Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DIDERA SEHINGGA MAUT

Kesan gigit antara kesan mangsa didera sampai mati
Kesan gigit antara kesan mangsa didera sampai mati
Mohd Said bersama pegawai dan anggotanya menunjukkan gambar mangsa ketika masih sihat pada sidang media di IPD Kemaman, hari ini.

KEMAMAN - Kematian seorang gadis berumur 22 tahun yang berat badannya hanya 18 kilogram serta tubuh dipenuhi kesan gigitan manusia membongkar penderitaan ditanggung mangsa yang dipercayai didera hingga menemui ajal.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Mohd Said Ibrahim berkata, pihak polis menerima laporan mengenai kematian mangsa selepas laporan dibuat bapa kepada gadis malang itu pada 26 April lalu.

Menurutnya, bapa gadis itu memaklumkan bahawa anaknya itu meninggal dunia di rumah mereka di Batu 5, Binjai disebabkan demam panas.

"Bagaimanapun selepas pihak polis datang menjalankan pemeriksaan terhadap mayat mangsa terdapat beberapa perkara yang mendatangkan syak terhadap si mati.

“Pada peringkat awal kita buka kes di bawah mati mengejut tapi selepas pemeriksaan dilakukan kita dapati adanya unsur-unsur jenayah dan susulan itu mayat mangsa dibawa ke Hospital Kemaman untuk dibedah siasat.

"Selepas dua bedah siasat dijalankan kita dapati mayat tersebut mengalami jangkitan kuman dan ada kesan kebuluran. Sebahagian besar tubuh mangsa juga ada kesan gigitan manusia dan selain itu mangsa turut mengalami beberapa kecederaan lain termasuk lebam di bahagian mata,” katanya pada sidang media yang diadakan di Ibu Pejabat Polis (IPD) Kemaman, di sini, hari ini.

Menurut beliau, berikutan itu pihak polis terpaksa mengklasifikasikan semula kes itu dan kes itu disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Dari hasil siasatan, polis dapati mangsa tinggal di rumah di Batu 5, Binjai itu bersama bapa kandungnya yang bekerja sebagai mekanik, ibu tiri dan dua adiknya iaitu adik perempuan yang berusia 21 tahun dan adik lelaki berumur 14 tahun.

Susulan itu, Mohd Said berkata, polis menahan  bapa kandung mangsa yang berusia 49 tahun, ibu tiri yang berumur 35 tahun dan kedua-dua adik mangsa di rumah bapa ibu tiri mangsa di Geliga, di sini, pada jam 11.50 pagi semalam.

Menurutnya, keempat-empat ahli keluarga mangsa itu ditahan reman selama tujuh hari bermula haru ini bagi membantu siasatan lanjut kes itu.

"Mangsa yang merupakan anak kedua daripada empat beradik bersama dua adiknya berada di bawah penjagaan bapanya selepas kedua ibu bapanya bercerai.

"Adik lelakinya yang berumur 14 tahun itu juga sudah tidak bersekolah," katanya.

Difahamkan ibu kandung mangsa merupakan wanita Cina mualaf dan menetap di Pulau Pinang.

Mohd Said memberitahu, disebabkan kematian mencurigakan itu ibu kandung mangsa turut membuat laporan polis agar siasatan lanjut dilakukan berhubung kematian anaknya itu.

“Dalam siasatan lanjut kes ini, pihak polis juga akan dapatkan ujian perubatan gigi terhadap suspek yang ditahan, kita akan minta khidmat pihak doktor gigi,” katanya.

Sehubungan itu juga, Mohd Said turut meminta saksi sekeliling terutama jiran tetangga mangsa yang tahu kemungkinan mangsa didera agar tampil membantu siasatan dengan menghubungi pegawai penyiasat  kes itu menerusi talian 017-2344542 atau boleh datang ke balai polis berdekatan.

Mayat mangsa selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kuala Kemaman pada jam 6 petang, 30 April lalu.

4 orang berkata:

Anonymous said...

22 tahun kena dera lg aneh tu.apa dia bisu atau terencat.dia sepatutnya lari menyelamatkan diri.apa dia dikurung si ibu tiri.rasanya ini kes kedua kematian melibatkan ibu tiri.jiran jiran harap prihatin mana budak yg tak nampak keluar rumah pd waktu yg lama sila lapor kpd polis.jdlah jiran yg prihatin.jiranku buat anaknya yg sefikit terencat mcm kuda tp org tu nampak agak ok juga.sekurang kurang dia tak sakit.nak hidup kena la kerja juga kan.bdak spt itu jika dibiar hidup berdikari selalu akan dikenakan org.jd biarlah dikenakan oleh ibu bapanya sendiri.cuma jika kenakan anak semdiri sampai mati itu mmglah dah lebih.

Unknown said...

michael kors outlet online
police sunglasses
ralph lauren uk
lacoste polo shirts
converse shoes sale
ugg boots
fitflops uk
michael kors handbags clearance
mulberry handbags
true religion jeans
cheap uggs
true religion outlet uk
longchamp outlet
ugg boots
fitflops sale clearance
north face jacket
mcm backpack
tory burch outlet
ghd uk
christian louboutin outlet
lululemon pants
mont blanc pens
fitflops sale clearance
uggs outlet
ferragamo shoes
coach outlet store
replica watches
longchamp pliage
cazal outlet
ferragamo outlet
ugg boots
longchamp pliage
coach outlet store
jordan shoes
cheap uggs
reebok outlet store
0812JIANXIANG

Unknown said...

versace shoes
coach factory outlet online
michael kors handbags
salomon boots
burberry outlet
coach outlet online
san diego chargers jerseys
salomon shoes
louis vuitton handbags
polo ralph lauren

琐事 said...

adidas nmd runner
san antonio spurs jerseys
new balance outlet
instyler max
michael kors outlet clearance
atlanta falcons jersey
michael kors handbags
nike air max 90
kobe 9
nike trainers

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.