Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DAH LA TU, CAKAPPUN DAH LINTANG PUKANG

ANWAR IBRAHIM VS TUN MAHATHIR : SIAPA SEBENARNYA PEROSAK MELAYU DAN NEGARA

SAMPAI BILA NAK KHIANAT DENGAN ORANG MELAYU ISLAM ? TAK PAYAH LA NAK SEMBUNYIKAN AGINDA PRIBADI TU, RAKYAT BOLEH BACA!

KONA SANA KONA SINI, TAK MENJADI, ATE ? LETAK LA JAWATAN, ATE ? NAPA TAK BAGI ANUAR ? 

MANA NGAKU MENYESAL, BILA MUHYIDDIN DAH SAMBAQ, NAK BUAT MACAM MANA LAGI ?

MASALAHNYA LAGU MANA NAK BUAT ? KONA SANA KONA SINIPUN TAK LEH NAK BAGI PADA EHEM, EHEM,

LA NI DAH TAK ADA APA-APA DAH. CISS SILAP AKUUUUU ! 

GOPOOOH !

'Kalau mahu khianat mandat rakyat, saya sudah jadi PM untuk PN'
 Malaysiakini
Kenapa tak bincang dengan PH?

Sementara itu, Ahli Parlimen Pekan Najib Razak mempersoalkan kenyataan terbaru Mahathir.

Kata Najib, sekiranya benar Mahathir tidak berniat mengkhianati PH, beliau akan berbincang dengan PH sebelum meletakkan jawatan.

"Adakah Mahathir memaklumkan mereka sebelum bertemu Yang di-Pertuan Agong untuk menyerahkan surat peletakan jawatan sebagai perdana menteri ?

"Tidak. Kenapa? Beritahu secara jujur apa sebenarnya yang berlaku ketika itu," katanya.

Untuk rekod, Presiden PKR Anwar Ibrahim sebelum ini direkodkan sebagai berkata mengetahui hasrat Mahathir untuk meletakkan jawatan sebagai perdana menteri.

Namun, tidak dinyatakan sama ada keputusan itu dibincangkan oleh PH atau tidak.

Tidak lama selepas meletakkan jawatan sebagai perdana menteri, Mahathir kemudian meletakkan jawatan sebagai pengerusi Bersatu.

Bersatu bagaimanapun menolak peletakan jawatan Mahathir sebagai pengerusi.

Jawatan pengerusi Bersatu kini menjadi pertikaian apabila Muhyiddin melantik dirinya sebagai pemangku pengerusi dan mengabaikan penolakan peletakan jawatan Mahathir sebelum ini.

33 orang berkata:

Anonymous said...

sejak tertebuk muka sendri cakap pun dah merapu... jual kelentong pun orang tak nak dengar lagi dah... kaki penipu hipokrit dan Bacol..

Anonymous said...

Drama Mahathir, Apa Sebenarnya Berlaku, Rakaman Audio: Pengkhianatan Sebenar, Tembelang Atok Terbongkar!. Siapa yang bacol.!? - Bossku

Apa yang menarik, mesyuarat tersebut Mahathir bersetuju untuk keluar daripada PH, malah Mahathir jelas Tun tidak suka pada DAP dan juga Anwar. Mahathir telah mengamalkan politik hipokrasi tahap dewa terpaksa bekerja sama dng DAP dan Anwar.

Lidah bercabang, hipokrit, gila kuasa dan BACOL masa Negara ada masalah Covid ini, Bossku jelaskan apa yang sebenarnya berlaku:

1. Dia tak suka DAP. Dia tak suka Anwar jadi PM. Tak tahan dengan tekanan DAP dan geng Anwar terhadap dia tapi dia perlu bertahan kerana jumlah kerusi parlimen DAP dan PKR jauh lebih banyak banding dia.

2. Parti PPBM dia mahu keluar dari PH secepat mungkin kerana bimbang kalah pada PRU15 akan datang setelah 5 kali kalah PRK kepada BN. Dia juga sokong

3. Dia juga yang menyokong parti BN dan PAS bergabung dengan PPBM. Lalu, dia umum bahawa dia mahu buat kerajaan perpaduan semasa dia PM interim. PM ke 7(i)

Nanti dia boleh pilih ahli-ahli parlimen yang totok pada dia untuk sokong dia sebagai PM tanpa mengambil kira tekanan parti atau pemimpin parti.

Entah kenapa nak ambil dari PAN, dan dari parti-parti Sabah/Sarawak. Hanya dia yang tahu.

Asalkan totok pada sudah cukup. Dia pun boleh pecah-belahkan kuasa parti masing-masing.

