia, tak semua yang dia cakap kita kena ikut tau.. Kepala bapak kau tu salah satu yang kita tak patut ikut.. Hihi..

IrWrWs said...

Syukurlah, TGHH masih berdiri kukuh menghadapi tentangan para kafirun mahupun munafkun.. di dalam mahupun di luar negara..

IrWrWs said...

Terbaeklah bro.. nukilan abad ini..

Anonymous said...

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Anak Bukit Datuk Amiruddin Hamzah diingatkan tentang baiah oleh kepimpinan PAS, sebaik selepas beliau mengumumkan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dari PAS, hari ini.

Ingatan itu disampaikan Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Pehhh Pas dah macam kumpulan Kongsi Gelap ada sumpah berbagai!
Gangster Pak Lebai

Anonymous said...

Kepala bapak lks lge tghh

Anonymous said...

Kepala bapak lks lge tghh eddy wang

Anonymous said...

Tolong bg nama kafirun dan munafikun tu. Tghh tu nabi ke? Pas tu agama ke? Agama tghh suruh rembat duit gaji cikgu yik ye? Sapa munafik? Bagi nama la

Anonymous said...

Dia ni memang dari awal masuk list tak dicalonkan semula oleh pas.. Pan pun satu, tak sebut nama dia sebagai calon nanti.. Sebab tu masuk ppbm, peluang cerah.. Hihi..

Dalam Islam pun, dengan mengucap 2 kalimah shahadah kita berjanji jugak tau.. Tak boleh murtad dah.. Nak kata camne? Islam tu macam gangster jugak eh?.. Bahasa lembut sikit Islam itu terrorist.. Camtu eh?..

Yang harunya, baiah calon ni di cadangkan oleh bekas ahli pas yang dalam pan.. Dia cadangkan, dia antara yang paling awal langgar..tak tau lah camne nanti tu..

Anonymous said...

Kalau macai bn memang la.. Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.. Hihi..

Anonymous said...

Kalau macai bn memang la.. Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.. Hihi..

antiug said...

Memang x tau sbb syurga neraka hak Allah.....bkn hak pas dan lebai malang....

antiug said...

Memang x tau sbb syurga neraka hak Allah.....bkn hak pas dan lebai malang....

Unknown said...

ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
>>>>>TOTO TOGEL 2D 3D 4D KLIK DISINI <<<<<
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL
angka;GHOIB: singapura
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum
angka”GHOIB; laos…
angka”GHOIB; macau
angka”GHOIB; sidney
angka”GHOIB: vietnam
angka”GHOIB: korea
angka”GHOIB: brunei
angka”GHOIB: china
angka”GHOIB: thailand


















Anonymous said...

Betul tu memang hak Allah.. Dan perjanjian dengan baiah tu dimulakan dengan menyebut nama Allah yang kita tak kan buat, tapi kita buat jugak.. Tu yang menakutjan tu..

Anonymous said...

Pesan IMAM AS SYAFIE :

Suatu hari anak MURID IMAM AS SYAFIE bertanya kepadanya;

MURID ; " Wahai Imam, nanti diakhir zaman kelak akan lahir ramai pemimpin zalim, jadi bagaimana kami ingin tahu akan pemimpin yang berjuang pada landasan Islam yang betul ?????"

IMAM AS SYAFIE ; " Kalau kamu ingin mengetahui, kamu carilah pemimpin yang banyak panah-panah FITNAH menuju kepadanya. Maka kamu ikutlah pemimpin yang difitnah banyak itu kerana sesungguhnya dia sedang berjuang dijalan yang BENAR.."

Anonymous said...

Geng lobai mmg suka balak yek?

Anonymous said...

Baiah kepala buto. Sudah lari niat lagi nak mintak baiah ker? Kepala bapak kau

Anonymous said...

Tapi kalo dia memang betol sapu balak dan rembat duit gaji cikgu yik, camner tu?

Anonymous said...

Nizar ialah pemimpin yg dimaksudkan. Sbb memang kompom dia kena fitnah geng lobai

Anonymous said...

Najib dan madey selalu kena fitnah. Mungkin mereka pemimpin yg dimaksudkan.

Anonymous said...

Baiah atas nama Allah. Lepas baiah rembat duit gaji cikgu yik. Baiah lagi. Lepas baiah kafirkan orang islam.

Anonymous said...

