Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ROS DITIPU DAP LAGI ?

TIDAK MENESABAH ROS MASIH DAPAT DITIPU LAGI OLEH DAP hi hi hi ?

JIKA BENAR PERKARA YANG DIADUKAN MAKA BENARLAH DAP INI SEBUAH PARTI KELENTONG ?

JIKA BENARLAH BAGAI DIKATA MAKA TAK MASUK AKAL ROS MASIH BOLEH DIPERMAINKAN OLEH DAP ?

DIMANA PROFESIONALNYA ROS ?

-Pak Karamu-

 

 ROS diminta siasat pemilihan semula CEC DAP

AddThis Sharing Buttons
 
 
DAP
(Ubah saiz teks)

PUTRAJAYA – Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) diminta menyiasat  pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP yang diadakan pada 12 November lalu kerana dipercayai tidak mematuhi undang-undang ditetapkan, kata Timbalan Pengerusi DAP cawangan Asam Kumbang Santokh Singh.

Beliau berkata  antara perkara yang gagal dipatuhi adalah  senarai nama calon CEC yang tidak dikemas kini, termasuk menyenaraikan nama calon yang telah keluar parti dan meninggal dunia.

"Biar pun telah meninggal dunia, bekas Pengerusi DAP Karpal Singh masih mendapat sebanyak 43 undi. Tiga calon lain yang telah keluar parti dan masih mendapat undi ialah John Fernandez (lapan undi), Zulkifli Mohd. Noor (43 undi) dan Roseli Abdul Ghani (lapan undi).

"Kita hairan kenapa syarikat audit, Grant Thornton yang dilantik DAP untuk menyelia pemilihan semula CEC itu gagal mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan sehingga mengundang perasaan tidak puas hati banyak pihak," katanya kepada media selepas menyerahkan aduan rasmi kepada wakil ROS, Rahida Mohamed di sini hari ini. –Bernama

44 orang berkata:

Anonymous said...

Oit karam, kelantan banjir taknak ulas ke? Kelantan pun buat octoberfest ke?

Anonymous said...

http://abnnasution.blogspot.com/2017/11/khalid-samad-berdusta-sedangkan-amalan.html?showComment=1511734835570&m=1#c4522709949749789604

Alkisah, hari perhimpunan besar2an anti kleptokrasi telah tiba..

Mana orangnya matt.. Tanya tun kubang..

Ada bola la malam ni.. Liverpool lawan jdt... Jawap matt my boo menyembunyikan keresahannya..

Ruang depan dipenuhi golongan veteren yang duduk berdekatan dengan speaker kerana pendengaran mereka kurang jelas.. Beberapa pasangan anak muda menjarakkan diri dengan pasangan lain di tengah padang..

Petugas kita akan bergerak dengan transparent, translucent non fluorescent box... Umum mc bertugas..

Tin milo la tu.. Getus hadirin di dalam hati..

Dan bergeraklah sayap armageddon yang rata2nya telah diajar berdebat oleh ketuanya sebagai persediaan menjadi guru sekolah debat yang bakal ditubuhkan nanti..

Tiba2 kedengaran debat berlaku di sudut padang..

Pihak pencadang : singgit je..

Pihak pembangkang : saya orang susah, anak ramai..

Pihak pencadang : kami faham, dan kami telah buat kempen turunkan harga minyak dengan mengangkat sepanduk dan berjaya..

Pihak pembangkang : oooo dan sebab tu ada pengumuman harga minyak dunia turun di as... Hebat flashmob hoppa alliances buat tu..

Di satu sudut lain, petugas digamit oleh sekumpulan wanita cantik yang ingin menghulur derma..

Terima kasih.. Ucap petugas..

Sama2 bang.. Jawap si gadis dengan suara yang agak garau..

Dan terperanjat lah petugas sehingga tercampak kotak derma ajaib mereka..

Hoppa alliances support kami, kami support la hoppa alliances.. Tambah seorang lagi gadis dengan suara lebih garau ala2 abg ramli sarip..

Dan di tengah2 padang, kelihatan pasangan2 anak muda sedang menghayati erti kleptokrasi..

u ni.. Orang cakap pasal klepet atas pentas, u sibuk klepet kehormatan i.. Ujar si gf penuh manja..

Ala line clear kat padang ni.. Jawap si bf kerana ruang kosong yang agak luas saujana mata memandang..

