Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NEGARA MENGATASI AGAMA, BAIK PUNYA KONSEP


APA PANDANGAN ORANG AGAMA DAN ISLAM ?

DISEBABKAN NEGARA MALAYSIA BUKAN NEGARA ISLAM, MAKA PANDANGAN DAIM ADALAH SELARAS DENGAN KEADAAN NEGARA DAN PEMERINTAHNYA.

HIDUP MALAYSIA BARUUU !

-Pak Karamu-

Daim: Memang agama penting tapi negara lebih penting

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Adalah penting bagi rakyat mengutamakan negara dalam usaha memupuk perpaduan dan memajukan negara, kata bekas pengerusi Majlis Penasihat Negara, Daim Zainuddin.

“Saya percaya nombor 1, perlembagaan itu penting. Kita mesti hormat perlembagaan, Rukun Negara.

“Selain itu, kita mesti ingat, pentingkan kita ini orang Malaysia. Kalau kita pentingkan Malaysia dulu, Insya-Allah, negara akan selamat,” katanya dalam temu bual dengan Astro Awani.

Menurut Daim, walaupun terdapat pihak yang memperjuangkan hak-hak Sabah dan Sarawak, serta mereka yang mengatakan agama adalah penting, namun tegasnya bahawa negara itu lebih penting lagi.

“Memang agama penting tapi negara lebih penting. Sebagi rakyat Malaysia kita kena pentingkan negara Malaysia dulu,” katanya.

Daim menjawab soalan daripada pengacara yang membandingkan rusuhan pasca pilihan raya di Indonesia dengan ketegangan politik di Malaysia yang semakin hangat.

5 orang berkata:

Anonymous said...

dua dua agama dan negara tu penting. sebab tu konsep negara taliban patut dibuat segera. boleh mulakan di kelantan dan terengganu. lepas pru15 nanti pas akan menang besar, masa tu baru la boleh buat negara taliban pulak. amiin.

Anonymous said...

pak karam, kalau selepas pru15 nanti umno dan pas menang besar sapa yg jadi PM? takkan kita nak kasi mat asan jadi PM kot?

Anonymous said...

agama, agama jugak.. infaq wajib ramadan dah hulur ke pak karam? nanti pak karam kena sumpah jadi syaitan bisu naya oo. zakat fitrah no.2, infaq utk parti tu wajib.

Anonymous said...

Melayu kalau isu agama wahhh..melawan habis.konon la bela agama.tapi dimana agama tu pada bangsa kita?budaya tunjuk gangster,rompak2,melepak kat pusat beli belah,rempit,bohsia,mat gian,ahli politik rasuah..tu semua siapa ramai?cina kah?india kah?melayuuuuu.betulla seperti yg dikatakan bila kiamat dekat,sorak agama tapi sebelah tangan pegang arak.malu la wei.pergi masjid dulu,berbaik dgn bukan islam dulu..tunjuk islam ni agama yg mulia.bukannya tau nak gaduh je.ko ingt org lain xde penumbuk?ko ingt orang lain x reti pegang parang?ko ingt ni cerita kl gangster?

على جمال said...



شركة تنظيف منازل بالرياض
شركة تنظيف فلل بالرياض
شركة تنظيف مكيفات بالرياض
شركة تنظيف خزانات بالرياض
شركة تسليك مجارى بالرياض


 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.