Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

90 JUTA BIAR SPRM BUAT TUGAS

90 JUTA ADALAH ISU UNTUK MENGGULINGKAN PARTI PAS DARI BUMI MALAYSIA ?

ADA YANG TERUS GATAI MULUT TERUS BERCAKAP TENTANG 90 JUTA, SEDANGKAN SPRM SEDANG BUAT TUGAS, APA MOTIF GATAI MULUT ?

NAK MENANG PILIHANRAYA KAJANG ?

ORANG KAJANG SENDIRI DAH MELUAT DENGAN PAKATAN HARAPAN SEBAB TAK TUNAI JANJI MANIFESTO DAN MEMPERLEKEH MELAYU DAN ISLAM.

INGAT LAGI TAK APA PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN SEBUT ?

MALAYSIA INI ORANG INDIA PUNYA, ORANG CINA PUNYA ! JANGAN INGAT INI MALYSIA ORANG MELAYU PUNYA !!!

-Pak Karamu- 

 

Dana RM90 juta: SPRM ambil keterangan Ambiga


Hariz Mohd  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini


   



SPRM telah mengambil keterangan bekas Pengerusi Bersih 2.0 Ambiga Sreenevasan berhubung dakwaan pemimpin PAS menerima dana RM90 juta daripada Umno ketika Najib Abdul Razak menjadi perdana menteri.

Satu sumber yang mengetahui siasatan itu memberitahu Malaysiakini bahawa Ambiga mengadap SPRM semalam berkenaan isu tersebut. 

Namun, tidak pasti apakah pihak polis sudah mengambil keterangan beliau.

"Keterangan Ambiga dirakam berhubung dakwaan oleh (Editor Sarawak Report) Clare (Rewcastle-Brown)," tambah sumber tersebut yang enggan menjelaskan lagi.

Ambiga turut terlibat dalam isu dana tersebut selepas Rewcastle-Brown menamakan beliau sebagai sumber kepada artikel yang mendakwa pemimpin PAS menerima dana sebagai pertukaran sokongan mereka di pilihan raya yang lalu.

Dalam pada itu, Sinar Harian melaporkan bahawa Mohd Amar Nik Abdullah, Naib Presiden PAS menggesa SPRM untuk menyiasat Ambiga sekali.

"Jangan lepaskan Ambiga, SPRM mesti menyiasat kebenaran sumber dan maklumat yang beliau sampaikan (kepada Rewcastle-Brown). 

"Ini adalah satu fitnah yang sengaja dicipta untuk menggulingkan PAS dan pemimpinnya," tambah beliau.

Dalam pada itu, satu laporan polis baru dibuat terhadap Ambiga oleh seorang penulis blog propembangkang di Kuala Lumpur, pagi tadi. 

Untuk rekod, SPRM sedang menyiasat satu laporan terhadap dakwaan dana RM90 juta, yang dinafikan oleh PAS dan Najib masing-masing.

206 orang berkata:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 206   Newer›   Newest»
Anonymous said...

ya setuju biar sprm buat kerja siasatan. yg depa dok gatai mulut tu pasai hadi gatai pi saman SR tapi lepas tu gatai kawtim tepi bayar guna duit walaunta. hadi sendiri pernah cakap dulu kalau tarik balik saman maknanya SR tu betul. tup2 mmg hadi tarik balik saman.. maknanya SR tu betul la kan?

Anonymous said...

depa tak gatai mulut la pak karam, depa seronok tengok lebai hidup mewah jer. mana nak cari dlm dunia ni ulamak pakai kereta porsche.. hanya di malaysia.

Anonymous said...

tu laa, walaun gatai mulut cabar suruh repot polis. kan dr.atiullah dah repot polis. ok la tu

Anonymous said...

Sr tu betul bagi baibi2 dan baruah ph macm anon di atas je,,,bagi org yg waras, sr tu mcm tahi babi lge je tarafnya....

Anonymous said...

pak karam mcm marah jer posting kali ini? marah sebab tak dapat tempias dedak ke?

Anonymous said...

satu dunia dok baca berita hadi and the gang baham duit haram. alaa.. teruskan jer lah saman pada SR tu. takut pecah rahsia ke?

Anonymous said...

pak karamu mcmana nak jadi ahli pas? kat mana nak download borang. kalau saya jadi ahli harini, bila boleh dapat 2 juta? brp lama nak kena tunggu? mcm invest kat saham jugak ke? ke duit tu dah habis? ke guaner?

Anonymous said...

takde sapa pun ganggu tugas sprm la pak karam. depa tu usik2 lebai yg baham dedak jer.. elleehh itu pun nak hangin ke? gurau2 sikit pun tak boleh ke? kehkehkeh lebai2 tu bukannya maksum pun, ada hawa nafsu mcm org lain jugak. kadang2 depa terhasut jugak dgn bisikan iblis dan syaitan.

Anonymous said...

isu 90juta tu mesti sebab nak hapuskan pas dari politk malaysia.ni mesti kerja jahat CIA. nik abduh tu ada kawan CIA, kan?dia sendiri yg mengaku.. ntah2 dia yg jadi agen CIA yg nak hapuskan pas. ermm...ntah la.

Anonymous said...

sejak osama ben laden mati, mana ada lebai pengganti agen cia. nik abduh ni mesti agen baru. dia sendiri yg cakap dlm rakaman audio tu yg dia ada ramai kawan CIA. ntah2 dia agen cia la kot. wallahualam

Anonymous said...

elok kalau jawatan presiden diganti dgn titm. jawatan dlm parti nik abduh diganti dgn din ayam. dua-dua insan ni lebih amanah sebab tak baham dedak.

Anonymous said...

pak karamu, betoi ka depa nak pecat nik abduh? takde hal la.. nik abduh boleh kerja dgn ustat nasha mat isa, dia lagi kaya.

Anonymous said...

pak karamu, lebai mana yg membazir macam syaitan beli no plet kereta sampai rm100k tu? pakai duit sendiri atau duit haram dari umno? harap2 bukan duit dari tabung milo la.

Anonymous said...

Asal bukan bapak hang..
#juaranyodol

Anonymous said...

Yang tak betul tuuuu pak hang..
sing malam pagi petang nyondol jer kerja nyer...

