Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS TOLAK ANUAR JADI PERDANA MENTERI

RAMAI SUARA RAKYAT MEMPERTIKAIKAN ANUAR LAYAK SEBAGAI PIEM.

ALASANNYA IALAH : BAGAIAMANA ANUAR LAYAK MENJADI PEMIMPIN RAKYAT SEBUAH NEGARA. SEDANGAKAN PARTI PKR SENDIRIPUN DIA TIDAK MAMPU PIMPIN !

-Pak Karamu- 
 

PAS tetap tolak Anwar jadi PM, kata Hadi

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini

   
Persiden PAS, Abdul Hadi Awang menolak konsensus Pakatan Harapan yang mencadangkan Presiden PKR Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri seterusnya menggantikan Dr Mahathir Mohamad.

Sebaliknya, katanya, Dr Mahathir harus terus kekal sehingga habis penggal menjelang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) kelak.

"(Sedangkan) Anwar, parti dia sendiri pun (PKR) tak terima dia, ini macam mana?
“Pecah dua dan sebahagian (ahli dan penyokong) PKR terima dan sebahagian lagi tidak,” kata Abdul Hadi yang dipetik portal Utusan Malaysia Online sejurus selesai menyampaikan Kuliah Jumaat di Masjid Rusila dekat Marang hari ini.
Iklan

Presiden PAS itu merujuk masalah dalaman PKR yang menyaksikan rasa tidak puas hati kumpulan yang diketuai timbalan presidennya, Mohamed Azmin Ali yang memulaukan semua mesyuarat parti yang dipengerusi oleh Anwar.

Perbalahan kedua-dua pemimpin itu dipercayai berkaitan dengan video seks yang didakwa membabitkan Azmin dengan penyokongnya mendakwa Anwar sebagai dalang di sebaliknya. Anwar walau bagaimanapun telah menafikan sebarang peranan dalam video itu.

Utusan juga melaporkan Abdul Hadi mengakui penolakan PAS terhadap Anwar sebagai perdana menteri adalah atas faktor kurang yakin dengan ketokohan pemimpin itu.

"Bagaimanapun terpulanglah kepada dia (Anwar), cita-cita dia (jadi perdana menteri) tak apalah. 

“Dia dengan dia manakala kita pula dengan pendirian kita agar Tun (Dr Mahathir) terus pegang jawatan (PM) sampai habis penggal," katanya.

Terpalit masalah peribadi
Pemimpin PAS itu berkata demikian ketika diminta mengulas keyakinan Anwar sewaktu diwawancara Bloomberg kelmarin bahawa beliau optimis bakal menjadi perdana menteri Malaysia kelapan, tahun depan.

Abdul Hadi juga dipetik sebagai berkata, Dr Mahathir adalah pemimpin paling layak menggalas tanggungjawab itu dan bukannya diserahkan kepada mereka yang terpalit dengan masalah peribadi.

"Bukan pemimpin yang ada masalah peribadi, dengan sebab itulah pada kita biarlah Tun (Dr Mahathir) pimpin lagi (jadi perdana menteri). 

“Biar beliau sendiri kendalikan urusan ini dan perlu seorang PM yang boleh diterima majoriti ahli parlimen,” kata Abdul Hadi.

Untuk rekod, Anwar pernah menghabiskan hampir satu dekad di penjara selepas didapati bersalah dalam kes liwat dan tuduhan rasuah yang dikenakan ke atasnya pada tahun 1998 dan sekali lagi pada tahun 2014.

Beliau sentiasa menegaskan dirinya tidak bersalah dan pendakwaan terhadapnya bermotifkan politik.

Anwar menerima pengampunan daripada Yang di-Pertuan Agong selepas Pakatan Harapan mengambil alih kerajaan persekutuan pada pilihan raya umum Mei tahun lepas.

Mengikut konsensus dalam PH sebelum PRU14, Dr Mahathir akan menyerahkan teraju kepimpinan negara kepada Anwar. Namun tiada tempoh masa khusus dinyatakan.

21 orang berkata:

ted manoff said...

Hadi nii siapa?..penting sgt kerr dia nii..hadi hanya seketul tahu unta dipadang pasir saja..prOoTt dmuka tontowi al pornowi..kikiki..

Anonymous said...

prOoTt dmuka IBU ted manoff.. kikikiki..

Anonymous said...

PrOtT dimuka BONDA ted manoff kikikiki...

Anonymous said...

TABAYYUN SUDAH, KERJASAMA UMMAH JUGA SUDAH.

JADI BILAKAH PERKONGSIAN KERAJAAN PAS UMNO AKAN DILAKSANAKAN DI KELANTAN, TERENGGANU DAN PAHANG?? JANJI SUDAH DIPATRI, MOHON JANGAN DIINGKARI.

PERPADUAN UMMAH PAS UMNO DIHADIRI RIBUAN UMMAH TELAH MENDENGAR JANJI TGHH DAN DATUK SERI PRESIDEN UMNO. JANGANLAH JANJI DIPATERI DIKHIANATI. KELAK SOKONGAN AKAN LARI.

