Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PI LA JUMPA AGONG AWAT MEMEKAK

BERPULUH TAHUN JADI PIEM, APA DIA BUAT PADA ORANG MELAYU ? EKONOMI ? ISLAM DAN NEGARA ?

ATE ? KALAU KERAJAAN SEKARANG TAK SAH PI LA BALIK MENGADAP AGONG. 

BAWA LA SEKALI LIM KIT SIANG,RAMASAMY, BUAT APA MEMEKAK KAT AKHBAR. 

ATAU BAWA LA KAT MAHKAMAH DIRAJA.

AMBIL LA TINDAKAN SIAPA YANG MELANTIK KERAJAAN BARU TU. TU BARU ADA OTAK MENCEGAH KEMUNGKARAN.

BUAT SEMENTARA WAKTU BAGI ANGKATAN TENTERA AMBIL ALIH PEMERINTAHAN NEGARA.

 SEBAB NI DAH MACAM HURUHARA NI.
 Malaysiakini

Kerajaan hari ini tidak sah, tegas Mahathir dan Anwar

Bekas perdana menteri Mahathir Mohamad dan Presiden PKR, Anwar Ibrahim memberi bayangan akan bekerjasama sekali lagi dalam arena politik negara.

Dalam satu kenyataan bersama, kedua-dua pemimpin itu menegaskan kerajaan Perikatan Nasional (PN) hari ini tidak sah kerana dibentuk tanpa mendapat mandat daripada rakyat.


Perkara itu ditegaskan dalam kenyataan bersama yang dikeluarkan sempena memperingati ulangtahun kedua kemenangan PH dalam pilihan raya umum ke-14 pada 9 Mei 2018.



26 orang berkata:

Anonymous said...

Ucapan Tun ulang tahon ke 2 Kemenangan PH - Najib juga yang salah

“Kita harus ingat, kita tubuh Bersatu bukan sebagai parti campuran, seperti parti-parti lain. Kita tubuh Bersatu untuk orang Melayu dan Bumiputra. Sebabnya, Umno tidak lagi mengutamakan Melayu dan Bumiputra. Itu sebab kita tubuh Bersatu.

“Bila kita hancurkan Bersatu, kerana tindakan Umno, maka hilanglah parti Melayu uang berhasrat berjuang untuk bangsa, negara dan agama kerana Umno bukan lagi macam itu. Umno sekarang ini hanya berjuang untuk Datuk Seri Najib tetapi kita terjebak kerana tidak diberitahu,” kata Mahathir dalam ucapan itu.

Sehubungan dengan itu, Dr Mahatahir berharap sempena ulang tahun kedua kemenangan Pakatan Harapan ini ahli-ahli Bersatu berfikir dengan mendalam sebab apa mereka menyertai Bersatu.

Parti Bersatu terkontang kanteng Najib juga yang salah.

Elok Tun dibawa jadi saksi kes 1MDB 18.5.200 nanti.

Bring it On Q serra serra..

Anonymous said...

Demi Boboi andai masa mencemburui kita dan masa tiada lagi bersama ako...

Kedudukan boboi sebagai Menteri Besar Kedah dalam keadaan terancam, dalam kes ini, bukanlah PAS yang menjadi parti pembangkang terbesar di kedah mengancam kedudukan boboi, tapi yang mengancam tu adalah kawan-kawan boboi sendiri dalam PH.

Kedudkan boboi di kedah seperti teloq dihujung tanduk, bila-bila masa boleh jatuh pecah, jadi untuk menyelamatkan boboi dan memastikan kedudukan boboi tidak terancam, maka atok pun buat perangai lagi.

Itu je yang sebenarnya, kenapa atok meroyan lain macam kali ni, pasal nak pastikan boboi ada jawatan tinggi baik dalam negeri atau negara.

Perjuang atok hanya untuk boboi je, tak ada sebab lain, kalau atok kata dia berjuang kerana rakyat, itu bullshit, masa dia jadi pm ari tu, rakyat di suruh ikat perut, sedangkan kroni dia dianugerakhan projek berbillion-billion, kalau dia kata dia berjuang nak lawan rasuah, dia lah sebenarnya bapak segala rasuah yang ada kat negara ni, habis semua kes-kes rasuah pemimpin PH dia arahkan AG untuk buang kes, kemudian dia buat-buat terkejut.

Apa apa yang berlaku jawab 'tatau'

sekian

Boboiku
dari ApakMu

tunfatimah said...

