Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SOI LEK BUSUK PUNYA CINA

Thursday, January 26

PANAS!! Chua Jui Meng dah pecah lobang... kahkahkah...

Pendedahan Jui Meng: MCA hanya punyai 40.000 ahli 'sebenar', bukan 1.3 juta

Mereka yang terkejut dengan berita bahawa MCA mungkin kehilangan kira-kira 30% ahli-ahlinya kepada Pakatan Rakyat pada masa pilihan raya umum ke-13 akan mendapat kejutan yang lebih lagi.

Pertama, bilangan ini mungkin lebih besar. Dan kedua, adakah anda tahu bahawa MCA walaupun bermegah dengan mempunyai sekurang-kurangnya satu juta ahli sebenarnya hanya mempunyai kira-kira 40,000 penyokong yang benar dan sahih!

"Ini adalah sesuatu yang boleh saya katakan dengan yakin dengan pengetahuan saya tentang parti MCA kerana mempunyai pengundi hantu yang paling banyak. Umno telah belajar daripada mereka bagaimana untuk memalsukan daftar keahlian," kata Naib Presiden PKR, Chua Jui Meng,yang juga bekas orang kuat MCA, kepada Malaysia Chronicle.

"Akhirnya, sekalipun mereka cuba untuk menipu, dengan 1.3 juta ahli yang seperti didakwa MCA, mereka sebenarnya mempunyai hanya kira-kira 40,000 ahli. Ini adalah mereka yang benar-benar hadir di mesyuarat-mesyuarat dan mengambil bahagian dalam aktiviti parti atau sukarelawan untuk bekerja dalam jentera pilihan raya. fakta ini memang menyedihkan. "
Penghijrahan adalah benar dan sangat ketara


Dalam menghadapi sokongan yang lembap itu, tidak hairanlah Presiden MCA yang dibelenggu skandal Chua Soi Lek, kurang menonjolkan diri berikutan laporan berita melompat parti beratus-ratus ahli ke parti pembangkang terutamanya di Pulau Pinang dan tempat asalnya sendiri , Johor.

Setakat ini, Soi Lek telah cuba mendapatkan perhatian daripada DAP, dengan mendakwa bahawa parti itu boleh mengalahkan mana-mana calon DAP di Bagan iaitu di kawasan yang kini dipegang oleh Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang dan juga Setiausaha Agung DAP.

Sekali lagi, Soi Lek memalukan dirinya sendiri apabila Guan Eng membalasnya dengan bertanya, "Adakah Chua Soi Lek akan berani untuk mengumumkan kerusi diingininya? Maka izinkan saya pergi ke kawasannya itu dan mengulangi kenyataan Liow yang kita yakin dapat mengalahkan Chua kemudian lihat bagaimana reaksi Chua " kata Guan Eng.

Menurut Jui Meng, penghijrahan beramai-ramai MCA adalah benar dan anggaran sederhannya adalah 30%. Ramai ahli MCA telah berdaftar dengan parti-parti pembangkang walaupun mereka belum menghantar surat peletakan jawatan mereka kepada Soi Lek lagi.

"Ia adalah lebih tinggi daripada 30%. 30% hanya anggaran sahaja. Atas sebab-sebab politik dan kita perlu realistik mengenai perkara ini, ramai ahli-ahli biasa MCA dan pemimpin tidak rasmi akan berhijrah. Mereka menunggu masa yang lebih sesuai, masa yang paling baik bagi mereka dan Pakatan dan yang lebih merugikan MCA dan BN, "kata Jui Meng.

"Jika mereka berbuat demikian sekarang, Soi Lek dan orang-orangnya akan mengejar mereka dan mampu mengada-adakan pelbagai fitnah dan masalah. Jadi, menarik masalah-masalah yang tidak perlu, tetapi saya boleh beritahu anda, penghijrahan adalah benar, ia adalah ramai dan sebahagian besar akan berlaku tidak lama selepas GE-13, "kata Jui Meng.
Tidak berprinsip


Sebahagian besar daripada masalah MCA datang daripada kepimpinan Soi Lek, walaupun MCA sudah berada dalam kemelut sebelumSoi Lek menjadi presiden MCA. Dalam pilihan raya umum 2008, MCA telah memenangi hanya 15 kerusi parlimen dan 32 kerusi Dewan Undangan Negeri, kurang daripada separuh kerusi yang telah dimenangi pada tahun 2004.