KONGSILAH KERAJAAN KELANTAN, TERENGGANU DAN PAHANG. PERPADUAN, KEADILAN DAN SAMA RATA SAMA BANYAK. JANGANLAH PARTI TERTENTU MENGUASAI KERAJAAN NEGERI SEORANG DIRI.

MARILAH PAS DAN UMNO BERTOLAK ANSUR. JAWATAN DI BAHAGI SAMA RATA. MB DARI PAS, TMB DARI UMNO. EXCO SELARI SAMA BANYAK ANTARA PAS DAN UMNO. ROMBAK SEMULA PEMIMPIN DAN JAWATAN MEREKA. BUATLAH LANTIKAN BARU IKUT PERSETUJUAN PERJANJIAN TABBAYUN UMMAH.

ALANGKAH MANISNYA JIKA KELANTAN TERENGGANU DAN PAHANGB DITADBIR SAMA RATA ANTARA PAS DAN UMNO. PASTI ADA KEINDAHAN JIKA PENTADBIRAN NEGERI DIKONGSI DUA PARTI.

USAHAKAN CEPAT PERKONGSIAN KERAJAAN SUPAYA MENJADI CONTOH HUBUNGAN BAIK PAS DAN UMNO. TAKBIR3X

Anonymous said...

Hadi itu siapa?? Persetujuan hadi, pas, umno, mic, mca tidak diperlukan utk anwar jadi PM. Sebab apa?? Sebab mereka semua itu KALAH dlm pru14 yg lepas.

Kalau hadi sudah tiada di muka bumi ini sekalipun, tiada keperluan untuknya menentukan siapa bakal PM malaysia. Hadi itu cuma pengeluar amanat demi amanat songsang. Aku hadiahkan kahakkkkk ptuihhh

TAR SNAKE THE COTEY said...

Aku setuju kalau tn guru jadi ketua menteri sarawak. Pas akan menang bergaya di pru sarawak nanti drp 0 kerusi kepada 000 kerusi.

Anonymous said...

Dulu tolak Tun jadi PM. Lepas tu jilat Tun. Skrg tolak Nuar. Besok jilat Nuar pulak. Kih3

Anonymous said...

pak karam, sapa bakal pertanding di tanjung piai? pas atau umno? alaa letak laa pas pulak, takkan asyik depa ja yg bertanding.

Anonymous said...

Jilat pungkoq pak hang..

Anonymous said...

Cotey pak hang...

Anonymous said...

Pak hang bertanding di tanjung rambutan..

Anonymous said...

Hadiah ke pak hang..
Kahakkkkk ptuihhhh..

pakresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

Anonymous said...

BILA KERAJAAN CAMPURAN DI KELANTAN, TERENGGANU, PAHANG DAN PERLIS AKAN DILAKSANAKAN?

kerjasama pasumno sudah dimuafakatkan. Perjanjian kerjasama sudah ditandatangani antara kedua pemimpin. Tn guru Hj Hadi juga sudah menyatakan tentang KERAJAAN CAMPURAN di negeri pemerintahan pasumno. Sekarang masanya kita menunggu dan terus menunggu janji tn guru kita. Akan terserlahkah kejujuran atau kefasikan janji pasumno itu di mata rakyat.

Sesungguhnya betullah kata tn guru. Kerajaan campuran itu ada baiknya dan memberi keyakinan kepada rakyat bahawa kerjasama pasumno itu memang benar terjalin kukuh dan bukan hanya sekadar hangat2 tahi ayam.

Rakyat dari penyokong pasumno ingin sekali melihat kerjasama itu dilaksanakan sepenuhnya dan bukan main2 spt perjanjian anak2 tadika. Saya sendiri sbg penyokong umno ingin melihat jawatan menteri besar, timbalannya, exco2nya, pegawai2 lantikan negerinya dikongsi sama rata, sama rasa antara orang pas dan umno. Jika mb orang pas, maka wajiblah tmb orang umno. Exco pula dibahagi sama byk pas dan umno. Pegawainya sama banyak pas dan umno. Tunjukkan kerjasama yg jelas dan bukan main2 lagi.

Rakyat pasumno bawahan seperti saya akan melihat dan mengadili penyatuan ummah ini sama ada ia jujur atau fasik.

TAR TOTEY 3.5 INCH said...

Kita teruskan perpaduan ummah.

Anonymous said...

Tukar tmb pas kpd tmb umno. Bila agaknya??

Anonymous said...

Dicadangkan moktar senik. Mesti boleh menang besar dan ada peluang besar menjadi MB Johor.

Anonymous said...

ptuitt..

Anonymous said...

HABIS TU YANG LAYAK SIAPA ??? KAU KE HADI..KAU 10 KALI GANDA TIDAK LAYAK ! MAAF SEBAB AKU PUN ANAK JATI NEGERI KAU..APA SUMBANGAN KAU SEMASA JD MB ???????PATUNG PENYU KAU ROBAH..PATUNG USANG DI PARLIMEN KAU SAMPAI HARI INI ADA ! PEMBELIT UMMAH ! SILAP LA UMNO BUAT KAWAN ORANG MACAM HADI NI

Anonymous said...

Yooooohaaaaa..
Cai ngoyan..

Anonymous said...

taik

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.