Ketua armageddon, Sidik sigaraga yang turut bertugas menjerit dan berlari ke arah mereka dengan tergesa2..

Si gf mula panik dan gementar ketakutan..

Anda pernah buat sex?.. Tanya sidik sigaraga dalam mengah kerana penat berlari..

Si gf semakin pucat gementar sambil si bf mula tertunduk takut..

Anda perlu menggunakan kondom untuk hubungan sex cara selamat.. Ini dapat mengelakkan gf anda mengandung yang akan menyebabkan kes pembuangan bayi nanti..sidik sigaraga menampilkan kehebatannya berpidato..

Ha?.. Pasangan tersebut terkejut serentak..

Dan sekiranya anda tinggal sebumbung, mp kita ada mencadangkan supaya si gf dilindungi akta keganasan, sama seperti pasangan suami isteri..

Yeay... I pindah umah u, u jangan cuba tampar tumbuk i tau.. I dilindungi nanti.. Kata si gf dalam nada gembira..

Begitulah kisahnya himpunan mega dengan pengumuman kehadiran berjumlah 15,000 hadirin di atas padang yang hanya mampu memuatkan 10,000 orang dan tak sampai 50% ruangan terisi..

IrWrWs said...

Tak logik lah kelantan nak buat pesta arak mcm penang dan selangor..

IrWrWs said...

Hahaha terbaeklah tuan.. mohon copy..

Anonymous said...

Ikut logik akal lebai dol, banjir di penang sebab allah murka sebab octoberfest. Sama la mcm banjir di kelantan... kot.

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [4458] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 550 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

eri said...

logik lebai yang ko pakai...lebai punya logik kalau kena kat orang semua bala...kalau kena kat dia dia kira ibtila'....lebai2 ko x kan x tau salah satu sebab Tuhan turun bala sebab nak hapuskan dosa tapi aku xmau ulas lanjut la...
kesimpulannya memang haram jadah la puak2 lebai pis ni...masalah boleh selesai kalau banjir kat kelantan tu boleh telan skali lebai2 ejen syaitan ni...

Anonymous said...

KAU TU SETAN

Anonymous said...

BALA SBB LOBAI CILOK BALAK$$$:

Jalan raya terputus hubungan
i) Jalan Sg Mati Kerawang (pangkal perahu), Machang – ditutup kepada semua kenderaan
ii) Jalan Machang – Pangkal melerat – Wakaf Bata, Machang - ditutup kepada semua kenderaan
iii) Jalan Kg Pek – Paloh rawa, Machang - ditutup kepada semua kenderaan
iv) Jalan Pangkal Melerat – Limau Hantu (KM 3.6), Machang - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
v) Jalan Pengkalan Rakit – Batu Karang , Pasir Mas - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
vi) Jalan Sekolah cina (KM 0.4), Pasir Mas - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
vii) Jalan Bukit Tuku – Batu Hampar (KM 9), Pasir Mas - ditutup kepada semua kenderaan
viii) Jalan Pasir Mas – Pohon Tanjung, Pasir Mas - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
ix) Jalan Ke Loji Mambersih Air Bukit Remah, Tanah Merah - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
x) Jalan Gua Musang – Jelawang – Dabong, Gua Musang - ditutup kepada semua kenderaan
xi) Jalan Kok Lanas – Selising, Kota Bharu - ditutup kepada semua kenderaan
xii) Jalan Bukit Sireh/Kg Bedal/Kuala Nal, Kuala Krai - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
xiii) Jalan jirat, Kuala Krai - ditutup kepada semua kenderaan
xiv) Bt-30 – Temangan (Pangkal Chuit), Machang - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
xv) Pangkal Gong – Kemubu,Machang - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
xvi) Jalan Pengkalan kubor – Jeram Perdah,Pasir Mas - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
xvii) Lubok Jong – Tanah Merah (Jegor), Pasir Mas - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja
xix) Jalan Bunga Raya, Pasir Mas - ditutup kepada semua kenderaan
xx) Jalan Tanah Merah – Kursial – Kg Ipoh (Seksyen 2.5 – 2.7),Tanah Merah - ditutup kepada semua kenderaan
xxi) Jalan Tanah Merah – Kursial – Kg Ipoh (KM 7.0 – 7.5), Tanah Merah - ditutup kepada kenderaan ringan sahaja

eri said...

stakat tu ja nak sanggah???hahaha apakata lebai balik mandi dulu jubah dah berbau tu...balik mandi pakai elok2 bg wangi sikit barulah sedikit sebanyak imej islam tu nampak indah di mata orang lain...
in shaa Allah...

