Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAHADHIR SUDAH MENGAKU SILAP ? DIA MOHON MA'AF

BILA MAHDHIR MEMOHON MA'AF, ADAKAH DIA IKHLAS ?

BILA DIA MEMOHON MA'AF  MAKA ITU SIGNAL MENUNJUKKAN DIA BERSALAH !

POKOKNYA JIKA DIA IKHLAS MENGAKU BERSALAH MENGAPA TUNGGU 33 TAHUN ?

ADAKAH MANGSA MEMALI BERSETUJU MEMA'AFKAN NYA ?

BUKANKAH MEMOHON MA'AF INI KERANA MERAIH UNDI PADA PRU 14 INI ?

BETULKAH MANGSA MEMALI MATI KATAK ? PUHH, HINANYA  MEREKA !!! 

AMANAT HAJI HADI ? JIKA BENAR KERANA AMANAT ITU MAKA BERLAKUNYA PERISTIWA MEMALI MAKA KES INI BOLEH DIBAWA KEPADA PENGADILAN ! INI RAMAI YANG BERSETUJU !

APAPUN MAHADHIR TETAP BERTANGGUNGJAWAB SEKALIPUN DIA TELAH MEMOHON MA'AF.

-Pak Karamu-

 

Tun M mohon maaf kepada ahli keluarga tragedi Memali

AddThis Sharing Buttons

TUn M
 
Bekas Perdana Menteri,Tun Mahathir Mohamed mengumumkan untuk meninggalkan parti UMNO pada sidang media yang diadakan di Yayasan Kepimpinan Perdana,Putrajaya. - Foto Sinar Harian oleh AFIQ RAZALI
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri keempat Tun Dr Mahathir Mohamad memohon maaf kepada ahli keluarga yang terkorban dalam tragedi Memali ketika pentadbirannya 33 tahun lalu.

Mahathir mengakui bahawa ada perkataan yang dikeluarkannya kasar dan menyinggung perasaan dan kemarahan orang lain.

“Saya dalam ucapan-ucapan saya kadang-kadang tersilap kata, saya minta maaf kalau saya menyebabkan kemarahan orang-orang tertentu,” katanya dalam rakaman video di Facebook.

Beliau berkata kenyataannya itu dibuat kerana Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang terlebih dahulu menuduhnya terlibat dengan kematian 14 penduduk kampung dan 14 anggota polis itu dalam insiden tersebut.

Sedangkan, katanya, tragedi Memali mempunyai kaitan dengan Amanat Hadi yang menurutnya mengkafirkan Umno.

“Mungkin perkataan saya itu terkasar tetapi saya minta maaflah kepada keluarga yang terlibat dengan kematian di Memali,” katanya.
 

26 orang berkata:

Anonymous said...

Mahathir dah mintak maaf. Ikhlas atau tidak antara dia dgn tuhan.

Hadi Awang dan Pak Karam bila nak mintak maaf pd org Melayu, ahli2 parti dan keluarga mangsa Memali yg ditipu?

Bertaubatlah sementara umur masa ada..jgn terus bersekongkol menjual agama utk politik.

Anonymous said...

Tun dah mintak maaf dgn ikhlas.

Orang tua satu lagi yg kuat maki hamun, kufurkan orang, munafikkan orang, baruakan orang, fitnah orang pil kuda, bila nak mintak maaf?? Tak takut neraka ke?

Anonymous said...

Hina orang samakan dgn anak nabi Nuh yg kufur dan tidak beriman tu dah minta maaf ke belum? Betul ke sama dgn anak nabi Nuh??

Anonymous said...

Pak dia pong kata ajarang sesat. Guane tu boh?

Anonymous said...

Klu bughah kira "mati katak" la. Sia-sia

Anonymous said...

Pas akan kalah dlm pru14. Nik Omar akan jadi MB

Anonymous said...

Teruk betul cara pas, keikhlasan individu pun nak dipertikaikan. Byk sangat buruk sangka dlm jiwa lebai.

Anonymous said...

Setuju. Kalau dah bughah lawan kerajaan itu dikira mati katak. Mati sia sia. 4 org polis tu kalau islam baru dikira syahid sebab mempertahankan tanahair.

Anonymous said...

Pak karam panjat pokok pasang bendera kat maner? Panjat pokok tu bior elok2. Klu jatuh kang mati katak jer.

Anonymous said...

Udah3 pak rakyat nk perubahan pas dari dulu lagu tu je ,org berjasa dlm pas ditendang .bila buka parti baru di ckp khianat n fitnah hanya 2 tahun .pas semankin kebelakangan ..pas hanya parti politik bukan agama..melawan rasuah itu ajaran Islam ..bukan jual agama sana sini tin kosong

Anonymous said...

Nak pilih pemimpin bukan lihat pada agamanya sahaja. Kena lihat agamanya, ilmunya (kompiten) dengan tugas, berkemampuan, jujur dan tidak menipu. Jauhi memilih pemimpin yang memperdagangkan agama. Jadikan pengalaman lepas sebagai asas memilih pemimpin dari segi agamanya, keupayaannya mentadbir, amanahnya dan kejujurannya menjaga harta dan milik negara.

Anonymous said...

Skrg dah bekawan dgn CIA kapir harbi

Anonymous said...

Zaman tun..zaman fitnah paling dasyat buat orang beriman...dah tua bangka Masih dok fitnah lagi..nauzubillah

Anonymous said...

Zaman tgha lagi teruk, dia keluarkan amanat sesat habis porak peranda satu malaysia, agama islam berpecah, solat 2 imam, bergaduh suami isteri dan mertua. Sampai ada yg bughah lawan kerajaan, kesian polis yg mati pertahankan tanahair.

Anonymous said...

Sama2 kita doakan agar hadi awang kalah dlm pru, dia yg byk bawa kemudharatan dlm pas. Jom kita selamatkan legasi arwah tgna.

Anonymous said...

terdesak sangat nampaknya Madey ni....siap panggil kroni perasuah dia tolong kempen lgi...tanda jelas PH akan kalah teruk PRU14...huhuhuhu

Anonymous said...

Nik omar pun takkan mampu menampung kekalahan PH...

Anonymous said...

Masing2 ada salah tapi perasan parti suci...

Anonymous said...

Tak da salah pun amanat tu...sultan kedah yg jd ketua agama islam pun melawat kubur para syuhada, menandakan baginda mengiktiraf kesyahidan mrk tu...tp madey dah dulu menipu, skrg pun dok menipu lagi wlpun dah nak kiok

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [1728] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 567 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK

DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Amanat tu dah difatwakan sesat oleh Majlis Fatwa Kebangsaan. Siapa yg menipu sebenarnya? Hadi Awang atau pak karamu?

Anonymous said...

Mbah tuyul jgn lupa undi calon Pas nnt..ada tiket masuk syorga percuma..

Anonymous said...

Bos ko kuar amanat, geng ko jadi bughah, ko pulak tuduh tun buat fitnah. Bodoh sangat anak buah ayoh pin neh...

Anonymous said...

Kroni pun tak tahan kena gst dan imdb, apatah lagi rakyat biasa yg tinggal di kampung2. Memang kena tendanglah

Anonymous said...

Kesian pas.
Mendayu2 mintak oksigen.
Mcm kera sumbing. Kih3

Anonymous said...

Klu mufti dah kata amanat tu sesat, maka sesatlah. Pusing kot mana pun tetap sesat

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.