Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PENAFIAN PAS TIDAKLAH TERLIWAT

ZAMAN SEKARANG ADALAH ZAMAN TIDAK BOLEH TERLIWAT, JIKA TERLEWAT TIDAK ADA HARAPAN JADI PIEM.

-Pak Karamu- 

  PAS nafi bayar Clare lebih RM1 juta
   
PAS tidak pernah membuat sebarang bayaran dalam penyelesaian kes mahkamah membabitkan presidennya Abdul Hadi Awang dan editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown, kata Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan.

Takiyuddin berkata demikian bagi menjawab desakan presiden PKR, Anwar Ibrahim agar PAS memberi penjelasan sama ada penyelesaian kes mahkamah itu turut melibatkan bayaran lebih RM1 juta.

PAS nafi bayar Clare lebih RM1 juta


News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini


   



PAS tidak pernah membuat sebarang bayaran dalam penyelesaian kes mahkamah membabitkan presidennya Abdul Hadi Awang dan editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown, kata timbalan presidennya Tuan Ibrahim Tuan Man.

Katanya, menurut Perintah Persetujuan (Consent Order) yang direkodkan, perintah tersebut menyatakan bahawa pihak yang menuntut tidak meneruskan tuntutannya, pihak defendan tidak meneruskan tuntutan balasnya dan tiada perintah mengenai ko.

"Berdasarkan kepada Perintah Persetujuan di atas, maka selain daripada kedua-dua pihak bersetuju tidak meneruskan tuntutan dan tuntutan balas masing-masing, mahkamah tidak membuat sebarang perintah mengenai kos kepada mana-mana pihak.

"Dengan kata lain pihak yang menuntut, YB Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, (dalam pliding Mahkamah disebut sebagai ‘Mr. Awang’) tidak membayar apa-apa bayaran ataupun kos kepada pihak defendan untuk penyelesaian kes ini di luar mahkamah. 

"Perlu dijelaskan juga bahawa PAS lagilah tidak membayar apa-apa bayaran di mana-mana peringkat kes ini kerana PAS bukanlah satu pihak dalam tindakan ini (PAS is not even a party to the suit)," katanya.

Terdahulu, Anwar hari ini mendesak PAS memberi penjelasan sama ada penyelesaian kes mahkamah di antara presiden parti itu, Abdul Hadi Awang dan editor Sarawak Report turut melibatkan bayaran lebih RM1 juta.

Anwar berkata wujud kenyataan tidak sekata di antara Abdul Hadi dan Clare Rewcastle-Brown berhubung penyelesaian luar mahkamah saman tersebut.

"Saya nak tanya dan dapat kepastian, apakah ada bayaran yang diberi pada Clare dari PAS?
"Lebih daripada RM1juta, boleh tak disahkan?" katanya pada sidang media di George Town, Pulau Pinang.

Mengulas lanjut, Tuan Ibrahim berkata gesaan Anwar itu merupakan langkah terdesak untuk alih perhatian rakyat daripada krisis keyakinan terhadap kepimpinan parti itu.

"PAS menganggap kenyataan Presiden PKR tersebut adalah langkah terdesak beliau bagi mengalihkan pandangan rakyat dari isu ‘krisis keyakinan’ parti-parti dalam Pakatan Harapan terhadap Pengerusi mereka, Tun Dr Mahathir Mohamad yang juga perdana menteri Malaysia," katanya.

144 orang berkata:

Anonymous said...

ellehh kalau pas kena bayar 100juta pun kau apa susah, anwar? ko jgn kacau parti org lain boleh tak? kau jaga la parti kau sendiri. lagipun kalau setakat nak bayar sejuta pada si clare kafir harbi tu bukannya susah, kami petik jari jer berduyun2 lebai walaunta dan walauntit akan hulur derma dalam tin milo. menyibuk jer laa si anwar ni! pak karam jer setakat 100 ribu boleh hulur senang jer, tu belum kira lagi derma dari encik babi.

Anonymous said...

eakk.. komen ber BABI lagi..
mula mula dah ber BABI..