Oleh kerana semua pihak tak setuju, parti-parti PH dan BN pun tak sokong dia jadi PM semasa menghadap YDP Agong.

Lalu, dia pun kalah kerana tak dapat sokongan padu dari kedua-dua pihak.

Setelah kalah, dia pun bekerja lagi keras untuk menumbangkan kerajaan PN untuk merebut kuasa kembali. Sah Gila Kuasa

Anwar tidak ada banyak pilihan samada mahu berkecil hati dan berpatah arang dengan Mahathir atau menelan sahaja segala apa yang berlaku.

Dia tak pernah hormat PH dan tak pernah hormat mandat Rakyat. Siapa yang bacol sebenarnya..!?

Sebab itu, dia tak berbincang dan memberitahu pemimpin-pemimpin PH semasa dia letak jawatan.

Hakikatnya DAP dan khususnya Anwar telah terpedaya serta terbelit dengan seni kelicikan politik Mahathir lidah bercabang dan kaki fitnah.

Sebab itu dia tak hadir apabila PH suruh bermesyuarat untuk menyelesaikan kemelut. Lalu Anwar pun dipilih sebagai calon PM oleh PH.

Cukuplah – cukuplah Mahathir jangan BACOL dan menyalahkan orang lain atas agenda politik sendiri.

Mahathir memang bacol dalam mengamalkan POLITIK HIPOKRASI tahap tertinggi dalam sejarah poltik tanah air.

Dia buka aib orang Allah buka aib nya lebih teruk lagi. Yang dibuka oleh Nya untuk kawan dan lawan mengingati kembali sosok tubuh yang bernama Mahathir sang fitnah yang bacol.

Anonymous said...

Rakaman Audio: Bukti Pengkhianatan Sebenar, Tembelang Mahathir Kian Terbongkar!


Kalau rakaman audio palsu sila buat report polis biar polis siasat..Jangan jadi BACOL..!!

Cukuplah – cukuplah mahathir menyalahkan dan mempergunakan orang lain atas agenda politiknya sendiri.

Mahathir memang hebat dalam mengamalkan POLITIK HIPOKRASI tahap tertinggi dalam sejarah poltik tanah air.

Apa yang terbongkar ini adalah aib yang dibuka olehNya untuk kawan dan lawan mengingati kembali sosok tubuh yang bernama MAHATHIR BACOL

Kalau rakaman audio palsu sila buat report polis biar polis siasat..

tunfatimah said...

Atok ni tak tau ke kalau dia nak menyusahkan PM 8 dlm setiap pekara, yg menderita adalah rakyat. 😠 Hati kering betol !!

Anonymous said...

ROS mengesahkan bahawa Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin, "berhak" menjadi pemangku pengerusi parti berkenaan setelah Mahathir menyerahkan surat peletakan jawatan kepada beliau pada 24 Feb lalu.

Surat itu memetik Fasal 16.9 perlembagaan parti untuk membuat keputusan berkenaan, yang menetapkan bahawa jika pengerusi mengundurkan diri atau dipecat, presiden akan mengambil alih jawatan sebagai pemangku sehingga orang baru dipilih.

Anonymous said...

Atok tua dari kerala, perangai macam kera, masih menyalahkan org lagi. Sudahlah kedekut Nak mampus, gaji tAk bagi naik, bonus pun tak de.

Anonymous said...

Classic...lie after a lie...enough of him already

Anonymous said...

Audio bocor mesyuarat PH sah, tegang kerana rancangan pengkhianat’ - Anwar Ibrahim

Pengerusi PKR Anwar Ibrahim mengesahkan rakaman suara mesyuarat Majlis Presiden PH pada 21 Februari yang tersebar di media sosial beberapa hari lalu sebagai asli.

“Saya dengar klip (rakaman audio) yang agak panjang. Dan sebagai orang yang hadir dan merenung dan banyak bersabar ketika itu, memang tepat apa yang disuarakan.

“Bukan palsu dan memang berlaku begitu (dalam mesyuarat Majlis Presiden PH),” katanya.

Pada 17 Mei lalu, rakaman berjudul “Pendedahan Eksklusif Mesyuarat Majlis Presiden pada 21 Februari 2020” yang disiarkan di Facebook “Bersatu sokong Tun Mahathir” mula tular.

Tun Mahathir elok buat laporan polis kalau audio itu telah disunting atau palsu. Jangan jadi bacol Tun Mahathir Mohamad lapur segera pada polis.