Parti Bersatu ni ejen pecah belah org Melayu. Tenguk saja saper pengerusinya. Aku jeling sipi pun tak ingin. 😆

Anonymous said...

Nobody wants to work with an old sly fox.

Anonymous said...

Vote of no confidence terhadap PM masa negara dan dunia sedang " lelah" berperang dgn covid 19 adalah tindakan pentingkan diri. Dah 95 tahun, apa yg tak cukup lagi? Let there be peace in Malaysia!

pakresky said...

Assalamualaikum wr.wb,saya pak resky pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang TKI pembantu di negara tentangga yaitu di malaysia yang pendapatannya tidak seberapa dan suami saya cuma kerja di kelapa sawit,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup di kampung apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya dan suatu malam saya buka internet dan tidak sengaja saya temukan number HP EYANG WORO MANGGOLO langsung saya telpon beliau dan menceritakan semua keluahan saya dan akhirya di kasih ANGKA GHAIB 6D benar-benar tembus dengan adanya EYANG semua hutang-hutang saya di kampung sudah lunas semua ,bahkan sekarang saya sudah buka usaha WARUNG MAKAN di malaysia!!! sekali lagi saya mengucapkan banyak terimah kasih kepada EYANG WORO MANGGOLO atas bantuan Eyang kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan EYANG WORO MANGGOLO pula yang telah memberikan angka ghaib hasil ritual,beliau kepada saya yaitu 6D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut-turut tembus .
Solusi yang tepat jangan anda putus aza karna EYANG akan membantu anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB apa bila anda butuh angka togel 2D-3D-4D-5D-6D, dijamin 100% jebol.
Apabila ada waktu silahkan/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 .
DAN BELIAU JUGA BISA MENBANTU ANDA TUK PUTARAN YANG ADA DI BAWA.
angka;GHOIB: singapur
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum 4d
angka"GHOIB; laos…
angka"GHOIB; macau
angka"GHOIB; sidney
angka"GHOIB: vietnam
angka"GHOIB: korea
angka"GHOIB: kudalari
sekali lagi makasih yaa Eyang waktu itu saya cuma bermodal uang cuma 300 ribu dan akhirnya saya menang banyak dan berkat angka gaib hasil ritual Eyang saya sudah buka usaha Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yang ingin seperti saya silahkan HUB/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 insya allah beliau akan menbantu anda semua.trimak

Anonymous said...

Buat la sidang parlimen lama skit. Segerakan usul hudud sm ruu355..takkan psl covid19, trus hilang hudud? Habuan dunia rembat jgk

Anonymous said...

PAS Kedah bincang pertukaran kerajaan negeri. Gud Bye Boboi pastikan sebelum 18.Mei.2020 Muhkriz ditendang dari Kedah

SUASANA di perkarangan Kompleks PAS Kedah di mana pertemuan pemimpin PAS negeri bersama Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan diadakan pagi ini.

PEMIMPIN PAS Kedah hari ini, mengadakan pertemuan tertutup bersama kepimpinan Pusat parti itu, dipercayai bagi membincangkan peralihan kuasa kerajaan negeri dan calon Menteri Besar baharu.

Pertemuan di Kompleks PAS Kedah itu dihadiri Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan; Pesuruhjaya PAS Kedah, Ahmad Yahaya dan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor.

Difahamkan, semua 15 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS menghadiri pertemuan berkenaan.

Turut dilihat memasuki bangunan Kompleks PAS Kedah adalah dua wakil UMNO iaitu ADUN Bandar Baharu, Datuk Norsabrina Mohd Noor dan ADUN Sungai Tiang, Datuk Suraya Yaakob.

Semalam, Takiyuddin yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri bersama Timbalan Menteri Sumber Manusia, Awang Hashim turut mengadakan pertemuan bersama Ketua Polis Kedah, Datuk Zainuddin Yaacob di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah.

Rabu lalu, PAS Kedah mengumumkan keyakinan mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri Pakatan Harapan (PH) yang dipimpin Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Keyakinan itu bersandarkan semangat kerjasama Muafakat Nasional antara PAS dan UMNO yang kini memiliki 17 kerusi DUN, selain kepincangan dan permasalahan yang berlaku dalam kalangan ADUN PH ketika ini.

Anonymous said...

Perodi ucapan 'Langkah Boboi'

Bersatu tiada pilihan lain lagi.