Anonymous said...

Pas sila buat report macam di penang hari tu supaya boleh buat siasatan:

*LAPORAN RASMI STATUS BANJIR NEGERI TERENGGANU 2017*
Tarikh:28hb Nov 2017
Masa: 12.00 tengahari

*JALAN PERSEKUTUAN*

*Daerah Hulu Terengganu*
1.FT247 Jln Simpang Gaung-Simpang Sg Tong.(Kg Kepah)(0.76m)(tutup semua kenderaan)
2.FT247 Jln Simpang Gaung-Simpang Sg Tong.(Kg Teris)(0.9m)(tutup semua kenderaan)
3.FT1692 Jln Utama Felda Mengkawan(kg Lubuk Periok)(0.76m)(tutup semua kenderaan)
4.FT247 Jln Simpang Gaung – Simpang Sungai Tong (Kg Kuala Ping)(0.8m)(tutup semua kenderaan)
5.FT249 Jln Bukit Diman – Felda Tersat(Kg Pengkalan Ajal)(0.85m)(tutup semua kenderaan)
6.FT247 Jln Simpang Gaung – Simpang Sungai Tong(Kg Tok Lawit)(0.6m)(tutup kepada kenderaan ringan)

*Daerah Besut*
1. FT189 Jln Seberang Jertih/sempadan Kelantan (Depan Pejabat Metreologi)(0.2m)(tutup satu lorong-masih dibuka lalulintas)
2. FT003 Jalan Kuala Trg –Kota Bharu (Kg padang Landak, Bukit Yong)(0.35m)(lorong sebelah kiri telah ditutup)

*JALAN NEGERI*

*Hulu Terengganu*
1.T139 Jln Matang /Nibong/k.telemong(kg.Nibong)(0.76m)(Tutup semua kenderaan)
2.T137 Jln Kuala Pueh/Tapah/Payang Kayu/Kuala Ping (Kg Felcra Bukit Kepah)(0.4m)(tutup kenderaan ringan)
3.T113 Jln Batu 24/Pengkalan Ajal(Kg Pasir Pelata)(1.5m)(tutup semua kenderaan)
4. T108 Jln Bukit Peroh /Kg. Jak/Kuala Kejil (Kg. Jak)(0.76m)(tutup semua kenderaan)

*Daerah Setiu*
1.T138 Jalan permaisuri/Hulu seladang(kg Besut)(1.25m)(tutup semua kenderaan)
2.T136 Jln Pengkalan Merbau/Pelong(Kg Seri Kenangan)(1.2m)(tutup semua ken)
3.T136 Jln Pengkalan Merbau/Pelong(Kg Mak Bakas)(1.5m)(tutup semua kenderaan-arus laju)
4.T136 Jln Pengakalan Merbau/Pelong(Kg Padang Muar)(0.8m)(tutup semua kenderaan-arus laju)

*Daerah Besut*
1. T005 Jln Jertih/pasir Akar/keruak(kg Jerubun)(0.35m)(tutup ken ringan)

*Daerah Marang*
1.T112 Jln Pulau Kerengga Pengkalan Berangan(kg alur wan syed)(0.5m)(tutup semua kenderaan)
2. T37 Jln Pengkalan Berangan/Temala(Kg. Temala)(0.4)(tutup knderaan ringan)

*Daerah Kemaman*
1.T133 Jln Pelantoh(Kg. Tebak)(0.7m)(tutup semua kenderaan)

*JUMLAH JALAN DITUTUP*
Jalan Persekutuan:
1.Hulu Terengganu…6 jalan
2.Besut…2 jalan
Jumlah: 8

Jalan Negeri:
1.Hulu Terengganu...4 jalan
2.Setiu..4 jalan
3.Besut..1 jalan
4.Marang…2 jalan
5.Kemaman…1 jalan
Jumlah: 12

*Jumlah Keseluruhan: 20*

#Info Rasmi Dari: Bilik Gerakan Banjir Ibu Pejabat JKR Tingkat 10 (Bahagian Jalan)

Anonymous said...

Rembat balak lagi la. Kan dah bah

Anonymous said...

Lobai yg keja rembat balak tak rasa bersalah ke rakyat kena bala sbb tangan2 mereka?

Anonymous said...