Kasi "fak" jer kaw kaw legasi tak guna tu siapa pengkhianat dan sangat bacol

Anonymous said...

DYMM Agong bertitah baginda telah minta Mahathir tarik balik perletakan jawatan beliau.

Bermaksud, baginda menganggap Mahathir masih lagi dapat sokongan majoriti.

Beliau sepatutnya berbincang semula dengan PH tapi beliau tolak permintaan baginda. Kerajaan PH roboh dan Anwar gigit jari sekali lagi disebabkan oleh keputusan Mahathir itu.

Anwar Ibrahim perlu ketepikan Mahathir yang sudah tidak ada parti. Semakin lama Anwar mengharap dan takut, semakin dalam lubang yang digali.

Anonymous said...

7 daripada 15 ketua bahagian PPBM Kedah menyokong atok. Gah sgt tajuk berita. Tolak boiboi@ Jerlun dan atok sendiri @ Langkawi , cuma tinggal 5. 8 atau 5 lebih besar? Lebih ramai yg x sokong drp sokong. Kahkahkah...negeri sendiri pun kalah atok ni. Merapu ank beranak siang malam sampai abg jamil mampos!!

pakresky said...

Assalamualaikum wr.wb,saya pak resky pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang TKI pembantu di negara tentangga yaitu di malaysia yang pendapatannya tidak seberapa dan suami saya cuma kerja di kelapa sawit,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup di kampung apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya dan suatu malam saya buka internet dan tidak sengaja saya temukan number HP EYANG WORO MANGGOLO langsung saya telpon beliau dan menceritakan semua keluahan saya dan akhirya di kasih ANGKA GHAIB 6D benar-benar tembus dengan adanya EYANG semua hutang-hutang saya di kampung sudah lunas semua ,bahkan sekarang saya sudah buka usaha WARUNG MAKAN di malaysia!!! sekali lagi saya mengucapkan banyak terimah kasih kepada EYANG WORO MANGGOLO atas bantuan Eyang kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan EYANG WORO MANGGOLO pula yang telah memberikan angka ghaib hasil ritual,beliau kepada saya yaitu 6D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut-turut tembus .
Solusi yang tepat jangan anda putus aza karna EYANG akan membantu anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB apa bila anda butuh angka togel 2D-3D-4D-5D-6D, dijamin 100% jebol.
Apabila ada waktu silahkan/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 .
DAN BELIAU JUGA BISA MENBANTU ANDA TUK PUTARAN YANG ADA DI BAWA.
angka;GHOIB: singapur
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum 4d
angka"GHOIB; laos…
angka"GHOIB; macau
angka"GHOIB; sidney
angka"GHOIB: vietnam
angka"GHOIB: korea
angka"GHOIB: kudalari
sekali lagi makasih yaa Eyang waktu itu saya cuma bermodal uang cuma 300 ribu dan akhirnya saya menang banyak dan berkat angka gaib hasil ritual Eyang saya sudah buka usaha Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yang ingin seperti saya silahkan HUB/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 insya allah beliau akan menbantu anda semua.trimakasih...

Anonymous said...

Najib mendakwa, 22 bulan bossku ditekan dan duaibkan, sikap berat sebelah ditunjukkan oleh kerajaan sebelum ini dengan membebaskan pemimpin PH yang sudah menghadapi pertuduhan di mahkamah.

“Kes yang berkaitan dengan PH semua dilepaskan. Ada orang yang PH didakwa, tiba-tiba gugur semua kes. Bila sampai kepada kita macam-macam dibuat. Kalau nak sebut ‘rule of law’, mesti konsisten, tak pilih bulu sama ada orang BN atau PH.

“Kalau kes sudah berjalan, sudah 30 saksi dipanggil, tiba-tiba gugur pendakwaan. Ini pelik, kenapa tak habiskan kes?

Malah yang didakwa itu dilantik pula jadi menteri dalam kerajaan. Itu sudah tak betul dengan prinsip ‘rule of law’. Lantik pula peguam negara yang juga peguam dia.

“Itupun pelik juga. Kenapa tak sebut perkara ini,” katanya dipercayai merujuk kes rasuah membabitkan bekas menteri kewangan, Lim Guan Eng dan pelantikan Tommy Thomas sebagai peguam negara.

Najib berkata, selama 22 bulan beliau, keluarga dan rakan menjadi mangsa kezaliman, tetapi mereka akur dan menghadapinya dengan tenang.

“Saya kata tak apalah. Kalau mereka menzalimi saya, saya ada kekuatan. Saya boleh kawal pemikiran saya, minda saya, saya boleh kawal. Apa sahaja mereka nak dilakukan, tidak semua mereka boleh lakukan. Kita boleh atasi segala fitnah yang dilempar.

