Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RAKYAT NAK TENGOK KES NI

PAS AKAN LAKUKAN SOLAT HAJAT SELURUH NEGARA, MENGADU KEPADA ALLAH S.W.T ATAS FITNAH DARI KAUM KAFIR DAN MUNAFIK.

KENYATAAN ORANG POLITIK TIDAK SEMESTINYA ISU POLITIK.

IA ISU MEMALUKAN PARTI PAS, KEYAKINAN AHLI  DAN PARA PIMPINANNYA.

KESANNYA KEYAKINAN UMAT ISLAM AKAN TERCALAR TERUK JIKA BENAR PAS MELAKUKAN APA YANG MEREKA NAFIKAN.

JIKA BERLAKU DISEBALIKNYA MAKA PAS WAJIB BERTINDAK TERHADAP ANUAR IBRAHIM, ATAU PAS AKAN HANCUR

-Pak Karamu-

Takiyuddin: Kami ada dokumen, Anwar cakap atas khabar angin

Mariam Nizar & Ramieza Wahid  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata beliau akan membuat sidang media khas bagi menjawab dakwaan Presiden PKR Anwar Ibrahim berkenaan parti itu membayar RM1.4 juta kepada Editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown.

Beliau berkata pihaknya akan mengemukakan segala bukti berkenaan perkara itu.
"Kami akan tunjukan semuanya...Dia (Anwar) kata dia semak dengan mahkamah London. Kami ada semua dokumen dan akan dedahkan semuanya.

"Kami yakin dokumen lebih kuat berbanding kata-kata sahaja. Kami akan jawab berdasarkan dokumen," katanya ketika ditemui pemberita di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, hari ini.

Beliau diminta mengulas dakwaan Anwar ketika berceramah di Semenyih semalam, bahawa PAS membayar RM1.4 juta kepada Clare bagi menyelesaikan saman fitnah yang difailkan presidennya Abdul Hadi Awang.

Menegaskan bukti ada bersamanya, Anwar mencabar PAS untuk menjawab dakwaan tersebut.

Takiyuddin berkata jika benar Anwar memiliki bukti yang menunjukkan perkara itu, beliau perlu mengemukakannya.

"Dia kena tunjuklah. Dalam kenyataan dulu saya sudah berkata, kita sudah bagi penyata akaun PAS sejak Januari 2015 hingga Disember 2018 kepada SPRM.

"Saya akan tunjukkan berdasarkan bukti. Bukan macam dia, dia bercakap berdasarkan khabar angin," katanya lagi.

Anwar pertama kali membangkitkan tentang bayaran RM1.4 juta itu pada 26 Februari lalu apabila meminta PAS memberi penjelasan tentang perkara itu.

Katanya, ia berikutan kenyataan bercanggah antara Abdul Hadi dan Clare berhubung penyelesaian luar mahkamah antara mereka.

Takiyuddin menafikan kenyataan itu sehari kemudian dengan berkata perintah persetujuan mahkamah menunjukkan Abdul Hadi sebagai pihak yang menuntut tidak membayar apa-apa bayaran atau kos kepada Clare selaku defendan.

"PAS lagilah tidak membayar apa-apa bayaran di mana-mana peringkat kes ini kerana PAS bukanlah satu pihak dalam tindakan ini (PAS is not even a party to the suit)," katanya.

93 orang berkata:

Anonymous said...

Kami pun nak tengok jugak dokumen yg hadi bayar claire tu. Ada gst atau sst atau vat?

Anonymous said...

Kutip duit kata nak bayar yuran guaman tapi bohong, rupa2nya settle tepi dgn claire bayar 1 juta lebih. ermm bohong lagi dgn jemaah.

Anonymous said...

Org lain kalau saman boleh kaya raya. Tapi pas saman sr kena pau 1 juta. Buat rugi derma dlm tin milo haritu. Dah la settle tepi, kena bayar pulak lagi, artikel fitnah tu masih di siar jugak. Pas mmg tak pandai jaga imej agama. Sekurang2nya suruh la turunkan artikel fitnah tuu.

Anonymous said...

Dulu suratkabar uk tuduh hadi terrorist. Hadi saman dan menang. Sekarang ni pimpinan pas dituduh baham dedak tapi hadi saman sekerat jalan. Mmg sungguh makan dedak la gamaknya sebab tu takut nak teruskan saman pada kafir harbi.ermm ntah la.

Apa pendapat Encik Babi?

