Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PARTIPUN TAK BOLEH URUS, BAGAIMANA NAK URUS NEGARA ?

RAMAI YANG TERKEJUT BILA BERSATU TIDAK DAPAT MENGURUS PARTI SENDIRI.

UMUM MENGETAHUI BAHAWA BERSATU ADALAH PARTI KECIL, BARU PULA DITUBUHKAN, TAPI TAK BOLEH NAK DI URUS KERANA TIADA YANG FAHAM HENDAK TUNAIKAN KEHENDAK ROS.

SELAIN ITU BANYAK PULA CAWANGAN YANG NAK DIBUBAR, SELAIN RAMAI YANG KELUAR DARI PARTI TERSEBUT.

PARTI YANG TIDAK TAHU MENTADBIR INI DI AMANAHKAN PULA KETUANYA MENJADI KETUA DALAM PAKATAN HARAPAN.

BENGONG PUNYA PARTI, CAKAP PANDAI BUAT KERJA TIDAK TAHU !

KALAU IKUT PERATURAN PARTI INI PERLU DIBATALKAN, JIKA TIDAK DIBATALKAN MAKA ROS DIKATAKAN CUKUP BERTIMBANG RASA DENGAN BERSATU.

DICADANGKAN SUPAYA AHLI BERSATU MENYERTAI PARTI DAP ATAU AMANAH, PKR MUNGKIN KELUAR PAKATAN HARAPAN MENJELANG PILIHANRAYA, HASIL LAWATAN PERDANA MENTERI DAN TIMBALANNYA TERHADAP ANUAR IBRAHIM ?

-Pak Karamu-

 

Bersatu tidak layak pimpin negara: Mohd Amar

AddThis Sharing Buttons
Mohd Amar Nik Abdullah
Mohd Amar Nik Abdullah
(Ubah saiz teks) 
 
KOTA BHARU - Kelemahan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) untuk menyelesaikan masalah remeh pendaftaran parti itu dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) membuktikan kepimpinan parti itu tidak layak untuk mentadbir negara ini.

Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, parti itu tidak mempunyai kualiti kepimpinan yang diharapkan oleh rakyat apabila soal pendaftaran dan kegagalan mengadakan mesyuarat agung parti tidak dapat diselesaikan sekian lama

"Semua ini menunjukkan kelemahan pengurusan. Tidak sepatutnya seorang pemimpin yang pernah jadi seorang perdana menteri selama 22 tahun, tiba-tiba nak urus pendaftaran dan pengurusan parti pun tak boleh selesai … macam mana nak dapatkan sokongan masyarakat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita ketika menghadiri sidang Dun Kelantan di Kompleks Kota Darul Naim di sini, hari ini.

Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan berpendapat kegagalan Pakatan Harapan (Harapan) untuk didaftarkan adalah  lebih baik kerana memberi peluang kepada Pas untuk bertanding satu lawan satu dengan BN.

"Bagi kita kalau tak ada langsung Pakatan Harapan lebih baik... biar Pas sahaja yang lawan dengan Umno (dan BN)," katanya.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dipetik sebagai berkata kegagalan Bersatu mengadakan perhimpunan agung tahunan sejak pendaftaran parti itu diluluskan serta permohonan pindaan perlembagaan PPBM yang belum diluluskan turut menyebabkan permohonan pendaftaran Pakatan Harapan tidak dapat dilakukan.

Ini selain kegagalan DAP yang menganggotai Harapan menyelesaikan laporan pemilihan semula anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP pada 12 November lepas.- Bernama

90 orang berkata:

Anonymous said...

Amboi sedapnya cakap.
Nampak sangat tak tau tentang politik.
Benda yang senang akan dirumitkan dengan erti kata lain konteks musuh politik .
Benda yang senang macam ni pun tak boleh fikir!
BODOHNYA!

Anonymous said...

Disebabkan 2 beruk duduk atas pagar BN menang pengundian Bajet 2018 KPDNKK

2 MP Pas yang berkecuali telah selamatkan Bajet 2018 KPDNKK hari ini.

Tindakan dua ahli parlimen Pas bekecuali dari mengundi dalam Dewan Rakyat hari ini telah menyelamatkan Belanjawan 2018 untuk Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

Sebelum ini, 11 ahli parlimen Pas telah mengambil sikap berkecuali ketika pengundian untuk Bajet 2018.