Maklumat yg baik. Sekerat dua lobai dapat untung drp duit balak, rakyat satu negeri dapat bala. Kesian, boleh kami bantu?

Anonymous said...

Hati2 sapa nak kelik nganu kite. Baik kite melancong penang dulu.

Anonymous said...

Bila penang banjir, lobai kata penang banjir sbb oktoberfest bukan sbb air pasang besar dan hujan lebat.

Bila kelantan banjir, macai pakatan haprak kata kelantan banjir sebab balakfe$t,bukan sebab musim tengkujuh hujan lebat.

Aku kata dua2 tu sama je, 2X5

Anonymous said...

Balakfest.... Kah3

Anonymous said...

Tak logik kelantan buat oktoberfest. Balakfest ada la

IrWrWs said...

Patut pun tak dipilih jadi exco semula.. pilkudafest rupanya.. ehh silap; balakfest..
keh keh

IrWrWs said...

Nak bantu macammana? Org tgh sibuk dgn pilkuda fest..

IrWrWs said...

Tu lah.. sampai tak terpilih jd exco semula lah..

IrWrWs said...

Kalau pilkudafest meriah tak? Saja tanya..

IrWrWs said...

Mana meriah balkfest ke pilkudafest?

IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Karamu diam jer. Tak update blog pun, rumah kena banjir ke?? Ni mesti byk dosa.

IrWrWs said...

Kalau rajin fitnah 90juta memang jadi banyak dosa

Anonymous said...

Banjir pasal balakfest lobai pengkhianat rakyat. Pengundi duduk dlm khemah, lobai balakfest duduk bunglo

Anonymous said...

Pilkudafest, oktoberfest, balakfest, dedakfest, cilokgajicikgufest...keh3

Pontengfest!!!

Anonymous said...

Keh3 rumah balakfest, pilkudafest, dedakfest, oktoberfest, cilokgajicikgufest, semua tenggelam kena bah....
Habislah gambar ayatolollah tghj dol dan mr eddy wang basah

Anonymous said...

#dedakfest90

Anonymous said...

#pilkudafest
#balakfe$t

Anonymous said...

Allah murka manusia rosakkan bumi. Bala itu pengajaran kpd mereka balik pd ajaranNya. Allah murka manusia jln dgn bongkak di bumiNya.

Jgn rembat balak sampai gondol hutan rosak, dan jgn pula sombong menunjuk2 dgn rover tu. Allah murka

Anonymous said...

Lobai buat Balakfe$t dulu lepas tu baru pengundi rasa nikmatnya banjirfest. Samalah, beroktoberfest dulu berbanjirfest kemudian...

Anonymous said...

http://abnnasution.blogspot.com/2017/11/ros-ditipu-dap-lagi.html?showComment=1511864233462&m=1#c6735417671407109359

(Pengumuman siri 'back to back' mesyuarat hoppa alliances untuk melegakan sedikit suassna tegang.. )

Alkisah, mesyuarat 'post mortem' himpunan kleptokrasi diadakan :

Lam pu tiang : macamana boleh gagal?.. Lu cakap selatus libu... Datang tak sampai empat libu..

Tun kubang : ha papazi.. Tak kan provoke takde buat apa2 kajian punca gagal?..

Papazi : ada.. Provoke dah kaji 3 kronologi kes yang berkaitan dan dah jumpa titik persamaan punca kegagalan...
1. Anugerah oxford untuk aung san suu kyi menyebabkan penindasan etnik rohingya..
2. Siri airmata penolakan tawaran oxford oleh sidik sigaraga ditertawakan..
3. Pemilihan pekataan kleptocracy dari kamus oxford tidak difahami..

Matt mu boo : aku agak dah.. Aku bukak kamus dewan memang takde perkataan tu.. Macamana rakyat nak faham..

Dan mereka sepakat punca kegagalan kempen kleptokrasi adalah oxford dictionary.. Dan semenjak hari itu, macai2 dilarang sama sekali menulis apa2 perkataan kleptokrasi..

Begitulah kisahnya..

Iklan disiarkan sebentar di pak karamu golden village..

Iklan 1 : Anda pasangan suami isteri?.. Anda tinggal sebumbung?.. Anda pasangan lgbt?..

Tak kiralah apa status anda.. Anda perlu hebat diranjang.. Kini, anda boleh dapatkan ubat2 kuat di blog sardin kaler oren..