Akhirnya sumpah laknat dilakukan, PH dan PM 7 tumbang doa oramg dizalim tiada hijab.

“Saya percaya kepada kebenaran. Saya percaya kebenaran akan mengekang segala kebatilan. Akhirnya siapa buat zalim, fitnah, saya berdoa biar dibalas balik ke atas mereka yang melakukan penganiayaan kepada manusia yang lain.

“Itu pegangan saya, sebagai orang Islam saya percaya, kezaliman akan ditolak,” katanya.

Note: Sumpah laknat dan Doa orang dizalimi tiada hijab.. begitu juga bila kita berkuasa menzalimi orang lain

Anonymous said...

Tambah budak koyak tisu kpd sarkis atok, maka jadi 3 sekawan. Hari2 melalak pekara lapuk . Cerita basi weh!

Anonymous said...

Pemimpin DAP salahkan Dr Mahathir punca kerajaan PH tumbang

Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP, Ronnie Liu. Seorang ahli jawatankuasa eksekutif pusat DAP hari ini menyalahkan Dr Mahathir Mohamad berhubung krisis politik yang membawa Pakatan Harapan (PH) hilang kuasa pada Februari dan tumbangnya kerajaan negeri yang dipimpin gabungan itu.

Ronnie Liu, yang secara terbuka mengkritik bekas perdana menteri pada masa lalu, berkata tiada masalah jika Mahathir menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

Beliau juga berkata tiada masalah jika Mahathir tidak meletakkan jawatan, menerima nasihat Yang di-Pertuan Agong, dan jika negarawan veteran itu tidak mencadang untuk menubuhkan kerajaan perpaduan tanpa PH dan parti politik lain.

“Akhirnya, kerajaan PH tumbang kerana rampasan kuasa oleh orang parti Mahathir sendiri,” katanya, merujuk kepada PPBM

Anonymous said...

Masa dah sampai untuk singkirkqn atok and gang lembiks drp bersatu. Atok pun pukul gedang perang. Jgn ikut cara penakut nuar , akhirnya dia sendiri kempunan nak jadi PM 8.

Anonymous said...

Riza rela serah aset demi kebebasan mulakan hidup kembali - Najib

Najib Razak berkata, pada dasarnya beliau lebih suka jika anak tirinya, Riza Shahriz Abdul Aziz, meneruskan proses mahkamah bagi pertuduhan pengubahan wang haram yang dihadapi.

Pun begitu, kata bekas perdana menteri berkenaan, beliau faham mengapa Riza memilih untuk membuat penyelesaian dengan Jabatan Peguam Negara bagi membolehkan dia dilepaskan tanpa dibebaskan (DNAA).

Menurut Najib selama lima tahun Riza menghadapi pelbagai kesukaran ekoran kes yang melibatkan dirinya sehingga tidak boleh melakukan sebarang perniagaan baru.

Betapa zalim nya kerajaan PH di bawah Tun Mahathir dari hari pertama hingga di bebaskan kes 'bebas tanpa lepas' lansung tidak dibicarakan di mahkamah.

Ternyata kerajaan PH hanya 'buy time' untuk membuli Riza anak tiri sambil membelasah Najib dan mensensasikan kes 1 MDB supaya rakyat hadam rekayasa jijik Tun Mahathir. Inj niat jijik Tin Mahathir menghancurkan orang yang di benci yang boleh mengancam legasi tak guna ini

"Jadi, kalau meneruskan tindakan mahkamah, Riza mungkin akan memakan masa 4 tahun lagi. Jadi (semuanya) 10 tahun, satu dekad dalam hidupnya, dia tak boleh buat apa-apa.

"Jadi dia kata, tak apalah, saya serah balik semua aset ni dalam penyelesaian ni. Saya nak my freedom (kebebasan saya), kebebasan untuk saya memulakan hidup semula.

"Dia nak hidup dia, dan dia kata dengan pengalaman saya (Riza), insya-Allah dia yakin dia boleh mulakan hidup baru,"

Menurut Najib, filem-filem yang diterbitkan Riza "agak berjaya".

Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan 'kaleng kaleng' filem di hollywood.

"Filem pertama Wolf of Wall Street (2013) jana penjualan tiket AS$392 juta (RM1.7 bilion) berbanding kos AS$100 juta (RM430 juta).

Filem Dumb and Dumber To (2014) jana penjualan tiket AS$169.8 juta (RM730 juta) dengan kos pengeluaran AS$50 juta (RM215 juta).