Hadi memang selalu ponteng parlimen. Itu bukan fitnah. Memang hadi selalu tak datang parlimen sebab ada hal

Anonymous said...

Mana ada fitnah laaa... Tghh memang ada 4wd dan ada bini muda. Dia layan sama dia punya bini muda. Itu pasal selalu penat

Anonymous said...

Parti lobai memang ada ambik tanah cina harbi. Tanah tu rembat dulu buat bangunan kemudian baru bayar cina harbi tu. Lepas tu buat tugu banjir. Tugu tu dah macam berhala sbb org agung2kan. Ini bukan fitnah

IrWrWs said...

Kalau ye pun nak ponteng agak2 la.. sampai 26 org serentak.. ee bodonya..

Anonymous said...

Kenapa ahli pas selalu tuduh orang islam yg tak sokong pas lagi dgn macam2 panggilan spt munafik, kafir, babi, anjing, barua dan macam2 lagi? Dah tak takut dengan janji Allah dalam Quran ke? Tak takut ke kalau panggilan tu balik ke diri sendiri??

Anonymous said...

26 + 2 = 28
28 orang bodoh dah ikut perangai Mr Eddy Wang. Ponteng kerja. Elaun sapu jugak.

IrWrWs said...

Mujurlah dorang bukan geng PAS.. ketua dorang tak ajar ke?

IrWrWs said...

Utk jawapan kpd sikap label melabel adalah spt di bawah:

1. TAUKE PIL KUDA - ini telah terbukti di mahkamah tidak ditujukan kpd pihak mana sekalipun.. namun PAS dah lama akan memboikot atau membantah calon dari parti mana2 sekalipun jika terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah, kaki kelab malam, kali lompat parti, kaki rasuah serta lain2 kelakuan yg tak sepatutnya..

2. BARUA - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. maka begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. ada ke patut melompat sokong pemimpin parti lain kerana kononnya pemimpin sendiri nak berUG dgn UMNO!.. lihatlah sendiri sampai sekarang masih tak nampak ujudnya UG tu, maka memang sesuailah dilabelkan sebegitu..

3. PENGKHIANAT - ini memang tak boleh dinafikan lagi bila berlakunya adegan melompat parti tanpa meninggalkan kerusi buat parti lama.. sekiranya PAN rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah dan kebodohan PAN sendiri.. sdgkan DAP sendiri pernah menggelarkan pengkhianat kpd adun2nya yg telah tinggalkan parti baru2 ini di melaka..

4. KHODAM - ini merujuk kpd pihak yg walaupun masih bernaung dalam parti sendiri namun masih sanggup membela pihak luar parti lebih drpd parti sendiri e.g. sehinggakan sampai ke tahap tergamak membocorkan agenda2 serta keputusan2 mesyuarat parti yg sepatutnya ‘confidential’ dalam masa hanya setengah jam sahaja selepas selesainya menyuarat parti..

5. BABI - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelitkan pula oleh puak PAN.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan oleh PAS terutamanya terhadap UMNO dan musuh PAS lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh PAN spt dlm isu bantah pesta arak terbuka cuma DALAM HATI iaitu hanya "Seperti anjing menyalak bukit"..

6. BIAWAK - "Seperti memikul biawak hidup" inilah perumpamaan asal yg dipetik.. maksudnya di sini ialah jika PAS masih mahu berbaik lagi dgn DAP, akibatnya akan memberi kesan negatif oleh sokongan melayu islam kpd PAS.. mana mungkin mereka hendak mempercayai DAP lagi setelah melihat gelagat DAP dan sekutunya di dalam parlimen dalam isu usul RUU 355 dan juga isu membantah pesta arak terbuka..

7. KAFIR - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu, tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh UMNO dan sekutunya di kelantan; PAN ..

8. MUNAFIK- jika seseorg boleh menerima serta berdiam diri bila ada seorg kafir harbi menghina ilmuwan islam dgn label SYAITON dan juga bila ada penganjuran pesta arak terbuka sehingga mengganggu sensitiviti org beriman (bukan org munafik), apakah ada lagi label yg lebih sesuai utk digunakan?

9. BUTIR2 TAHI - seperti yg telah dijelaskan oleh salah seorg pemimpin PAS, ini hanya merujuk kpd sejarah turun-menurun e.g. DAP butir2 tahi PAP bermaksud DAP adalah asalnya turun menurun drpd PAP.. tiada langsung maksud jahat spt yg cuba digembar-gemburkan oleh pihak PAN.