Saya terpanggil untuk mengajukan beberapa soalan kepada kepimpinan Umno. Sikap pemimpin Umno terhadap Bersatu yang tidak menggambarkan kesepakatan yang telah menyebabkan kejatuhan Kerajaan PH dan penubuhan kerajaan baru yang digelar PN. Kerajaan tebuk bumbung dan tebuk muka sendiri yang diwar-warkan kini.

Soalan ini juga saya tujukan kepada Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin, sekaligus memberikan peluang kepada Tan Sri untuk menjelaskan kenapa janji beliau kepada Bersatu tidak menjadi kenyataan.

"Bersatu sudah berpecah dua" kata ayahnda saya. Saya mohon dan merayu kali ini utk kembali pada rakan dalam PH yg tertebuk muka sendri dapat berlapang dada dan menerima kami semola.

Pada hemat saya, Bersatu hanya ada satu pilihan sahaja iaitu kembali bersama PH. Kembali kita repair semola bumbung yang langkah ayahnda saya tertebuk mukanya sendri.

Pengalaman tidak sampai dua bulan di bawah kerajaan Perikatan Nasional yang tidak wujud itu sangat pahit bagi Bersatu hingga ke akar umbi.

Kepahitan tertebuk bumbung dan muka sendri memang menyakitkan hati ayahnda saya dan tok wan saya. Kepahitan tertebuk muka ini sangat menyakitkan diri saya juga hingga sampai ubun ubun kepala saya... kikiki

Ahli Majlis dan MPKK yang dianggotai Bersatu telah digugurkan di beberapa negeri kecuali Kedah.

Sejarah pemimpin pemimpin besar Kedah dari dolu dolu lagi memamg macam itu. Pulau-pulau strategik seperti Pulau Pinang dan Singapura pernah pemimpin tertinggi negeri ini kasi sedekah pada orang lain asal dapat jadi pemimpin tertinggi.

Hampir 22 bolan dalam PH Jambatan Bengkok lansung tidak dimanfaatkan untuk dibina semola. Jambatan bengkok hanya gula gula penyedap hati orang Melayu saja selama ini.

Cukup-cukuplah dengan menang sorak kampung tergadai. Sudah sudah lah tu dan hentikan lah kerja tebuk menebuk sesama sendri ini.

Kami tidak mahu lagi Bersatu diperkudakan dan diperkotak-katikkan oleh mana-mana pihak.

Tiada siapa yang rela diperkotak katik kan kita dalam Bersatu, kami dan rakan dlm PH yang terebuk muka satu sama lain. Mohon dimaafin ayahnda saya kerana tertebuk mukanya sindri terutama janji pada PKR @ Anwar Ibrahim PM ke 8 tidak tertunai.

Saya sangat yakin bahawa krisis politik, krisis kesihatan dan krisis ekonomi yang sedang melanda negara ketika ini akan dapat ditangani dengan lebih baik oleh sebuah kerajaan perpaduan yang pernah dicadangkan ayahnda saya.

Jika ahli-ahli Yang Berhormat dari Bersatu bersetuju dengan kenyataan saya ini, 'SAYA ULANG..!!' silalah mengorak langkah dan kembali ke pangkal jalan.

Dalam erti kata lain, kita dlm Bersatu dan PH bersama sama merepair semula bumbung yang kita tebuk suatu masa dolu. Kita mengambil pelajaran dari sejarah ahli Bersatu yang membakar jambatannya masa ayahnda saya berkuasa 22 tahon dolu, dia repair jambatan itu semola kemudian dia bakar balik...!! Pada rakan PH kejadian bakar, repair dan bakar semola jambatan tidak akan berulang lagi. Ambil lah pengajaran ini. (dalam hati mmmm bole caya ke nih..? Dasar anak lidah bercabang..!!)

Itulah sebaik-baik tindakan yang boleh Yang Berhormat-Yang Berhormat lakukan untuk mengembalikan maruah dan menjamin kelangsungan Bersatu. Saya doakan Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada anda semua.

Demi langkah boboi, dengan ini semoga kita repair kembali bumbung yang kita tebuk dolu demi perpaduan dalam Pakatan Harapan.

Boboi
Menteri Besar Kedah
Timbalan Presiden Bersatu.

Note : Mampukah rakan rakan dlm PH yang lain kembali dengan langkah boboi. sama sama lah kita nanti episoda akan datang

Anonymous said...