Anonymous said...

Yooo laaa..
PAS manyak duit ooo..
bukan macam pakhang (anon 11:07 AM)..
Jangan kata juta juta..
Sepuloh henget nak beli nombor ekor pon korek tabung makhang kan kan kan...
Kesian nyerr..

Anonymous said...

Hooorreeeyyyyyyy..
TOL percuma di Lembah Kelang...
Khas untuk simusang & sikelawar..
Hooooorreyyyy..
Idup Pakatong..

Anonymous said...

Gila Isim sidol niii..

Anonymous said...

Kesian aku kpd pesalah liwat tu. Dulu,,dia dah pun tpm,,di pecat oleh tun m kerana tiada moral dan berkelakuan sumbang. Perlu diingatkan, dua kali oo...hari ni,,dia hanya ahli parlimen PD saja,,tun m kembali jadi pm,,jgn harap la tun akan serah jawatan pm kepada pesalah menjubur jubur lelaki. Sorry la,,,sekalipun undang2 civil, tun m tetap berpegang dgn keputusan mahkamah tersebut. Hanya org pas termasuk hj hadi yg selalu jadi mangsa putar belit anwar tidak percaya hingga hari ini anwar melakukan menjubur itu. Aku cukup gembira jika tun m sekali lagi dgn kuasa beliau,,serahkan jwtn pm kpd org lain,,dan bayangan dari tun m sehingga kini mcm menunjukkan demikian. Terbaik tun....

Anonymous said...

Kenapa hidung eddy wang dan nick abdool makin panjang macam hidung pinoccio?

Anonymous said...

Siapakah mat takoyaki?
Knapa hidung dia pun panjang?

Anonymous said...

Cai... tepukkk tepukkk tepukkk..

Anonymous said...

Eddy wang dgn eddy wooof adik beradik ker dol?

Anonymous said...

Tuu bukan mat bangla yang sondol mak kau kwr cai.... idung dia panjang sebab.. mak kau selalu suruh dia nyondol nyondol pakai idung..
Lagi mau tanya kah cai..

Anonymous said...

Mulut sumbing tak apa asal hati tak sumbing. Tapi kalau mulut sumbing hati pun sumbing, baik pergi mampos la

Anonymous said...

Apa main sondol2 ni En Babi hutan? Mak bapak En babi hutan tak pernah ajar kesopanan dan kesusilaan ke? Babi hutan betul le encik ni.

Anonymous said...

Cai.. kesopanan dan kesusilaan ...
Tepukkk tepukkk tepukkk..

Anonymous said...

Kesopanan dan Kesusilaan....
ptui ptui ptui..
Cai cai cai...

Anonymous said...

Cai telah menunjukkan sikap Kesopanan dan Kesusilaan yang mantab...
Bravo cai..

Anonymous said...

Cai... jangan lah marah sangat..
Mulut sumbing kah hati sumbing kah..
Tak penting cai...
Tak bawak ke mampos pon..

Anonymous said...

Bang non dgn dik pol rakan sesondol ker cai?

Anonymous said...

Bior terLIWAT..
Jangan meLIWAT..

Anonymous said...

Hidung mat takoyaki makin panjanggggg. Sama panjang hidung nick pinocio!!

Anonymous said...

Kesopanan dan kesusilaan pun tak guna kalau hidung panjang sedepa..

Anonymous said...

Hidung pinocio makin panjang sebab kuat membohong. Setiap kali dia membohong hidung dia memanjang sejengkal.

Anonymous said...

Baruah2 dap penabur fitnah 90 juta kantoi nak tunjuk akhlaq mulia bersama al juburi. Fuh...hebat anak didik kekanda al mujahid aes naqasid syaribabi .....dok sekandang dgn kafir harbi dap. ..akhlaq mulia ssngat la tu,,,,mak ayak tak ajag kut hok mano mulia, hok mano hino....kih kih...

Anonymous said...

