Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BIAR PUNAH RANAH NEGARA NIH


RAKYAT YANG HENDAK LAGU TU, NAK BUAT LAGU MANA !

-Pak Karamu-

Lantik Eric Paulsen langkah sumbang – Reezal Merican



 

Pelantikan Eric Paulsen sebagai wakil baharu Malaysia ke Suruhanjaya Antara Kerajaan ASEAN Mengenai Hak Asasi Manusia (AICHR) disifatkan sebagai langkah yang sumbang dan merupakan satu kesilapan.

Perkara itu disuarakan oleh Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican yang turut menyifatkan Pengarah Undang-Undang Fortify Liberty itu sebagai seorang yang sangat kontroversi selain mempunyai perspektif dan pandangan sangat liberal.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu tidak menafikan latar belakang pendidikan Eric yang baik serta kebolehan dan merit beliau sebagai seorang pengamal undang-undang, tetapi banyak penjelasan perlu diberikan berikutan sikap serta pendiriannya selama ini.

“Apakah mereka yang terlibat dalam pemilihan jawatan strategik ini tidak melihat pendirian Eric sebelum-sebelum ini?

“Antara perkara yang pernah dibangkitkan beliau ialah Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia) mempromosi ekstremisme; Jakim dan para ulama tidak ubah seperti kasta paderi eropah; Mufti Johor dianggap sebagai Taliban dan kebanyakkan mufti serta ulama tidak siuman,” katanya dalam kenyataan di sini malam ini.

Tambah Reezal Merican pandangan Eric itu walaupun disuarakan dalam media sosial, namun tetap membayangkan akar fikiran beliau yang terlalu kontroversi dan kasar.

Sehubungan itu, Reezal Merican meminta Menteri Luar, Datuk Saifuddin Abdullah bersikap telus dan memberitahu kepada rakyat nama-nama yang telah disenarai pendek untuk lantikan itu sebelum Eric dipilih.

“Siapa anggota pemilih? Apakah tidak ada tokoh-tokoh lain yang kurang kontroversi boleh diketengahkan?

“Pelantikan ini mendatangkan kekhuatiran dalam kalangan majoriti rakyat kerana sikapnya yang terlalu melindungi kumpulan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender). Apakah ini sahaja aspek `hak asasi’ yang mahu diperjuangkan di peringkat ASEAN?” soal beliau.

Reezal Merican dalam pada itu cukup yakin ada nama-nama lain boleh dipertimbangkan pihak kerajaan termasuklah dalam kalangan anggota jawatankuasa baharu Majlis Peguam yang tidak kurang kredibilit mereka.

Begitu juga, kata beliau, dalam kalangan aktivis Pusat Penyelidikan dan Advokasi Hak Asasi Manusia (CENTHRA).

“Kita punya ramai bakat lain yang boleh diketengahkan berbanding seorang individu yang penuh kontroversi,” tegas beliau. – UTUSAN ONLINE

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/politik/lantik-eric-paulsen-langkah-sumbang-reezal-merican-1.822553#ixzz5cdrcwjmC
© Utusan Melayu (M) Bhd

25 orang berkata:

Anonymous said...

Nak letak hadi awang tak boleh, dia extremist agama lagipun ada kes di london nuu pasai baham duit 1mdb rm90juta. Nik abduh lagi la tak boleh, dia kawan dgn CIA.

Anonymous said...

Negara dah punah sejak eddy bawang buat amanat sesat pecahbelahkan org islam. ermm.. eddy buat tafsiran ikut hawa nafsu tunduk pada syaitan. Ntah kitab syaitan mana laa yg dia rujuk.

Anonymous said...

Nak hantar tontowi pun susah, pegi luar negara asyik layan porno kat tv.

Anonymous said...

Bangang tu klu lantik jo lo baru ok kot. Eddy wang lantik loyar kafir harbi kan?

Anonymous said...

Lantik abu ya eddy wang lagi bagus. Kepala atas besar, kepala bawah pun besar.

Anonymous said...

Ehhh eddy wong gi CH buat kempen tahnik ker?

Anonymous said...

Nik aputpuutt lantik agen cia rembat dodol

Anonymous said...

Hantau bapak kauorang jer..
Selesai masalah..
Duduk gumah pon kerja menjunob jer..
Kan kan kan...
Selesai dua masalah..

Anonymous said...

nii contoh spesis kepala kecik otak kecik..

Anonymous said...

Abu jahal ..

Anonymous said...

Abu lahab buat fitnah lagiii..

Anonymous said...

Bagus lagii lantik bapak kau...

Anonymous said...

Ayat ayat setan..

Anonymous said...

Setuju. Lantik eddy wang kepala atas besar kepala bawah besar. Mulut atas besar mulut bawah besar

Anonymous said...

Oii babi abu ya eddy wang! Klu fitnah tak la bawak audio tu gi mahkamah london. Kaki empat abu ya memang baaangang

Anonymous said...

Kempen tanam durian kunyit kat hutan simpan CH ker turr?

Anonymous said...

Nik aputoo kawang nik almari.

Anonymous said...

Anon 7.03, ya betul, amanat hadi mmg ayat2 setan.

Anonymous said...

Anon 7.01, depa mmg nak lantik bapak kau tapi mak kau asyik ajak memantat 24jam.. susah la mcm tu.

Anonymous said...

Anon 6.51, bapak kau boleh la pegi sebab dia dah mati pucuk. Kalau tidak asyik memantat jer.

Anonymous said...

Ya setuju dgn anon 6.55am, hadi mmg kepala kecik otak kecik. Kesian kat dia, kan? Kan?

Anonymous said...

Anon 6.57am, tak baik tau gelar eddy bawang sebagai Abu Jahal. Dia tu kan tok guru.

Anonymous said...

Maaf la aku tak setuju lantik eddy bawang sebab dia tak reti cakap omputih. Elok lantik tontowi sebab dia faham porno german.

Anonymous said...

Lantik anak bongsu pak karam pun ok sebab dia dah habis belajar kat uitm tu. Boleh la jugak bela bapak dia dgn hasil yg halal. Takkan nak makan hasil iklan togel jer.

Anonymous said...

Bodo mcm telor. Cakap reezal merican pun nak petik. Hihihi

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.