Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PENYATUAN UMMAH NASIONALPUN TAK MENGAPA


PENYATUAN UMMAH BERDASARKAN AKIDAH ITU ELOK JUGA, KALAU ADA PULA YANG MEMPOLITIKKAN UMMAH ITU SEBAGAI UNTUK ISLAM SAHAJA MAKA TAMBAH  SAHAJA PERKATAAN NASIONAL SATU LAGI PERKATAAN, TAK DE HAL.

TU LA RAKYAT MALAYSIA NI BANYAK SANGAT KERENAH, BANYAK SONGEH !

KALAU NAK PERENTAH DUNIA, BUAT SAHAJA PERSATUAN UMMAH INTERNATIONAL !

-Pak Karamu-

Pertahan kalimah ummah demi tauhid, kata pensyarah

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Beberapa hari menjelang PAS dan Umno mencatat sejarah menandatangani piagam bersama, seorang pensyarah mempertahankan kewajaran kedua-dua pihak mengekalkan istilah "penyatuan ummah" untuk memaknakan detik tersebut.

Pakar sosiologi pendidikan, Dr Zulkeflee Yaacob, dari Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), menyifatkan perkataan ummah lebih serasi digunakan dan lebih menjiwai umat Islam.

2 orang berkata:

Anonymous said...

Letak barisan nasional pun okay.. asalkan blh terus menyamun.. kahkahkah

Anonymous said...

WALAWEY NANG BUTINANG KUI BUTIKUI
MANA ADA BOIKOT SITU ADA LANGAU
KEMPEN BUY MYSLIM FIRST MME BAGUI..
MACAI TEELOMPAT SELUPA KERA MAK KAU

Guan Eng, mana ada boikot? Saya sudah tanya Pas dan UMNO kata Presiden MIC

KUALA LUMPUR – “Tidak timbul langsung soal boikot barangan bukan Islam seperti yang di dakwa oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

“Malah saya sebagai Presiden MIC telah menyoal Pas dan UMNO dalam dua mesyuarat berasingan baru-baru ini tentang perkara itu dan dalam perjumpaan dengan kepimpinan MIC dan Pas, saya lontarkan kebimbangan ini, saya diberitahu oleh mereka tidak ada langsung isu boikot sebaliknya hanya mempromosi barangan muslim serta mencungkil bakat usahawan muda,” kata Tan Sri SA Vickneswaran.

Menurutnya, ketika perjumpaan dengan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi juga bersaksikan dengan MCA, jawapan beliau pula pihaknya sentiasa menyokong usahawan bumiputera sejak dahulu lagi tetapi isu memboikot produk bukan Islam tidak benar sama sekali.

#BUYMUSLIMFIRST

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.