Sikap "Ponteng" dan menjadi "PASu Bunga" sudah menjadi-jadi akhir-akhir ini.

Anonymous said...

Sketsa sebuah parti "PASu Bunga"

Keadaan menjadi kecoh apabila anggota parlimen pembangkang memberitahu beberapa orang MP BN yang terlambat masuk ke Dewan boleh ikut membuat undian.

Kita kalah dengan satu undi. Rakyat akan berfikir bahawa dua MP yang berkecuali daripada mengundi menyebabkan kekalahan kita.

Beberapa ketika kemudiannya, Ronald mengumumkan keputusan.

Bagaimanapun Datuk Noraini Ahmad (BN-Parit Sulong) membalas, "tak suka (proses pengundian), balik rumah."

Mem"Pas"u bungakan diri.

Kepala Bapak Kau!

Anonymous said...

MP PAS memang bangang, pemalas dan kaki ponteng. Padan muka!

Anonymous said...

Karamu ni memang bangang.

Anonymous said...

http://abnnasution.blogspot.com/2017/11/anak-adun-amanah-miliki-200-pil-kuda.html?showComment=1511220592703&m=1#c6451583168158086693

Sambungan mesyuarat sensasi

Permuafakatan kite ban yak masaalah sikalang... Lam pu tiang memulakan bicara..

Eh.. Siapa pengerusi?.. You ke i?.. Tanya tun kubang.. Nama gelaran yang tak kurang hebatnya yang diberikan kepadanya..

Dalam mesyualat dalam, wa pengelusi.. Luar lu belakon.. Potong lam pu tiang..

Yang lain terangguk2 tanpa tergeleng2 bersetuju..

Parti khemah bersatu hati, mau kena halam.. Wa konpius, itu hali cakap alak halam, ini hali parti pun halam ye?.. Bentak lam pu tiang..

Matt my boo : Eh kenapa bagi nama parti khemah ek?.. Dah lama aku nak tanya..

Papaji : betul2.. Saya malas la nak suruh provoke buat kaji selidik pasal nama khemah tu..

Matt ny boo : macam main khemah2 pondok2 lak.. Namanya terlalu bersipat sementara..

Tun kubang : bidin, muflis.. Jawapla.. Dalam mesyuarat tak pe bersuara.. Kat luar baru you all diam.. Tak pasal2 kena korek siasat macam piie waghih nanti..

Bidin : semua salah najimi sebab lambat buat pru.. Kita ingat hari tu pru sebelum tempoh setahun penubuhan parti khemah ni.. Jadi tak perlu mesyuarat agung, tak perlu buat apa2. najimi jatuh dulu..

Oooo..semua terlopong dan terdiam mendengar alasan bidin..

Tunggu la korang nanti.. Khemah najimi runtuh, khemah bidin akan berkuasa.. Bisik bidin ke telinga muflis..

Anonymous said...

Ko nak salahkan MP Pas kenapa. Itu pendirian mereka. MP PH yang kaki ponteng..sebab itu korang kalah ..padan muka la.

Anonymous said...

Kononnya bak bawak perubahan.. Tapi mentalitinya masih sama.. Ikut telunjuk ketua pembangkang.. Mesti bantah sebagai seorang pembangkang..

Esok2 kalau dapat tampuk pemerintahan, sama macam bn gak la tu.. Apa2 semua kena sokong..

Pas nampak bijak matang.. Mp boleh buat pilihan sendiri..

Anonymous said...

Buat dialog lebai rembat duit gaji cikgu yik pulak bro. Buat drama pun lagi bagus. Cari artis kasi pakai lobai, naik rover lepas tu tak dpt bayar rover kasi rembat duit cikgu. Mesti meletup punya

Anonymous said...

Cuba bagi rover dan q7 sebijik sorang. Misti jadik punyer....

Anonymous said...

Berkecuali adalah tiada pendirian. Mcm budak2 yg tak boleh buat keputusan. Tak layak dipilih lagi utk wakili rakyat marhain yg tertekan. Ada ubi ada batas. Pru 14 berkecuali dengan pas.

