Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

[BERGAMBAR] Jahil Dan Zalimnya Manusia Yang Tidak MensyukuriNya...


Subhanallah. Ini otak manusia yang masih lagi hidup.

Macam mana organ sekecil ini mampu berfikir dan mengawal segala pergerakan badan dan aktiviti seharian kita? Tidak lupa dari merakam peristiwa yang telah berlaku dan temu temujanji akan datang? dan macam macam dia fikirkan untuk kita...

Amatlah rugi jika kelebihan ini tidak digunakan dari MENGINGATI ALLAH dengan mengerjakan solat 5 waktu... apatah lagi jika kita menentang ayat-ayat dan suruhanNya..

Cuba fikirkan bagaimana jika urat-urat di dalam otak ini tidak berfungsi lagi?

Dan ini lagi:

Urat ditapak tangan

Urat di mata

Usus dalam perut

Jutaan urat di bahagian kepala


Betapa besar pemberian Allah kepada kita. Apakah kita mampu menandinginya dan sanggup menjadi penentangNya pula?

Firmanullah s.w.t

"Dan juga pada diri kamu sendiri. Maka mengapa kamu tidak mahu melihat serta memikirkan?" (Surah Az-Zariyat: Ayat 21)

"Dan apakah manusia tidak memperhatikan bahawa Kami menciptakannya dari setitik air (mani), maka tiba-tiba ia menjadi penentang yang amat nyata!" (Surah Yassin: Ayat 77)

"Dan berapa banyak tanda kekuasaan Allah di langit dan di bumi yang mereka menyaksikannya berulang-ulang semasa mereka pergi dan datang, sedang mereka tidak juga menghiraukan dan memikirkannya." (Surah Yusuf, ayat 105)

Jangan kamu berjalan di bumi ini dengan sombong, sesungguhnya kamu tidak akan dapat menembusi bumi, dan tidak akan sampai setinggi gunung. (Surah Al-Israa :37)

"Dan sesungguhnya Kami (Allah) akan isikan neraka Jahanam itu sebahagian daripada golongan jin dan manusia, mereka itu mempunyai hati, tetapi tidak mahu memahami ayat Allah. Mereka mempunyai mata, tetapi tidak mahu melihat tanda kekuasaan Allah. Mereka mempunyai telinga, tetapi tidak mahu mendengar (ayat dan suruhan Allah). Mereka itu tidak ubah seperti binatang ternakan, bahkan lebih sesat lagi. Mereka itulah orang yang lalai." (Surah al-A'raf, ayat 179)

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.