Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Thursday, February 21

Ni sebabnya Senator Australia di usir Umno... [Baca]

Senator Australia yang ditahan di KLIA tempoh hari atas kesalahan memburukan imej negara pernah berkata undang-undang negara seperti kangaroo dan tidak demokratik.

Apa yang dimaksudkan tidak demokratik dan kangaroo?

1 - Perasuah hanya didakwa jika dia pegawai kerajaan dan penjawat awam biasa. Kalau kena pada pemimpin pemerintah, tiada tindakan dan siasatan dibuat. Dan badan bebas seperti SPRM dan POLIS pejam mata tanpa melakukan siasatan yang adil sepertimana dikenakan terhadap pemimpin parti politik pembangkang dan rakyat biasa.

2 - Demontrasi yang dimonopoly parti politik pembangkang susah mendapat permit dan kelulusan sehingga dataran kemerdekaan negara ditutup tidak membenarkan warganegara berhimpun secara aman untuk meluahkan perkara yang rakyat tuntut seperti pilihanraya bersih dan adil demi memastikan setiap perjalanan pilihanraya dinegara ini bersih tanpa ada sebarang penipuan. Biarpun perhimpunan aman dijamin undang2 tertinggi negara (perlembagaan persekutuan) pemerintah telah menafikan perkara yang dulu mereka persetujui.

3 - Penjawat awam bebas menghadiri program parti politik pemerintah tetapi salah dan akan dikenakan tindakan tatatertib jika mengahadiri program parti politik pembangkang.

4 - Segala bukti atas kecelaruan dalam isu pengundi tidak dilayan. Memorandum dan demotrasi sudahpun dibuat, tetapi sehingga kini tiada perubahan yang dilakukan SPR. Sehingga pihak penganjur PILIHANRAYA BERSIH DAN ADIL (BERSIH) bersedia membantu SPR dalam isu daftar pemilih/pengundi yang meragukan. Tetapi tidak dilayan.

5 - Sistem demokrasi ala kuku besi dipraktikkan oleh pemerintah UMNO/BN sehingga parti politik yang akan bertanding tidak dibenarkan bersiaran langsung dikaca TV/RADIO untuk memberitahu tentang manifesto mereka kepada seluruh rakyat Malaysia supaya rakyat tahu dan dapat menilai manifesto parti pemerintah dan juga parti pembangkang.

Psttt....
ADAKAH INI SATU PERKARA YANG TIDAK BENAR?
DIMANA TIDAK BENARNYA?
KALAU ORANG AUSTRALIA MUNGKIN MEREKA PANGGIL UNDANG2 KANGAROO. TAPI KALAU DIMALAYSIA KITA PANGGIL 'UNDANG2 HARAMJADAH'
# 1 MALAYSIA TOLAK BN PRU13. ~ JYO

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.