Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AANAH BERJUANG TANPA DASAR, RAKYAT PULA GAGAL MENILAI


Amanah tak faham prinsip politik matang
 Ir Khairil Nizam Khirudin
Ir Khairil Nizam berucap pada majlis perasmian Muktamar Tahunan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan. - Foto Facebook Pemuda Pas Wilayah Persekutuan

KUALA LUMPUR - Pemuda Pas Wilayah Persekutuan menyifatkan Parti Amanah Negara (Amanah) gagal memahami prinsip budaya politik matang dan sejahtera yang dibawa parti Islam itu.

Ketuanya, Ir Khairil Nizam Khirudin berkata, Amanah menempelak sikap Pas terutamanya dalam mengartikulasikan hudud dan negara Islam.

"Walhal mereka sendiri cenderung ke arah aliran pemikiran yang dipopularkan orientalis Barat seperti Oliver Roy dan Asef Bayat.

"Tidak hairan mereka bangga mendakwa Amanah adalah parti politik Islam generasi kedua seperti mana Parti Adelet vi Kalkinma (AK) di Turki dan Parti Keadilan Sejahtera (PKS) di Indonesia.

"Sedangkan Pas masih kekal relevan dan dinamik. Tawaduklah dalam berbicara, cermatilah dalam berprasangka," katanya ketika menyampaikan ucaptama pada Muktamar Tahunan Pemuda Pas Wilayah ke-31, di sini, hari ini.

Dalam ucapan sama, beliau melahirkan rasa kecewa dengan sikap gopoh DAP dalam menyerang Pas.

"Egoisme, sarkastik dan fitnah terus menjalar sehingga melupakan budi politik Pas.

"Akhirnya DAP turut mengiktiraf bahawa keberadaan Pas adalah satu entiti strategik untuk membina sebuah negara Malaysia yang baharu," katanya.

Tambahnya, Pas sedang merintis blok politik ketiga dan merencana politik rentas kaum dengan mengupayakan secara optimum peranan Dewan Himpunan Pas.

"Termasuk mengukuhkan gerakan masyarakat sivil. Teruskanlah dengan sandiwara politik picisan DAP yang oportunis dan cauvinis," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.