10. TALIBAN - yg ini DAP sendiri yg bagi gelaran kpd pihak yg jelas menentang secara terang2an ke atas pesta arak terbuka.. maka dengan itu aku pula ingin bagi gelaran kpd pihak yg menentang hanya DALAM HATI ke atas pesta arak terbuka ini.. gelaran yg dah aku fikirkan semasak2nya ialah mereka ini sebagai TALIBANgang; ataupun yg lebih tepat lagi ialah TALIBARUT!.

Itulah penjelasan saya... sekian..

Anonymous said...

Ponteng, ponteng, ponteng...
Tak takut dengan Allah ker ponteng kerja tapi sapu elaun mp. Kata ulamakkkkkkkkk

Anonymous said...

Ketua parti lobai paling kuat ponteng. Ikut ajaran agama aoa entah... Mana boleh ponteng kerja buat benda lain. Sebijik mcm pakatan haprak

Anonymous said...

Habis tu tibai duit gaji cikgu yik sedangkan dia diberi amanah tu nak masuk group mana, wan?

Anonymous said...

Habis tu selak kain kat betina tibai komisyen balak tu nak masuk group mana, wan?

Anonymous said...

Dah tu rembat tanah cina harbi buat bangunan, sewa kat geng sekapal tu, buat tugu mcm berhala tu ikut sunah sapa, wan? Cina harbi datang tengok tanah, bagi duit. Rembat dulu bagi duit kemdian tu nak masuk group mana tu, wan?

Anonymous said...

Tu yg kalah sbb fitnah nizar tu dah bayar duit kalah saman ker belum? Tu kompom fitnah nizar tu nak masuk group mana tu wan? Group syurga ker group neraka??

Anonymous said...

Tu yg pelingkup saham Kosial setelah janji bonus 10% sebulan tu boleh tak masukkan dlm group munafikun, wan?

Anonymous said...

Kalau tak bising kafir pesta arak jadi munafik. Kalau diam ada orang terima dedak tak munafik. Kalau diam sokong orang rembat tanah harbi, tak munafik. Kalau diam sokong orang tibai duit gaji cikgu, tak munafik. Kalau diam sokong orang dia kafirkan islam lain, tak munafik. Kalau kutip tabung milo kat org miskin sedangkan dia kumpul harta menimbun dedak, tak munafik..... Kalu diam tak bising orang terima rasuah 4wd/ banglo, tak munafik.... Apa punya ajaran budak ni ikut?

Anonymous said...

Butir2 tahi pas ni dari segi sejarah adalah dari keturunan turun temurun umbo yang tersisih. Join balik kemudian tersisih balik. Jadi butir2 taik tu sesuai sangat dikaitkan dengan pas. Butir2 taik umno itu ialah pas.

Anonymous said...

Taliban atau is atau daesh tu memang kena dgn parti lobai. Ini diakui sendiri oleh sebahagian negara arabkecuali IRAN. Iran sokong sbb lobai adalah butir2 tahi ayayolollah. Arab kata hj dol tu ekstrimis... Aku sokong arab tu, wan

Anonymous said...

Orang yg berUG itu sebenarnya barua. Dialah pengkhianat. UG memang wujud dan diakui sendiri oleh tgna. Orang yg berUG itu pun dimaklumi oleh tgna. Orang inilah sebenarnya barua. Yg berUG ini diakui oleh nasa dan hasan. Tak percaya tanyalah dua orang yg masih hidup ni. UG adalah barua sebenar.

Anonymous said...

Yg kata masuk parti lobai dapat no keahlian otomatik masuk syurga tu kira nak masuk group mana? Nak masuk group tibai duit gaji cikgu yik ke nak masuk group tibai tanah kafir harbi?

Anonymous said...

Nak tanya, kalau kita gantung gambar ayatolah syiah dan tuan presiden kat dalam rumah kita, malaikat masuk rumah kita tak?

Anonymous said...

Janji kat pengundi dah berpuluh tahun kalu menang nak buat highway. Dah menang kontraktor highway pun dipecat. Balak dah kena rembat highway tak nampak. Janji pilihanraya entah ke mana entah. Geng tu boleh kita masukkan group mana ye wan? Masuk group munafik boleh tak wan?

