Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Wednesday, July 24, 2013


Dalam saat-saat akhir tempuh berkempen yang dibenarkan bagi Pilihanraya Kecil DUN Kuala Besut, tindakan Dewan Pemuda PAS Malaysia ini telah meletakkan PAS sama tarafnya dengan UMNO..

Sebelum itu ikuti dulu pandangan Yang Dipertua PAS Kawasan Besut, Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad ketika ditemubual Wartawan pada 18 Julai lalu..
WARTAWAN Ada dakwaan mengatakan Umno-BN memberi wang kepada para pengundi PRK Dun Kuala Besut. Boleh Ustaz jelaskan? 
USTAZ WAN AZHAR WAN AHMAD: Maklumat yang kita terima, BN memang ada memberikan wang kepada para pegundi di Kuala Besut. Selain itu, berbagai insentif lain turut diberikan oleh pihak BN kepada masyarakat sempena PRK Dun Kuala Besut. 
Maklumat yang kita terima, insentif-insentif itu diberikan kepada pelbagai golongan termasuk kepada orang muda, ibu tunggal dan mereka yang berada dalam senarai penerimapenerima bantuan. Bantuan itu sedang bergerak masuk sekarang. 
Pihak PAS sedang membuat pemantauan rapi berhubung perkara ini. Kita juga yakin sedikit masa lagi, insya-Allah, akan ada yang menerima bantuan itu akan tampil membuat pengakuan. 
Apa yang akan dilakukan PAS berhubung perkara ini? 
Pertama, sebagai satu ingatan kepada pihak Umno-BN, jentera kita daripada PAS ramai daripada kalangan peguam-peguam. Jadi peguam-peguam kita itu akan mengambil kira semuanya untuk tindakan susulan. 
Jika ada bukti, PAS akan forward segala bukti salah laku pilihan raya yang telah mereka lakukan itu. 
Sebenarnya, apa juga pemberian ketika pilihan raya sama ada dalam bentuk wang, barangan, janji-janji termasuk hendak memberi rumah, pangsapuri 72 pintu kepada rakyat di kawasan Kuala Besut ini, mengikut kategori yang diklasifikasikan, dengan sendirinya itu adalah rasuah kepada rakyat. 
Semua pemberian ketika ini (ketika pilihan raya) adalah bius kepada rakyat untuk lupa seketika segala kesusahan mereka selama ini. Semua ini panadol-panadol atau ubat hanya untuk sementara yang dibekalkan khususnya kepada pengundi di Kuala Besut. 
Oleh kerana apa juga pemberian ketika pilihan raya sama ada dalam bentuk wang, barangan dan janji-janji itu adalah rasuah kepada rakyat.. sepenuhnya di SINI

Maka tindakan Pemuda PAS seperti di bawah ini telah menjadikan PAS sama dengan UMNO.. kerana rasuah tetap rasuah.. walaupun lima sen nilainya..
Artikel penuh sila baca di ( SINI )

Jadi tak salahlah jika ada macai UMNO menyiarkan artikel dengan tajuk begini..
Lagi gambar sila lihat di ( SINI )
Lebih menarik lagi tindakan merasuah ini dihebahkan keseluruh alam cyber berserta dengan video.. videonya sila lihat di ( SINI )

Penyokong tegar PAS menyifatkan tindakan ini sebagai "Kempen PAS paling BANGANG di PRK Kuala Besu".. silalah baca di
( SINI )

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.