Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Bertambah gawat

Brunei: Tolak ke tepi isu kehadiran Najib
Najib Tun Razak
Najib Tun Razak
 
PUTRAJAYA - Semua pihak tidak harus mempersoalkan ketidakhadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ke Persidangan Antirasuah Antarabangsa ke 16 (IACC).

Menurut Pengarah Biro Anti Rasuah Brunei, Datuk Paduka Muhammad Juanda A Rashid , kehadiran Najib bukanlah menjadi matlamat utama bagi persidangan ini, sebaliknya apa yang penting semua pihak dapat menumpukan fokus dan mencapai sasaran sebenar yang digariskan menerusi persidangan ini.

“Dalam memerangi rasuah,kita tidak boleh campur adukkan hal atau isu yang remeh termasuk politik.

“Apa yang penting,SPRM dan dengan kerjasama kerajaan Malaysia telah menunjukkan komitmen yang serius dalam memerangi jenayah rasuah,” katanya ketika ditemui Sinar Online di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya.

Menurutnya lagi, kerajaan Malaysia juga telah banyak berusaha untuk menganjurkan serta menjayakan persidangan ini.

“Persidangan ini amat berguna bagi kita. Ia memberi peluang kepada pegawai-pegawai dan agensi anti rasuah di seluruh dunia untuk datang dan bertukar maklumat dengan agensi lain. Ia merupakan landasan bagi kita semua untuk meningkatkan ilmu masing-masing.

“Kita dapat belajar daripada agensi dan orang lain tentang cara baharu berdepan dengan jenayah rasuah. Ia juga memberi peluang kepada kita untuk memperbaiki dan meningkatkan kemampuan kita dalam mendepani masalah rasuah. Itulah matlamat kita yang sebenar dan itu yang patut kita fokuskan,” katanya lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.