Anonymous said...

Saya sokong pak karamu. Pas kena suruh anwar tunjuk bukti tu. Kalau anwar bohong, pas wajib saman anwar. Saman sungguh2, jgn sekerat jalan, kalau tak jenuh la kami nak kena penuhkan tin milo hari2. Kami pun ada anak2 dan isteri2 yg nak kena bagi nafkah.

Anonymous said...

Yg disabitkan menjubur jubur org tu la yg sial,,yg anak beranak dia tiga org billionaire tp berlakon baguih dan suci bagai embun pagi ( berlindung dgn kuasa ), itu la manusia sial. 2 ekor manusia ni la yg memporakperandalan negara 25 tahun lebih. Sorang gila meroyan nak jadi pm, sorang lagi nak pertahan kuasa supaya penyelewengan dia dan anak2 merompak harta negara 22 tahun jadi pm,,inilah manusia sial. Memihak kpd dap yg terang2 menentang islam, dlm masa yg sama toling sebarkan futnah rba tentera siber cina kapir,,ini la manusia sial. Tidak boleh terima hakikat pas bersih daripada fitnah 90 juta sekalipun disahkan sprm,,ini manusia sial lagi dajjal, buka fitnah baru 1.4 juta dgn menunjukkan kertas hitam dan paksa org percaya,,ini manusia sial. Video hitam putih yg terang nampak hang menjuburi jubur org di thailand dulu,,hang paksa org supaya jgn percaya ,ini manusia soal,,,jam tangan hang tertinggal dlm apartment sayfool lps menjuburi sayfool , hang tak mengaku. Konon ada dua, satu disimpan oleh tunggul kayu tpm, ini manusia sial. Pantang dengar muzik, terus menari, tp berlakon paksyeikh dgn jubah,,ini pun sial. BERAPA BANYAK SIAL LA HAMPA NI. Percaya berita palsu acc dan keteta pimpinan pas disita ini pun kerja sial.....

Anonymous said...

Berat tuduhan anwar pada pas. Jom kutip derma kita kawtim tepi dgn anwar.

Anonymous said...

Jgn copy paste bang.. nanti tak dapat bayaran.

Anonymous said...

Orang DAP taraf ayam pun boleh berani halau Mahathir berambos dari jawatan PM hanya kerana manifesto.

Tapi ahli Bunga PPBM tak berani sentuh Lim Guan Eng berkaitan kes rasuah.

Buka semula kes.

Suruh lah bercuti dahulu untuk memudahkan siasatan.

Itu sebabnya Melayu kena undi UMNO/PAS kerana Melayu dalam PH bertaraf hamba, satu sen pun tak berguna.

Pondan pun ya, pegang sikit tisu koyak

Kes Tabung Haji diam, Kes Adib diam, jual harta diam , semua diam tapi kalau dengan Najib bangsa sendiri bukan main lancang mulut macai Bunga PPBM. Melayu ph semua pondan pecacai dappig.

Anonymous said...

Ko baca la dulu,,syiok ohh cnp tu....ianya khas untuk baruah dan babi babi dap dlm ni...

Anonymous said...

Tajuk pak karam adalah tentang pas bayar 1.4juta lebih kpd clare. Ni yg meroyan sampai jubor menjubor ni dah kenapa yer? Dah tak ada poin nak cover hadi ker dol? Ker tak paham bahasa??

Anonymous said...

Kalu cow nak cerita pasal jubor, tunggu la pakaramu tulis pasal jubor dulu dol. Baru la kita boleh cerita panjang!! Ni mcm nak lari tajuk je ni. Napa? Cow sasau ke abuya kau belanja betina kafir harbi turr?

Anonymous said...

Abuya cow lagi la pondan. Dah la takut teruskan saman, kena tiau lagi dengan betina clare tu. Weii mana abuya cow letak telo dia weii?

Anonymous said...

Apalah pakaramu nak marah ni.... Biasa la. Sapa tarik balik saman, dia la yg kena bayar. Apa nak malu pulak. Tak payah la nak rahsia2, nak bohong2 pulak. Tak salah pun bagi duit kat orang klu mahkamah pun dah setuju. Pemberian tu pun bukannya rasuah. Relak la, tak perlu nak marah2. Buat bodoh dah la

Anonymous said...