Anonymous said...

Pilihan apa? Dia tak pilih apa2 pun. Dia berkecuali sbb tak ada otak nak pilih. Ni parti menyusahkan rakyat ni. Tak guna pilih jadi wakil kalu kesusahan rakyat pun dia buat bodoh. Baik pilih taik kucing jadi wakil rakyat

Anonymous said...

Eh 14 juta nomor ghoib tu ke?.. Tak nak la... Hihi..

Anonymous said...

Nak heret rakyat ke arah pemikiran tak cerdik tu ke?..

Baik buat camni.. Sapa2 yang menang esok2 tukar cara undian.. Buat undian setiap item..bukan undian pukal macam ni..

Tak faham?.. Bajet kementerian dulu, setiap kementerian undi satu persatu item di dalam.. Siap semua dah tapis mana elok mana tak, baru undi bajet 2019 ok ke tak.

Macam tu baru mp betul2 ada pilihan sendiri..

Anonymous said...

Nak heret rakyat ke arah pemikiran tak cerdik tu ke?..

Baik buat camni.. Sapa2 yang menang esok2 tukar cara undian.. Buat undian setiap item..bukan undian pukal macam ni..

Tak faham?.. Bajet kementerian dulu, setiap kementerian undi satu persatu item di dalam.. Siap semua dah tapis mana elok mana tak, baru undi bajet 2019 ok ke tak.

Macam tu baru mp betul2 ada pilihan sendiri..

Anonymous said...

U-PIGS ni jadi parti non factor jer ke? Semua nak berkecuali, takde pendirian langsung. Presiden u-pigs pun ponteng memanjang, kalau dah uzur tu lepaskan jer la jawatan. Gelaran kemain 'tuan guru' tapi sayang nak lepas dunia, bergayut laa kat jawatan tu sampai mati.

Anonymous said...

Pas lepaskan keputusan kat mp dia untuk urusan keduniaan.. Atas mp tu nak bantah ke nak berkecuali ke... Kena pulak bercampur gaul ada yang elok ada yang tak elok dalam bajet kementerian tu..

Tapi kalau urusan berkait akidah dan hukum, pas akan tegas tanpa pengecualian..

Cuba tengok balik, mana lebih berat nanang.. sikap berkecuali dalam melawan pesta arak, lgbt, dan lain2 pesta maksiat yang dianjurkan rakan taulan rasanya lebih berat nanang..

Anonymous said...

Cilaka punya orang. Nak undi benda baik supaya harga barang dan harga minyak tak naik pun tak boleh ke? Pukimak betul makhluk macam ni. Pentingkan nafsu parti drp pentingkan rakyat yang hidup susah. Otak tak pakai. Cilaka betul yg ponteng dan berkecuali tu. Jangan bagi undi kat orang2 ni

Anonymous said...

Yg gaji kecik, yg miskin, yg hiduo susah terkesan dgn sikap berkecuali mp yang tidak bertanggungjwb ini. Mereka pilih mp itu supaya memperjuangkan nasib mereka tetapi mereka khianati kepercayaan yg diberi. Mereka beri mp itu kerja dan elaun bulanan dan sudahpun jadi darah daging tapi dia khianati orang yg memberi dia elaun untuk keluarga makan minum untuk hidup tapi mereka khianat. Akibat marah pembangkang lain, mereka berkecuali untuk lakukan perkara baik untuk rakyat. Dia ini tiada nilai dan harga untuk rakyat miskin yang hidup susah. Dia ni hanya ikut nafsu dan tidak boleh mewakili rakyat marhaen.

Anonymous said...

Gst berkecuali. 1mdb berkecuali. Harga barang naik berkecuali. Harga minyak naik berkecuali. What the fuck punya parti.

Elaun dan gaji tak nak berkecuali pulak....

Anonymous said...

Kepala hotak. Tak kan la tak boleh guna otak, tapis. Kalu dah naik harga barang dan harga minyak, mana baiknya utk rakyat kebanyakan yg menjadi majoriti rakyat msia.... Yg pilih dia tu pun tak mau harga barang dan minyak naik la. Ingat rakyat kelantan yg pilih dia tu kaya raya ke? Ingat yg undi dia tu suma ada rover, velfire dan Q7 ker?