SR kata masuk akaun pemimpin. Bukan akaun parti. Faham ke tak ni?? Demo pong nak jadi pinocio panjang hidung juga ke dol?

Anonymous said...

Kena ingat dol. Yg beli porsche morsitol, velfire, q7, bmw90 dll bukannya parti. Yg beli tu manusia2 yg maksum!!

Anonymous said...

Kami tahu ulamak al-jibon tu warak orangnya. Setaraf dgn kewarakan ulamak kita. Itu pasal kami mati-matian sokong dia. Korang apa tau..

Anonymous said...

Elok demo buka SR. Lepas tu demo baca apa tuduhan SR. Tuduhan tu ada lagi kat situ. Tak buang lagi. Boleh baca dan hadam sampai puas hati.

Anonymous said...

Demo cuba dengar balik audio si pembohong tu. Dia kata parti yg ambik ker atau anggota parti yang ambik?? Demo dah dengar ker belum? Kalu belum dengar, elok demo dengar dulu. Lepas tu baru buat analisis

Anonymous said...

Apa beza sumbing dengan sombong?

Anonymous said...

i o u

Anonymous said...

demo laa ni tak supo muloo..
demo dah gilo isim koooo..
koo demo dah giloo babioo..
cian demooo ooo oooo ooo.

Anonymous said...

tau looo..
demo to cai cai ooo
cai cai kapirooo..
Kapiroo harbiroo dap ooo..

Anonymous said...

Yooo loo demooo..
Rujuk SR ooo
Kitab sahih kapiroo..
Cayo samo kapir kapirooo..
nanti demoo semuo ooo..
dibangkit oo bersamo samooo
dengan si kapir kapirooo
berdondong dondong ooo
dicampak ke nerakooo..
dibakoo bakooo...
tak gitu demoooo ooo..

Anonymous said...

Ingat kata peribahasa melayu. Bangkai gajah tak dapat ditutup dengan nyiru. Tutup mcm mana pun berbau jugak. Bayangkan pula kalau yg nak ditutup tu 90 juta kali lebih besar daripada bangkai gajah.

Anonymous said...

bukan kooo ..
Idung ayah demooo
panjang macam si pinociooo..
garo garooo
nyodol nyodol mak demooo..
cian makkk demoo ooo..

Anonymous said...

samo juo panjang idung ayah demooo..
garo garo banyak nyodol nyooo..

Anonymous said...

Kita boleh jual produk baru. Bohong patuh syariah. Ini produk baru keluar. Belum ada orang islam jual produk baru ini. Sudah disahkan halalan toyiban.

Anonymous said...

habis modal dah..
bangkai gajah pon nak dikaitkan..

Ingat kata peribahasa melayu..
diingatkan lagiii .. peribahasa melayu..
bukan peribahasa kapir harbi..

Anonymous said...

Tutup setahun akhirnya terburai jugak. Busuknya sampai ke london

Anonymous said...

Produk terbaru..
Cai Kapir Dap..
Rebrand..
dulu... Kapir Laknat..
Edaran Syarikat Laknatul Kapiron Bhd..
Sila rujuk iklan iklan yang bayak tertera disini sano..
Disah kan berAMANAH oleh menteri agamo malaysia..

Anonymous said...

International si Cai niii..
sampai ke london segaloooo..

Anonymous said...

1 juta dibayar kpd clare??Siapakah yang sebenarnya berbohong???

Anwar atau eddy takoyaki?

Malam ini di Semenyih akan terburai segala2nya.

Tungguuuuuuuuu!!!!

Anonymous said...

Terbuarai...
Malam niii..
Di semenyih...
Abang non..
Tungguuuuuuuuuu...
Ana tau ana tau ana tau...
Mari kita tengok...
Siapa yang kenaaa..
Kenaaaa sondol laaa..
Ana tau ana tau ana tau

Anonymous said...

Untunglah clare..... Dapat tunai lebih 1 juta

Anonymous said...

Abuya niaga buluh kasap. Untung tak dapat, pangkal lesap.

Anonymous said...

