Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Berdolak-dalik, Khairy Bakal Disaman Hina Mahkamah

Keadilan pertimbang untuk mengambil tindakan mahkamah terhadap Khairy Jamaluddin ekoran pembohongannya berhubung syarat penyelesaian (settlement terms) yang dimeterai dalam kes saman fitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Ketua Pemuda Umno itu.

Semalam, Khairy menarik balik kenyataan beliau pada 2007 yang memfitnah Anwar sebagai pengkhianat Melayu, ‘boneka’ Amerika dan Yahudi.

Timbalan Presiden, Mohamed Azmin Ali berkata, syarat penyelesaian yang dimeterai di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur oleh kedua-dua pihak semalam jelas menyatakan Khairy menarik balik pendiriannya.

“(Namun) kenyataan Khairy dalam Sinar Harian semalam menyebut ‘beliau tidak menarik balik kenyataannya ke atas Anwar, tetapi cuma berkata apa yang dipetik itu tidak betul dan tidak tepat’.

“Beliau juga cuba gambarkan seolah-olah Anwar pohon perkara itu diselesaikan di luar mahkamah kerana bimbang dengan perbicaraan penuh,” jelas Azmin pada sidang media di ibu pejabat parti, hari ini.

Beliau berkata, dua kenyataan ini bukan sahaja angkuh dan bohong, malah bertentangan dengan syarat penyelesaian yang dimeterai kedua-dua pihak.


“Tindakan Khairy yang memutar belit persetujuannya sendiri di hadapan hakim boleh dikira menghina mahkamah,” tegas Azmin.

Berikutan itu, kata Azmin, KEADILAN menimbang untuk heret Khairy ke mahkamah.

“Kita sedang pantau dengan rapat kenyataan Khairy…Kita akan ambil nasihat dari peguam (untuk tindakan selanjutnya).

“Malah, isu ini turut dibangkitkan dalam mesyuarat Biro Politik KEADILAN semalam,” kata Azmin lagi.

Ketika ditanya wartawan, beliau turut menjelaskan Khairy sendiri yang memohon Syarat Penyelesaian ini dari mahkamah.

Khairy memfitnah Anwar dalam satu majlis politik di Kuala Kangsar, Perak dan disiarkan di media seluruh negara pada 3 Ogos 2007. -KD


0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.