Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Ayyyaaaa ! Soi Lek tak mau sama luuuuu !

Kerusi Pandan: MCA gugur Tee Keat?
SYAIRI SHAARI
20 Februari 2013
Datuk Seri Ong Tee Keat

KUALA LUMPUR - Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek  mahu "calon boleh menang" bertanding di kerusi Parlimen Pandan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Soi Lek berkata, walaupun belum ada keputusan rasmi berhubung calon tersebut, beliau telah menerima senarai nama calon yang diyakini boleh menang di kerusi Pandan.
Menurutnya, memandangkan sokongan kepada Barisan Nasional (BN) juga semakin kuat, hanya calon boleh menang mampu memenangi kawasan Pandan selain memerlukan sokongan parti komponen, rakyat dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

"MCA juga menetapkan calon tersebut haruslah terdiri daripada orang muda, berpengalaman dan pertengahan umur agar segala kekuatan yang ada pada calon itu dapat digembeleng sama ada tenaga dan idea untuk kemenangan parti.

"Malah, BN mempunyai struktur sejak 50 tahun pemerintahan dan MCA berpendirian kriteria tersebut mampu membawa kemenangan kepada parti,"k atanya semasa sidang media selepas menghadiri Rumah Terbuka MCA Bahagian Pandan di Pandan Jaya, hari ini.

Soi Lek mendedahkan Ketua Biro Guaman MCA Bahagian Pandan, Gary Lim Chin Yee sebagai "calon boleh menang" di kerusi Parlimen Pandan setelah menerima nama calon tersebut daripada MCA bahagian itu.

Ahli Parlimen Pandan sekarang ialah Datuk Seri Ong Tee Keat, yang juga bekas Presiden MCA dan bekas Menteri Pengangkutan.

Pakatan Rakyat akan menurunkan Pengarah Eksekutif PKR, Rafizi Ramli.
Soi Lek berkata, Gary harus diberi pertimbangan oleh parti sewajarnya setelah beliau difahamkan telah bekerja kuat untuk parti sejak satahun yang lalu.

Tetapi bila ditanya kedudukan  Tee Keat, Soi Lek berkata, beliau tidak disokong oleh MCA Bahagian dan parti mahukan calon yang diterima dari akar umbi.

"Bagaimanapun, nama calon belum dimuktamadkan dan saya bergantung kepada senarai nama yang akan diberi oleh MCA bahagian.

"Tetapi jika Tee Keat mahu bertanding secara bebas, itu terpulang kepadanya dan tidak memberi ancaman kepada MCA.

"Bagaimanapun, saya tiada kuasa untuk mengumumkan nama calon sekarang kecuali Perdana Menteri," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.