Rembat duit gaji cikgu yik pun berlagak macam kaya benor tak nak sokong undi benda baik yg nak senangkan rakyat.

Anonymous said...

Cibai punya walaunta.

Anonymous said...

Marah?.. Hmm baru nampak kan kuasa blok ketiga.. Yang menentukan kemenangan.. Yang bebas memilih.. Kalau pas dah bagi arahan kat mp suruh berkecuali, awal2 lagi dah total lost.. 46-57..

Pesan kat 26 lagi tu, lain kali jalau nak menang jangan ponteng2..

Anonymous said...

Dengan stop bajet kpdnkk akan menghentikan kenaikan harga barang?.. Bior betul.. Kenaikan luor kawalan lagi adalah sebab diorang takde bajet nak buat rondaan..

Senang betul kena tipu dengan mp sendiri.. Yang diorang 26 mp hilang tu pegi mana!?..kalau tak dah menang mudah.. Pegi flashmob eh?..

Buat apa mp pegi flashmob,dapat ke sekat naik harga barang?.. Cari undi pru eh?..

Anonymous said...

Dengan stop bajet kpdnkk akan menghentikan kenaikan harga barang?.. Bior betul.. Kenaikan luor kawalan lagi adalah sebab diorang takde bajet nak buat rondaan..

Senang betul kena tipu dengan mp sendiri.. Yang diorang 26 mp hilang tu pegi mana!?..kalau tak dah menang mudah.. Pegi flashmob eh?..

Buat apa mp pegi flashmob,dapat ke sekat naik harga barang?.. Cari undi pru eh?..kalau tak pegi flashmob duduk dewan bangkang, baru la ada usaha..

Anonymous said...

Dengan stop bajet kpdnkk akan menghentikan kenaikan harga barang?.. Bior betul.. Kenaikan luor kawalan lagi adalah sebab diorang takde bajet nak buat rondaan..

Senang betul kena tipu dengan mp sendiri.. Yang diorang 26 mp hilang tu pegi mana!?..kalau tak dah menang mudah.. Pegi flashmob eh?..

Buat apa mp pegi flashmob,dapat ke sekat naik harga barang?.. Cari undi pru eh?..kalau tak pegi flashmob duduk dewan bangkang, baru la ada usaha..

Anonymous said...

Marah..he..he.. pergi cibai kan la 26 MP PH tu...kalau x ponteng dah menang pun..hu..hu..

Anonymous said...

Marah..he..he.. pergi cibai kan la 26 MP PH tu...kalau x ponteng dah menang pun..hu..hu

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.

Anonymous said...

Yg dua ekor tu jenis musang king. Boleh jual kat jo lo

Anonymous said...

Kalau rembat duit gaji cikgu cepat2 undi sokong

Anonymous said...

Mp ph pun dah pandai ponteng mcn Eddy Wang. Dah terikut perangai Eddy Wang la ni. Sikit hari lagi terikut makan dedak dlm akaun jugak kot

Anonymous said...

Agaknya depa pun ikut tn Eddy Wang ponteng gi tahinik. Elaun tak cukup kot

Anonymous said...

Kesal dgn tindakan 6 mp pas yg turut sama menolak undi bersama ph. Mereka ini adalah harum manis gunting dlm lipatan. Harap pemimpin parti sedar tipu helah 6 jahanam ini. Mereka mesti ditolak drp menjadi calon parti dlm pru 14. Mereka merosakkan parti

Anonymous said...

Kem najib tu paras2 hidung je lepas.. 70 orang mp bn tak datang tu.. Lepas pru nnt langsung tak yah datang dah, dah kalah pru..

Anonymous said...

6 musuh dlm selimut.
Next pru jadi wakil pakatan haprak.

Anonymous said...

Kem najib tu paras2 hidung je lepas.. 70 orang mp bn tak datang tu.. Lepas pru nnt langsung tak yah datang dah, dah kalah pru..

Anonymous said...

Kem najib tu paras2 hidung je lepas.. 70 orang mp bn tak datang tu.. Lepas pru nnt langsung tak yah datang dah, dah kalah pru..

Anonymous said...