Sekali membohong sampai mampos nak membohong

Anonymous said...

Abuya kencing berdiri, walaun kencing berlari. Abuya membohong, walaun membongak

Anonymous said...

Nak mbongak pun mintak restu abuya!!

Anonymous said...

hahaha phuiii binatang betui hadi bawang ni. mintak derma konon nak bayar upah peguam kafir harbi, rupa2nya bayar kat claire 1 juta. oops! lupa.. ni kira bohong wajib jugak kot. dah berapa kali jemaah kena bohong?

Anonymous said...

razman kata lepas ni nak mintak derma lagi. kali ni nak bayar sapa pulak? ntah2 nak buat belanja gi melancong kat london. untung laa boleh bohong jemaah, bohong wajib tu.. siap dapat pahala hahaha

Anonymous said...

karamu, hang huloq derma berapa hengget haritu? nasib baik aku derma lima kupang ja. depa tipu kita oii.. ruparupanya bukan bayaq peguam tapi bayaq kat claire kafir harbi oii. depa tipu dapat pahala, kita kena kena tipu dapat pahala jugak la gamaknya sebab dah namanya 'bohong wajib'.... kan?

Anonymous said...

pak karam... apasal kita tak bertanding kat Rantau? asyik ikut telunjuk umno jer.. islam kena memimpin bukannya ikut telunjuk.. umno tu bukannya islam, amanat ayohchik dulu kata kalau kita mati lawan umno kita akan mati syahid. ke umno dah islam sekarang ni?

Anonymous said...

sepatutnya kat rantau tu boleh letak hashim jasin jadi calon pas untuk bertanding. pelik aih mursitool am bukan YB. walaupun dia ada porsche tapi kalau dapat jadi YB mesti lagi bergaya mursitool am kita tu.

ada porsche + YB + mursitool am = ulamak dunia!

Anonymous said...

pak haram, sedih la saya. sprm dah siasat akaun parti kita.. dah disahkan bersih. apasal lepas ni sprm nak siasat akaun bank pemimpin kita pulak? leceh la sprm ni, ni mesti dap punya kerja. pemimpin kita tu suci murni dan ahli syurga, takkan la diorang nak baham rasuah kot.... kan?

Anonymous said...

pak karam.. tadi saya ke semenyih untuk ambil hamper kat khemah umno tapi lepas tu terus balik rumah. soalan saya: adakah saya derhaka pada ayohchik sebab sokong umno? tapi saya tak sokong sangat... saya ambil hamper jer dan terus balik selepas isap rokok sebatang.. eh! japp... silap laa.. isap rokok 5 batang.

Anonymous said...

wahai bani pas, jangan lah kamu sokong umno di semenyih. barang siapa yg engkar arahan ayohchik akan disumpah jadi babi.. eh! silap.. disumpah jadi abu!

Anonymous said...

tadi mcm nampak kelibat ustaz mokhtar senik kat semenyih. ingat kot dia buat ceramah kempen utk umno rupanya dia duduk2 kat bawah jer sambil2 mengajar Fikah.

Anonymous said...

jahatnya anwar tadi dia bocor rahsia pasal ayatollah hadi bayar claire 1juta. ayatollah hadi dah bohong kita tapi anwar lagi jahat sebab bocorkan rahsia kita. saja jer nak pecahbelahkan kita. tapi anwar taktau, kita ni tetap wala' walaupun kerap dibohong. takbir!

Anonymous said...

#membohongbersamaulamak

Anonymous said...

encik babi tak kerja ke malam ni? oo syif siang gamaknya.

Anonymous said...

pak karam, jahat la komen2 diorang kat atas tu. apasal la susah sangat diorang nak faham pasal kita, kita kan suci dan ahli syurga. taknak masuk syurga ke diorang tu?

Anonymous said...

karamu, tak nampak pun kelibat hang kat semenyih, jom laa turun kempen. kita wajib menangkan umno kat semenyih. kalau umno menang baru la parti kita kuat. errr... mcm tu la gamaknya, kot! tak kesah la mcmana pun, yg penting kita ikut jaa telunjuk ayohchik.

