Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERSEDEKAH APA SALAHNYA !


 

PH: Kami hanya bayar balik duit minyak pada sukarelawan

 Ia akan diisytihar sebagai sebahagian daripada perbelanjaan pilihan raya, kata penolong ketua pusat operasi Jelai PH.

OK,OK TU KECIL PUNYA HAL, NANTI HARI MENGUNDI ADA LAGI HABUAN TAMBANG DATANG MENGUNDI, MAKAN DAN MINUM, ISH TU SEMUA BUKAN BELI UNDI TAPI BELANJA DATANG MENGUNDI !

BERSEDEKAH TU PAHALA TU TANDA MURAH HATI.

TUKAR WANG ? ALA TAK KESAH CAKAP JE BERBAGAI ALASAN

-Pak Karamu-

PRK Cameron Highlands: Gambar wanita berbaju PH agih wang tersebar

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini

   

PRK CAMERON HIGHLANDS | Beberapa pemimpin politik pembangkang mengulas di Twitter berhubung gambar yang memaparkan seolah-olah jentera kempen Pakatan Harapan (PH) Cameron Highlands sedang mengagihkan wang.

Gambar yang dimaksudkan itu memaparkan seorang wanita berbaju PH Cameron Highlands mengagihkan wang kepada beberapa individu yang turut memakai baju sama.

Salah seorang pemimpin pembangkang yang mengirim ciapan berserta gambar itu adalah Anggota Parlimen Umno Kinabatangan Bung Moktar Radin.

Bung Moktar turut memberi gambaran bahawa "pemberian wang" akan lebih berleluasa pada hari mengundi.

"Ini bukan politik wang, kakak ni cuma bagi duit minum, tunggulah kat pembuangan undi baru bagi wang besar lagi.

"Sekarang ni pancing dulu mood orang muda, kalau boleh tipu lagi baru masuk gear 4," katanya.

Selain itu, Naib Presiden MIC dan bekas penyandang kerusi Cameron Highlands, C Sivarraajh turut mengulas gambar berkenaan.

“Ini tak apa sebab mereka kerajaan persekutuan. 

"Kalau kita bagi kenduri untuk jentera pun salah besar sampai lima tahun tak boleh mengundi," katanya.

Kemenangan Sivarraajh di kerusi Cameron Highlands pada pilihan raya umum (PRU) ke-14 sebelum ini dibatalkan selepas Mahkamah Pilihan Raya mendapati berlaku pembelian undi dan seterusnya mengarahkan kerusi itu dikosongkan.

Suruhanjaya Pilihan Raya juga menetapkan Sivarraajh hilang kelayakan bertanding dan mengundi selama lima tahun.

Sementara itu, tidak ketinggalan mengulas gambar berkenaan adalah Anggota Parlimen Umno Rembau Khairy Jamaluddin Abu Bakar, yang cuba berjenaka dan mengaitkannya dengan buah ikonik Cameron Highlands.

"Brader tu minta kakak tu tukar duit kecil sebab nak beli strawberi Cameron Highlands. Husnudzon (Bersangka baik)," katanya.

Malaysiakini difahamkan DAP sedang bermesyuarat di Cameron Highlands berhubung isu berkenaan dan dijangka mengeluarkan kenyataan media.

Ketika dihubungi, pengurus kempen PH bagi PRk Cameron Highlands, Wong Kah Woh berjanji akan merespons isu berkenaan dalam masa terdekat.

31 orang berkata:

Anonymous said...

Hadi awang pun jahat jugak, bersubahat membela penyamun 1mdb. pak karam ikut gi london tak nanti? ikut laa, boleh kami dapat berita secara langsung dari blog ni.

Anonymous said...

Mahataik lagi jahat,,penyamun 1mdb tak tangkap2 pun. Bot mewah mahataik dah puas meronda,,tp bukti nak tangkap dsn dskwa penyamun imdb masih dalam jubur lge dsn jubur kit siang,,tak keluar2 lagi.

Anonymous said...

Bodo jugak walaunta ni. Ko ingat kes mahkamah laju mcm ko berjimak, asal kote keras jer terus tujah ke? Kikiki mmg jenis otak letak kat celah buah pelir.

Anonymous said...

Pak karam, jom turun kempen kat cameron highland. Keluar la dari kampung sekali sekala buat liputan. Takkan nak petik berita dari utusan malaysia jer.

Anonymous said...

Bulan februari ni segala bukti kejahatan jibon akan diterangkan satu persatu di mahkamah. Walaunta2 pensuci kejahatan jibon harap dapat bersabar. Februari tu tak lama lagi akan sampai yerr

Anonymous said...

Sebangang2 lobakman, bangang lagi walaunta 4.24 kat atas tu.

Anonymous said...

Pening aku. Dah dpt dedak bergunung2 lagi mau mintak sedekah bg kat loyar burok. Loyar burok kafir harbi pulak turrr

Anonymous said...

Kat kg dia, dia halau org asli sbb nak tanam durian tin. Kat CH pura2 baik kat org asli.

Anonymous said...

Apa,,lum guan eng tak berak lagi ke. Macai2 ph dah lama menunggu bukti rompakan 1mdb najib ni. Berak la cepat sikit ,,bukti2 berataraf tahi tu lama sangat membusuk dlm usus lge, dah keluar sampai ke mulut ni.

Anonymous said...

Oiiii karamu bangang!! Ko tau tak dulu tok ketua kau kat klate sana pernah halau org asli kat hutan sbb nak cilok balak?? Tak nak tulis ke gdebee dan zalimnya tok ketua ko tu? Ptuiii

Anonymous said...