Anonymous said...

mari kita tengok sapa yang kenaaa...
Ysng pasti ..
Mak hang kenaaaa..
Kena sondol..

Anonymous said...

mak hang pon gatai mulut..
kan dah kena...
Kena sondol...

Anonymous said...

pak hang lagiiii marah...
sebab tak dapat nyondol nak hang pagi tadi...
lalu 5 vs 1..
berbekal gambar emma makembong tak bertudung..
cian pak hang nooii..

Anonymous said...

satu dunia tau bang non sontot pungkok dik pul..
budak sekolah rendah kat burkinafaso pon tau..
#maluapajantansondoljantan

Anonymous said...

Kenapa pulak kau niii dol...
Budak kapir tak leh jadi ahli PAS
ahli bersekutu boleh laaa..
ker bapak kau bangla...
muslim tuuu...
Test dna dulu laa dol..
dah confirm ada dna bangla baru boleh mohon jadi ahli PAS..
check dna dulu yer...

Anonymous said...

Terhasut bisikan syaiton.. biasa lah..
Yang hang jadi syaiton terus... pehal..
Ker makbapak kau pon spesis bertanduk..

Anonymous said...

yang pasti bukan duit makbapak kau dol

Anonymous said...

pak karamu, budak yg dok komen 'mak2 bapak2' tu anak pak karamu yg mana satu? kikiki anak yg terencat akal tu ke? sabarlah pak karamu yer hehehe kami doakan keluarga pak karamu aman sejahtera. marah betul dia yer.. takpelah budak2. pak karamu jgn rotan dia pulak yer kikiki

Anonymous said...

tadi ada org nampak pak hashim ke seberang thailand, harap2 dia tak lari la ke seberang.

Anonymous said...

pak karamu kenal ke kereta porsche tu mcmana rupa bentuknya? laju tau kereta tu, bukan calang2 lebai yg boleh pandu kereta cenggitu.

Anonymous said...

Suruh laa bapak kau kerja ngan ustad nasha...
Duduk rumah pon pegabis beras jer...
mak kau yang jadi mangsa .. rambut badah tak kering kering..
Jangan lupa yer dol..

Anonymous said...

pak keramu, kenapa laa puak2 tu baham duit haram dari najib? yg susahnya nanti kita laa. kalau parti kita bubar mcmana kita nak berpolitik? takkan nak jadi ahli umno kot? tapi jadi ahli umno ok jugak, umno tu mcm parti kita jugak, perjuangkan bangsa.

Anonymous said...

hari isnin nanti kabarnya lagi 8 ekor lebai akan dipanggil ke sprm, jgn lari ke iran dah laa.

Anonymous said...

yang tu tak pasti ler pulak..
Yang aku pasti...
pak hang jadi ajen bekal ayam ayam tua bangka..
tak gitu dol..

Anonymous said...

cer tanya pendapat pak hang...

Anonymous said...

ustat din ayam tu mesti di chop menantu derhaka sebab berani lawan pak mertua baham duit umno. tapi ok laa amar makruf dan nahi mungkar. jgn jadi derhaka mcm nik abduh, derhaka sebab nak baham dedak.

Anonymous said...

kalau lebai-lebai tu didapati bersalah baham duit haram dari umno, agak2 dorang masuk syurga tak?

Anonymous said...

apalah najib ni, tak tolong lebai hadi langsung. dulu najib kena tiaw dgn WSJ, hadi sanggup gadai maruah tulis surat terbuka utk bela si pencuri tu. sekarang rahsia rm90juta dah pecah takde pulak najib tulis surat terbuka bela hadi. lupa diri betul bossku.

Anonymous said...

dulu masa kecoh kes 1mdb, hadi kata kalau najib minta maaf boleh terus jadi PM. sekarang ni kecoh pasal 90juta, hadi boleh minta maaf dan terus jadi presiden pas. alaa yg hilang tu duit rakyat jer.. minta maaf settle la.

Anonymous said...

karamu, kalau puak2 setan tu didapati bersalah baham 90juta habis la parti kesayangan kita ni.. jom join umno laa. lagipun umno dah tak kapir mcm dulu. amanat ayohchik dulu tu kira kawtim la

Anonymous said...

pak karamu taknak tulis surat terbuka pada nik abduh ke? tanya la dia betul atau tak dia sakau dedak haram tu.

ke tak boleh tanya takut disumpah jadi abu?

Anonymous said...

Berlemak cili padi kau punyer fitnah dol...
bergumbira syaiton syaiton direjam...

Anonymous said...

Parti kapir untuk sikapir..
kalu tak jadi ahli jadi cai cai kapir pon okey laaa...
nanti kita dibangkitkan bersama sama sikapir..

Anonymous said...

Betul tak betul itu ditentukan di mahkamah..
Takpayah lah nak sibuk sibuk ...
Baik kau diasat siapa sakau tabung mak kau tuuu..
Takut takut bapak kau..
hihihihi

Anonymous said...

aper ader hal..
Di malaysia semua boleh dol...
Salah sondol bontot jantan pon boleh minta ampun segala...
Ini malaysia laaa.. semua boleh...

Anonymous said...

Kereta jenis PORSCHE MURSIDUL memang laju. Sebab tu beli utk pergi mesjid rebut saf pertama...keh3

Anonymous said...

tu jer modal kau ke hulu ke hilir..
sprm sedang siasat..
Kalu ikut fitnah kau ..
semua dah masuk penjara...

Anonymous said...

VELFIRE DEDAK 3.0 memang power gila. Setakat angkut duit 2 juta tak ada hal punya. Cilok sana, konar baring sini tarak hal. Bumper dia besar. Kih3

Anonymous said...

Bukan kot.. rasa nyer...
Adik tiri hang..
Ada dna bangla...
Tapi tak tau bangla yang man satu..
Ramai nau yang sondol mak hang..

Anonymous said...

Nik abduh dah nafi lagi. Jadi memang dah kompom 100% suara dlm audio tu suara syaitan bakal penghuni neraka jahannam. Mintak2 syaitan dlm audio tu mati eksiden langgar babi tunggal. Aminnn

Anonymous said...

wow..
class gitu ayat ayat syaiton kau dol...
Syaiton sendiri pon tak terfikir nak tilis lagu tu... class kau dol...
berbanga mak kau membaca nyer..

