Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Perompak Berlesen..???

>> Tuesday, July 31, 2012

Salah seorang pegawai tertinggi bank HSBC telah meletak jawatan secara sukarela, sambil mengumumkan bahawa bank itu telah membisu seribu bahasa terhadap kegiatan memindahkan wang sebanyak $38 trillion, yang melibatkan Ketua Menteri Sabah, Musa Aman.

Laporan dari pihak
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai wang sogokan pembalakan (suatu kes yang menurut Najib Razak, boleh disabitkan dengan Musa Aman) mengandungi banyak maklumat mengenai penglibatan HSBC memproses berjuta-juta ringgit yang akhirnya menjurus ke dalam akaun-akaun bank milik Musa Aman.

Terdapat juga cubaan yang mencadangkan Musa telah mengumumkan bahawa jutaan dollar itu telah dimasukkan ke dalam akaun-akaunnya di Swiss Bank kerana kononnya dia
bertindak selaku penama bagi pihak partinya UMNO dan juga bagi pihak bosnya Perdana Menteri Najib Razak!!!

Sekiranya senario ini benar, adakan para pelindung Musa akan percaya untuk menjadikannya tidak bersalah dalam kegiatan merompak kekayaan negerinya sendiri?
Kerana jika Najib dan Musa disabitkan sama dalam perkara ini, maka mereka berdua sama-sama bersalah! - Sumber.

Inilah wajah2 Perompak Berlesen di Sabah dan juga Sarawak..., walau banyak mana sekalipun laporan di buat dan selagi ianya di bawah Pentadbiran Keraaaaajaan barisan nasio-anal... perompak2 ini akan kekal bebas.

Untuk menyekat kerakusan perompak2 ini hanya dengan satu cara sahaja, iaitu tumbangkan barisan nasio-anal dalam PRU-13 nanti. Dari situ kita dapat melihat siapa lagi yang bersetongkol bersama Perompak2 yang mendapat Lesen Besar untuk merompak hasil mahsyul negeri mereka.
 
isa

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.