Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAIK PUNYA BERITA, SERAMPUN ADA

Isu LGBT: Orang luar tiada hak beri tekanan, kata Anwar

B Nantha Kumar  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Presiden PKR Anwar Ibrahim menegaskan pentingnya agar Malaysia tidak tunduk kepada tekanan antarabangsa berkaitan isu LGBT.

"Kita perlu bebas, dan membuat keputusan apa yang terbaik untuk negara kita, mewakili aspirasi rakyat kita sendiri," katanya kepada pemberita dalam majlis di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di Bangi, Selangor, hari ini.

Jelas Anwar, meskipun Malaysia perlu mengambil kita pandangan komuniti antarabangsa, mereka tidak mempunyai hak bagi memberi tekanan.

Anwar berkata demikian sebagai mengulas kenyataan pelakon Hollywood George Clooney yang menyatakan bahawa Malaysia dan Indonesia mempertimbangkan hukuman mati untuk golongan homoseksual seperti dilaksanakan Brunei.

The Star sebelum ini memetik Anwar mengakui bahawa ada isu berkenaan mempunyai kaitan dengan kemanusiaan dan hak asasi manusia.

Namun, kata beliau: "Tetapi untuk mencadangkan bahawa Amerika atau negara lain memberi tekanan kepada terma kita, untuk kita mematuhi, saya tidak rasa kita boleh mentadbir (negara) seperti itu.

"Kita perlu sedar bahawa kita mempunyai sistem sendiri dan kepimpinan bebas untuk mempertahankan kehendak negara dan rakyat.

"Mereka boleh beri cadangan, tapi, kita tidak perlu tunduk kepada tekanannya.

"Kita perlu sentiasa mempertahankan negara kita dan tidak perlu berasa tertekan dengan reaksi orang luar," tambahnya.

Semalam, Timbalan Menteri Luar Negara, Marzuki Yahya mengingatkan bahawa Clooney perlu lebih waspada dengan kenyataannya.

Clooney sebelum ini menyeru untuk memboikot hotel-hotel mewah yang dimiliki oleh Brunei, sejak kerajaan negara itu mempertahankan pelaksanaan hukuman mati untuk homoseksual. 

Clooney mendakwa boikot Brunei adalah satu "tembakan amaran" kepada Indonesia dan juga Malaysia.

Di Malaysia tiada undang-undang terhadap homoseksual, tetapi, seks di luar tabii dianggap sebagai jenayah di bawah kanun keseksaan.

Anwar sendiri telah dituduh berkaitan liwat, tetapi dibebaskan selepas pengampunan diraja selepas Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum yang lalu.

Presiden PKR itu sentiasa menegaskan bahawa tuduhan ke atasnya termasuk pertuduhan liwat yang pada tahun 1999, direka oleh seteru politiknya.

9 orang berkata:

Anonymous said...

Anwar Banduan liwat...rakyat dah cukup tahu sapa dia... biar muka tebal asal bole menipu hanya penipu jer nak sedapkan hati....


Malu! Tidak Yakin Mahathir dan PH Urus Ekonomi -Kajidata Research &The Edge.

Pulihkan keyakinan terhadap ekonomi negara

KEMENTERIAN Kewangan digesa untuk mengambil langkah drastik dan segera untuk memulihkan keyakinan pelabur terhadap ekonomi negara.

NOTE.

Saja aku up sket komen The Edge ni...

Pada macai macai Gen Y yg sokong PH dan sekutu dng nya. . saja aku peringat sket sbb aku anti PH dan Atok Fitnah kau tuhh..

Thr Edge ni Milik Cina Tang Kong Ooi ..

Tan Kong Ooi ni balaci palo jubo pluralist murtad Anwar aljubori .. Sejarah Bank Phileo Mr Tang ni CEO bank yg dah beroperasi di beri lesen oleh Aljuboori semasa aljub Jadi Menteri Kewangan..