Anwar ni pun satu hal jugak. Diaorang bayar 1.4j tu pakai duit diaorang sendiri. Bukan pakai duit anwar pun. Bukan pakai duit negara pun. Bukan pakai duit 1mdb pun. Diaorang tak ada masalah pun nak bayar. Yang anwar pulak meroyan2 tu kenapa?

Anonymous said...

Nuar ada no akaun. Takiyudin ada dokumen. Agaknya sapa punya bukti lebih kukuh? Tepukkkkk

Anonymous said...

Anwar tak boleh bg maklumat akaun bank yg terlibat dgn transaksi 1.4j tersebut kerana tertakluk dgn akta bank negara. Kalau nak tengok akaun bank tersebut, pas kena buat report polis atau saman anwar. Saya cadangkan pas buat bodoh shj supaya butiran transaksi 1.4j tersebut tidak tersebar kepada umum dan menghancurkan pas. Harap pas tutup mulut dan duduk diam2. Kih3

Anonymous said...

Biarlah orang nak kata apa. Buat bodoh ajelah. Yang penting parti selamat. Cuma, lain kali kalu nak saman, saman betul2 sampai habis dalam mahkamah. Ini satu pengajaran kpd pas supaya lain kali bertindak guna otak, jangan bertindak ikut nafsu syaitan. Tepukkkkkkk tepukkkkk

Anonymous said...

Lihat komen2 bodoh daripada tentera2 rba kafir dap,,,komentar yg dah tak laku lagi,,pas dan umno semakin kuat perpaduan mereka. Mereka tak kisah lagi apa yg baruah2 dap komen...

Anonymous said...

Mmg le semakin kuat. Sama2 tertangkap basah. Sama2 penipu dan penyamun. Birds of a feather flock together. Faham ke ni En Babi hutan dan En Pak Hang Sondol Mak Hang?

Anonymous said...

Encik babi mana paham cakap omputih bang. Sama macam hadi jugak, sebab tu asyik kena paw jer. Dah kena paw, bohong pulak pada jemaah.

Anonymous said...

Hadi dan pimpinan pas malu nak bagitau jemaah pasal 1.4j kawtim tepi tu. Maklum la dah paw duit jemaah. Kononnya nak bayar yuran guaman tapi rupanya bayar pada claire. Kesian pak karam, dia infaq rm5k haritu.

Anonymous said...

Nampak mcm alim pakai jubah serban janggut. Tapi cakap asik membongakkkk jah. Adakah berbohong itu tanda2 munafik patuh syariah? Atau adakah bohong itu sudah jatuh wajib dalam parti ehem-ehem?

Anonymous said...

Pakai jubah, pakai serban, simpan janggut tu dah elok benor dah sbb ikut sunnah nabi. Tapi perangai kuat berbohong tu tak ikut sunnah nabi. Kalu cakap dia berbohong tu nabi kata ciri2 orang munafik.

Lain kali tak ada sapa nak percaya cakap orang munafik. Bertaubatlah

Fighter said...

Sebab tu jgn buat buat bodoh. Kan dah betul-betul jadi bodoh dgn pompuan kafir harbi itu pun kena pau

Anonymous said...

Dah ada 4 watak dalam filem Pinocchio. Watak utama Eddy Pinochio. Watak pembelit Nick Pinochio. Watak pembongak Dean Pinochio dan watak pak angguk Takoyaki Pinoccio. Box Office giler filem Abuya Mereng Grand Brilliant ni. Tepukkkkk Tepukkkk kih33

Anonymous said...

Bohong kedua untuk menutup bohong pertama. Bohong ketiga untuk menutup bohong kedua. Bohong keempat untuk menutup bohong ketiga. Begitulah seterusnya sehingga meninggal dunia dalam pembohongan.

Anonymous said...

Ulama Su memang benar2 wujud pada akhir zaman. Mereka mengutamakan jawatan (presiden dunia) , pangkat (MP) , harta (kereta) , keagungan (porsche), kemegahan (Q7 bini muda) dan wang ringgit berjuta (di babk). Mereka menipu (berbohong) untuk mencari pengaruh. Sesungguhnya ulama su tiada tempatnya di syurga.

Anonymous said...

Pandaiiiiiinya dia.... Bagi angpow kat betina kafir pun dah pandai pakai akaun orang buuusaaarrr glc. Sket hari lg kena pecat la turr

Anonymous said...

Perangai pembohong tu mung tiru dari sapa? Mung tiru dari jibong penyamung ke? Hebat mung ni membohong. Kaloh ayoh ping kejaang di atas angkasa raya. Kehebatang mung sebaris dengang kehebatang dragon ball!!!