Anonymous said...

cer tanya pak hang..
oopppp.. luper lak..
pak hang ngan hang sama jer BANGAN lagi JAHIL..
bab menyodol pandai laaa..
Sorry dol lupaa..

Anonymous said...

Dia orang masuk sg buloh inn dulu. Aminn

Anonymous said...

Ada soksek-soksek kata kena kautim sr 2j. Betul ke palsu ni?

Anonymous said...

Kalau dia sakau dia dosa dia masuk neraka...
Kalau dia tak sakau kau dosa masuk neraka bersama sama lge n manogaram ...
Masuk neraka kena bakau... comfirm jadi abu.. takya nak sumpah sumpah segala...

Anonymous said...

Tu la. Sumpah kat masjid pun dah boleh kompom tak salah. Patutnya sumpah kat masjid aje, tak payah susah2 buat mahkamah. Mcm najib tu!!!!

Anonymous said...

Mana ada nik abduh ambik dedak. Dia dah nafikan suara audio tu bukan dia. Itu fitnah. Kompom suara dlm audio tu suara syaitan bakal ahli neraka yg menyamar jadi manusia. Kalau syaitan makan dedak memang tak hairan la

Anonymous said...

Tabung milo sapa dia sakau bhai?

Anonymous said...

Suara setan pun boleh jadi bahan bukti kat mahkamah london. Setan akhir zaman kot

Anonymous said...

Kalau jadi cai abuya eddy wang boleh tak? Boleh jilat taik abu ya. Taik abuya ada bau dedak tau..

Anonymous said...

Tu bukan anak pak karam la. Tu babi peliharaan eddy wong

Anonymous said...

Syaiton tu suara dia ada kat audio tu dol. Syaiton tu bakal kena rejam kat neraka besok

Anonymous said...

PORSCHE MURSIDUL lagi kelas bhaii. Boleh drive laju sampai pintu masjid. Boleh rebut saf pertama. Bersangka baik bhaii

Anonymous said...

Rumah banglo 3 juta cash tu pun beli sbb dekat madjid. Senang gi madjid ambik saf pertama. Lagipun bilik2 tu dia bg ibu2 tunggal parti dia duduk situ kot!! Aku bersangka baik.

Anonymous said...

Bukan gitu bhaii. Kalu buat rombongan gi germany boleh bawak banyak ahli ke klia naik velfire. Tak la kena tunggu grab sampai 2 jam. Bersangka baik la bhaii

Anonymous said...

KALAU KOTE KECIK TAK SAMPAI SEJENGKAL, JANGAN SR HENDAK DISAMAN.

Anonymous said...

Kalu part sakau tabung ni biasanya puak2 walaon je. Tabung saham, tabung mesin jahit, tabung mamali, tabung cikgu, tabung milo..

Anonymous said...

Ketua makang dedak pong nak dipuja2. Nak bepimping tangang masuk neraka agaknya. Bukak la otak tu sikit. Jangang jumud sangat kat pemimping kuat membongak

Anonymous said...

bila gamaknya sprm nak jemput timbalan MB kelate tu utk minum kopi. sakan jugak lebai tu yer, berderet2 kereta mewah kat rumah. tapi pegi kerja pakai kereta biasa2 jer.. kuat betul menyamar kehkehkeh

Anonymous said...

nik beduh dah mula nak spin cakap 90juta tu isu lama. lama tak lama la nik beduh oii, hang sakau duit haram, wajib disiasat. kalau salah mmg tak masuk syurga la.

Anonymous said...

pak haram, penyelesaian luar mahkamah tu kenapa claire tak mintak maaf? mmg dia ada bukti la tuu. hadi tarik diri sebab takut kantoi. kalau sama2 setuju mesti ada win-win situation. sekarang ni pas yg rugi, claire tak mintak maaf dan artikel tu masih tersiar. ulamak satu dunia dah tau hadi kaki baham duit haram dan bermewah2 dgn daki dunia.

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=8nAOZKVLBQw

ni bukti kat youtube. hadi sendiri yg cakap, kalau dia tarik balik saman maknanya SR tu betul. sekarang ni mmg hadi betul2 tarik balik saman, maknanya mmg betul lebai sakau duit sorang 2 juta. fuh!! berasap serban boleh ride superbike gi masjid. amiin.

Anonymous said...

mmg jenis laknat la lebai yg baham duit haram tu. walaunta dan walauntit hulur derma utk perjuangan parti lawan umno tapi pemimpin sakau dedak dari umno utk hidup mewah. rumah walaunta dah senget tapi lebai beli banglo cash 3juta. walaunta menapak jalan kaki ke surau masjid berhujan panas tapi pemimpin dapat rebut saf pertama gi masjid naik porsche.

Anonymous said...

hadi sepatutnya saman jer claire tu. saman sampai menang baru la org respect dgn pas. tapi hadi penakut.. dia takut kantoi sebab nik beduh mmg mengaku depa sakau duit umno, siap ada 40 org saksi. doa org asli kelate yg teraniaya dah dimakbulkan. amiin sesungguhnya Allah tu maha adil, pemimpin agama parti suci yg suka menyamar tu dah diaibkan sebab suka tunggang agama.

Anonymous said...

esok lusa sapa lagi yg akan dipanggil oleh sprm? pak karam ada info tak? harap2 depa tak lari ke iran la.

Anonymous said...

tontowi diam menyepi jer. dok merancang strategi nak lari ke? nik beduh ketua cia cawangan kelate pegi pejabat sprm relax jerr kehkehkeh

Anonymous said...

apasal sprm tak panggil din ayam. ntah2 din ayam yg buat2 cerita cakap nik beduh baham dedak. ni mesti din ayam nak jawatan nik beduh dlm parti. ntah2 din ayam pakat dgn mertua dia hahaha

Anonymous said...

Bila nak saman husam dgn rafizi? Badan tak sihat lagi ke tn hj?

Anonymous said...

tuan haji ayohchik akan saman husam dan rafizi pada hari selasa,insyaAllah kikiki

Anonymous said...

ayohchik masih tak sedap badan ke? kesian. ni mesti sebab menantu dia pecah lobang lobai baham dedak. ingat kot lebai kelate jer baham dedak, rupa2nya kena sekali kat batang idung mertua . eh! jap diorang anak menantu dan mertua tu takde group whatsapp ke? kahkahkah

Anonymous said...