Filem Daddy's Home (2015) jana penjualan tiket AS$242.8 juta (RM1.04 bilion) dengan kos AS$69 juta (RM297 juta)," menurutnya.

Bagi seorang ahli perniagaan berjaya di hollywood, apa lah nilai ratus juta dibayar sekiranya kebebasan dibelenggu oleh penguasa zalim.

Anak cucu Tun pun ada terbit filem masa Tun jadi PM ke 7. Low class filem maker and low quality production.

Harap Acara pembukaan filem saja gempak first class, tapi filem lansung tak ada quality. Low class filem memalukan industri filem Malaysia.

Ini bukan kes bail-out duit berbillion billion ringgit wang Petronas , KWSP, Dana Pencen dan Tabung Haji utk syarikat perkapalan dll

"Bukan melantik syarikat Petron membekal minyak kepada kerajaan sebaik sahaja PH menang PRU14."

Kontrak Opcom Bhd yang didakwanya "diwujudkan, diluluskan dan dilaksanakan" oleh kerajaan PH berusia 5 hari.

Jelas merujuk tiga anak Mahathir, iaitu Mokhzani, Mirzan dan Mukhriz.

Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan biashe biashe punya filem ini.

Filem keluaran anak Mahathir tiada low quality dan memalukan industri filem Malaysia.

tunfatimah said...

Khabar angin mengatakan ada MP drp parti bang non nak keluar PKR dan mungkin disusuli beberapa org lagi. Aisey, makin susah lah usaha atok nak jadi gomen semula. 😊

Anonymous said...

Padan muka pas.
Ibu muda suruh dia terjun dulu dalam sungai kelantan. Kakakaka

Anonymous said...

Khabar angin pun nak share sini ke bahlol?? Nape x share kat harakah je?

tunfatimah said...

Aku baca kat Free Malaysia Today okey. Harakah tak pernah baca pun. Yang marah sangat mcm nak orang tgh sembelit berat dah kenapa? 😊

Anonymous said...

UCAP SELAMAT HARI RAYO PADO ATOK
SELAMAT DARI CUCU IMPORT KESAYANGAN
ATOK DAN BOBOI BERAYO PALING SIBOK
SELEPAS TERTEBUK MUKA HILANG JAWATAN

HAAHH TEPOKKK SAMBIL TAMBAH POP CORN RAYO...!!

Terdesak rebut kuasa kerana bimbang rahsia terbongkar..!!?

Menteri Kewangan; Tengku Zafrul Aziz membuat kenyataan bagi menzahirkan rasa pelik beliau berhubung keputusan kerajaan PH pimpinan Tun Dr. Mahathir membuat pinjaman luar kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh dan keputusan kerajaan PH meminjam menimbulkan banyak persoalan pelik.

Beliau berkata: “Adalah menjadi persoalan besar bagi saya kenapa kerajaan PH begitu rakus membuat pinjaman wang melalui Bon Samurai sedangkan kedudukan (kewangan) negara masih kukuh?”

Lim Guan Eng tidak putus-putus membuat kenyataan menipu rakyat dan Parlimen kononnya beliau mengharungi keadaan getir apabila mendakwa 5 bulan pertama beliau sebagai Menteri hanya berbekalkan RM450 juta sahaja

Kenapa mereka menipu rakyat tentang status kewangan negara? Ramai berpendapat ada perkara yang disembunyikan oleh Tun Mahathir dan Lim Guan Eng daripada pengetahuan rakyat berhubung tujuan pinjaman melalui Bon Samurai. Sehubungan itu rakyat berpandangan adalah perlu bagi kerajaan menjalankan siasatan sama ada oleh SPRM atau pun satu RCI ditubuhkan bagi mencari jawapan mengapa Tun Mahathir dan Lim Guan Eng membuat pinjaman wang melalui Bon Samurai sedangkan kewangan negara masih kukuh.

Sepanjang PH mentadbir negara selama 21 bulan, rakyat disajikan dengan rintihan berterusan oleh Tun Mahathir dan Lim Guan Eng yang mengatakan kerajaan tiada duit. Duit negara telah dicuri oleh Dato’ Seri Najib.

Justeru, MUAFAKAT menyarankan supaya diadakan RCI atau Royal Commission of Inquiry (Suruhanjaya Siasatan Diraja) bagi menyiasat perkara ini supaya pencerahan hal sebenar dapat dijelaskan kepada rakyat.

Apa sebenarnya motif Tun Mahathir dan Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan menipu status kewangan negara itu menimbulkan banyak tanda tanya.