Anonymous said...

Demo yg bodo pecaya guling2 kat pembohong tu. Sekali kena bohong tu bole la maaf tapi kalu byk kali kena bohong tu boddo namanye. Demo dok tau ker ciri munafik tu kalu bercakap die berbohong? Boddo demo ni

Anonymous said...

Bangang 10.36 ni. Pemimpin cow yg bagi pitih kat tino kapir harbi tu, orang lain pulok demo tuduh rba dap. Babi cow ni

Anonymous said...

Oooo dalam filem nick pinocio dan dean pinocio hidung panjang sedepa tu memang ada watak mr babi. Mr babi tu belaan eddy pinoccio

Anonymous said...

Pak karam, mmg sah la hadi tipu kita. Imej pas dah tercalar teruk. Malunyaaa.. kita perjuangkan islam siang mlm tapi pemimpin tipu kita. Sanggup bayar 1juta lebih utk tarik balik saman.. ntah2 memang betul depa sakau dedak dari umno. Dah la bayar kat kafir harbi.. guna duit kita pulak tu. Baik himpun duit tu pi mekah. Pak karam derma 5 ribu haritu, kan?

Anonymous said...

clare dah sahkan mmg ayohchik bayar 1.4juta!! clare cakap bukan mahkamah yg perintahkan utk bayar. abih tu ayohchik guna duit kita bayar kafir harbi tu kenapa??
tolong la pakkaram, walaupun saya cuma derma lima kupang tapi saya tak redha duit tu dibayar pada kafir harbi. pak karam derma 5ribu, ok ke?

Anonymous said...

pak karam betul ke depa cakap ayohchik sengaja tarik balik saman utk bongkarkan lebai2 yg benar2 sakau dedak. bijok betul ayohchik kita ni, kan? pandai dia atur strategi utk kasi sprm siasat lebai2 penipu yg menyamar dlm parti kita. ni kira mcm jebon 2.0 laa, kan? elok buang jer agen CIA tu. menyusahkan kita jer, kan?

Anonymous said...

Encik Babi diam jer. sentap ke? ni mesti encik babi terkedu sebab infaq beribu2 dlm tabung milo. sudahnya bukan utk bayar yuran guaman rupa2nya nak belanja betina blonde kafir harbi kahkahkah encik babi pun dah kena bohong dgn hadi. takpe encik babi, insyaAllah dapat pahala sebab dibohong oleh ulama.

Anonymous said...

pak karam, dah mmg sah imej pas tercalar, jadi apa tindakan ahli? nak saman nuar jugak ke? atau kita pakat ramai2 saman jer presiden sebab dia bohong kita. ke kita nak buat usul undi tak percaya pada presiden?

Anonymous said...

laaa.. pak karam oii. awat la pak hashim tu pi juai dah porsche cayman dia tuu? dulu hebat sangat kata memang mampu beli kereta tu. ka dia juai sebab takut disiasat bila lobang dah pecah? abih tu mcmana dia nak pi masjid dengan penuh gaya? pemimpin mesti la kena bergaya. kita walaunta takpa laa naik moto cabuk pun sebab taraf kita memang mcm unta...jadi tunggangan.

Anonymous said...

munafik betul pemimpin pas. makin lama makin kerap pulak tipu pada jemaah sendiri. oii walaunta, sudah2lah ditipu ulama korang tu.

Anonymous said...

Kesiannya. Presiden pun boleh kena paw. Camner bole jadi cam gitu? Penasihat tak ada ke?

Anonymous said...

Banyak jugak perabis duit saman orang ni. Nasib baik ada pak turut. Kalu tak susah jugak tu. Tapi tak apa. Itu bukan rasuah...

Anonymous said...

Encik Babi sila jawab..
Encik Tenok dah bertanya tuu..

Anonymous said...

Nape presiden tak nak mintak tolong ajen cia?

Anonymous said...

en babi tak tepukkk ke! Haa tepukk tepukkk lagi

Anonymous said...

bangang la hadi ni. dok saja2 pi bayar clare tu buat apa? ada apa2 ke? banyak tuu 1.4juta!! baik bagi duit tu kat mangsa banjir ada jugak faedah.

Anonymous said...

cai cai kapir sap sedang bergumbira....
biar kan biar kan...
Hari nii jerrr..
esok terkedu ler cai cai..
Okey cai..
The floor is your..