Tn hj tak ada alamat husam ngan rafizi ker? Bg by hand la tn hj

Anonymous said...

tuan haji dah mesej husam kat whatsapp tadi, mintak alamat. tapi tuan haji takde no phone rafizi. sapa ada? tolong share jap kat sini.

Anonymous said...

betul ke nik abduh nak join parti amanah? kehkehkeh harap2 mat sabu tak terima la geng sakau dedak ni.

Anonymous said...

Knapa tn hj selesai luar mahkamah ni? Kita frust la sbb tn hj x dpt bersihkan nama tn hj dan parti. Kita ada satu juta ahli sanggup bagi 10 ringgit sorang bayar loyar. 20 ringgit pun tak ada hal.

Anonymous said...

betul tu bro, bukan setakat 20hengget, 100 hengget pun sanggup hulur kalau tn haji betul2 nak lawan claire kafir harbi tu. cer bayangkan rm100 x 1 juta ahli. mmg mampus la ckire tu kena benam dgn kerajaan islam kelate/teganu. tapi tu laa.... tn haji kecut perut la pulak.

Anonymous said...

dah la selesai kat luar mahkamah, tn.haji kena bayar pulak 2 juta katanya. claire pun tak mintak maaf pun dgn tn.haji dan artikel tu pun masih ada tersiar kat lamanweb SR. disebabkan tn.haji, habis tercalar imej org islam. ulamak dunia pun dah baca berita tu. byk sangat la mudarat g tn.haji bawa pada parti. jom tukar presiden.

Anonymous said...

Pakaramu... Boleh tak tanya kat tn hj apa terma kerahsiaan masa tn hj kita tu selesai saman tu kat luar mahkamah? Tak best la mcm ni. Kita pun nak tau jugak sbb hari tu kita ada bagi derma bayar lawyer. Tak best la geng2 rapat tn hj kita jer yg tau rahsia tu. Kita pun nak tau jugak. Kan kita ahli seumur hidup walak sampai mati. Tak kan kat ahli mcm kita ni pun nak rahsia...

Anonymous said...

pak karam setuju tak kalau kita tukar titm jadi presiden? titm amanah, dia tak baham dedak mcm ayohchik.

Anonymous said...

bro, walaunta dan walauntit mcm kita tak layak tanya pasal terma kerahsiaan masa tn hj kita tu selesai saman tu kat luar mahkamah. kita ni level walaunta dan walauntit jer. din ayam level menantu pun tak tau bhai. jgn byk soal, nanti disumpah jadi abu!! tak takut ke?

Anonymous said...

Assalamualaikum tn hj. Nak tanya ni. Tn hj rasa berbaloi tak tn hj saman sr dulu? Masa nak saman dulu tn hj tak buat solat istikharah ke?

Anonymous said...

masa tn.haji nak saman sr dulu puak umno yg cucuk. najib pun janji nak bantu bayar loyar. last2 najib kencing.. habis hancing basah lencun tn.haji kena kencing.

Anonymous said...

tuan haji, apasal menantu tuan haji tu liar sangat? kenapa dia tak walak dgn tuan haji. itu bukan anak menantu.. itu anak hantu. dia patut jaga rahsia parti supaya jgn bocor. tuan haji tak hulur sikit ke kat menantu?

Anonymous said...

Pakaramu tak nak ke beli kereta jenis porsche morsidul 3.0? Power kereta ni, kalah audi Q7 tau. Harga murah je, cikgu pun boleh beli tunai. Kalau pakaramu nak beli banglo 3juta kat taman mursidol pun ada. Tapi harga bayar tunai la

Anonymous said...

Tn hj, kalu saya nak beli velfire harga 60K tunai mana boleh dapat ye? Dengarnya cikgu pun pakai velfire 60K tunai

Anonymous said...

Pakaramu. Kawan saya kerja opis boy nak beli banglo harga 3 juta tunai. Ada geng pakaramu nak jual tak? Kalu ada bgtahu saya ye....

Anonymous said...

Tn hj... Beli motor bmw tu nak ride dgn bini muda ke?

Anonymous said...

saya ada porsche cayman tahun 2017, nak jual mur mur jer. sapa nak sila pm tepi. saya jual cash jer.. nak hutang2 bayar ansuran saya tak layan ya. maaf ya.

Anonymous said...

untung laa ada superbike bmw, boleh angkut bini muda. zuhud sangat, mmg sesuai dgn saranan najib...wasatiyah.

Anonymous said...

Konon nak saman SR, kutip duit dari walaunta sampai 3juta. Last2 3juta hangus mcm tu jer.. membazir mcm syaitan. Kot menang saman 100juta ada jugak untung, tak abis2 nyusahkan ahli.

Anonymous said...

Tarik balik saman tu membazir jer duit walaunta 3juta. Suka sangat membazir.. mcm syaitan. 3juta tu buat rumah mangsa banjir lagi bagus. Tak payah la buat mcm banglo 3juta tu.. buat rumah teres dah la.

Anonymous said...

Pak Haram, jom buat solat hajat jemaah, kita buat doa laknat sekali utk lebai yg sakau 90juta tu. Biar semua pecah perut. T.kasih Dr. Atiullah sebab bagitau kat kami rahsia gelap nik beduh tu. Semoga tuan doc dirahmati Allah swt. Amiin

Anonymous said...

Pak karamu, kalau pandu porsche gi masjid dpt pahala brp ratus kali ganda? Agak2 sama mcm naik buraq tak?

Anonymous said...

Dlm dunia yg fana ni ulamak negara mana yg pandu porsche, range rover, audi q7 dan lain2 kereta mewah? Takkan kat malaysia jer? Kat oman, arab saudi pun mesti ada, kan? Ke mmg ulamak melayu jer yg suka daki dunia.. ermm.. ntah la.

Anonymous said...

Bila sprm nak panggil ayohchik? Harap2 ayohchik tak ponteng laa mcm dia selalu ponteng parlimen tu.

Anonymous said...

Harini tadi dan esok mesti lebai berkampung susun strategik mcmana nak jawap pada sprm. Mesti semua dok whatsapp nik abduh dan nasharudin nak tau soalan bocor. Semoga jiwa depa tenteram dan dpt tido lena.