Pada PRU-13, yang mesti diadakan pada April 2013, MCA dijangka lenyap dan menerima nasib yang sama dengan SUPP pada pilihan raya negeri Sarawak tahun 2011. Oleh sebab itu, Soi Lek tidak boleh lari dari tanggungjawabnya. Beliau telah gagal untuk menyatukan dan memberi nafas baru kepada MCA. Dia tidak mampu untuk mewujudkan keyakinan dalam parti kaum Cina itu.

Ini bukan sahaja disebabkan oleh skandal seks peribadinya, yang seakan sumpahan yang melekat, ia juga disebabkan oleh strategi politiknya yang diguna pakai untuk menewaskan Ong Tee Keat yang merupakan bekas presiden parti. Ketamakan Soi Lek kerana kuasa dan tekan untuk memperolehi pengikut setia sendiri di jawatan tertinggi parti juga telah mencipta rekahan yang mendalam dan kepahitan dalam parti itu sendiri.

"Salah satu kesilapan ketara Soi Lek ialah tidak berpendirian dalam segala isu. Ketidakselarasan di sini menunjukkan dirinya yang tidak ikhlas dalam berpolitik. Sebagai contoh, kita tidak pernah mendengar dia bercakap mengenai isu rasuah. Dia tidak pernah bersuara tentang isu salah guna wang sebanyak RM250 juta yang telah dilakukan dalam NFC. Apabila Anwar Ibrahim jelas dianiaya atas tuduhan liwat, tiada reaksi langsung daripada MCA. Hal yang sama berlaku apabila Anwar dibebaskan dan seluruh dunia bukan hanya rakyat Malaysia sahaja yang meraikannya, "kata Jui Meng.

"Tetapi Soi Lek dan MCA, seperti juga Umno, suka berdiam diri Satu-satunya kesimpulan yang boleh kita buat adalah MCA hanya menjadi pak turut sahaja. Ini adalah masalah yang masih ketara sehingga hari ini. Apa yang mampu Soi Lek lakukan adalah membuli PAS dengan undang-undang hudud. Mengapa dia tidak berjaya? Sekali lagi, jika Soi Lek menganalisis secara objektif, dia akan menyedari bahawa rakyat Malaysia dan juga PAS berusaha untuk menjadi moden dan meninggalkan ekstremisme. Malah orang Cina di Malaysia beranggapan bahawa PAS lebih banyak usaha daripada MCA. "
Hentikan politik pembohongan dan perkauman


Jui Meng menjangka MCA tidak akan berupaya mengekalkan lebih daripada 47 kerusi yang dipegangnya sekarang. Dia mengambil contoh SUPP dan pilihan raya Taiwan yang berlangsung baru-baru ini .

Nampaknya, MCA dan bosnya Umno adalah gabungan yang sama seperti parti Kuomintang Taiwan, yang memerintah pulau itu berpuluh-puluh tahun lamanya sebelum kehilangan kuasa kerana pelbagai sebab termasuk endemik rasuah. Pada tahun 2004, jawatan presiden telah dimenangi oleh Timbalan Pendakwa Raya, yang dipimpin oleh Chen Shu-bian. Pada tahun 2008, selepas pembersihan dalaman, parti KMT yang diketuai oleh pemimpin reformis Ma Ying-jeou merampas kembali jawatan presiden bagi KMT. Hanya beberapa hari lalu, Ma telah dipilih semula.

"Stesen TV berbayar membuat liputan pilihan raya Taiwan dengan baik. Mereka yang menonton serta merta boleh melihat sendiri bahawa Taiwan telah matang dalam demokrasi sebenar. Tidak seperti di sini kita masih terperangkap dalam pembohongan politik dan manipulasi. Arena politik Malaysia masih lagi skrip yang ditulis oleh BN. Mereka masih mahu berkuasa dan ini telah menyebabkan rakyat Malaysia yang menganggap negaranya sendiri sebagai Bolehland. Ia seperti hidup dalam anggan-anggan. Malaysia telah menjadi Zimbabwe Asia Tenggara. Indonesia sudah jauh di hadapan kita, malah Myanmar sedang bergerak. Saya pasti rakyat Malaysia pelbagai kaum akan tahu bagaimana untuk mengundi pada datang PRU- ke13 nanti, "kata Jui Meng.
Malaysia Chronicle

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.