Anonymous said...

encik babi takde mood nak tepuk malam ni. dia terkedu, duit yg dia derma hasil jualan babi dah diderma pada kafir harbi.. kesiannnnn.. kecewa ditipu ulamak katanya.

Anonymous said...

Pecah lagi lobang kita, labuu

Anonymous said...

aik 7.09am! mcm tu jer. kesian kat nko, jenuh nak cuci taik yg diberak hadi. ulama pas kan dihalalkan menipu membohong. nko cuci jer la taik diorang. dongibab bro. kerja nko kan cuci taik. bertabahlahhh.

Anonymous said...

lobang taik dah pecah, bau hanyir satu malaysia dengan pembohongan ulama. hidup senang lenang bertopengkan agama, bila terdesak mintak walaunta hulur derma. phuiii

Anonymous said...

Sapa tekedu?
Dean pinoccio ye?
Sian dia tak tido mlm.
Sabor la. Besok bole bohong la

Anonymous said...

karamu, hang nak kata apa lagi? pemimpin pujaan hang tu memang kaki penipu.. munapek! hampa tukaq la presiden kaki pembohong tu.

Anonymous said...

hadi diam menikus. mmg tu la kerja dia..menjahanamkan pas. bohong sana sini dah sebati dgn pimpinan pas.

Anonymous said...

hadi berak sana sini. lepas tu anon 7.09am jadi tukang cuci taik hadi. hadoii laa, cari kerja lain laa bro. baik kau pegi jadi tukang cuci taik bossku tu lagi baik.

Anonymous said...

Kata ambik loyar terbaik di dunia. Awat jd lagu ni? Duit upah loyar terbaik di dunia tu dah habis bayor ke? Bg no akaun. Aku nak sedekah ni.

Anonymous said...

pak karam, apa la dosa kita. kita istiqomah dgn parti tapi pemimpin kita asyik bohong kita jer.

Anonymous said...

bayar loyar apanya! penipu besar tu.. mintak duit dari walaunta tapi pi belanja awek blonde!! phuiii dia tergoda dgn awek tu kot

Anonymous said...

Patut la amno pun tumbang pru14. Punahsihat tak bole pakai.

Anonymous said...

Cam ayam pondan. Kokok berderai-derai, ekor bergelumang taik. cittt!

Anonymous said...

dulu masa muktamar pas ada sekor perwakilan johor cadangkan hadi jadi penasihat ydp agong!! kahkahkah mmg mampus punah ranah laa kalau hadi jadi penasihat agong, parti sendiri pun dia kencing dan berak! sana bohong sini bohong, bila dah kantoi dia diam membisu.. walaunta jugak yg tolong cuci taik. gamaknya hadi sedang gali kitab kot utk cari nas nak halalkan bohong dia tu.

Anonymous said...

serius memang pelik la hadi ni. mahkamah tak suruh pun dia bayar clare, yg dia pandai2 bayar tu kenapa? banyak tuu... 1.4j tuuu. ni semua salah anwar ibrahim kehkehkeh sebab bocorkan rahsia lebai penipu.

Anonymous said...

pak karam, jom la join amanah.

Anonymous said...

saya doakan 'encik cai tepuk', 'encik babi' dan 'encik sondol makpakhang' bersabar dengan dugaan Allah. sesungguhnya pemimpin itu boleh ditukar ganti.. silalah tukar presiden parti anda.

Anonymous said...

hadi dah jatuh hati dgn clare ke, pak karam? 1.4j tu hantaran dan mas kawin ke? saya tanya jer. kalau betul pun apa salahnya, saya syukur sebab hulur derma utk dirikan masjid.

Anonymous said...

Buat apa tanya pak karam. Dia lebih bodo drp En Babi hutan, En pak hang Sondol Mak Hang dan En Cai Tepuk. Blogger politik paling bangang kat Asia ni pak karam le. Yg masuk blog ni pun bukannya apa, saja nak berhibur dgn kebodohan pak karam. Ada pulak 3 watak yg tadi. Hilarious! En Babi Hutan mesti tak faham ni.

Anonymous said...

lepas satu, satu aib pemimpin pas terbuka. sepatutnya lepas kalah teruk dalam pru pas kena muhasabah diri, bukannya riak mendabik dada bersekongkol dgn penyamun harta rakyat dan beralih perjuangan kepada bangsa.