ركن كلين said...


شركة رش مبيدات بالرياض
شركة رش دفان بالرياض
شركة مكافحة النمل الاسود بالرياض
شركة مكافحة الصراصير بالرياض
شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض
شركة مكافحة الفئران بالرياض
شركة مكافحة البق بالرياض
شركة مكافحة الوزغ بالرياض
شركة مكافحة الحشرات بالرياض

Anonymous said...

Asik wakil amno je bertanding. Bila wakil pas nak dapat peluang? Cukup ke 18 kerusi tu? Nampak sangat dah kena kulikan amno. Mcm mna le parti islam kita nak perintah negara kalu asik jadi kuli?

Anonymous said...

Pas tak perlu letak calon dlm semua prk. Cukuplah kalu Pas jadi tukang kempen umno sahaja. Nanti pru15 umno akan bagi 111 kerusi untuk Pas pulak kot. Prk ni Pas jadi pak turut dan pak sanggup aje La. Ikut je cakap umno tu masuk lubang ular... Dayusss

Anonymous said...

Ya.
Bayar upah peguam pun tak habis lagi. Gitulah padahnya kalau saman di mahkamah sekerat jalan. Semua ahli menanggung susah. Semua ahli menanggung malu besar

Anonymous said...

Janji 100 hari kemenangan pun entah kemana. Yg nampak jelas setelah menteri2 utama kerajaan dilantik dari kalangan dap,,banyak faedah2 yg selama ini rakyat khususnya org islam dapat daripada kerajaan BN samada disekat,dihapus atau dikurangkan oleh dap. Dap, dgn rakus sekali menunjukkan rupa paras sebenar mereka yg berdendam kpd org melayu yg merupakan rakyat asal negara ini. Alhamdulillah,,org2 melayu sudah nampak betapa busuknya hati cina2 malaysia ini. Mereka hanya berpura2 setia kpd umno, dan setengahnya pula berpura2 berjuang bersama pas dgn tujuan menjadikan pas dan umno bermusuhan selama ini. Kini, org melayu pas dan umno kembali kpd persaudaraan yg dituntut oleh islam. Teruskan persaudaraan ini.

Anonymous said...

Kita pengundi Pas pun nak tahu, berapa banyak presiden kita dah habis belanja untuk proses saman tersebut mengikut pecahan.
1. Kos mahkamah =
2. Upah peguam london =
3. Upah peguam tempatan =
4. Yuran berkaitan =
5. Tambang semua individu =
6. Kos makan, hotel =
7. Bayaran kpd kena saman =
8. Kos selesai luar =
9. Bayaran2 lain.

Anonymous said...

Sbb suara nik abduh dlm audio kata individu yg ambik duit umno dan bukan parti pas. Cuba dengar balik audio nik abduh.

Tak apa...
Sabar itu separuh iman.
Bohong itu neraka.
Nabi dan rasul tidak pernah berbohong. Org yg kata nabi dan rasul pun berbohong adalah orang yg zolim kerana tidak mengakui sifat nabi dan rasul yg siddik, amanah, tabligh dan fatonah.

Anonymous said...

Bercakap benarlah dengan apa yang kamu perkatakan. Apakah hak orang islam yang telah diambil oleh orang kafir? Apakah pemberian umno bn itu berlandaskan hukum halal haram? Adakah wang suapan umnobn kpd pemimpin parti kamu dulu juga sudah terhenti? Adakah wang suapan itu termasuk dalam hak orang islam?

Berkata benar itu arahnya syurga. Berkata bohong itu bunga2 neraka. Tiada nabi rasul berkata bohong kerana sifatnya siddik, amanah, tabligh, fatonah. Hanya syaitan di hati manusia yg menggoda supaya manusia menjadi zolim dan percaya bahawa nabi juga berbohong. Pilihan Allah jika kamu kata berbohong, maka kamulah yg berbohong dan akan bersama sikafir di dalam neraka.