Perodi ucapan Tun semasa memperingati kemenangan PH

Demi Boboi andai masa mencemburui kita dan masa tiada lagi bersama ako...

Kedudukan boboi sebagai Menteri Besar Kedah dalam keadaan terancam, dalam kes ini, bukanlah PAS yang menjadi parti pembangkang terbesar di kedah mengancam kedudukan boboi, tapi yang mengancam tu adalah kawan-kawan boboi sendiri dalam PH.

Kedudkan boboi di kedah seperti teloq dihujung tanduk, bila-bila masa boleh jatuh pecah, jadi untuk menyelamatkan boboi dan memastikan kedudukan boboi tidak terancam, maka apak mu akan buat perangai lagi.

Itu je yang sebenarnya, kenapa apak mu meroyan lain macam kali ni, pasal nak pastikan boboi ada jawatan tinggi baik dalam negeri atau negara.

Perjuang Apak hanya untuk boboi je, tak ada sebab lain, kalau apak mu kata dia berjuang kerana rakyat, itu bullshit, masa apakmu jadi pm ari tu, apak suruh rakyat di suruh ikat perut, sedangkan kroni apak dan anakcucu apak anugerah kan projek berbillion-billion, kalau apak kata apak nak berjuang nak lawan rasuah, sebenarnya apaklah segala kepala rasuah yang ada kat negara ni, habis semua kes-kes rasuah pemimpin PH apak arahkan AG Tomi Tomas untuk buang kes, kemudian apakmu akan buat-buat terkejut.

Apa apa yang berlaku jawab 'tatau'

sekian

Boboiku
dari ApakMu

Anonymous said...

Parodi By Najib Razak

Pegawai Kit Siang dan MoF Lim Guan Eng tak cerita betul betul ni.

Macam ini cerita sebenarnya....

PH sewa rumah untuk 5 tahun.

Tinggal satu keluarga besar BERSATU duduk bilik store, PKR bilik study room (sbb dolu waktu malam sllu buat kerja dengan Sukma dlm bilik study), PAN bilik utility dan DAP master bed room, tinggal mereka dan PH kotorkan rumah.

Sofa ditanggal, lantai tak cuci. Kipas siling tercabut sampai robek bumbung, pingan mangkok berterabur, berak merata , kencing tembak dinding saja

Siling pun bocor...

Seluruh rumah bau hancing kencing merata, ada tak cebok main sental ajer. Tisu sental merata rata...Kencing lam pasu, kat laman, kat pokok bunga, kat lantai, kat beranda, kat tilam, pingan mangkok, kat baju , kat badan ketua rumah selamber depa kencing merata rata

Bila tak cuci, berpusu-pusulah cencorot, tikus, musang, biawak malah cipan pun datang bawak kuman dan virus Covit19 import dari tetamu dari negara China berbondong bondong singgah

Barang-barang yang ada dalam rumah pun dijual macam harta sendiri.

Bukan tu jek, bil air bil api semua tak berbayar.

Tambah hutang.

Siang malam bergaduh buli sana buli sini buat kecoh dalam rumah. Mulanya jiran buat tatau atau tak ingat apa apa yg berlaku.

Jiran-jiran akhirnya pun fed up bunyi bingit, maki hamun setiap hari tanya bila mereka walaun unta ni semua nak pindah keluar laahh

Selepas 22 bulan, ketua keluarga duduk dlm bilik store kata kepada tuan rumah dia dah tak tahan hari2 kena buli dan sabotaj serik dah nak duduk situ dah.

Dia pun angkat kaki blah bawak anak dan gang blah dari bilik store depa

Ketua keluarga keluar, ahli keluarga lain terpinga-pinga dan tuan rumah pun tendanglah mereka keluar.

Tuan rumah keturunan raja berdaulat pun datang inspection rumah sangat kecewa rumah sewa macam rumah sampah lalu batalkan perjanjian sewa.

Lalu buat interview cari penyewa baru. Kali ini sesapa yang nak sewa kena undi dolu sebab ramai nak sewa rumah tu..

Setelah seminggu puas mencari, penyewa baru pindah masuk rumah dan mula basuh dan baiki rumah yang tunggang langgang dek penyewa lama siap dua kali dijalankan proses penyahkuman Covit19.

Bila dah kena tendang keluar, barulah PH nak kata menyesal, berkokok siang dan malam.

Tiap-tiap hari duduk luar pagar rumah, tekan loceng beratus kalu, ketuk pintu dan merayu masuk balik ke rumah. Tak ke cipan nama nya tu..!!

tunfatimah said...