Kenapa mereka menipu rakyat tentang status kewangan negara?

Anonymous said...

Bekas Ahli Parlimen PKR Dedah PH Fitnah Najib, UMNO Rompak RM19 Bilion

Apakah benar RM 19 billion wang kutipan GST telah dicuri?

(Ini) antara perkara yang menyebabkan saya tidak gembira dan bagi saya ia tidak baik untuk negara.

Sebenarnya wang tersebut (kutipan GST RM 19 billion) tidak pernah dirompak oleh UMNO atau Najib. Wang tersebut telah digunakan oleh kerajaan dengan bukti rekod yang elok.

Saya telah memberitahu kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), ketika saya menganggotai jawatankuasa tersebut, supaya bercakap benar.

Tetapi YB Wong Chen (PKR), menyuruh saya ikut saja dan berkata, “Biar DAP uruskan perkara ini”.

Anonymous said...

DAP dah benci dengan atok.. sedar diri lah sikit..

Dr Mahathir Mohamad digesa berhenti bermain tarik tali dengan parti tamak haloba DAP berikutan sudah terbukti bahawa mereka membenci bekas Perdana Menteri itu dan hanya mahu mempergunakan beliau sahaja.

Presiden gerakan Islam, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya mendakwa, kenyataan Ronnie Liu semalam mendedahkan perasaan yang terpendam pemimpin DAP yang sejak sekian terhadap Dr Mahathir, dan mungkin khabar angin bahawa DAP dan Ahli Parlimen Langkawi itu sering ‘bergaduh’ adalah benar.

“Selepas saya membaca kenyataan pemimpin DAP (Ronnie Liu) ini, saya rasa maruah Dr Mahathir sendiri dipijak-pijak kerana baru sahaja beliau menulis panjang lebar untuk ‘mensucikan’ DAP dan yang lebih perit lagi ialah, beliau sanggup menghina bangsa Melayu hanya kerana mahu ‘mensucikan’ DAP.

“Maka, terbukti dan terbongkarlah bahawa DAP sendiri tidak menghargai Dr Mahathir pun

Anonymous said...

Madey ni hanya tau putar belit untuk menyesat dan menipu rakyat. Agaknya tak puas hati kalau negara ni aman dan maju without him around. "Ya Allah, kau lindungi lah kami drp manusia yg bernama Mahathir Mohamad". Aamin..

Anonymous said...

Kena menipu lah supaya kekal berkuasa. Depa ingat selama lamanya rakyat boleh ditipu?

Anonymous said...

Dah cuba sekali tukar gomen dgn DAp/Amanah/PKR dan Bersatu memerintah dan diketuai oleh atok. Taubat weh!! Tiada kali ke 2. Puas doh kena berkorban untuk gomen pH , bukan demi negara dan rakyat.

Anonymous said...

LAFAZ TAKBIR RAYA BESERTA MAKSUD
اللهُ أَكْبَرُ
Allahu akbar
Allah Maha Besar
اللهُ أَكْبَرُ
Allahu akbar
Allah Maha Besar
اللهُ أَكْبَرُ
Allahu akbar
Allah Maha Besar
لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ
Laa ilaaha illallahu wallahu akbar
Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar
اللهُ أَكْبَرُ وَللهِ الْحَمْدُ
Allaahu akbar walillaahil hamd’
Allah Maha Besar dan bagi Allah segala puji-pujian
********* 3 kali ********
اللهُ أَكْبَرُ
Allahu akbar
Allah Maha Besar
اللهُ أَكْبَرُ
Allahu akbar
Allah Maha Besar
اللهُ أَكْبَرُ
Allahu akbar
Allah Maha Besar
اللهُ أَكْبَرُ كَبِيْرًا
Allahu akbar kabiiraa
Allah Maha Besar sebesar-besarnya
وَالْحَمْدُ للهِ كَثِيْرًا
Walhamdulillaahi katsiiraa
Dan segala puji bagi Allah sebanyak-banyaknya
وَسُبْحَانَ اللهُ بُكْرَةً وَأَصِيْلاً
Wasubhaanallaahi bukrataw wa asiillaa
Dan Subhanallah (Maha Suci Allah) pagi dan petang
لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ
Laa ilaaha illallallahu
Tidak ada Tuhan melainkan Allah
وَلاَ نَعْبُدُ إِلاَّ إِيَّاهُ
walaa na’budu illaa iyyaahu
kami tidak menyembah kecuali kepada-Nya
مُخْلِصِيْنَ لَهُ الدِّيْنُ
mukhlishiina lahuddiin
dengan ikhlas untuk agama (Islam)
وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُوْنَ
Walau karihal kaafiruun
walaupun dibenci oleh golongan kafir
لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ
Laa ilaaha illallallahu wahdah
Tidak ada Tuhan melainkan Allah yan
صَدَقَ وَعْدَهُ
sadaqa wa’dah
yang benar janji-Nya
وَنَصَرَ عَبْدَهُ
wanashara ‘abdah
dan yang menolong hamba-Nya
وَأَعَزَّ جُنْدَهُ
wa a’azza jundahu
dan yang memuliakan tentera-tentera-Nya (tentera Muslimin)
وَهَزَمَ الأَحْزَابَ وَحْدَهُ
wahazamal ahzaaba wahdah
dengan mengalahkan tentera Ahzab dengan keesaan-Nya

لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ
Laa ilaaha illallaahu wallaahu akbar
Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar
اللهُ أَكْبَرُ وَللهِ الْحَمْدُ
Allaahu akbar walillaahil hamd’
Allah Maha Besar dan bagi Allah segala puji-pujian

Anonymous said...

1. Daim dakwa sekarang undang-undang kini tak sama antara miskin, kaya.

Bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin berkata keadaan sosiopolitik negara yang stabil, polisi yang jelas, kepimpinan yang teguh dan dihormati, serta kedaulatan undang-undang merupakan empat ciri asas yang perlu untuk menarik pelabur.

Daim bagaimanapun memberi amaran para pelabur ini akan pergi ke tempat lain jika kerajaan kelam kabut, penuh dengan polisi U-Turn dan tidak terurus.

Berapa banyak pula PH u turn dengan janji manifesto PRU14. Si budak Daim mudah lupa rupanya.

Undang-undang juga nampak berbeza antara mereka yang miskin dan kaya.

“Kalau curi sepaket Milo, kena masuk penjara. Tetapi jika curi berbilion ringgit, boleh lepas bebas ke mana saja.”

2. Mari kita nilai semula undang undang oramg kaya dan miskin 22 tahun dolu dolu.

Budak Daim ini kena ingat, kau buat flashback 22 tahun dolu. Kalau tak ingat sebab melayu mudah lupa kat bawah ini kita senarai hukum karma orang kaya dan miskin 22 tahun dolu.

Mahathir juga melahirkan anak-anak syurga seperti Marina penaung LGBT, seorang anak angkat gay seorang lagi lesbian, cucu pun LGBT satu dari anugerah atas usaha beliau memasukkan Anwar Ibrahim sebagai pesalah liwat seks luar tabii.

Mahathir tetap seorang maksum dengan tagline #bukansalahsaya. Dia terpelihara dari dosa. Semua "geng bunge" memujanya. Tak mungkin Mahathir salah.

Percayalah Mahathir tidak pernah salah. Dia semua betul. Dia tak salah bila syarikat milik UMNO - UEM, Hatibudi,NST, TV3, Cold Storage, Commerce Merchant, BOC, AMI dan berpuluh syarikat Pernas - MMC, Hilton, Tradewinds dijadikan milik kroni Mahathir, Tun Daim dan Anwar Ibrahim. Ratusan bilion dibelanja untuk industri berat Hicom, Perwaja, Proton, Dayabumi, KLCC dan lain-lain lagi.

Skandal BMF, Petronas "Bail-out" Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan, Tabung Haji "Bail-Out" Maju Holdings, beri projek Cable Fiber Optic kepada Opcom Holdings Berhad milik Mukhriz, kerugian Forex BNM (nilai sekarang RM44b), MAS, PKFZ dll.

Semua bukan salah Mahathir. Mahathir tidak salah. Dia MAKSUM! Amalan kroni dan nepotisme tu baginya ada di syurga nanti.

Rakyat Malaysia tidak dapat lupakan tarikh disember 2015 apabila kerajaan terpaksa mengumumkan keputusan tidak popular apabila Express Rail Link Sdn Bhd (ERL) mengumumkan kenaikan tambang sebanyak RM20 berkuatkuasa 1 Januari 2016.

Rupanya ERL milik proksi Madey YTL ditandatangani pada tahun 1997 diluluskan oleh Mahathir. Ditandatangi oleh Pengerusi Tabung Haji (Ipar Mahathir) dan YTL. ERL dimiliki 50% YTL dan 40% Tabung Haji (bakinya lain-lain).

Pada tahun 2017 ini sahaja Express Rail Link Sdn Bhd bakal memperolehi RM1.1947 BILLION hasil dari cukai airport. Anggap sahajalah ini cara Mahathir punya sumbangan pada rakyat dan negara untuk Kroni dan Proksi.