Anonymous said...

Parti pas ialah serpihan umno yg kecewa. Pas adalah keturunan turun temurun umno dari datuk nenek yg sama. Butir2 taik la ye wan?

Anonymous said...

Ambik duit potongab gaji cikgu yik tu kalu tak mintak maaf sorang2 kat cikgu tu, kalau cikgu tu jadi susah, kalau cikgu tu tak maafkan lagi, dah comfirm korang masuk neraka. Kecuali korang dah mintak maaf dan mereka dah maafkan. Lobai2 tu dah mintak maaf ke belum? Cikgu2 tu dah maafkan je? Jangan ambik mudah yer wan. Takut kang no keahlian parti tu tak boleh pakai masuk syurga pulak.....

Anonymous said...

Rasmikan syarikat piramid kutip duit orang tipu orang tu kira bersubahat tak wan? Bersubahat dgn penipu duit orang, masuk syurga ke neraka, wan?

Anonymous said...

Kat malaysia, kat asia kat dunia ni, tak ada kot pemimpin yg ambik pakai duit potongan gaji cikgu kecuali kat negeri serambi dol. Di mana ada cash di situlah bijik mata lobai terbeliak macam bola ping pong.

Nasihat aku kpd para pemimpin, kalu nampak cash orang, janganlah terbeliak mata macam bola ping pong bila dah ada kuasa. Jangan tibai duit cikgu. Korang beli q7, velfire, rover.... tapi duit cikgu korang tibai 14 juta. Jangan buat gitu lagi yer. Mintak maaf yer. Taubat nasuha tak buat lagi ye....

Anonymous said...

Maaflah tuan. Saya cuma nak bagi nasihat. Jangan kafirkan orang islam yg tak mengaku kafir. Nanti kafir tu balik kat sipengucapnya. Dalam Quran dan hadis ada sebut tu. Maaflah

Anonymous said...

Maaflah ye. Saya nasihatkan kalau kita dah jadi pemimpin, jangan ambil duit guru sebelum mendapat kebenaran. Susah payah guru kerja ajar ilmu kpd anak kita, patutnya kita beri penghargaan. Ini kita curi gaji mereka pula. Dosa macam tu. Jangan sesekali kita dengar cakap pemimpin macam ni. Sokong pemimpin macam ni nanti kita pun dapat saham dosa. Itu saja nasihat saya.

Anonymous said...

Saya nasihatkan jangan sokong kafir harbi, penyokong pesta arak, pencuri duit gaji cikgu, perompak balak dan orang yang ambil hak orang lain tanpa kebenaran. Mereka ni dah buat dosa dan kita tak nak dapat saham drp dosa mereka sbb kita sokong mereka.

eri said...

jadi ngamla ek babi hadi haram jadah lebai terrorist tu nyer gelaran ek...

eri said...

saya cadangkan jangan sokong lebai2 yg mengaku ada tiket syurga...finalist pun blom tentu ada hati boleh gerentikan orang masuk pis confirm masuk syurga...
KEPALA BAPAK KAU....

شركة رش مبيدات بالرياض said...

شركة الوطنية


شركة نقل عفش بالمدينة المنورة


شركة تنظيف مساجد بالرياض


شركة نقل عفش بالرياض



شركة تخزين عفش بالرياض

شركة رش مبيدات بالرياض said...



شركة تنظيف ستائر بالرياض



شركة تسليك مجاري بالرياض


شركة كشف تسربات المياه بالرياض






شركة صيانة سباكة منازل بالرياض



شركة مكافحة حشرات بالخرج



شركة تنظيف مساجد بالقصيم



شركة نقل عفش بالقصيم


شركة نقل عفش بعنيزة



شركة نقل عفش من الرياض الي القصيم

شركة رش مبيدات بالرياض said...



شركة رش مبيدات بالقصيم



شركة مكافحة حشرات بالقصيم



شركة عزل اسطح بالقصيم




شركة كشف تسربات بالقصيم



شركة عزل خزانات المياه بالقصيم

شركة نقل عفش بالرياض said...



شركة تنظيف منازل بالقصيم


شركة تنظيف خزانات بالقصيم



شركة تنظيف فرشات بالقصيم




شركة مكافحة حشرات بالدمام


شركة رش مبيدات بالدمام




شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام

شركة رش مبيدات بالظهران




شركة تنظيف مجالس بالدمام


شركة مكافحة حمام بالدمام


شركة نقل عفش من الرياض الي الدمام

شركة نقل عفش بالرياض said...