2/8 ikut cakap Eddy Wang.
6/8 tak ikut cakap Eddy Wang.
Pening kepala Eddy Wang.
Nasib baik 2 orang Eddy Wang tolong kasi ph kalah. Kalau tak Eddy Wang kena stroke

Anonymous said...

Takde la... Pas tak bagi arahan pun, terpulang kat depa nak buat pilihan..

Musuh dalam selimut dah ada dalam ph.. Tunggu kem najib bungkus je, masuk semula.. Hihi..

Anonymous said...

Ish yang lebih menakutkan, 26 tak ikut cakap ph, 70 tak ikut cakap najib suruh datang dewan.. Menimbulkan keadaan huru hara dalam dewan.. Hihi..

Anonymous said...

6/11 sudah tukar kaler. Kah3

Anonymous said...

Tinggal 2/5.

Anonymous said...

3/5 gi tahnik ke?

Anonymous said...

65% dah tukar kaler oren.
60% drp hijau yg tinggal dah gi tahnik.
40% drp yg hijau pening nak buat keputusan.

Anonymous said...

29 orang naik bot ikut hijo gi jala sotong kot. 3 hijo bawak 29 oren. Kah3

Anonymous said...

29 + 5 ni kita tolak slow2 masuk laut jadi tukun. Aku dulu masa jadi mp, naik basikal dlm hujan ribut pun aku tak ponteng.

Anonymous said...

Pelik betul. Macamana 6 makhluk tu boleh keluar dari kandang. Kandang dah reput ker? Baik2 sikit dol, kang masuk kandang puak lain pulak kang

Anonymous said...

Walaupun ph kalah undian tapi mat sabu masih mampu tersenyum. Keh2

Anonymous said...

Yg ponteng tu patutnya potong elaun kalau ponteng tanpa mc. Mc mesti check betul2 takut mc beli

Anonymous said...

6 mp @ 65% sudah pandai guna otak. Baguslah tu. Ini perkembangan yg positif. Pening kepala boss ana

Anonymous said...

PH kalah undian tu perkara biasa. Tapi lebih separuh mp pas ikut undian ph tu amat mengejutkan.

Anonymous said...

6 orang pun tak boleh jaga ke?

Anonymous said...

Ni nak kena baruakan ni

Anonymous said...

Tuan mahfuz masih banyak kawan la. Teruskan tuan mahfuz

Anonymous said...

Tanda2 perpecahan dalaman semakin runcing. Mungkin marah sbb bos selalu ponteng.

Anonymous said...

Hancur parti kalau 65% dah tak mahu ikut cakap bos. Pru dah makin dekat pulak tu. Jadi tukun la parti ana nanti

Anonymous said...

Tahniah kpd 6 mp pas dan mp ph yg mengambil berat masalah dihadapi rakyat.

Anonymous said...

http://abnnasution.blogspot.my/2017/11/partipun-tak-boleh-urus-bagaimana-nak.html?showComment=1511269284123&m=1#c2367104139408239901

Mesyuarat tergempar

Apa hal pulak kelam kabut panggil ni.. Aku tengah masak tak abis lagi.. Bentak matt my boo yang kini bersemangat menceburi bidang memasak setelah masakannya mendapat pujian tun kubang..

Lam pu tiang : papaji ada celite balu.. Dia mintak mesyualat..

Papazi : ok semua, straight to the point.. Pelet santet membuat serangan cyber lagi dengan nomor ghoibnya..

Ha!! Semua terkejut mendengar berita tergempar yang dibawa papazi..

Papazi : tapi relaks semua jangan panik.. Kita dah upah macai yang kita interview dulu untuk 'crack' nomor2 ghoib tu untuk kita gunakan jadi kelebihan untuk kita..

Tun kubang : mahal tu kena bayar..

Papazi : tu yang pelik tu, dia cuma mintak powerbank sebagai upah.. Saya dah buat derma online dapat 150, beli power 30.. Yang baki tu, erk.. Faham2 je la ye..

Tun kubang : bijak u ni papazi, tuan penasihat 80%..hihi..