Anonymous said...

tu laa... suka sangat bohong, Allah dah murka. habis ditelanjangkan perangai buruk penunggang agama. nak berpolitik, politik laa.. jgn la nak halalkan perkara yg tak betul. ada ker patut bohong pada jemaah sendiri dihalalkan? sanggup pulak menipu jemaah sendiri, konon kutip derma sebab nak bayar peguam di london, rupa2nya bayar pada SR untk kawtim tepi. yg pelik tu bukannya mahkamah yg suruh bayar. cm ada rahsia jer. musykil betul.

Anonymous said...

karamu, hang tak rasa rugi ka infaq rm5k tapi depa sedekah kat clare kafir harbi tu? hahaha kesian aku tengok hang. duit tu hang buat belanja pi umrah lagi baguih atau buat kenduri utk anak2 yatim.

Anonymous said...

pak karam, saya dah nekad, saya taknak lagi sokong ayohchik. ayohchik dah bohong kita banyak kali dah. saya nak sokong tuan brahim jadi presiden kita.

Anonymous said...

buat la solat hajat 800 kali pun. ni bukan fitnah kafir harbi pada pas. pemimpin pas sendiri yg suka bohong. silap2 nanti allah taala hancurkan pas terus sebab walaun taknak ubah nasib sendiri, dok percaya lagi dengan pemimpin penipu.. semua bukti dah jelas la pak karam. ubah kasi tukar laa pemimpin yg penipu tuu.. ramai lagi pemimpin yg amanah dan berkaliber dalam pas.

Anonymous said...

Pak karam....

Isu ini memang memalukan pas serta menggugat keyakinan ahli pas. Tapi perlu diingat, isu ini benar.

Begitu juga dengan isu yang dibawa oleh hj presiden dlm pertemuan dgn tun. Fitnah yg dibawa oleh tuan presiden yg mengatakan ada pihak akan membuat undi tidak percaya kpd tun juga memalukan komponen PH dan menggugat keyakinan PH.

Anwar yg penyabar orangnya sudah barang marah apabila menjadi bahan fitnah pihak tidak bertanggungjawab itu hanya dgn alasan cetek "pokok tidak akan bergoyang sekiranya tiada angin". Umum tahu, selama ini anwar penyabar dan tidak mengusik pas begitu rupa, tetapi kesabarannya menyebabkan orang memijak kepalanya. Untuk itu dia wajib bangkit menyerang.

Tiada siapa yg menang dlm isu ini kecuali org melayu dan islam dilihat lemah kerana berajakan wang ringgit. Dan untuk mengatasi kelemahan sendiri itu, melayu islam akan mengambinghitamkan dap atau cina sekali lagi. Tetapi malangnya rakyat sudah semakin celik untuk mempercayai taktik kotor itu.

Wassalam.

Anonymous said...

Mungkin tidak keterlaluan apabila rakyat mempercayai bahawa parti itu menjual agama untuk politik. Sikap pemimpin mereka yg suka berbohong menyokong tuduhan tersebut. Post mortem dan muhasabah diri yg dicanang sejak kalah pru14 tidak pernah berlaku seperti yg dikata. Dgn umno yg semakin melemah dan pas yg tidak juga berubah, apa lagi pilihan yg kita ada untuk pru15?

Anonymous said...

Kos saman tu kalau kumpul dah boleh buat sebijik masjid kat marang kot? Klu buat deposit calon utk pru15 pun dah berlebih agaknya...

Anonymous said...

Nuar ke, guan eng ke, nizar ke, mat sabu ke, husam ke kalu buat saman mesti menang sekurang2nya lebih seratus dua ratus ribu. Tapi bils kita buat saman malu bukan saja hangus jutaan ringgit malah bertambah malu pulak. Kat mana silapnya tu? Sapa penasihat kita tu?

Anonymous said...

Kita buat infak memang nak bagi kat clare la dol. Ko sibuk buat hapa? Kih33

Anonymous said...

Pemimpin yg baik2 yg tak bohong dah kena buang atau tak dipilih. Yg tinggal cuma yg mcm tu aje. Nak buat camner... Redo aje la dol!

Anonymous said...

Lepas ni kalu dah berbohong tu mengaku aje la dan mintak maaf kpd ahli. Kami terbuka utk memaafkan. Jangan berbohong lagi untuk melindungi pembohongan kita. Atau, jangan pula kata nabi pun ada yang berbohong. Kita bukan budak2 zaman tahun 1980-an. Kita bukan lagi lembu dicucuk hidung.

