Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAHADHIR RISAU PULAK !

Risau Iskandar Malaysia, Mahathir perlu dedah bukti

Published on Tuesday, 15 July 2014 10:19 Written by Harakahdaily

KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub menyambut baik kerisauan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung kedudukan Wilayah Iskandar Malaysia yang bakal dikuasai warga asing jika tiada pengawalan yang sewajarnya.

Menurut beliau, walaupun kerisauan Mahathir itu sudah terlewat, bekas Perdana Menteri itu perlu membuat lebih penjelasan tentang apa yang berlaku di Wilayah Iskandar sekarang.

"Besarnya harapan kita kepada bekas Perdana Menteri supaya beliau dapat memberikan penjelasan yang lebih lanjut tentang isu Iskandar Malaysia yang dikata tidak memberi masa depan yang lebih baik baik kepada rakyat malaysia khususnya di Johor.

"Adalah wajar untuk beliau terus suarakan dan kebimbangan beliau mengenai masa depan keselamatan negara yang dilanggari dalam membangunkan Wilayah Iskandar serta menyertakan bukti-bukti kepada pihak yang bertanggungjawab," jelas beliau.

Menurut beliau, Dr Mahathir merupakan individu yang paling layak untuk bercakap tentang soal pencabulan serta pelanggaran hak yang berlaku di Wilayah Iskandar.

"Saya tidak keberatan untuk menyokong jika beliau diberikan pengiktirafan sebagai negarawan ulung selaras dengan kedudukan beliau sebelum ini, tetapi beliau perlu tampil memberi pendedahan sekiranya terdapat bukti-bukti apa yang didakwanya.

"Beliau perlu memberi penjelasan kepada umum tentang penyelewengan yang berlaku menyebabkan pasaran tanah mewah di wilayah ini terus dikuasai bangsa asing menyebabkan kita rakyat Malaysia terus terpinggir dari pembangunan yang dibuat," sambung beliau

Salahuddin berharap pendedahan Dr Mahathir itu tidak hanya terhenti setakat itu sahaja, sebaliknya terus membuat pendedahan baharu sama ada secara wacana ataupun di khalayak ramai agar rakyat negara ini mengetahui dengan lebih lanjut. - HARAKAHDAILY 14/7/2014

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.