Papazi : ok back to our business.. Macai kita dah berjaya crack nomor ghoib tu.. Nombor yang keluar, 2, 6, 5152, 5 dan 26.. Tapi provoke dah buat kajiselidik.. Nombor 26 itu suwey, jadi kita tak boleh guna untuk melemahkan parti bulatan.. Dan lagi 1 nak bagi tau, nombor 5 pun tak boleh guna sebab setiap kali guna, nombor suwey 26 bounce semula...

Oooo.. Semua terlopong mendengar kehebatan kajiselidik provoke..

Anonymous said...

Dol: nak gi mana ni Eddy?
Eddy: ambik dedak dol
Dol : ooo

Anonymous said...

Eddy: berapa org tak undi?
Dol: 6 org boss.
Eddy: BARUA!!!!

Anonymous said...

Eddy: brp org ponteng?
Dol: 2 org bos.
Eddy: apsal ponteng?
Dol: bos pun ponteng.
Eddy: ooooo

Anonymous said...

Dol: boss ponteng gi mana?
Eddy: nak kena penampor ni...

Anonymous said...

2 lagi dah mcm sungut sotong. Lembik!!!!

Anonymous said...

Kah3

Anonymous said...

Kih3

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 6 angka [999434] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR RM5 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Eddy: biawak betul la yg ponteng ni.
Dol: boss pon ponteng...
Eddy: mamak, teh tarik satuuu

Anonymous said...

Eddy: tak bole harap. Time undi pon ponteng!
Dol: bos pon ponteng bos...
Eddy: mamak, roti kosong sattuuu!!

Anonymous said...

Wah.. Ini macam kalu ane banyak kaya ini hari.. Sana order 70keping, sikit blakang 26keping.. Ayoyo.. Misti mau tutup awal hari ni.. Fikir mamak sambil tersenyum gembira..

Anonymous said...

Boss: sapa makan dedak ni haaa. Nak jadi barua haa?
Dol: bukan boss ker kuat makan dedak??
Boss: mamak, teh tarik rendek!

Anonymous said...

Eddy Wang:barua betol la 3 ekor yg ponteng tuh!!!
Dol: boss pon ponteng....
Eddy Wang: anney, roti tampal sattuu kuah lebeh!!

Anonymous said...

Dol: apsal boss ponteng semlm?
Eddy Wang: biasa la dol, mlm jemaat. Sunat lebih dol!!
Dol: semlm hari isnin boss...
Eddy Wang: mamak, kopi woo suam sattu,!!

Anonymous said...

Eddy Wang: barua btol. Aku dah cakap. Klu aku tak angkat tangan, jangan angkat.
Dol: mamak, teh sattuuu!!
Eddy Wang: eh! Aku ponteng ker? Mamak, teh rendek!!

Anonymous said...

Hahaha

Anonymous said...

Warghahahaha

Anonymous said...

Perjalanan ke pusat peranginan berkonsepkan jeti bot2 mewah dirasakan singkat bagi tun kubang..dapatlah dia merehatkan dirinya dari idea2 mesyuarat papazi yang tak pernah menjadi..

Eh, u ada sini jugak najimi?.. Sapa tun kubang..

Saje rehat2 minum pagi.. You buat apa sini tun?.. Tanya najimi..

Anak cucu ajak gi kelaut tangkap ikan.. Jawap tun kubang acuh tak acuh..

Eh tak kan bot nelayan parking kat sini jugak?.. Tipu la tu.. Najmi berkata sambil menjuihkan mulutnya..

Sit boy.. Sit... Dari kejauhan kedengaran suara cucu tun kubang bermain dengan haiwan peliharaan kesayangannya..

Tun kubang : Bot ni special, boleh tukar jadi kapal selam..

Najimi : Aiii perli nampak.. Hehe... I dengar u kena tanya kaw2 nothing to expose..

Yup.. Jawap tun kubang..

Najimi : Nasib baik u stick dengan tuduhan liwat din sai zaman u tu.. Jadi tuduhan liwat zaman i relevan la..

Tun kubang : pasal din sai tu kita kena work together la.. Biar konsisten.. Dia kat dalam kita kat luar..

Najimi : macamana dengan parti din sai?..parti pk la sendiri...

Tun kubang : ala diorang nak menang je, dah tak kisah kat din sai dah.. Apa2 i cakap semua diorang memang ikut je... Macam kena cucuk hidung..

