Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Ini macam kalo semua wakil rakyat dap juga batal !

ITU TAK APE PUNYEE, BOLEH MASUK PAS MAA !

26 Julai, 2013

Kit Siang Yakin RoS Akan Batalkan Pendaftaran DAP

Lim Kit Siang (gambar) menjangkakan Pendaftar Pertubuhan (RoS) sedang bersedia untuk membuat kejutan dengan membatalkan pendaftaran DAP menjelang sambutan perayaan Aidilfitri tidak lama lagi.

Menurut penasihat DAP itu, kenyataan Ketua Pengarah RoS Datuk Abdul Rahman badan itu tidak akan memenuhi permintaan untuk menubuhkan parti baru.

"Ia merupakan satu tindakan yang sama sekali tidak betul, tidak adil dan tidak profesional malah secara tidak langsung mencalarkan intergriti badan tersebut," kata Lim dalam satu kenyataan hari ini.


Lim turut mempersoalkan bagaimana Abdul Rahman boleh memberi komen begitu sedangkan belum ada kesahihan yang dibuat mengenai isu pemilihan itu.

“Kami malah tidak melayan 29 permohonan untuk menubuhkan parti baru yang dikemukakan sejak lima tahun lalu,” kata Abdul Rahman seperti dipetik dari akhbar milik MCA The Star.

Abdul Rahman dalam laporan itu diminta mengulas mengenai usaha anggota DAP untuk membentuk parti parti sekiranya pembatalan parti tersebut tidak dapat dielakkan.

"Bukankah ia menunjukkan Dia (Abdul Rahman) lebih percaya pada propaganda Umno / BN atau pengikut mereka seolah apa yang dikatakan mereka merupakan satu fakta betul walhal ia tidak berasas sama sekali,” soal Ahli Parlimen Gelang Patah itu.

Laporan berkenaan mengaitkan perkara itu dengan isu pemilihan parti itu pada Disember lalu.

Tegasnya, DAP tidak akan memberi muka kepada mana-mana pihak yang didapati cuba mencalarkan nama baik parti tersebut.

Abdul Rahman dalam laporan itu memberi peringatan kepada anggota DAP supaya tidak memasang harapan untuk membentuk parti baru jika jabatan itu bertindak membatalkan pendaftaran parti baru.

Abdul Rahman berkata mereka mungkin tidak akan memenuhi permintaan untuk menubuhkan parti baru. ~the malaysian insider

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.