Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NASIB BAIK MELAKA TAK DE SULTAN hu hu hu

12 Julai, 2012

Dr. Asri Panggil Sultan Melaka "Celaka"

“Melayu salah baca sejarahnya; Jebat sbnarnya tdk derhaka tp Sultan Melaka yg celaka. Mnzalimi rakyat tp mndakwa brdaulat,” kata beliau melalui akaun Twitter‏ nya, @realDrMAZA.

Tweet Dr Asri pada Isnin lalu. Dr Asri juga  menulis di laman sosial Twitter tentang insiden Uncle Seekers @ Syed Abdullah Hussien Al-Attas yang kini disiasat polis kerana mengktitik Sultan Johor.

“Uncle seeker hendaklah dibawa ke mahkamah dan dibicara dgn adil segala dakwaannya. Rakyat ingin melihat keadilan ditegakkan.“

Sebelum Dr Asri menulis tentang “Mereka Paling Mencegah Kezaliman Raja”, merujuk kepada tulisan Daily Mirror yang diterbitkan pada 3 Julai lalu tentang perbelanjaan keluarga diraja British yang melambung tinggi mencecah 6.1 juta pound sterling tahun lalu.

Rakyat British menegur raja mereka dan ini bagi memastikan mereka juga ada tanggungjawab terhadap pembayar cukai. Beliau juga mendakwa raja tidak kebal dari kritikan dan mesti bertanggungjawab terhadap tindakan mereka.

Dr Asri juga membuat perbandingan pengalaman British dengan dunia Islam dimana British memberikan kebabasan kepada warga untuk mengkritik pemimpin manakala dunia Islam pula menjatuhkan hukuman kepada rakyat yang mengkritik pemimpin.

“Lihatlah dunia Islam di mana golongan bangsawan boleh mengaut segala kekayaan minyak, balak, gas, tanah dan segala harta awam rakyat tanpa siapa boleh mempertikaikan. Malahan siapa yang berani mempertikaikan akan menerima hukuman,” tulis beliau lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.