شركة مكافحة حشرات بحائل


شركة رش مبيدات بحائل


شركة مكافحة النمل الابيض بحائل



شركة تنظيف منازل بحائل



شركة تنظيف خزانات بحائل

شركة نقل عفش بالرياض said...




شركة تنظيف مجالس بحائل


شركة تسليك مجاري بحائل


شركة نقل عفش من الرياض الي حائل



شركة نقل عفش من الرياض الي خميس مشيط


شركة عزل اسطح بابها

bonjour said...

Ikut perintah Allah,surga tempatnya itu janji Nya pasti.jd kita kena ikut lh para ulama yg mengangkat islam dari segi kehidupan hingga pentadbiran dunia...maka tak hairan lh byk yg jadi keldai bl menentang islam dlm kehidupan

bonjour said...

Ikut perintah Allah,surga tempatnya itu janji Nya pasti.jd kita kena ikut lh para ulama yg mengangkat islam dari segi kehidupan hingga pentadbiran dunia...maka tak hairan lh byk yg jadi keldai bl menentang islam dlm kehidupan

IrWrWs said...

Kalau sokong parti tokong gampang boleh masuk syurga ke eri?

IrWrWs said...

Betul tu.. sokong kafir sebagai pemimpin lagi lah tak boleh..

IrWrWs said...

Bagi yg pernah jadi exco dulu.. masa dia jadi exco dulu, punyalah sapu balak sesuka hati.. bila tak dilantik kembali, barulah dia sedar bahawa sapu balak tu sebenarnya juga dikira rasuah.

Maka diciptalah pelbagai fitnah yg antaranya:

1. lambat bayar gaji cikgu YIK; dikatakan kerajaan negeri cilok
2. yg bina bangunan di tanah kafir harbi (sekutu PAN) oleh pihak swasta; dituduhnya kerajaan negeri yg bina
3. zalim kpd org asli oleh kerajaan persekutuan; dituduhnya kerajaan negeri sdgkan kerajaan negerilah sebenarnya yg memberi tanah kpd org asli
4. yg tibai komisyen balak oleh bekas exco; dituduhnya kerajaan negeri yg tibai komisyen tu
5. perniagaan kohilal merudum setelah beberapa tahun menjana keuntungan; dituduhnya kerajaan negeri songlap saham kohilal
6. tabung memali dihentikan setelah semua keluarga mangsa berjaya dibantu; dituduhnya duit memali dilarikan
7. kereta2 sederhana yg dibeli oleh ahli2 parlimen dipertikaikan oleh mereka; namun kesah seseorang yg hanya sebagai PEMBANTU ahli parlimen tapi boleh beli banglo ala disney dan kereta2 mewah hanya didiamkan begitu sahaja

Semuanya dgn niat cuba utk merosakkan nama baik parti PAS agar dia dipecat maka terselamatlah dia setelah berada dalam PH..

Jika difikirkan kembali bukanlah hanya mereka, kita pun kalau ada buat kesalahan takkan senang duduk punya jika masih bersama parti islam.. maka keluar parti islam adalah suatu pilihan.. bersama parti yg bersekongkol dgn parti tokong tak perlu lagi nak berbaiah.. mudah kan tu?..

IrWrWs said...

Kalau amik dedak setiap bulan 15K utk serang ulamak camana ek?

IrWrWs said...

Ni dah jawab di bawah tu.. cer skroll down

IrWrWs said...

Kalau amik dedak toke cina harbi 15K setiap bulan tu kita panggil ap ek? Butir2 pele kulup ke? Keh keh

IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
IrWrWs said...

Kalau makan dedak setiap bulan 15K kena lah gantung gambar tokong gampang kan?

IrWrWs said...

Kalau kita sokong pemimpin kafir harbi yg makan BABI utk jadi pemimpin kita dunia dan akhirat boleh ke eri?

IrWrWs said...

Sila skroll down ye kalau para barua nak tgk hujah bernas aku.. keh keh

IrWrWs said...

Bagi yg pernah jadi exco dulu.. masa dia jadi exco dulu, punyalah sapu balak sesuka hati.. bila tak dilantik kembali, barulah dia sedar bahawa sapu balak tu sebenarnya juga dikira rasuah.

