Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SUDAH DIJANGKA, ISLAM AKAN DITEKAN OLEH PEMERINTAH BAHARU ?

MERDEKAAAAA !

SUDAH DIJANGKAKAN BAHAWA ISLAM AKAN TERSEKAT OLEH PEMERINTAH BAHARU ? TAK MUNGKIN ?

RAKYAT YANG MENGUNDI PAKATAN HARAPAN SUDAH MULA BERSUARA KE ARAH ITU,

BERITA DI BAWAH SEBAGAI BUKTI !

LAGI SEKALI,  MERDEKAAAAA !

PADA AWALNYA KITA DENGAR SUDAH ADA SYI'AH !

AKAN MENYUSUL PULA AL WAHABI !!!! MERDEKAAAAAA !

-Pak Karamu-

 

Jakim berhak dapat dana kerajaan



AddThis Sharing Buttons


Jakim berhak dapat dana kerajaan
Musa Awang


(Ubah saiz teks) 
 

SHAH ALAM - Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) membidas pihak mempersoalkan penyaluran dana awam untuk membiayai institusi agama seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).  


Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Musa Awang berkata, tindakan kerajaan Persekutuan atau negeri memperuntukkan perbelanjaan untuk agama Islam adalah sah berdasarkan Perkara 12 (2) Perlembagaan Persekutuan.


“Perkara tersebut berbunyi : ‘…adalah sah bagi Persekutuan atau sesuatu negeri menubuhkan atau menyenggarakan atau membantu dalam menubuhkan atau menyenggarakan institusi-institusi Islam atau mengadakan atau membantu dalam mengadakan ajaran dalam agama Islam dan melakukan apa-apa perbelanjaan sebagaimana yang perlu bagi maksud itu’,” katanya dalam kenyataan, hari ini.


Semalam, seorang wanita di Twitter menggesa kerajaan menghapuskan institusi agama Islam di negara ini seperti Jakim dan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).


Menurut wanita itu, kerajaan tidak wajar menggunakan dana awam untuk membiayai institusi berkenaan kerana isu agama adalah hak peribadi.


Mengulas lanjut, Musa berkata, penubuhan Jakim tidak akan sesekali menyekat hak orang bukan Islam untuk mengamalkan agama mereka seperti diperuntukkan di bawah Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan.


Sehubungan itu, beliau menggesa umat Islam di negara ini menentang sebarang usaha untuk menghapuskan Jakim.


Katanya, tujuan penubuhan Jakim ketika pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad pada 1997 adalah bertujuan mendekatkan kerajaan kepada ajaran Islam.


“Tun Mahathir pernah menjelaskan penubuhan Jakim kerana hendak mendekatkan kerajaan dengan ajaran Islam supaya apa yang kita lakukan (dalam pentadbiran) tidak bercanggah dengan Islam.


“Dalam kenyataan sama juga, Mahathir berkata Pakatan Harapan akan berbincang untuk mengekalkan Jakim, sekiranya gabungan itu berjaya merampas Putrajaya,” katanya.

19 orang berkata:

Anonymous said...

kikiki meroyan lagi si tua kutuk ni.

Anonymous said...

Tak ada masalah. Tun M akan kekalkan jakim. Wanita yg tweet tu pun mungkin sekali ahli parti pembangkang yang nak mengadu domba. Tak pun walaunta yang menyamar memburukkan kerajaan sekarang.

Dap kat penang pun tak bubar jab agama islam penang la pak karammm

Anonymous said...

Jaga kelantan ngan tengganu tu baik2. Rafizi nak serang tu

Anonymous said...

Klu kejaan skrg buang inst islam, pru 15 kita undi barisan nasional balik. Takde hal la.

Anonymous said...

Siapa wanita itu. Suara dia mewakili kerajaan ke?
Jangan meroyan mengambil tweet dari burung2 kecil.

Anonymous said...

Siti Kassim pun ujud sebelum PRU14 lagi....kenapa tak bising....

Blogger tamat darjah 6

Anonymous said...

wanita tweet tu kemungkinan besar adalah cai pembangkang yg tak puas hati sebab parti yg disokong gagal menjadi kerajaan atau kingmaker. Royalti akan dibayar tapi pihak PH yang akan uruskan supaya tidak disalah guna oleh pihak tidak bertanggung jawab. Takut pihak tak bertanggungjawab gunakan duit royalti beli Q7 dan porsche.....kih3

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [3575] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 722 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK

DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

pakwahab makin berkuasa nampaknya.. ape nak buat, qada qadarnya..

Anonymous said...

Buang jer haji Hadi tu .biar pas nampak relevan pada next PRU 15 jangan ponteng lagi

Syeikh Uqail Al Manjani said...

Hehehe..pak karamu..ramai yg kondem anta..rileks lah.kita tgk mcmana dulu.awat duk kalut..jgn hadirkan sentimen perpecahan.tk kan lah nk tutup jakim,perelokkan tu mungkin.zaman bn dulu jakim jd alat politik bn..sabaq no..kita bilaih2 btui2 kasi bresih.

Anonymous said...

insyaAllah dr.zuhdi akan selesaikan masalah jakim.

Anonymous said...

Pas bila nak saman husam ngan rafizi? Sabtu depan ke?

Anonymous said...

Kpd Tun Mahathir.
Diharap Tun dapat menyiasat duit 90 juta itu datang dari akaun siapa? Adakah ia bayaran untuk khidmat penasihat?

Anonymous said...

sila bekukan akaun ostat nasha tu dan check jugak lebai mana lagi yg dapat duit dari ostat nasha. ntah2 tu duit 1mdb. rampas duit tu dah buat bayar hutang negara. ishh... nasib baik PAS kalah teruk dlm pru14. amiin.

Anonymous said...

nasib baik PAS kalah teruk dan lebai hadi tak jadi PM. kalau tidak ntah2 dah jadi republik mcm iran. ni mesti Allah tak redha kemenangan PAS. pas berjuang berpuluh tahun tapi mata buta lihat penyelewengan depan mata. syukur ya Allah.

Anonymous said...

Nasib baik hadi tak jadi PM, mmg selamat la najib dan rosmah larikan duit ke luarnegara. syukurr pas kalah teruk dlm pru. amiin.

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
An Anonymous said...

Nasib baik nik omar kalah. Kalau menang pasti org sangka dia pewaris perjuangan TGNA.. mana benarnya kawan baik pemfitnah rm90 juta ni nak dakwa sebagai pewaris perjuangan TGNA.. jauh panggang dari api..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.