Anonymous said...

Umno baik2 dgn pas sbb nak dpt undi. Tak lebih dr itu. Tak caya? Sbb tu bila prk dia letak calon umno je

Anonymous said...

Nasihat saya satu je. Sama seperti nasihat arwah TGNA:

"ANDA SUDAH BERADA DI LUBANG ULAR. HATI-HATI. TIADA ULAR YANG TIDAK MEMATUK"

Anonymous said...

Makhlok yg paling power di dunia ini ialah Nick Pinoccio. Dia boleh sumpah orang jadi abu. Power ranger pun kalah kepada Nick Pinoccio.

Anonymous said...

Nick Pinoccio boleh mengubah dunia dengan hidungnya yg semakin memanjang. Suaranya sahaja sudah boleh menghentikan saman abuya di london. Bayangkan jika Nick Pinoccio menggunakan kekuatan zahirnya. Lembu boleh bertukar menjadi abu!!

Anonymous said...

Jgn2 dah kena sumpah ngan si abdoool jadi abu....

Anonymous said...

Sejak dap memerintah negara ini ( adapun menteri2 islam melayu pkrpanppbm adalah lembu yg dicucuk hidung ) siri2 penghinaan daripada org2 cina semakin menjadi2. Bukan sekadar penghinaan kpd bangsa melayu dan ugama islam,,bahkan ke tahap penghinaan kpd nabi junjungan besar saw. Ini menunjukkan kpd kita betapa bangsa cina yg rasis ini,,jgn sekali2 diberi muka. Ibarat pepatah melayu, beri betis hendak paha. Jelas mereka tiada rasa hormat kpd org2 melayu yg selama ini berbaik sangka kod mereka, sanggup melayu menindas dan menzalimi bangsa sendiri demi menjaga hati org2 cina. Namun, org2 cina menyemai semangat benci kpd org2 melayu dan berazam untuk merampas kuasa drod org melayu. Cara yg digunakan ialah dengan melagakan2 org melayu disamping memperbodohkan beberapa kerat melayu bahlol pan,ppbm dan pkr. FITNAH terhadap umno dan pas diulang2 oleh tentera2 ciber upahan dap yg berpura2 sebagai org melayu. Hanya melayu yg kuat pegangan kpd ajaran ugama mereka sahaja yg tidak termakan dan tertipu dgn propaganda cina ini. Ramai di kalangan remaja yg bertuhankan whasap,tweet , fb dll tewas dan terpengaruh. Hasilnya, pru14, cina berjaya. Org2 melayu baru sedar. Tak apa,,negara ini kuta punya, BIAR DEPA SERONOK SAT, PRU 15 KITA USIR DAP DAN KUNCU2 MEREKA DARI PUTRAJAYA.

Anonymous said...

Tak laa...
Yang paling power di dunia ialah PakHang ..
Dia boleh dia boleh hasilkan spesis BANGANG dan BENGONG..
Terbukti sudah cai..

Anonymous said...

Bukan tak faham...
Salah sangka jer..
kan si KAPIR pon boleh masuk syurga..
Tak caya...
Tanya sama menteri agama malaysia..
kan cai..

Anonymous said...

Apa keistimewaan melayu islam yg dah terhakis? Mintak senaraikan.

Adakah sebab sumber rasuah wang pemimpin pas dari umno sudah terhakis, maka kamu kata melayu islam terhakis?? Taubat la dol. Sumber macam tu haram.

Dan kau dol, jangan la jadi lembu pemimpin parti cow tu dol. Dia org masuk politik sbb nak naik mers hitam, porsche morsitool, Qb3, velfire, ranjer, bmw 7s... Cow tu cuma babi dicucuk hidung. Cara pemimpin cow mencucuk hidung cow adalah dengan bercakap bohong supaya cow babi2 yg dicucuk hidung akan percaya. Anyway, pemimpin cow memang beruntung dpt babi dicucuk hidung mcm cow

Anonymous said...

