Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DIMURTADKAN MELALUI LAGU, INI TUGAS HASSANG ALI

Sunday, July 29, 2012

Eh?? Kenapa lagu Gereja ni sama dengan lagu tema Hari Kemerdekaan ke 55 ni?


Aku rasa tak perlulah aku explain panjang lebar tentang logo sambutan Hari Kemerdekaan negara kita yang ke 55 tahun ini, pasal mungkin ramai yang dah tahu tentang asal-usul logo itu..

Tapi buat yang tak tahu lagi, logo itu sebenarnya ialah logo yang telah dikitar semula dari sticker untuk kenderaan semasa sambutan kemerdekaan yang ke 52 dulu..

Dikitar semula oleh Menteri Kitar Semula, Rais Yatim... kerana kebodohannya itu (mungkin 'Buta IT') beliau menjadi mangsa belasahan Blogger Pro PR dan juga Blogger Pro UMNO/BN..

Berikut adalah logo sambutan Hari Kemerdekaan negara kita yang ke 55..

Dan ini adalah logo asal..

Ini pula e-mail seorang rakyat Malaysia yang bengang dengan kebodohan Rais itu..

Saudara Pengarang,

SEBAGAI rakyat Malaysia di alaf Transformasi, saya amat kesal dengan sikap Jawatankuasa Sambutan Perayaan ke 55 tahun Kemerdekaan Malaysia kerana memilih logo setaraf 'Pembantu Rumah' atau 'Pra-Sekolah'.


Tidak tahu di mana silapnya, seolah-olah semua ahli jawatankuasa termasuk Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Mohd Rais Yatim tidak pernah melihat laman web
http://pmr.penerangan.gov.my/ yang memaparkan logo sambutan sambutan hari kemerdekaan sejak 1976 sehingga 2011.

Saya lebih terkejut apabila melihat video di (
Youtube ) yang mendakwa logo Kemerdekaan 55 boleh disiapkan tidak sampai 5 minit, malah hanya 3 minit sahaja menggunakan Adobe Photoshop atau Microsoft Word.

Persoalannya, apakah yang ingin disampaikan Menteri dan Jawatankuasa Sambutan Hari Perayaan Kemerdekaan Ke 55 Malaysia ketika Perdana Menteri mendapat keyakinan rakyat melalui pelbagai transformasi?


Sewajarnya, logo Kemerdekaan Ke 55 dicipta selari dengan hasrat Perdana Menteri yang digelar 'Bapa Transformasi' dan bukannya melakukan transform logo yang sudah basi di minda rakyat.


Semoga di tahun yang akan datang, sewajarnya logo hari kebangsaan dilukis atau dicipta oleh 'Kanak-Kanak Tadika' dan 'Orang Buta' kerana mereka mungkin lebih kreatif dan artistik daripada pencipta logo Sambutan Hari Kebangsaan Ke 55.


Salam Hormat,

MOHD ZAHID MOHD ANWAR

Rais Yatim hang jawablah...

Dan berkenaan dengan lagu tema perayan hari kemerdekaan pula.. Rais Yatim juga perlu jawab.. adakah benar lagu ini telah diciplak dari sebuah lagu ketuhanan yang dinyanyikan oleh penganut Kristian dalam Gereja mereka?

Melodinya hampir sama cuma rentak atau temponya telah diperlahankan sedikit dan sudah pasti liriknya telah ditukar..


Sumber yang memberikan info mengenai lagu yang dinyanyikan di atas ini mendakwa videoclip di atas telah dirakamkan di Bandung, Indonesia..

Dan ianya merupakan satu lagu Ketuhanan masyarakat Kristian..

Bezakan dengan lagu tema bagu Hari Kemerdekaan yang ke 55 di bawah ini...yang hingga ke hari ini telah menerima 6916 'Dislikes'...


Bandung?? Indonesia?? Indonesia?? ha..ha..ha..

Sudahlah logo dia re-cycle.. takkan lagu pun dia re-cycle jugak kot?..

Najib!! hang tak ada orang yang muda sikit ka nak dilantik jadi Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayan tu??

Lantik orang yang buta IT jadi Menteri yang jaga Komunikasi hasilnya macam itulah.. Aku rasa Khairy jauh lebih baik dari orang tua ni..

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.