Semasa kes liwat 1 dulu Bini Azmin pernah kerja di Phlio Bank ini. Samsidar boleh masuk pejabat bila bila masa dan keluar pejabat bila bila masa dia suka... gaji lumayan di Phlio Allied Bank. Skandal Liwat 1 Samsidar ni kekasih gelap aljubori, dlm kes liwat samsidar disoal siasat di mahkamah .. kes ni Tun Maha Fitnah atok kau orang yang jadi PM... Tang Kong Ooi ni jugak yang nak beli document dari Justo pasal kes PertoSaudi untuk diselewengkan fakta 1 MDB.. cukup la smpi situ peranan The Edge milik Mr Tang Kong Ooi ni.

Skg The Edge dah mula balun Tun Maha Fitnah Atok macai macai sekelian. Kalau macai bodoh dan tak faham2 lagi peranan The Edge ni skg jadi BATU API utk singkirkan Atok Fitnah Pooojaan ati macai Bunga sekelian dengan harapan Aljuboori dapat menjadi PM secepat mungkin....

Pada macai macai Bunga atok fitnah kesayangan kau orang sekelian... ada tak The Edge up sket dan sentuh pasal cerita Liwat Anwar Aljuboori...??

Topuk dado masing masing lu fikir la sendiri... Apo pasal The Edge tak up sikit cerita liwat atau Bakal PM ke 8 seorang banduan liwat...??

lu fikir la sendiri.... kami tunggu panji kesayangan atok masa nak tepukkk ajer ni.... cai cai sklian yg ni pun aku nak ajar ko orang jugak ke...???

nak jawab guna pantun penuh kiasan sentap takut macai bodoh tak faham plak...alahaiiii..!!


haahhh tepukkkk..!!!



News Today...
The Edge tidak hirau amaran Tun jangan sebar berita palsu dan jangan jadi Batu Api...!!
The Edge ( kroni Anwar Aljubori Tan Kong Ooi bekas CEO Phelio Allied Bank ) tak hirau amaran PM ke-7 semalam untuk berhenti menyebar berita palsu (fake news) tentang ekonomi Malaysia yang PM ke-7 sifatkan sebagai “prestasi sangat bagus” di bawah kerajaan PH.

Pagi ini, The Edge bersama Bloomberg mengeluarkan berita bahawa Ringgit semakin lemah kerana kadar pertumbuhan ekonomi Malaysia semakin merosot.

Kerajaan PH patut mengambil tindakan undang-undang keras terhadap The Edge and Bloomberg yang terang-terang melanggar amaran PM ke-7.

Tapi kita tak perlu bimbang kerana PM ke-7 pernah jelaskan pada bulan Februari lalu bahawa bukan Ringgit yang semakin lemah tetapi Dolar Amerika Syarikat yang semakin kuat...kikiki..(bodo punya atok kau makan la karma fitnah kau balik.. macai sklian tepukkkk sambil kibar panji yeeer..!!)

Anonymous said...

panjangnya kau taip dol. ke kau copy paste jer mcm pak karam ni?

Anonymous said...

Kelas Dol....dlm bulan Ramadhan ni sibuk dgn memgaibkan org...pak karam boleh tumpang sekaki 'pahala' tsb....akhlak islam ke ni?

Anonymous said...

fakta tetap fakta.. kapal sink dah ckp anwar harus bertaubat...!!

huhuhu..

Anonymous said...

Hebat anon kat atas tu. Macai2 dan baruah kafir laknatullah sudah terbakar cuping telinga. Fakta2 sekarang tidak memihak kpd ph,,hanya fitnah yg masih bertahan. Tapi quran dah sebut...
قل جاء الحق وزهق تلباطل
Kebenaran akan tetap muncul, sementara kebatilan akan lenyap. Fitnah2 ph sudah memakan diri mereka.

Anonymous said...

salah sorang yg dah kena karma fitnah atau bersekongkol dng fitnah pelakon datok farid tu... singgah kejap dan tinggal di kajang 9 bulan jerrr...!!

Anonymous said...

kau seorg penjubo sbb tu kau mrnggelupur mcm cscing kpanasan.

Anonymous said...

Betul. Macai2 laknatullah kepanasan dibakar oleh Encik Api Neraka secara ghaib. Padan muka Encik Kafir Laknatullah.

Anonymous said...

mat sabu bagi gelaran sheikh aljubori. Keh3

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.