Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AIIIK ? TETIBA MUNCUL MAKHLUK NI,



3:54PM - 16 Jul 2014

Hasan Ali tuntut tindakan tegas ke atas Khalid



NGO pendesak Melayu, Jalur Tiga Malaysia (JATI) menggesa parti PAS bertindak tegas ke atas MP dari parti itu, Khalid Samad demi menjaga hubungan baik di antara kerajaan Selangor dan pihak istana.

Presiden JATI, Datuk Hasan Ali berkata, PAS perlu bertindak kerana tuntutan Khalid yang “gelojoh” agar kuasa Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dihapuskan itu di luar kuasa sebuah parti politik.

Apatah lagi apabila ia berkait secara langsung dengan Sultan Selangor yang menjadi ketua agama Islam dan istiadat Melayu, katanya.

"Khalid Samad bukan setakat bertindak di luar daripada batasan peraturan parti, bahkan dalam kes yang sedang dipersoalkan itu beliau terang-terang dengan gelojoh membuat cadangan rambang supaya kuasa eksekutif MAIS dibataskan.

"Cadangan yang tidak waras ini sudah tentu berkait langsung dengan batang tubuh Tuanku Sultan yang menjadi payung agama Islam dan adat istiadat Melayu seperti termaktub dalam Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor.

Katanya, PAS perlu mengambil kira penjelaskan PAS Selangor bahawa tuntutan tersebut hanya pandangan peribadi Khalid Samad dan tiga MP parti tersebut.

"Seperti disahkan oleh pesuruhjaya PAS Selangor baru-baru ini bahawa pandangan Khalid Samad dan tiga ahli Parlimen PAS itu tidak mencerminkan pandangan PAS Selangor.

"Tetapi adakah insiden-insiden ini belum cukup untuk pimpinan PAS mengambil tindakan lebih "decisive" demi menjaga imej parti di samping mengekalkan hubungan baik dengan pihak istana?" katanya pada sidang media di kediamannya di Kuala Lumpur.

[Berita penuh menyusul]

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.