Hari ni nuar dan atok satu suara. Yada yada...WTH? seingat aku, dulu, sebelum dan semasa PRU 14 pun gitu juga madahnya. Tak sampai 2 tahun, bercakaran , kerana masing2 gila kuasa. Perasan diri hebat dan penyelamat negara. 😂 Kapal pH dgn 2 nakhoda lagi? 😁 Nampak nau yg butakan mata dan pekakkan telinga kaki kencing berlari.

Kitaran peristiwa sama akan berlaku. Kalau masih ada yg kena scam, innalillahiwainnahirojiun..😢

Anonymous said...

Rakyat menyesal beri mandat kpd badut2 pH memerintah semasa PRU 14. Lega betul rakyat bila Dr M buat gila letak jawatan PM. Skg keledai2 pH meroyan mohon dikembalikan (????) mandat rakyat (?????). Mcm org gila talak. Tak faham2 ke rakyat lebih selesa skg bwh PN?

Anonymous said...

DARI TANJUNG PIAI KITE KE TASIK CINI
18 MEI 2020 DEPA TERKINJA YAHOOO LAGI
ATOK KATA MANGKOK AYON SUDAH DIBELI
WALAUN UNTA PH KEMPUNAN TAK MENJADI

18.MEI DEPA KE MAIN TERIAK SAKAN
SATU HARI SIDANG KIRA CUKUPLA KAN
ONDI TAK CAYA BUAT LAH JULAI DEPAN
SINGGAH DI CHINI KITA KASI HANTAM

DOLU2 KLU ADA PRK DEPA KE DEPAN
SKNG MCM TAK ADA SELERA PULAK KAN
TG PIAI KENA 15K BARU DEPA PERASAN
KAT CINI KITA MAU 20K KASI HANTAM

FORMULATURUNHARGA = BMF + JUARA ASNAF + HAAH TEPOKK

Anonymous said...

kopi pes trus dari Laman Reformasi

Bila dah kena checkmate Mahathir terkontang kanting kesorangan baru terhegeh minta tolong Anwar.

Muhyiddin mempunyai kuasa yang sangat besar dalam partinya, sedang Mahathir terpinga-pinga tanpa ada apa-apa.

Tetapi nun di negeri utara, nasib anak Mahathir sedang diperkira untung-ruginya. Mahathir tidak boleh duduk sahaja, dengan kudrat tua dia mesti melawan juga. Pada siapa dia mahu mengharap jasa? Azmin dan kumpulan yang dimanjakannya dahulu? Jeling sebelah mata pun mereka loya. Mereka ini sudah jadi nomad kuasa. Usah kata mahu menolong Mahathir, Azmin sendiri bila dihentam teruk oleh pimpinan Umno dan sebahagian Bersatu, tiada seorang pun dari kalangan "kawan-kawan" Azmin dahulu yang kini semuanya berjawatan tinggi melolong mempertahankan Azmin, jauh besanya ketika dalam Keadilan dahulu... kecuali si Pemuda Negara yang punya masalah identiti itu, entah logo mana yang dirembat pun tak tahu, nak kata logo MUNA Daulat pun bukan, nak kata logo nasi kandar pun bukan, ada juga yang kata logo Proton Saga.

Lalu Mahathir tanpa rasa malu beralih semula kepada Anwar Ibrahim, beralih semula kepada Pakatan Harapan, mengharap ehsan atau mencari ruang?

Yang boleh saya kata adalah Padan Muka! Bukan pada kuasa letaknya kemuliaan. Mahathir, seorang yang sangat obses dengan kekuasaan sedang dihina, dimalu dan di"checkmate" oleh kumpulan Muhyiddin. Adakah saya harus kasihan? Pada saya lebih elok ditinggalkan Mahathir sendirian, biar dia menghadam pengajaran.

klu ko brani ko siar jer... blogger GAP dah bersiaran komen apa saja tiada tapis...welcome GAP again

Anonymous said...

Tajuk besoo Laman Reformasi dan Blog Bodin Barua Bang Non... fuyoooo..!!

"SETELAH TIADA LAGI PENGKHIANAT, ADU DOMBA, BODEK, GANDINGAN ANWAR DAN MAHATHIR PASTI LEBIH KUKUH"

Sebahgian dlm Boku Doc In The House...