Yg BANGANG dang BENGONG adalah cow. Sebab cow tu cuma taraf babi dicucuk hidung oleh geng Nick Pinoccio. Tengok macang mna geng Nick Pinoccio ambik duit cow 1.4juta bagi kat betina kafir harbi tu. Sbb apa geng Nick Pinoccio senang buat gitu? Hahaha sbb cow tu cuma taraf babi dicucuk hidung!!

Anonymous said...

Alhamdulillah parti ni kalah dlm pru14. Kalau menang dulu, habis harta negara dia orang punggah jadi harta milik bapak depa. Satu pihak jadi lanun, satu pihak lagi terima dedak lanun.

Alhamdulillah, sejak kalah ni macam2 cerita depa berbohong keluar. Yang pukimaknya, ada ke ulamak depa kata nabi ibrahim pun pembohong. Tak ke kurang ajor ulamak mcm tu

Anonymous said...

Bapakkkkkkkkk aiiiii!! porsche morsitool tu camner rupe bentok dia???? Brapa minyok dia dr aloq staq ke kl? Sejam boleh gi tu

Anonymous said...

DIHARAP TAKOYAKI, NICK ABDODOL, NIK PINOCIO, ABUYA EDDY WOOF AL-BUNTATI DAN COW AL-UNTA DAPAT MENCABAR KESAHIHAN 1.4J YANG DISEBUT OLEH AS-SEIKH DI SEMENYIH MALAM TADI. CABAR BOLEH, SAMAN PUN BOLEH KATA AS-SEIKH.

TAK KAN SAMPAINYA HARI SELASA....

Anonymous said...

Mengong betul org tua kutuk tu. Selesai tengah jln pom bayar habis juta2. Sah mengong tahap tinggi. Org lain saman bule kaya, dia saman bule pape kedana... Allah bagi bala kat dia tu

Anonymous said...

Apa beza Bala Allah dengan Dugaan Allah?

Kata ustaz, Dugaan allah ni, kalu Allah turunkan pada kita, iman kita makin kuat, makin sayang kat Allah. Gempa bumi contohnya, dulu tak solat, lepas gempa semua solat. Ha itu ustaz kata dugaan Allah.

Bala ni macam lagi kena bukan nak baiki, lagi teruk ada la. Kata la saman orang dah la kalah juta2. Tapi tak insaf jugak. Lepas tu cakap bohong pulak. Dah kena bala pun nak bohong lagi. Jenis mcm ni ustaz kata bala Allah.

Nampak beza?
Dugaan Allah tu bagi hidayah.
Bala Allah itu bagi pembalasan.

Anonymous said...

Senang aje. Kalau cow tak selesa dengan parti abuya cow tu, cow boleh isi borang masuk umno. Parti umno banyak "memberi" parti cow banyak menerima. Sekarang dua2 kekeringan

Anonymous said...

Hati hati dengan ular...
Ular mana yang tak mematuk...

Hati hati dengan orang si KAPIR Harbi..
KAPIR Harbi mana yang hendak ISLAM menang...

si KAPIR Harbi di malaysia itu jelas...
si Cai Cai KAPIR Harbi pon jelas...

idip dap idip dap idup dap..

Anonymous said...

bagus lagiiii masuk parti siKAPIR Harbi..

idup dap idup dap idup dap

Anonymous said...

Apa persamaan si KAPIR Harbi ngan si KAPIR Tak Harbi...
SEMUA nya masuk NERAKA..

Apa beza si KAPIR Harbi ngan si KAPIR tak Harbi..
si KAPIR Harbi perlu diperangi..
si KAPIR tak Harbi perlu disantuni..

Apa persamaan si KAPIR Harbi ngan si Cai KAPIR Harbi..
Dua dua nya perlu diperangi..
Dua dua nya masuk NERAKA..

iduo dap idup dap idup dap

Anonymous said...

#menyondolbersamabangnon

Anonymous said...

