Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ALA MAK ! MAHADHIR JAHAT KE ?

28 Julai, 2012

Akhirnya.. Impian Mukhriz Jadi MB Di Pancung

KUALA LUMPUR - Kajian dilakukan Majlis Profesor Negara akan memancung Timbalan Pengerusi Umno Kedah, Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir atas alasan ramai rakyat negeri itu yang tidak menyenangi bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad. Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, Pas menyifatkan kajian yang dilakukan anggota MPN tentang masa depan politik di Kedah sekiranya Umno berjaya di negeri itu adalah satu percaturan politik yang tidak bijak.

"Mungkin tujuan mereka baik, namun ia sekali gus memancung karier dan kerjaya politik Mukhriz hanya disebabkan sejarah percaturan politik dinegeri itu yang tidak dapat menerima baik dan rata-ratanya tidak sebulu dengan Dr Mahathir.

"Ia akan merugikan Mukhriz. Saya lihat MPN perlu memperkemas dan memperkukuhkan kajian yang dilakukan untuk politik negara," katanya pada sidang media hari ini.


Sebelum ini, Dr Mahathir yang pernah mengetuai Umno Kedah dan Pengerusi Biro Politik dengan tidak sengaja menimbulkan perasaan marah di kalangan mereka yang mempunyai perkaitan dengan Almarhum Tunku Abdul Rahman, bekas Perdana Menteri dan Bapa Kemerdekaan, apabila membentangkan kriteria-kriteria kelayakan dalam pemilihan calon untuk Pilihan Raya Umum 19.
~sinarharian

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.