Dr M tak mau Anwar Ibrahim menjadi PM. Jangan lupa kata-kata Dr M dalam buku A DOCTOR IN THE HOUSE:

“I MAY HAVE MADE MANY MISTAKES BUT REMOVING ANWAR WAS NOT ONE OF THEM.”

Mat Sabu kan dah kata dulu yang Dr M ni Bapak Pelingkup Negara. Gobind Singh Deo kata Mahathir No 1 Hantu di Malaysia.

Tapi mereka sokong Dr M untuk lawan Najib. Okaylah. Sekarang, selepas dah kena game dengan Dr M, depa masih tak faham-faham lagi, masih sokong Dr M lagi.

Sebab itu saya tanya, penyokong-penyokong PH ini makan taik kah apa?

Lu Fikir la Sindrii..

Haahhh topukkkk...!!!

Anonymous said...

Kenyataan bersama Anwar & Tun yang dikeluarkan hari ini sempena memperingati ulangtahun kedua kemenangan Pakatan Harapan (PH) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 pada 9 Mei 2018, kedua-duanya tegas menyatakan:

“Kerajaan Perikatan Nasional (PN) hari ini tidak sah kerana dibentuk tanpa mendapat mandat daripada rakyat.”.. kikikiki..!! Nitezen dah celik bukan buto..!!

Bagi sebahagian besar rakyat Malaysia yang kini cerdik berpolitik, apa lagi para netizen yang acap kali bertindak sebagai wartawan alam maya, tentu tersenyum mendengarnya. Kami tak bodoh 22 tahun dolu maklumat dikawal

Siapa yang merampas mandat rakyat sebenarnya? Bila kena pada orang lain, boleh buat tak tahu saja.

Tapi bila kena batang hidung sendiri pandai pula bercakap. Lidah bercabang sungguh

Takyat tak buta dalam buat penilaian.

Pasti kita semua tidak lupa bila sekutu PH, Parti Warisan Sabah (WARISAN) diketuai Datuk Seri Shafie Apdal mengumumkan pada 11 Mei 2018 yang enam ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) UMNO dan UPKO menyertai WARISAN.

Enam ADUN itu terdiri daripada empat ADUN UMNO dan dua ADUN UPKO. ADUN UMNO terlibat adalah Abdul Muis Pichu (Sebatik); Hamisa Samat (Tanjong Batu); Osman Jamal (Balung); dan Jamawi Jaafar (Kemabong).

Sementara ADUN UPKO terbabit adalah Ewon Benedick (Kedamaian) dan Abidin Madingkir (Paginatan).

Bersatu tolak sertai semula Pakatan Harapan – Dr .Radzi Jidin
Marzuki sangkal Mohd Radzi, Bersatu tak pernah keluar Pakatan Harapan
Dengan itu boleh WARISAN ketawa memanjang membentuk kerajaan negeri pintu belakang bersama sekutunya PKR dan DAP dengan memiliki 35 kerusi berbanding BN cuma 25 kerusi.

Siapa yang menangis waktu itu? UMNO.

Tapi bila timbul isu membabitkan pembentukan PN, boleh pula Dr Mahathir dan Anwar pura-pura lupa insiden di Sabah.

Politikus lusui usang otak berkarat tak diperlukan lagi. Kami politik segar dan matang

Anonymous said...

Dah ngaku kena "reject" dgn parti sendiri sebab tu letak jawatan PM, skg ni dok hari2 meratap kat rakyat . p laa baca2 Quran..Ramadhan ni.

Anonymous said...

MANA DAP?

Pertama, baharu sahaja Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilonggarkan, nampaknya tidak sabar-sabar pemimpin Pakatan Harapan (PH) mahu merebut kuasa. Malah mereka tidak menyoroknya. Mereka mahu memberitahu bahawa untuk kesekian kalinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad akan bergandingan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menumbangkan kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Hairannya, kali ini tiada pula pemimpin DAP di dalam gambar. Amanah pun entah ke mana. Bagi penganalisis politik, ia jelas menunjukkan `perang seterusnya’ ialah memenangi undi orang Melayu yang disedari PH tidak akan berjaya, jika mereka memaparkan wajah DAP.

Menurut penganalisis lagi, semasa pentadbiran PH selama 22 bulan, DAP telah berjaya menjarak-jurangkan orang Melayu daripada terus menyokong PH dengan segala keputusan dan perbuatan.