Iklan 2 : Kami menyediakan baju pengantin untuk disewa.. Pakej baju sedondon kami samada untuk majlis perkahwinan 2 pasang kot sahaja atau untuk majlis perkajwinan 2 helai gown sahaja.. Pelanggan pertama kami di tawau amat berpuas hati dengan pakej yang kami sediakan..

Alkisah, mesyuarat 'progress' kempen2 hoppa alliances..

Lam pu tiang : apa macam kempen nomor ghoib kita?..

Matt my boo : Bijak parti bulatan tu.. Dia pilih saman school report card.. Saman berbahasa inggeris di london.. Diorang tau macai kita lemah bahasa inggeris.. Dah macai kita terjerit2 terlolong2 suruh saman dalam bahasa melayu kat malaysia..

Papazi : takpe.. Macam biasa, provoke ada penyelesaian..tapi mula2 yang 200juta kita kena slowkan dulu..

Tun kubang : kenapa?

Papazi : angka 200 dah backfire kena kaum kerabat kawan kita sendiri.. 200 biji pil kuda...

Matt my boo : bahya nomor ghoib tu ye.. Tak kenal kawan atau lawan..

Papazi : yang 90juta tu provoke dah arahkan macai2 tambah perisa.. Kita padankan nilai 90juta dengan velfire, q7, range rover,bla3, banglo anak2, bini muda.. Kita kira la bagi cukup 90juta..

Tuk3..Mesyuarat terganggu pintu bilik diketuk..

En matt, en matt.. Sekajap, ada hal.. Panggil pembantu matt my boo..

Mereka berbicara di luar.. Matt my boo masuk semula ke bilik mesyuarat dengan muka mencuka sambil menekan2 kalkulatornya..

Matt kubang : kenapa matt, macam ada masaalah je..

Matt my boo : hacker pelet santet tu asal mana papazi?..

Indon.. Jawap papazi sambil menghampiri matt my boo..

Patut tak berkesan... Kata matt my boo menahan marahnya..

Lain kali, kalau nomor ghoib pelet santet hantar, ko convert la dulu.. 90juta rupiah x 0.00029 baru rm26100.. Ko cerite beli velfire la q7 la banglo la.. Marah matt my boo sambil mengepit leher dan meluku kepala papazi berulang kali..

Sori abang matt.. Lupa convert.. Jawap papazi yang berjaya melepaskan diri.. Dan berkejaran lah mereka sekeliling meja mesyuarat diikuti gelak ketawa ahli mesyuarat hoppa alliances disambut hilai ketawa oleh penonton2 pak karamu golden village.

Begitulah kisahnya..



IrWrWs said...

26pontengfest!!!

IrWrWs said...

26 orang ponteng parlimen sekaligus baru boleh panggil pesta..

26pontengfest!

IrWrWs said...

Aku tak berapa nak faham la.. Pilkudafest boleh buat dalam banjir tak?

raybanoutlet001 said...

cheap jordans
yeezy shoes
ray ban sunglasses
baltimore ravens jerseys
longchamp handbags
coach outlet
oklahoma city thunder
oakley sunglasses
bills jerseys
true religion outlet

Unknown said...

xiaoke20180504
supra shoes sale
jordan 4
fitflops shoes
true religion jeans
lacoste polo
canada goose outlet
kate spade outlet online
mavericks jerseys
michael kors outlet clearance
michael kors uk

Unknown said...

zzzzz2018.6.15
michael kors handbags
issey miyake perfume
pandora charms outlet
jordans
christian louboutin sale
pandora jewelry
tods shoes
golden goose shoes
red bottom shoes
supreme new york

Unknown said...

zzzzz2018.7.7
ralph lauren uk
moncler jackets
snapbacks wholesale
canada goose jackets
ralph lauren outlet
golden goose
issey miyake
adidas superstars
hugo boss outlet
true religion outlet

Unknown said...

kate spade outlet online
ralph lauren outlet
christian louboutin shoes
pandora charms outlet
mbt
salomon
ultra boost
lacoste outlet
pandora charms outlet
nike shoes

5689 said...

zzzzz2018.8.10
salomon
moncler
cheap jordans
jordans
pandora
nike soldes femme
nike factory outlet
true religion outlet store
christian louboutin shoes
ugg boots

yanmaneee said...

cheap jordans
balenciaga shoes
air jordan
kenzo
cheap jordans
offwhite
bape hoodie
kyrie 6
golden goose sneakers
balenciaga speed

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.