Anonymous said...

Kat dunia ni, negara mana yang ada org islam ditunggangi babi? Macam macai2 pan dan pke serta ppbm yg ditunggangi babi dap dan babi pkr?

Anonymous said...

Kepada hussam musang berbulu babi,,,ko jgn la simpan lama2 bukti pas terima 90 juta tu daripada umno no. Nanti kempunan babi2 pan menunggu. Ko bawa sekalu india paria ambiga lgbt bersama2 no. Hang p mana,,sprm dok tunggu no?

Anonymous said...

Buat apa sprm nak panggil ayahcik ? Yg mendakwa satu dunia kata ada bukti seperti hussam musa, ambiga dan sr,,merekala yg patut tampil dgn segera dgn bukti2 yg ada. Supaya fitnah ini dapat selesai dqn segera

Anonymous said...

Tak ada,,di Msia ja ada babi pakai kereta jenama PAN,,,kih kih...paling mewah ialah model Hb v90 ( Hussam Babi ). Kurang sikit ialah Model Amg lgbt dan Sr...

Anonymous said...

Habis tu yg ayohchik pi gatal saman sr haritu sapa suruh? Sprm wajib panggil ayohchik sebab dia kepala baham dedak. Ni semua salah dia, diam2 dari dulu nak UG dgn umno rupa2nya dlm diam dah dpt duit. Dari dulu lagi arwah nik aziz marah kat puak2 nate beruk ni. Sekarang baru pecah lobang. Rasakan. Atas dunia dpt aib.

Anonymous said...

Org tua2 pakai kopiah ngan tshirt pagoda. Tapi naik Porsche Mursidol GTX. Fuyoooo!!!!! korang dapat bau asap ron97 aje laa

Anonymous said...

Nak beli banglo kat Taman Mursidul bro? 3 juta tunai. Dekat masjid. Hari2 boleh duduk kot saf pertama. Kawan kita sorang tu dah beli dah, tunai!!

Anonymous said...

Range rover ayohchik ada lagi tak? Ke dok kalut pindah nama boh nama menantu? Hahaha

Anonymous said...

Curik 90j buat muka selambe je. Kahakptuiii

Anonymous said...

Entah la. Tu kan fitnah tu. Klu sabar mesti menang punya. SR kena bayar 90j. Kan lagi kaya. Bukan kena keluar duit poket pun. Semua kitorang boleh support.

Anonymous said...

Tak pernah nampak pun. Kalu keldai ditunggang unta banyak la aku tengok

Anonymous said...

Tn hj... Masak la tn hj klu sprm dah panggil husam dan rafizi. Derang tu ada bukti no akaun. Mesti melekat punya kat sg buloh

Anonymous said...

Bang oiii!!
Boleh bagi rahsia tak camner abang bole beli banglo 3juta ngan velfire secara tunai. Kita pun nak merasa jugak

Anonymous said...

Len kali masa beli tu pakailah nama anak pompuan. Tak lee kelam kabut nak tukar nama. Klu skrg bru nak tukar nama kena hantar puspakom dulu tau. Kang pecah lobang plak

Anonymous said...

Dulu kata terima dedak 90 juta, hari kata curi, esok para2 babi cina dap nak kata apa pulak? Menyondol tahi tak sudah2....

Anonymous said...

Tindakan sprm menyiasat perkara ini adalah tepat sekali. Orang yang makan duit negara mesti segera dihukum. Sebaik2nya biarlah dengan hukuman hudud supaya tangan yg kudung tu boleh dijadikan pengajaran oleh orang lain. Tangan yg kena hudud tu simpan kat muzium negara untuk ditonton anak cucu kita sampai hari kiamat

Anonymous said...

No akaun ada. Check kat bank pun sudah boleh tahu sapa punya akaun. Tunggu masuk mahkamah shj supaya husam dan rafizi bagi no akaun tu kat depan hakim. Rasanya tak lama lagi la turr.

Anonymous said...

Suara setan dlm audio tu sukar dikenal pasti. Tapi kompom setan tahap tinggi dengan dua tanduk depan kepala. Cuma satu je kelemahan setan tu, dia tak tau ada 40 saksi masa bercakap...

Anonymous said...

Bukan senang nak tangkap setan. Umpan kena gred a. Kena hulur dulu sampai lentok. Kasi urut tengkuk kasi jinak. Dah lentok dah jinak baru rembat. Mesti sangkut punya

Anonymous said...

HB V90 tu bukan ke kereta jenis Hardy Bawang V90j kuasa pil kuda? Cuba google

Anonymous said...

Ada yg dipanggil ke sprm ke harini? Sprm kelate kerja, kan?

Anonymous said...

Tak payah la nak pusing sana pusing sini. Yg dah ambil duit negara juta2 tu mengaku aje la. Pulangkan balik duit tu kat kejaan.
Pas tu bawak baju selai gi sg buloh sana. Masa kat sg buloh tu banyak2 la taubat nasuha, menyesali perbuatan terkutuk ambik duit negara dan berazam tidak ambik duit negara secara haram lagi. Insya Allah dosa akan diampunkan. Janganlah malu nak mengaku bila dah ambik. Nak malu ke nak masuk neraka?

Anonymous said...

Mana boleh mengaku bhai. Masuk penjara kena tinggal kereta2 dan motor mewah.. tinggal bini2 muda lagi. Mana boleh bhaiiii.

Anonymous said...

Taknak masuk penjara. Sayang daki dunia dan sayang bini muda.

Anonymous said...