Persoalannya, apakah `sudah terlambat’ atau `masih sempat’ untuk Mahathir dan Anwar menyakinkan rakyat bahawa mereka berdua adalah sebaik-baik gandingan untuk menyingkirkan Muhyiddin sekarang ini?

Sejak itu, Mahathir terus-menerus enggan mengesahkan bila hendak melepaskan jawatan seperti dijanjikan, menyebabkan Anwar semakin membara, konco-konconya di dalam PH sama membara. Itu rakyat tahu. Pada zaman digital ini, benda-benda tak puas hati mana boleh disorok.

Atok rakyat bukan bodoh atok. Hari pertama tertebuk muka sendiri, atok mula pertikai jumlah undi yang Muhyuddin dapat, sekarang atok kata mungkin sekarang jumlah undi akan berubah sebab ada pemimpin atok yg kononya disogok dengan jawatan. Atok jangan jadi bodoh masa atok jadi PM berapa ramai pemimpin UMNO diugut dan disogok dengan jawatan untuk tinggalkan UMNO. Sekarang pemimpin yg diugut dan disogok belah atok atau Mahyuddin..!?

Atok dah nyanyok, balik lah dari meratib berzikir 'asyik kena tikam belakang' elok bulan puasa ni atok meratib zikir 'subahanallah' banyak banyak.

Netizen sekarang dapat maklumat celah jari ajer bukan 22 tahun dulu suma berita darang dari celah kroni atok...

Sudah sudah la atok... mungkin ini ramadhan atok yang terakhir.. sudah sudah lah tu..!!

Anonymous said...

bodo jugak rupanya hang ni karamu, memekak kat agong buat apa. tunggu usul undi tak percaya la. mmg ada peruntukan dalam perlembagaan untuk sahkan majoriti di parlimen. tunggu usul tu dibawa ke parlimen laa.

Anonymous said...

ELAUN MINTRI PINGAN MANGKOK AYON 42 RIBU HENGGET
KLU PINGGAN MANGKOK PM KE 7 DAN MOF BRAPE YER..!?
KEJA LEMBAB & FAKE DEGREE RAKYAT DIPOTONG BUDGET
HAAH KITA TEPOK SATU KALI POP CORN TAMBAH JGN LUPA


NO WONDER KABINET DAPUR MANGKOK AYON

KIKIKIKI

Anonymous said...

Tiba-tiba hari ini P Prabakaran boleh mendakwa Tun Dr Mahathir penyokong kerajaan kerana beliau masih ahli BERSATU yang masih sebahagian daripada kerajaan.

Hujah P Prabakaran, bila Tun Dr Mahathir adalah penyokong kerajaan maka usul undi tidak percaya beliau terhadap Tan Sri Muhyiddin perlu diberi keutamaan. Lihat di sini: https://www.malaysiakini.com/news/525109

Bagaimana Tun Dr Mahathir mahu dikatakan penyokong kerajaan bila beliau menentang kerajaan dan usul undi tidak percaya beliau adalah usul menentang kerajaan?

Inilah masalahnya bila budak-budak yang belum habis belajar lagi sudah dibenarkan bertanding dalam pilihan raya kerana bengap dan belitnya mengalahkan ular..... kikiki

tunfatimah said...

Tun akan menyokong mana2 gomen jika dia adalah PM. Org lain tak layak. Dia seorang sahaja yg layak. 😊😊😊

Praba sendiri tak faham apa praba cakap.😂

Anonymous said...

Hari tu dah mohon nak jumpa, tak dilayan kan, kan? Haha Hoho Hehe

Anonymous said...

Penyokong pH memang kuat makan taik anwar dan madey, sebab tu bodoh dan mudah dibodohkan, dah kena virus taik

شركة خدمات منزلية said...

Abha Transport Company شركة نقل اثاث بابها
would like to deal with Abha Transport company feel with her reassurance on your furniture and your luggage and ensure that you transport your luggage safely and peacefully,Introduction of Hafr Al-Batin Cleaning Company: Cleanliness of the faith, and recommended us Almighty cleanliness in ... Hafr Al-Batin Cleaning Company offers service in Hafr Al-Batin and all surrounding areas, .... Transport company transfer Dawadmi شركة تنظيف بحفر الباطن
We come to the best furniture transport company with the lowest prices, which areWant the best furniture move her door Hahi شركة نقل اثاث بابها

cleaning and cleaning services of air conditioning and sewage and insect control on all household services that we doشركة تنظيف بحفر الباطن

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.