Maka diciptalah pelbagai fitnah yg antaranya:

1. lambat bayar gaji cikgu YIK; dikatakan kerajaan negeri cilok
2. yg bina bangunan di tanah kafir harbi (sekutu PAN) oleh pihak swasta; dituduhnya kerajaan negeri yg bina
3. zalim kpd org asli oleh kerajaan persekutuan; dituduhnya kerajaan negeri sdgkan kerajaan negerilah sebenarnya yg memberi tanah kpd org asli
4. yg tibai komisyen balak oleh bekas exco; dituduhnya kerajaan negeri yg tibai komisyen tu
5. perniagaan kohilal merudum setelah beberapa tahun menjana keuntungan; dituduhnya kerajaan negeri songlap saham kohilal
6. tabung memali dihentikan setelah semua keluarga mangsa berjaya dibantu; dituduhnya duit memali dilarikan
7. kereta2 sederhana yg dibeli oleh ahli2 parlimen dipertikaikan oleh mereka; namun kesah seseorang yg hanya sebagai PEMBANTU ahli parlimen tapi boleh beli banglo ala disney dan kereta2 mewah hanya didiamkan begitu sahaja

Semuanya dgn niat cuba utk merosakkan nama baik parti PAS agar dia dipecat maka terselamatlah dia setelah berada dalam PH..

Jika difikirkan kembali bukanlah hanya mereka, kita pun kalau ada buat kesalahan takkan senang duduk punya jika masih bersama parti islam.. maka keluar parti islam adalah suatu pilihan.. bersama parti yg bersekongkol dgn parti tokong tak perlu lagi nak berbaiah.. mudah kan tu?..

IrWrWs said...

Tapi takkan sampai 26 org sekaligus ponteng parlimen?? Ketua wanita tu tak ajar ke?

IrWrWs said...

Husam ke bgtahu macam tu? Kalau dia memang klepet lah tu.. sian org PaN

IrWrWs said...

Takkn hak pemimpin kafir harbi yg disokong oleh PAN pulak kut..

IrWrWs said...

Bukan dia niat takkan tinggalkan pas ke..? Kenapa dia larikan niat dia sampai mcm tu sekali?

IrWrWs said...

Nasihat ulamak kena lah dengar. Nasihat pemimpin kafir harbi boleh pulak nak dengar..

IrWrWs said...

Lgbt ok tak eri?

eri said...

yg lain jadi keldai...ko sekor ja jd khinzir sebab sokong lebai membabi buta...

eri said...

ko try la tengok boleh ka x boleh..kalau ikut amalan yg aku x buat atau tertinggal aku x yah ikut sapa2 pun neraka jahanam gerenti dah...nak join ka

IrWrWs said...

Bukan ke jika sokong pemimpin kafir yg makan babi akan lagi mudah jadi khinzir.. sebab bila makan babi akan jadi darah..

bonjour said...

Keldai memang tahap mcm tu merapu jer

Muhammad Syahrul said...

Sharing nih bro Obat penghilang bercak putih pada kulit seperti panu noah Obat eksim paling ampuh after Obat prostat bengkak fast Obat Turun Berok steady Obat jamur di kulit kepala just Obat lipoma tanpa operasi also Obat penumbuh jaringan kulit dan daging write Obat benjolan di depan telinga kanan dan kiri going Obat luka usus worry Obat limpa bengkak Thank you so much...

Unknown said...

Excuse me for share Obat penyakit hipertiroid Only Obat ganglion di pergelangan tangan sold Obat sakit kepala disertai telinga berdengung Selow Obat nyeri dada akibat asam lambung naik have Obat kulit wajah belang dan kering keep Biaya operasi miom must Obat penebalan otot jantung leaf Obat varises alami paling ampuh small Obat benjolan di leher belakang sebelah kanan dan kiri room Obat lambung bocor Thank you...

Dark said...


شركة تنظيف منازل بأبها
شركة تنظيف بأبها
شركة تنظيف بالاحساء
شركه تنظيف منازل بالاحساء
شركة تنظيف بالجبيل
شركة تنظيف منازل بالجبيل

linh said...

daythammynet
Class College Education training Beauty teaching university academy lesson  teacher master student  spa manager  skin care learn eyelash extensions tattoo spray

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.