Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

UMNO DAN MCA SEMAKIN RETAK

KETUA UMNO BINGKAS GERAM ....
http://www.rembau.net.my/images/about_kj/L1010470_2_2.jpg
khairy Jamaluddin menyeru pertikaman lidah secara terbuka antara dua pemimpin penting Umno dan MCA dapat dihentikan segera, seperti amalam pergerakan Pemuda selama ini.

NONE"Dalam pergerakan Pemuda BN, kita sangat konsisten. Bawah kepimpinan saya, malah kepimpinan Datuk Hishammuddin (Hussein) sebelum ini, kami sangat bersatu.

"Apa saja masalah, pergaduhan atau pertikaman lidah tidak di khalayak ramai. Mungkin kita ada perbezaan, tetapi kita selesaikan dalam mesyuarat," kata ketua Pemuda BN itu.

Penggunaan perkataan keras antara presiden MCA Dr Chua Soi Lek dan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz berterusan lagi apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri disifatkan sebagai sombong dan menderita "delusi, pelupa dan inersia".

Dr Chua dilaporkan, kritikan Nazri kepadanya dan MCA sebelum ini, termasuk menggunakan istilan "isteri terbiar" adalah tidak seiring dengan konsep 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Dalam wawancara ekslusif dengan sebuah harian berbahasa Cina hari ini, Nazri menyelar MCA, dengan mendakwa parti itu meletakkan kesalahan di pundak Umno untuk kegagalannya sendiri mendapatkan kembali sokongan orang Cina.

Bercakap dalam sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di ibu negara hari ini, Khairy berharap tidak ada mana-mana parti merendahkan anggota komponen lain kerana masing-masing mempunyai peranan.

"Contohnya PPP (Parti Progresif Rakyat), mereka buat kerja bagus, contohnya dalam pendaftaran pengundi baru," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.