Najimi : oooo

IrWrWs said...

26 ekor tu dah jadi barua tun m pulak ke? Tak puas2 ke jadi barua tokong gampang lge?

IrWrWs said...

Kalau aku cakap macam ni pulak boleh tak?

Kalau dah kena penjara tak usahlah berangan nak pimpin rakyat lagi.. dok diam2.. sape kat sini nak ada pemimpin bekas banduan.. 26 ekor tu pun tak sudi rasanya..

IrWrWs said...

Haha sikap berkecuali rakyat terkesan, yg 26 ekor ponteng rakyat gembira.. tahap bangang dah ni PAN.. keh keh

IrWrWs said...

Aku ingatkan 2.6 billion je boleh serentak masuk akaun! Tak sangka pulak boleh ponteng serentak sampai 26 orang? Keh keh..

IrWrWs said...

Aku ingatkan 2.6 billion je boleh serentak masuk akaun! Tak sangka pulak boleh ponteng serentak sampai 26 orang? Keh keh..

IrWrWs said...

Terbaeklah MP PAS.. boleh berbeda pendapat.. jgn jadi macam 26 ekor tu.. boss kata ponteng serentak mereka ponteng.. keh keh..

IrWrWs said...

Terbaeklah MP PAS.. boleh berbeda pendapat.. jgn jadi macam 26 ekor tu.. boss kata ponteng serentak mereka ponteng.. keh keh..

IrWrWs said...

Hebat boss kita.. dia ponteng 25 ekor ikut ponteng..

IrWrWs said...

Kalau 26 ponteng parti bertambah kuat ke? Keh keh

IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
IrWrWs said...

Bang labu : memang tak boleh pakailah 2 org tu.. ada ke berkecuali..?

Kak pizza : jangan marah sangat nanti dorang korek team kita 26 org ponteng

Bang labu : dorang ponteng sebab ada hal

Kak pizza : baguslah kalau rakyat boleh paham macam tu

Bang labu : esok kita war2kan bhw 2 org tu punca kerajaan menang

Kak pizza : setuju.. kita bagitahu rakyat bhw 26 org ponteng tu pegi DUN kelantan bersolidariti bersama mp rasis yg kena halau keluar daripada dun

Bang labu : bijak sangat alasan tu.. rakyat pasti percaya

Kak pizza : sudah tentu.. masa kita kata parti suci nak berUG dgn parti rasis pun rakyat percaya

Bang labu dan Kak pizza : syukurlah.. pasti rakyat termakan umpan kita

Rakyat marhaen : bodoh betul.. hari tu kata parti suci nak berUG dgn parti rasis tapi sampai sekarang tak jadi jadi.. ni boleh pulak nak bersolidariti dgn parti rasis.. ni baru real UG!

MP parti suci : alhamdulillah, kami tahu rakyat memang dah lama bijak..

Unknown said...

Saya sekeluarga ingin mengucapkan banyak terima kasih kepada MBAH BUDI HARTONO,atas bantuannya saya yang dulunya cuma seorang tukan becak yang pendapatannya tidak seberapa,buat biaya anak sekolah aja susah,apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga saya,suatu hari saya tidak sengaja mendengar pembicaraan teman saya mengenai angka togel ghaib dari MBAH BUDI HARTONO,akhirnya saya bertanya dan teman saya memberikan nomor hp MBAH BUDI HARTONO,dan saya pun menghubunginya,berkat bantuan MBAH yang telah memberikan angka ghaib hasil ritualnya yaitu 4d putaran SGP,dan alhamdulillah berhasil,kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,dan sekarang saya juga sudah buka usaha sendiri,saya sangat bersyukur melihat anak saya sudah bisa lanjut sekolah,itu semua atas bantuan MBAH BUDI HARTONO,bagi anda yang penggemar togel mau menang seperti saya silahkan hubungi 085-256-077-899

raybanoutlet001 said...

air jordan 8
oakley sunglasses wholesale
ralph lauren uk
ray ban sunglasses
michael kors outlet clearance
red bottom shoes
ralph lauren outlet
prada shoes
fitflops sale
nike huarache

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.