Ya la tn hj. Kita ni masa kecik ustaz dah ajar jangan kebas hak milik negara, cikgu dah ajar jgn rasuah, mak pak dah nasihat jgn sapu harta kejaan. Kita pun dah dihantar belajar agama kat timur tengah. Ilmu agama tebal kat dada. Tapi tu la tn hj, setan ni selalu tiup hati kita, pujuk kita kat telinga supaya ambik harta negara. Ambik sikit syaitan tak puas hati, tiup lagi kat telinga suruh ambik juta2 pulak. Banyak yg hanyut ji kalu syaitan dah pujuk. Sbb tu ulamak2 dulu nak dilantik jadi pemerintah, jadi orang besar negara pun menolak. Bukan sebab sombongkan ilmu tapi takut lembut tengkuk dengan rayuan setan untuk sapu duit negara. Sbb lagi tinggi ilmu, lagi besar jawatan, lagi hebat setan yg tiup hati hj. Setan pangkat tinggi ni klu tiup hati hj, mau lembik hati hj dibuatnya. Nampak enam angka 0 tu mcm nampak syurga. Nampak banglo mcm nampak mahligai di syurga. Nampak kereta mewah mcm nampak bidadari syurga. Ingat2 tu tn hj. Saya bukan pandai sgt tapi saya ingat pesan cikgu agama saya masa kat sekolah tadika dulu.

Anonymous said...

Lg satu tn hj, ambik duit negara secara haram besar bijik zarah pun akan dihisab. Tak kira la duit tu dah tukar nama jadi 'derma'ke atau 'pemberian' ke atau apa2 nama lain. Ia tak akan mengubah maksud rasuah, pencurian atau perkataan lain yg sewaktu dgnnya ji.

Betul ji, ini bukan tipu, bukan main2. Cikgu saya cakap. Cikgu saya kata kalo sebesar zarah pun akan dihisab, apatah lagi kalu jenis yg ada enam angka 0 atau ada tujuh angka 0. Setan ji, kalo pujuk hati kita, kalah pujukan anak dara Pasir Mas yang cun melecun tu.

Cumanya ji, cikgu tadika saya tu beli kereta proton second hand 15 ribu. Bukan 60 hingga 100 ribu ji. Itu pun tak bayar tunai. Dia bayar ansur2 9 tahun ji. Ada jugak DO kat tempat dia tu nak tolong bayar cash tapi cikgu saya tolak ji sbb dia tau benda tu rasuah. Dia tahu ji, DO tu nak mintak jadi menantu dia. DO tu nak bagi banglo free pun dia tolak. Nak bagi moto besar bmw pun dia tolak. Skng DO tu dah bini 4 org ji...

Anonymous said...

Baca komen abang, terus saya insaf. Saya ikrar takkan ikut jejak pak haji yg sakau dedak tu insyaAllah. T.kasih bang, kirim salam kat cikgu tadika abg tu ya. Mudah2an ilmu yg dia sampaikan tu membawa ke syurga. Amiin.

Anonymous said...

Berapa byk ya gaji timbalan menteri besar kelate tu? Dia ada bisnis impot ekspot budu ke? Mewah sungguh. Infaq kat mangsa banjir lagi byk pahala.

Anonymous said...

Teringin juga nak tau lebai mana yg beli banglo guna cash 3juta tu. Ni mesti usahawan berjaya.

Anonymous said...

Pak karamu.. calon prk semenyih kita sapa? Harap2 ayohchik bertegas la jgn tunduk dgn umno. Imej kita dah tercalar sebab ayohchik tunduk dgn claire.

Anonymous said...

Putera arab bagi derma kat najib. Najib kongsi derma dari putera arab 90juta pada pemimpin pas. Duit tu barokah sebab dtg dari arab. Sprm ni bodo la, duit derma dan rasuah pun tak reti.


..begitulah kisahnya aku mimpi mlm tadi.

Anonymous said...

Pak karamu, tau tak sapa saksi yg 40 org tu? Nik abduh pun bodo, jumpa face to face dgn din ayam sorang dah la. Yg nak tunjuk pandai jumpa ramai2 tu dah kenapa? Lepas tu siap mendabik dada cakap ada kawan dlm CIA. Bangga la sangat ada kawan cia.. mcm sial! Phuiii.

Anonymous said...

Ketua nyodol pungkok jantang pong nak dipuja2.. ooooooopppp.. dah diampun...
boleh nyodol pungkok jantan lain pulak.. jangan jumud sangat.. ooooppppp silap.. jangang lah kemut sangat.. sakit kang...

Anonymous said...

Ana tau.. ana tau.

Anonymous said...

Ana tau.. anaa tauu. Ustat din ayam jer yg tak tau sebab ni bukan level menantu.

Hahhaha.. mcm jilake.

Anonymous said...

ekkkleh...
nyibuk pulak kau niii..
Dah dah ler dol...

Anonymous said...

Bukan boleh minta ampun ngan sultan kah?

Anonymous said...

tungguuu siatan sprm...
Ader kes bawak ke mahkamah...
Salah masuk ke penjara...
Yang percaya sangat ngan sikapir tuu pehal dol...
ker kau pon kapir gak dol..

Anonymous said...

Anta memang level syaiton kelas 3..
hihihi mca puaka..

Anonymous said...

Ana jilake ana jilake

Anonymous said...

ana tau ana tau
syaiton pon pandai bermimpi mimpi..
ana tau ana tau

Anonymous said...

Dengaq khabaq pak hang..
otak kecik pon takpa laaa..
janji boleh menang...

Anonymous said...

3 juta banyak kah...
Kalu pak hang 3 puluh pon dia sakau...

Anonymous said...

Lebih kurang gaji pak hang laaa..
tuu pon kalu bangla ramai datang...

Anonymous said...

Hang memang bangang tahap 3 laah..
komen syaiton pon hang dok caya..
Aper nyer bangang laaa hang niii..

Anonymous said...

Ngaku tak ngaku dalam makahmah laaa..
Bangang kelas terpuji hampa niii laa..

Anonymous said...

Takut pak hang kena panggil kah..

Anonymous said...

takan setan tak pandai tangkap setan...
Pelik naa jak..

Anonymous said...

Pak karamu, betul ke ni semua perancangan ayohchik dan menantu nak singkirkan nik beduh?

Anonymous said...

wow... setan..

Anonymous said...

Esok lagi 8 ekor lebai akan mengopi kat sprm. Ambiga pun berani hadap sprm, harap2 lebai tak lari laa atau buat2 sakit mcm musa aman tu.

Anonymous said...

pelik naaa jak niii..
Syaiton sokong hudud..
Biar betul niii..

Anonymous said...

Kalau nik beduh bersalah, kena penjara atau potong tangan. Harap2 potong tangan laa sebab ni hukuman cara islam. Takkan nak ikut hukuman cara kapir pulak, kan?

Anonymous said...