Anonymous said...

Kita kutip derma cakap nak buat masjid atau dirikan pusat tahfiz, tiba2 kita guna duit tu bagi kat tino kafir, dosa tak? Tu kira berbohong atau mcm mna? Mintak pencerahan.

Anonymous said...

Fuh,,baruah2 dan babi2 dap,,buat2 pekak mcm babi sedang menyondol tahi. SEMALAM tersebar berita SPRM rampas kereta Toyota Vellfire, Range Rover, Mini Cooper, rumah kedai bernilai RM2 juta dan beku akaun pemimpin PAS.

Pemberitaan yang jahat kononnya ada hubungan siasatan RM90 juta.

Rupa-rupanya yang dirampas ini kes melibatkan projek terowong dasar laut di negeri Pulau Pinang bernilai RM6.3 bilion yang dipimpin oleh pemimpin parti yang telus dan kudus.

Kos kajian kajian kebolehlaksanaan sahaja RM305 juta. Itu baru kos kajian sahaja. Hebat, dahsyat.

Rakyat mahu tahu, babi2 rba dap dan baruah2 depa nak fitnah apa lagi...tum m simpan semua rekod ini,,hangpa tunggu masa saja. Tun akan usir hampa dari putrajaya.

Anonymous said...

Presiden pujaan rebah di tapak kaki clare!! Tepukkk tepukkk lagi. Tepukkk

Anonymous said...

Akaun kena beku. Kereta kedai kena sita. Itu petanda yg tidak baik.

Anonymous said...

Tun M tak perlu sokongan pas. Hidung tak mancung pipi tersorong2. Korang tak malu ker kena sindiran maut drp tun??

Anonymous said...

Berbohong utk selamatkan diri drp pengambilan dedak TAK SAMA dengan berbohong dalam peperangan, atau berbohong kepada isteri tentang rasa masakan dan berbohong untuk keselamatan diri!!

Anonymous said...

Ada sorang veteran parti ehem ehem tu kiaskan bohong ambik dedak sama macam bohong waktu peperangan. Kritikal betol otak dia dah

Anonymous said...

Marilah kita bermunajat dengan membaca Quran, bersolat hajat dan berzikir agar pemimpin parti ehem ehem yang mengambil dan makan dedak menerima pembalasan di dunia dan di akhirat. Amin

Anonymous said...

Aku pening la. Sebenarnya sapa yg saman SR tu? Hj Hadi ke Pas? Sbb aku tengok yang sibuk menjawab tu si Tantawi dan Taki. Yg kes 1.422j tu melibatkan hj Hadi ker Pas. Hj Hadi relak je aku tengok. Yg dok sibuk menjawabnya orang lain pulak.

Anonymous said...

Ulamak Su memang ada dinyatakan dalam nas. Ulamak ini hidup pada akhir zaman. Tak susah nak kenal ulamak su masa kini. Tengok pada kemewahan dan kesombongannya sahaja kita sudah tahu.

Anonymous said...

Memandangkan nik abduh pun dah mengaku suara dalam audio itu memang betul suaranya, eloklah kiranya saya bertanya beberapa soalan lagi.

1. Betulkah nik abduh boleh menyumpah orang menjadi abu?

2. Betulkah TGNA pernah menganggapnya sebagai anak derhaka.

3. Betulkah nik abduh ada mengambil duit umno?

4. Betulkah tuan guru presiden ada menerima duit umno?

5. Betulkah beberapa pemimpin pas ada menerima duit umno?

6. Betulkah nik abduh ada berkawan dengan agen CIA?

Diharap nik abduh dapat menjawabnya dengan jujur dan tidak berbohong.

Anonymous said...

Dua orang ahli pas yang mendedahkan suara nik abduh dalam audio tu dah jadi abu ker belum?? Sumpah kepala buto la

Anonymous said...

Berbohong itu amat dibenci Allah dan akan membawa pelakunya ke neraka jahannam. Sekiranya betul dia berbohong dalam pemberian 1.422 juta itu, mudah2an Allah melaknatnya sampai hari kiamat. Sekiranya benar dia tidak berbohong, mudah2an Allah memuliakannya.

Anonymous said...

Cek siapakah yg digunakan untuk membayar clare 1.422 juta itu? Jeng jeng jeng!!!

Anonymous said...

Tak tido mlm wowww klu musang berbulu ayamm

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.