Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Thursday, June 21

HOT: Mata DUNIA tertumpu 5 Julai nanti...

5 Julai tarikh untuk pembunuh-pembunuh Altantuya

Perhatian dunia kini bertumpu kepada perbicaraan Mahkamah Rayuan yang dijangka diadakan pada bulan depan iaitu 5 Julai, di mana bekas pengawal peribadi Najib Azilah Hadri telah memfailkan alasan baru bagi rayuannya terhadap hukuman mati kerana membunuh warganegara Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Altantuya yang berusia 28 tahun dikatakan pernah menjadi kekasih kepada VVIP negara in telah dibunuh di Malaysia pada tahun 2006 dan walaupun mahkamah Malaysia enggan mengenal pasti motif untuk membunuh dirinya, kebanyakan mereka yang mengikuti kes itu percaya ia adalah kerana dia mempunyai maklumat berkaitan dengan pengambilalihan Scorpenes.


Azilah, Ketua Inspektor pasukan polis Malaysia, dan Koperal Sirul Azhar dihukum gantung pada tahun 2009 kerana membunuh dia dalam hutan dan kemudian mengebom tubuhnya dengan bahan letupan C4 untuk mencegah pengenalannya. Kedua-dua merupakan bekas polis dan pengawal peribadi kepada Najib dan isterinya Rosmah Mansor. Rayuan mereka akan didengar pada 27 dan 28 Ogos.

Baginda yang juga didakwa bersubahat dengan pembunuhan itu telah dibebaskan dan ia telah menjadi kontroversi, menyebabkan bantahan rakyat kepada kerajaan secara besar-besaran dan badan kehakiman yang cuba menutup jenayah itu.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.