Tak betul tu,,ini perancangan babi dap utk jatuhkan pas dan islam kat Malaysia ni. Dap tunggang kereta henama pan,,buatan syarikat tahidap n company. Kereta tu model hb v90 berkuasakan air kencing lge dan lks.Tapi,,pas dapat perintah kelantan dan trengganu,,sekarang pas dah bekerjasama dgn umno. Prk cameron,,pakatan pas dan umno menang,,kereta hb v90 mula semput. Audi q7, walaupun 2nd hand tetap bergerak laju.

Anonymous said...

Sangat ditunggu tunguuu..
bior setan setan terkedu..

Anonymous said...

Bukan kelas 3, nik beduh syaiton kelas 7 sebab dia berkawan dgn cia.

Anonymous said...

ikut cara pak hang..
Ajak bangla ramai ramai datang umah..
Rm50 per head..

Anonymous said...

Sendiri sakau dedak tapi salahkan pihak lain kikiki mmg jenis lebai putar alam.

Anonymous said...

nyondol pungkok jantan (makamah sahkan) muka selambe jee.. ada hati lagi nak jadi pm...
Bahalol bagalol pon sokong laaa..

Anonymous said...

Bila lebai dah ramai2 kena masuk penjara nanti jgn lancarkan bughah dah la. Dulu dah bughah sekali kat memali. Lebai terdesak ni mcm2 boleh jadi.

Anonymous said...

dulu pak hang beli proton saga buruk tuuu pakai nama saper yer..

Anonymous said...

Pak hang beli proton buruk tuu tak gak ke masjid...
buat ke kedai 4 nombor ekor gak dituju nyer..
Malang...

Anonymous said...

Yang tak dapat tido malam tuu mak hang..
Pak hang kuat nyodok...

Anonymous said...

Sweet ayat ayat syaiton kau dol...

Anonymous said...

Shyadu ayat ayat syaiton kau lol..

Anonymous said...

Kita tunggu hasil siasatan pdrm dan sprm. Aku yakin, hussam berbulu babi tu yg masuk penjara mcm aljuburi pumpinan agong babi2 dap pjr dan pan.

Anonymous said...

Setan tu lupa ada 40 saksi di depannya

Anonymous said...

Dulu syaiton yg nak hudud sgt. Syaiton dulu la kasi hudud

Anonymous said...

Kalu ikut hukum hudud dlm Quran, memang patut kena hudud. Potong tangan kanan. Pah tu buat lagi potong tangan kiri. Buat lagi potong kaki.... Untuk pengajaran yang lain supaya jangan ambik duit negara

Anonymous said...

Yang saiton tu hang. Nasihat baik pung hang tak nak dengor. Patutlah sesat

Anonymous said...

kikiki betul tu. syaitan yg bersuara dlm audio tu terlupa ada din ayam dan 40 org saksi. dia ingat senang2ke nak makan din ayam. last2 tersungkur di pejabat sprm.. harap2 terus tersungkur di penjara sg.buloh.

Anonymous said...

dulu riak sangat, maklum la ada najib boleh backup. last2 najib tersungkur dgn lebai2 sekali tersembam.

Anonymous said...

kalau tangan nik abduh kena hukum hudud potong tangan kiri kanan nanti mcmana dia nak update status kat FB jer? ermm.. takpalah boleh upah pak karam anakberanak kot.

Anonymous said...

barang siapa yg berzikir rm90juta setiap hari akan dilimpahi rahmat memiliki porsche, range rover, audi dan banglo bernilai 3 juta. amiin

Anonymous said...

agak2 korang 90juta tu diserah cash atau transaksi online? masa lebai agih2 duit juta2 tu guna online atau bagi2 cenggitu jer? mcmana lebai bawak balik rumah duit tu? simpan kat mana? harap2 puak lebai tu disiasat dgn betul la. kalau bersalah sila potong tangan depa. amiin

Anonymous said...

pakai jubah dan serban tapi nafsu buas mcm syaitan. pantang nampak duit, sebijik mcm abu jahal.

Anonymous said...

mohd amar tu nampak mcm baik, takkan dia baham dedak kot? mcm mustahil jer. org muka baik ni biasanya mmg baik kikiki bersangka baik bro.. ikutlah nasihat pak haram.. usah diganggu siasatan sprm. kikiki

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=shKjho5BFtc

klip penuh syaitan berkata2. nak tanya satu jer pak karam, Maulana Saari tu sapa? power betul mamat tu, jom kita lantik dia jadi presiden ganti ayohchik.

Anonymous said...

http://www.sarawakreport.org/2019/02/how-hadi-contradicted-himself-and-pas-officials-during-court-case/

Anonymous said...

Sebelum jadi kerajaan,,beruk2 ph kata aes membebankan rakyat,,desak kerajaan bn mansuhkan. Kerajaan bn beli camera aes 170k, depa kata bn songlap duit rakyat, depa boleh beli camera aes dn harga 15 ke 17k je ( cap babi kut camera tu, kah kah ),,SEKARANG,,bila beruk2 ni jd kerajaan, aes baik untuk rakyat, saman aes dahulu rm150,,sekarang jadi rm300, bukan setakat tidak mansuh, bahkan tambah lagi 11 camera, beli camera pulak harga rm200k seunit,, itu la cerita2 sebenar babi2 dap dan pencacai dlm ruang komen ni.

Anonymous said...

Kita settle kes lebai songlap duit dulu bai. Depa songlap duit rakyat. Yg aes tu senang jer, kalau dah bawak kancil tu jgn bawak kereta laju2, lain la kalau kaya ada porsche, range rover atau audi. Aduh! Tu pun nak kena ajar ke bhai?

Anonymous said...

Alahai bodoh dan bahlul babi2 pan dap oi,,,kes hj hadi biar sprm la sekesaikan. Hangpa para babi2 dap duduk diam2 jgn menyibuk babi. Selesaikan isu aes la, hangpa yg melalak mcm babi lapq tahi sebelum ini,,rakyat dok kena saman,,babi2 boleh dok diam pulak...ini isu rakyat,,,,selesaikan la jija hangpa tu bukan babi tunggangan lge..

Anonymous said...

Berapa hangpa dah derma kat PAS, org pas tak kisah pun pasai duit derma tu.

