Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MULAI SEKARANG PAS PERLU BERTEGAS, KEKUATAN PAS PADA DSARNYA BUKAN PADA INDIVIDU

Pas tetap dengan PKR, tiada kaitan Pakatan Harapan

Takiyuddin Hassan
Takiyuddin (tengah) ketika sidang media di JKR 10, malam tadi. - Foto Sinar Harian

KOTA BHARU - Pas tetap komited untuk meneruskan kerjasama politik dengan PKR dan menghormati hak mana-mana pihak untuk merangka agenda politik sendiri.

Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, bagaimanapun Pas tidak akan terlibat dengan Pakatan Harapan sebagaimana yang dinyatakan sebelum ini.


"Pas akan menumpukan ke arah pemerkasaan parti dan melebarkan sokongan rakyat kepada perjuangan Pas di seluruh negara.


"Pas tidak akan terlibat dan tidak akan sertai Pakatan Harapan yang ditubuhkan. Kita telah nyatakan dengan jelas yang kita tidak akan terlibat. Kalau ada mana-mana pihak yang dikaitkan itu tidak ada kena mengena dengan kami dan tidak mewakili kami," katanya kepada media selepas menghadiri mesyuarat dewan harian di kediaman rasmi Menteri Besar Kelantan.


Dalam masa yang sama, Takiyuddin juga menjelaskan sebarang tindakan mahupun hukuman terhadap ahli yang menyertai gabungan Pakatan 2.0 tersebut akan ditentukan kemudian.


Beliau ketika ditanya mengenai kedudukan Pas di Selangor bagaimanapun berkata sehingga kini wakil-wakil rakyat Pas masih lagi meneruskan kerjasama sebagai anggota kerajaan negeri walaupun masing-masing memilih parti berlainan.


"Kedudukan di Selangor tidak tergugat kerana kerajaan Selangor adalah pilihan majoriti dan bukan atas parti, tidak timbul isu tergugat kerana mereka adalah anggota kerajaan yang menyokong pentadbiran Menteri Besar sekarang. Jadi kita bekerjasama untuk kepentingan rakyat dan kerajaan negeri,"katanya.


Beliau turut ditanya adakah PKR perlu menjadi perantara kepada kemelut yang melanda di dalam Pakatan Rakyat, Takiyuddin menegaskan Pas tidak memerlukannya dan tidak pasti apakah tujuan perantara tersebut diperlukan.


"Pas masih bersama  PKR bukan bermaksud kita tidak boleh bergerak sendiri sekarang tapi dalam suasana yang ada ini kita ada peluang untuk bekerjsama dengan PKR. Dan PKR pun tidak menolak,"katanya.


Ketika ditanya memgenai kemungkinan Pas terbuka untuk bekerjsama dengan parti lain, Takiyuddin berkata perkara tersebut akan dibincangkan kemudian.


Sementara itu,mengulas mengenai perhimpunan Fastakim pula, Ketua Penerangannya, Nasuriddin Hassan Tantawi berkata semua pihak termasuk PKR dialu-alukan untuk menyertainya pada 17 Oktober ini di Stadium Sultan Muhammad ke IV.


Menurutnya, perhimpunan tersebut diadakan bagi menyemarakkan kembali semangat juang anggota parti dan juga penyokong disamping memgembalikan perpaduan dalam kalangan masyarakat berbilang kaum.


"Perhimpunan kali ini tidak sama dengan himpunan Merah dan Bersih kerana matlamatnya untuk menggerakkan perubahan kearah negara sejahtera dan selamat daripada ancaman ekonomi dan politik,"katanya.


Mengulas mengenai minat kumpulan baju merah untuk turut sama dalam perhimpunan tersebut nanti, beliau memberitahu, pihaknya masih belum menerima maklumat lanjut," katanya.

4 orang berkata:

obat jamkho kholesterol said...

barulah sedar tuh

obat pelangsing wsc biolo said...

jadikan kegagalan sebagai cermin

Anonymous said...

bRO...DULU HARUN DIN KATA TAK NAK BEKERJASAMA DENGAN PKR KALU PKR MENYERTAI PAKATAN BARU. SEKARANG KENAPA PAS MASIH NAK BEKERJASAMA DGN PKR WALAUPUN PKR ADALAH AHLI PAKATAN BARU TU. NI APA CERITA NI BRO? NI MUNAFIK KER TAK NI BRO?


DIA NAK SENANG MACAM NI BRO.
SURUH SEMUA AHLI PAS BERBAIAH CERAI BINI TALAK 3 KALU MEREKA KELUAR PARTI PAS. ADA BERANI KER HADI BUAT MACAM TU BRO?? BUKAN APA BRO, GUA MAU SEMUA AHLI PAS WALAK DARI MULA HIDUP SAMPAILAH MEREKA MATI.


SETUJU KAN BRO? GUA AKAN JADI ORANG PERTAMA...(YANG TOLAK PAS)

Anonymous said...

Komputer tu ok.......tapi kalau yg mengendalikan komputer tu gila.....komputer tu jadi gila........serupa juga parti........dasar parti tu ok......tapi yg mentadbir nya ******* punah ranahlah parti tu.....

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.