Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

musim berhimpun tunjuk kekuatan ?


Yang guna duit dan harta demi untuk kuatkan kuasa hanyalah FIRAUN sahaja - Pak Karamu

H60K: Pas tidak umpan ahli dengan duit
Satiful Bahri Mamat
Satiful Bahri Mamat
KUALA TERENGGANU - Pas tidak akan sesekali mengumpan ahlinya dengan wang untuk memastikan kehadiran ramai ke Himpunan Hijau yang akan berlangsung di Kelantan pada 17 Oktober depan.

Pesuruhjaya Pas Terengganu, Satiful Bahri Mamat berkata, sebaliknya peserta akan menggunakan tenaga, usaha dan wang sendiri untuk hadir ke himpunan itu yang dianggap penting bagi menunjukkan sikap istiqamah terhadap parti dan mengukuhkan kekuatan sedia ada.


Menurutnya, kehadiran yang ramai tanpa sebarang upah sudah cukup membuktikan ahli parti mempunyai tekad kuat memastikan matlamat perjuangan Pas tercapai.


“Setiap perhimpunan besar sudah tentu melibatkan pemantapan organisasi, menggembleng kekuatan. Kita tidak bagi duit kerana ia adalah asas untuk benar-benar membina kekuatan ahli.


“Tanpa duit, insha-ALLAH kita masih dapat memastikan kehadiran yang ramai,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.


Pas menganjurkan Himpunan Fastaqim atau 60,000 (H60K) yang turut dikenali sebagai Himpunan Hijau yang akan berlangsung di Stadium Sultan Muhamad IV, Kota Bharu, Kelantan pada 17 Oktober ini.


Pas Terengganu turut menyokong himpunan itu dan akan mengerahkan seramai mungkin ahlinya dari negeri ini untuk turun ke perhimpunan itu.


Satiful Bahri berkata, perhimpunan kali ini juga istimewa kerana diadakan bersempena 60 tahun Pas bertapak di Kelantan, di samping Kelantan sendiri merupakan negeri kuat Pas atau pangkalan kukuh yang boleh menzahirkan kekuatan Pas.


“Kita akan hantar seramai mungkin untuk turut serta ke program tersebut bermula dari Kemaman hingga ke Besut,” katanya.


Sementara itu, ditanya sama ada ia bertujuan untuk membuat perbandingan dengan Himpunan Merah baru-baru ini, beliau memberitahu bahawa ia tiada kena mengena dengan himpunan tersebut.


Jelasnya, Himpunan Hijau berbeza kerana ia bukanlah demonstrasi jalanan dan pihaknya berkumpul di tempat yang telah ditetapkan.


Beliau turut menegaskan bahawa himpunan tersebut dibuat dalam keadaan aman dan jauh sekali akan menimbulkan kekacauan.


“Kita pernah anjur himpunan 100K di Kedah dan tidak ada apa-apa kekacauan, apatah lagi himpunan ini kita buat di Kelantan, kawasan yang Pas perintah.


“Perhimpunan ini juga bukanlah berasaskan perkauman dan sebarang penganjuran berasaskan perkauman tidak sepatutnya berlaku dalam sebuah negara demokrasi,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.