Anonymous said...

Alahai bodonya syaitan ni. Curi duit rakyat tu pecah amanah, melibatkan hak awam. Jgn dok bela syaitan berjubah berserban. Aes tu utk kawal lalulintas disiplinkan rakyat. Kalau jenis pandu laju mcm syaitan bawa porsche tu padan muka kena saman.

Anonymous said...

Dulu pakatan babi kata,,hari ni babi2 tawan putrajaya,,esok kita hapus tol, hapus ptptn, munyak turun rm1.50 se liter, hapus saman2 polis trafik, bonus 2 ke 3 bulan gaji, gaji minimum rm1500 dan banyak lagi la janji pakatan babi ,, at last babi kata ini pasal bn dahulu,,babi2 tak boleh tunai janji pada menifesto babi korang tu. Timb menteri luar hangpa pun lulusan cambridge konon,,rupanya lulusan cambabi, kah kah, pakatan babi...

Anonymous said...

Zaman pakatan pelahap taik babi ni jadi kerajaan, nak minta bantuan sara hidup punya la banyak karenah. Salinan sijil yg sah kena beri 5, ,yg peliknya, timb menteri pakatan babi ni dapat jawatan dengan sijil palsu dari universiti dlm rumah kedai ja, kedai juai babi ka pa? Kih kih.....

Anonymous said...

Sebelum jadi kerajaan,,beruk2 ph kata aes membebankan rakyat,,desak kerajaan bn mansuhkan. Kerajaan bn beli camera aes 170k, depa kata bn songlap duit rakyat, depa boleh beli camera aes dn harga 15 ke 17k je ( cap babi kut camera tu, kah kah ),,SEKARANG,,bila beruk2 ni jd kerajaan, aes baik untuk rakyat, saman aes dahulu rm150,,sekarang jadi rm300, bukan setakat tidak mansuh, bahkan tambah lagi 11 camera, beli camera pulak harga rm200k seunit,, itu la cerita2 sebenar babi2 dap dan pencacai dlm ruang komen ni.
Terimakasih. Haramjadah betui la puak2 ni. Dulu mahfuz omar melalak mcm pelax ,minta hapus aes. La,,dia u turn,,ini buka bidang kementerian saya,,hang dok kementerian anak babi kut mahfuttaik?

Anonymous said...

Camera aes cap babi...kah kah....

Anonymous said...

Isu asalnya ialah sprm siasat rm90 juta yang didakwa diambil oleh pemimpin pas. Mcm mana boleh lepas sampai ke babi pulak? BODOH!

Anonymous said...

Penyokong parti agama. Tapi yg keluar dari mulut cuma babi, taik, mak bapak. Kalau macam inilah standard komentar penyokong yg dikatakan beragama tu, alamat songsanglah perjuangan parti dan makin ramailah yg lari keluar parti.

Anonymous said...

Hujah orang yg imannya terlalu cetek. Bila dah marah pemimpin kena kritik, bila dah tak boleh nak bagi hujah balas, maka yg keluar cuma maki hamun dan celaan. Biarpun dlm Quran dan hadis jelas melarang, namun kalau iman senipis bawang dosa pahala, syurga neraka dah tak fikir dah. Tapi claim nak masuk syurga konon. Masuk syurga mcm mana kalau mulut tu hina mak bapak orang, baruakan orang, babikan orang, anjingkan orang. Bukan nak kata la, tapi mulut memaki hamun tu tempatnya memang nerakalah. Mana ada ustaz ajar mulut mcm tu tempatnya di syurga!

Nampak sangat pemimpin tak dapat nak jaga akhlak pengikut. Agama sesat kot yg kata maki hamun orang tu boleh masuk syurga free.

Anonymous said...

Patutnya hujah balas dgn hujah. Tapi dia ni hujah dibalas dengan babi, mak bapak, taik, dap.....pelik budak2 pas ni. Banyak sgt babikan orang kang mati muka jadi babi baru kau tau. Suka sgt kat babi ke hapa? Takut kat padang mahsyar bangkit dengan kepala babi dan berekor babi... .

Anonymous said...

Pak karam, samdol sekor tu awat bodo sangat? Tajuk posting pak karam pasal lebai sakau 90juta. Yg dia meroyan pasal kamera aes tu kenapa? Mesti jenis terencat akal, kan? Nak komen pasal aes pu buat blog sendiri la, kan. Huhuhu

Anonymous said...

Dia ubah tajuk sebab dia jenis kaki spin mcm lebai hadi dan nik beduh jugak hahahaha

خولة said...

شركة مكافحة حشرات بالقطيف

Anonymous said...

Woi babi dap,,tol mcmna? Bila nak hapus? Minyak bila nak turun rm1.50 seliter? Aes bila nak hapus? Matawang bila nak mengukuh? Dulu hangpa kata " najib turun, matawang rm naik" . Aku rasa,,babi2 ph ni turun, rm naik,,,

Anonymous said...

Yg terebcat akal ialah babi2 belaan dap yg terdiri drpd pecacai pan dan ppbm pengkhianat parti dan ugana. Isu yg belum tahu hujung pangkal, dah dituduh org makan dedak 90 juta. Ini terencat akal. Dulu beruk2 dap ni terkinja2 minta hapus aes, zalim kunon. Sekarang bila dah jd kerajaan,,aes ialah untuk mendisiplinkan rakyat ini terencat akal. Fitnah org makan dedak 90 juta,,tapu kata depa berhujjah,,hiak ptuih,,,ini hujjah ka? Ini hujjah beryaraf tahi babi dap ja. Elok anon tu bantai cukup2 beruk2 pancacai dap ni.

Anonymous said...

Jika takut dgn babi,,jauhkan diri dari babi dap,,jaugkan diri dari memfitnah ulamak, jauhkan diri dari bersekongkol dgn puak2 penyokong lgbt. Jika dah kena bantai dgn kata2 pedas mcmtu,,baru hangpa pandai terfikir nak nasihatkan org takut jadi babi kunon, tp hangpa p dok dlm kandang babi,,,hangpa ustaz di kalangan babi belaan dap kut?

Anonymous said...

Sedap ayat2 babi ni. Mcm babi betul.

Anonymous said...

Madah bersyaiton..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 206   Newer› Newest»
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.