Dengan RM1.1947 billion itu Mahathir kata masih kecil dan sikit shaaja. Begitu juga dengan konsesi Tol serta perjanjian IPP yang zaman Mahathir menguntungkan kroni. Ingat itu bukan salah Mahathir yer..!?

Wahai diam diam Daim, kau ingat ini bukan soal curi sepeket tin milo hukuman dapat hukum betbeza. Ini mencuri dan memeras duit rakyat bila menang judi FOREX duit untung sapa rembat, bila rugi duit rakyat diguna untuk bailout dam rakyat diminta ikat perut anak cucu ikat dengan projek berbillion.

Anonymous said...

Daim, madey..nanti mati kubur berasap

Anonymous said...

Bekas Ahli Parlimen PKR Dedah PH Fitnah Najib, UMNO Rompak RM19 Bilion

Apakah benar RM 19 billion wang kutipan GST telah dicuri?

Ini ntara perkara yang menyebabkan rakyay tidak gembira dan ia tidak baik untuk negara.

Sebenarnya wang tersebut (kutipan GST RM 19 billion) tidak pernah dirompak oleh UMNO atau Najib. Wang tersebut telah digunakan oleh kerajaan dengan bukti rekod yang elok.

Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), yang menganggotai nya tersebut supaya bercakap benar.

YB Wong Chen (PKR),berkata, “Biar DAP uruskan perkara ini”.

Anonymous said...

Terkini Bossku tunggu masa untuk dibebaskan dari pertuduhan 1 MDB

Tunggu masa untuk dibebaskan dari pertuduhan fitnah jijik.. di USA ada VVIP Malaysia sudah membayar sejumlah wang pada Peguam Lorreta Lynch dlm kes DOJ dan Yayasn Soros untuk memulakan fitnah dari USA, kemudian di sambut oleh News Straits Times Singapore utk spinn lagi dan baru di sambut pula oleh media walaun unta dng terkinja kinja riuh rendah sahut menyahut oleh DAP PKR dan sang fitnah jijik lidah bercabang.

Begitu lah kitaran pusat fitnah kerajaan Malaysia yg berpusat di Singapork

Anonymous said...

DOLU GUNA SOROS WSJ DAN STRAITS TIME S'PURA
SKG GUNA SWAK REPORT UNTUK MEMFITNAH JUGA
DALANG SANG FITNAH ORANG NYA TETAP SAMA
DOLU NAJIB SKG MY'UDIN PULAK JADI MANGSA


CUKUP LAH TU NYAWA D'HUJUNG SAKARAT MENANTI
DAH RENTA NYANYOK AKHIRNYA JADI KUDA DAP
UDAH TU JANGAN JADI BACOL TUA KUTUK X SEDO DIRI
UMAH SUH BERAMBOS KUBO DAH SEDIA MENANTI


UDAH UDAH LAH TU HUJUNG NYAWA JADI BACOL KUDA DAP

Anonymous said...

Fakta TRX Exchange sebelum dan selepas PRU 14 yang rakyat wajib tahu - Bossku

Tun Razak Exchange:
Pelaburan di TRX sebelum PRU14:
1. Lend Lease (Australia)
2. HSBC (United Kingdom/HK)
3. CCCG (China)
4. Veolia (Itali)
5. Prudential Group (United Kingdom)
6. Exchange 106 (Indonesia. Kerajaan Malaysia milik 50%)
7. Affin Bank (Malaysia)
8. Tabung Haji (Malaysia)
9. WCT (Malaysia)
10. IJM Group (Malaysia)

Pelaburan di TRX selepas PRU14 sehingga kerajaan PH tumbang: 〰 SIFAR 〰
Walaupun Guan Eng banyak merasmikan bangunan-bangunan dan HQ korporat baru yang telah siap yang banyak mewujudkan peluang pekerjaan baru di sana, kerajaan PH gagal membawa masuk sebarang pelaburan baru ke projek TRX sepanjang masa mereka memerintah.

(Pelabur mana yang nak labur di sebuah negara yang kononnya sudah bankrap dengan hutang RM1 trilion, kan?)

Projek TRX ini diiktirafkan pakar sebagai antara projek paling signifikan sejak 10 tahun yang lalu kerana ia merupakan langkah penting untuk mewujudkan pusat kewangan pertama Malaysia.

Saya harap visi pusat kewangan (financial hub) antarabangsa di negara kita ini akan menjadi realiti pada masa hadapan. - Najib Tun Razak

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.