Tunggu bulan feb la babi abu ya oii! Tak sampai sebulan lagi la

Anonymous said...

Nah ambik. Baca karamu oii!!

https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/kerajaan-kelantan-diminta-henti-zalimi-orang-asli-2/

Anonymous said...

Ko ingat bagus sangat ke perangai lobai2 tu? Tak ada duit klu x tebang hutan simpan, tadah tin atau mintak sedekah bagi no akaun. Buat malu org melayu je kerja kau!

Anonymous said...

Terberakkk la tuan guru ko kat london besokk.

Anonymous said...

Jual gas karbon dioksid ada untong ke lobai? Kih3
Mcm2 idea korang bagi klu nak sapu balak yekk

Anonymous said...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=158977008129848&id=150274412333441&refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&_rdr

Anonymous said...

Bukan main sayang lobai2 kat umno sejak umno karam....

https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/11/13/umno-zalimi-pas-lebih-teruk-berbanding-dap-kata-naib-presiden/

Anonymous said...

https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/11/13/umno-zalimi-pas-lebih-teruk-berbanding-dap-kata-naib-presiden/

Anonymous said...

Ini pendapat aku la.

Sebagai pekerja, kita kena setia dan buat apa yang majikan kita suruh buat mengikut SOP yang diberi sbb majikan bagi gaji. Gaji tu kita bagi makan anak bini. Jadi kalau gaji kita ambik tapi nak bankrupkan majikan kita, nak lingkupkan majikan yg bayar kita, itu tak bermaruahlah. Gaji tak halal. Anak bini makan duit haram.

Jadi kalau rasa tak puas hati, silalah letak jawatan. Bagi makan anak bini tu dengan duit jualan pisang, kayu gaharu, sayur sawi dan sebagainya yang lebih halal. Bagi orang lain yang betul2 nak majukan rakyat bersama kerajaan atau majikan korang.

Itu pendapat aku la pakaramu.

Anonymous said...

Aju ada terbaca kisah bagaimana amanahnya seorang gembala kambing pd majikannya. Ada org nak beli kambing yg digembalanya secara cilok dgn harga sgt mahal tapi dia tak nak sbb dia pegang amanah majikannya.

Tapi sekarang, kejaan sbg majikan, bagi jawatan dan gaji, tapi nak jatuhkan kejaan sbg majikan. Duit gaji ambik. Tapi perbuatan nak jatuhkan majikan. Ni kira tak amanah sbb tak jalankan apa majikan suruh. Anggap majikan atau kerajaan spt musuh. Yg peliknya duit gaji diaorang sapu jugak. Duit nak. Nak tarik duit gaji bising pulak.

Kalau nak sokong umbobn, mintaklah gaji kat umbobn. Kalu nak sokong pas, kerjalah dgn pas, bior pas bayar gaji.

Pendapat aku la

Anonymous said...

Korang tak malu ke, korang maki hamun orang yg bagi korang kerja, bagi korang gaji buat beli makanan anak bini? Patutnya korang berenti aje kerja. Cari kerja dgn majikan umno atau pas dan ambik duit gaji drp mereka.

Anonymous said...

Tak pernah pulak teman dengor mana2 riwayat ulama atau khalifah kat dunia ni dari dulu sampai sekarang yg mintak duit drp rakyat sebab nak bayar lawyer untuk saman orang. Ni first time aku dengor.

Anonymous said...

Malaysia adalah negara demokrasi. Babi2 dap dan baruah dap jgn jd bodoh mcm babi seghondoi tahi tu.

Anonymous said...

Kau babi abu ya.
Skng kau duduk 2 kandang. Kandang abu ya dan kandang ketua penyamun.

Seronok duduk dlm 2 kandang?

Ahli pas Jelai said...

Duit petrol kepada sukarelawan ph rupanya. Baguslah kalau masuk dlm pengiraan belanja prk. Aku ingat duit rasuah supaya undi ph. Mintak maaf la sbb dah terfitnah.

Anonymous said...

Woi,,,macai2 babi dap,,pi la tekan perut lge,,biar dia berak cepat. Bukti2 rompakan tu ada dlm usus babi lge. 7 bulan jadi kerajaan,,lambat mcm apa dah. Tak sabar nak tengok bukti yg mahataik dok nanti2kan tu. Kah kah....

Anonymous said...

Oii babi eddy wang

Anonymous said...

Kena 30 tuduhan, mereput la tuan kau kat sg buloh sampai mampooss. Jgn lupa dtg mahkamah dengar bukti. Jgn berkubang kat kandang aje ye

Anonymous said...

Tak apa kot. Eddy wang kan dah sahkan kau masok sorga pakai tiket keahlian walaon. Jgn risau la

Anonymous said...

Klu tengok pd uniform yg sama, sahlah duit tu upah sukarelawan buat kerja pilihanraya utk parti spt pasang banner, gantung bendera dll. Semua parti termasuk umno, pas dll pun buat benda yg sama sbb sekarang ni tak ada budak2 yg nak buat kerja free. Paling kurang pun mintak duit beli rokok. Upah jenis ni bukan termasuk dlm kategori rasuah la dol! Ni masuk dlm perbelanjaan pilihanraya yg rm200K tu.

Anonymous said...

Harap2 pagi ni lge dan mahataik berakkan bukti2 rompakan 1mdb tu,,macai2 babi dah kemponan menunggu. Tak sabar lagi nak seghondoi bontot lge dan mahataik.....kah kah...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.