Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

WOI ! UMNO MARAH PAK KARAMU !

Salam

DEBAT KEDAI KOPI SEBAB LAPAR DAN HAUS !

KALAU BETUL BERANI MARI BERDEBAT, KALAU ANAK JANTAN MARI BERDEBAT, OK, OK,

Pak Karamu menerima undangan untuk berdebat di Danau Kota dua hari lepas, hu alah di kedai kopi rupanya mereka ajak berdebat ! Mula-mula Pak Karamu minta tajuk, mereka kata sebarang ! Pak Karamu kata " bolehkah kamu berdebat kerana dasar dan hujah saya berasaskan islam kerana saya orang islam ! Apakah dasar dan hujah kamu akan membawa kepada agama kamu iaitu agama melayu ? Eh ! Kami juga islam, jangan hina kami ! Ok, Ok ! order air dulu !

TETIBA ?

umno:
Mengapa PAS bekerjasama dengan DAP dan mengapa tidak mahu bersama UMNO ?

Pak Karamu:
Sebab DAP manusia dan UMNO juga manusia jadi tak salah berkawan dengan sesiapa juga asalkan mereka manusia, kan begitu ?

umno:
DAP tu nak rampas harta orang melayu dan mereka adalah parti asal Singapore ?

Pak Karamu:
Tidak ada bezanya dengan orang UMNO yang berkawan dengan MCA dan Gerakan, dan yang banyak rampas harta orang melayu adalah UMNO .... DAP belum lagi nampak bukti .....

umno:
Ingat UMNO tak ada ati perut ke nak bela orang melayu ?

Pak Karamu:
Saya dah kata yang banyak rampas harta melayu ialah UMNO buktinya Kelantan isu royalty dan banyak yang lain, demikian juga UMNO telah bagi pekerjaan dengan rakyat Thailand dengan menaikkan gas, minyak di sana sedangkan semua itu bersumber dar Kelantan, mana bukti nak tolong melayu ?

umno:
Itu lain ! Itu akan di bagi !

Pak Karamu:
Lain yang macam mana ? Akan di beri ? Mana kamu tahu ? bukannya kamu faham sangat perangai pimpinan UMNO, jika nak tolong melayu saya tak nampak jalan sebab merdekapun dah berpuluh tahun tak nampakpun, jika adapun mereka bagi dengan orang melayu tidak pada perjuangan islam (PAS)

umno:
Itu sebab kita kata mari kita bersatu dan biar kita sama rasa dan sama rata !

Pak Karamu:
Macam mana kita nak bersatu sedangkan UMNO selalu tipu PAS ....... dan kami tak sanggup kena tipu lagi ...... (kamu faham maksud saya ?)

umno:
Alah itu dulu ! sekarang tak mungkin jika kita bersatu !

Pak Karamu:
Alah ! selagi orang melayu masih berbau UMNO maka selagi itulah mereka menipu ! Walaupun di mana mereka itu berada ! Ma'af ya !

umno:
Aii ! Itu melampau ni ! ada bau UMNO pulak ! Itu penghinaan !

Pak Karamu:
Bukan saya yang hina, saya cuma nak pinjam dari Rasullullah yang kata semangat kebangsaan itu dia tak akui umatnya, jadi bau semangat kebangsaan itu UMNO la ! tak mengaku lagi ?

umno:
UMNO dah banyak tabur jasa untuk membangun negara dan bangsa tak mengaku lagi ?

Pak Karamu:
Eh ! kerja pembangunan memanglah tanggungjawab orang yang memerintah, itu tak perlu cakap, lagipun itu semua wang rakyat bukan wang UMNO lagipun babi dalam hutanpun pandai bangunkan tempat berteduh anak-anak babi tu

umno:
Ai ini dah melampau ni !

Pak Karamu:
Ai ? tak betul ke ?

umno : Hallo ! (hand phone call) ok,ok sekarang saya datang ! Ok nanti kita sambung ! Lalu merekapun beredar

Pak Karamu:
Eh ! yang 5 orang ni boleh sambung dengan saya, kamu nak pergi, pergilah ! Eh ini semua siapa nak bayar ? Laaa ! sah orang PAS kena tipu lagi, hu hu ! memang UMNO ni menipu !

BERHATI-HATI DENGAN ORANG UMNO, CARA MEREKA MENIPU MEMANG BEGITU APABILA MEREKA LAPAR ! AJAK DOK KEDAI KOPI PEKENA ORANG LAIN, sayapun tak kesah sangat tapi cara mereka apabila lapar memang macam tu hu hu hu (dalam hati, kesian mereka nih !)


2 orang berkata:

melayu benci umno said...

org melayu banggang sangat ke...asyik kena tipu aje,setan tipu,iblis tipu,jin tipu,bunian tipu,cina pasau tipu,cina along tipu,ceti tipu,tokeh kedai runcit tipu,mamak tipu,keling roti tipu,dulu org portigis tipu,belanda tipu,org putih tipu,jepun tipu,berapa banyak punya tipu dahhhhh....yg melayu tipu melayu lagi banyak dahhhh.....umno lagi kuat dia punya penipu....pikir le sendiri...

raybanoutlet001 said...

nike factory outlet
nike outlet
lions jerseys
coach outlet online
chiefs jersey
canada goose jackets
coach outlet
nba jerseys
ferragamo shoes
cheap ray bans

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.