Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS BATAL BAI'AH TAKLIK

Kelantan: Pas batal guna taklik?

Abdul Hadi Awang
Hadi Awang
 
 
KOTA BHARU - Pas tidak menolak kemungkinan untuk memansuhkan penggunaan lafaz bai'ah taklik cerai terhadap wakil rakyat di negeri ini pada PRU14.
 
Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, bagaimanapun pertimbangan sedang dilakukan dengan melihat keadaan semasa Pas di Kelantan.
 
“Taklik ini khusus untuk (wakil rakyat) Kelantan, ia diperkenalkan apabila pada 1995 dan waktu itu kita hanya tinggal satu kerusi lebih, terdapat usaha dari pihak lawan untuk membeli wakil- wakil rakyat melalui politik wang.
 
“Kelantan negeri kita memerintah, kita lihat ia sudah kukuh, wakil rakyat kita pun sudah istiqamah, calon- calon kita pun sudah bermutu dan bernilai berbanding dahulu,” katanya kepada media selepas menyempurnakan perasmian penutup Ijtimak Ulama Nusantara 2015 di sini, semalam.
 
Lebih 2000 ulama dari dalam dan luar negara dihimpunkan dalam Program Ijtimak Ulama Nusantara 2015 yang diadakan bagi memperkukuh dan menyelaraskan pemikiran alim ulama dan umat Islam Nusantara pada masa-masa akan datang.
 
Lafaz bai'ah yang dibuat di hadapan bekas Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengandungi talak tiga menjadi polemik apabila beberapa bekas wakil rakyat dari negeri ini bertindak keluar parti sekaligus dikatakan berlakunya penceraian.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.