YANG UNTUNG UMNO. YANG KENA PASS. SANA MENIPOO. SINI KENA TIPOO. DULU PASS PECAHKAN ORANG. SEKARANG PASS JADI KULI. PASS KULI UMNO JADI BIG BOSS. SEMUA KERUSI BIG BOSS PUNYA. PASS KULI BUAT KERJA KULII. PASSS PARTI CULLIE

Anonymous said...

Jahat ker Bang Non..
Takan nyodol jantan pon dikata jahat..
Dah diampun pun..
#ayangbangnon

Anonymous said...

Bagi 1.4 juta kat tino kapir harbi dgn harapan masuk syurga....

Anonymous said...

agi idup agi nyondol

Anonymous said...

Abang non nyodol belakang..
Adik pul bongkok ngangkang..

Anonymous said...

dulu RM 90 juta..
Lah nii RM 1.4 juta..
Esok esok RM 1.40 ..

Podah podah podah..

Anonymous said...

Hidup dap, pkr, amanah, pbbbm. Mampoos pass pas pass away melepass. Semua bagi kat umnoo. Umno menang pass senang, senang mcm nik abdool cakap. Umnoo menang banyak boleh ambik, bagi kat passs sikit

Anonymous said...

90juta 90juta 90juta..
Zikir 90juta...

1.4juta 1.4juta 1.4juta
Zikir 1.4juta..

Anonymous said...

Asal Bukan Cai Kapir Harbi..

Anonymous said...

Bodoh betul cow ni.
90j + 1.4j + ....

Tiba2 aje pecah lubang baru 1.4j. Mana abuya dpt 1.4j? Simpan sejak kecil?

Anonymous said...

tu tak mengong sangat dol..
Penghabis mengong PakHang ..
Orang lain bebini dapat anak..
PakHang bebini dapat cai kapir harbi..
Tak ker mengong nama nyer..

Anonymous said...

1.4 juta tak byk mane pung. Sorang singgit da bole dapat.

Anonymous said...

Meriah sungguh komen komen cai..
YB Menteri Kewangan baru masukkan elaun gamak nyer...

Anonymous said...

Preside kito hebak benaa. Paka pitih mace minung air. Lajuu semace.. Patut la dio masuk dale terma rahsio. Gilloo preside guano lagu ni. Kato ikut isle tapi napok mace ikut sete

Anonymous said...

As-Seikh Al-Nyodoli..
Pemimpin Agung..
Para cai cai kapir harbi...

Anonymous said...

Baru dapak 1.4juto. Tu yg laju benaa gu. Demo tak dapak koo?

Anonymous said...

Anggota depan pas ni byk betol isu duit2 ni. Pening kita dibuatnya. Kiri kanan depan belakang asik cerita duit. Pelik betul parti islam yg satu ni

Anonymous said...

Kes terbaru..
PAS terima wang dari UMNO bernilai RM 1.40 ..
Wang telah dimasukkan ke akaun pemimpin kanan PAS..

Bukti akan diburaikan malam ini di semenyih oleh Bang Non..

Datang beramai ramai...

Anonymous said...

dunia dol..
semua boleh..
Penyondol jantan pon boleh jadi PM Malaysia...
Dunia dol..
Tak yah laa nak pelik pelik..

Anonymous said...

Kutip duit.
Mintak duit.
Ambil duit.
Tipu duit.
Bagi duit.
Mintak duit.
Kutip duit.
Bayar duit.
Tipu duit.
Bagi duit.
Kutip duit.
Sedekah duit.
Mintak duit.
Tabung duit.
Bohong duit.
Bayar duit.
Ambik duit.
Kutip duit.
Derma duit.
Bagi duit.
Bayar duit.
Kekah duit.

Passss

Anonymous said...

Betul tu. Apa nak heran.
Nampak serban tinggi, besor. Janggut omak aii. Serban seret tanah. Tapi part duit, terangkat jugak serban tu....

Anonymous said...

Anwar yg dua kali di sabitkan kesalahan liwat dan mungkin tun m akan kenakan anwar sekali lagi dgn luwat 3.0 dan para pencacainya dlm keadaan desperate sekarang. Semua org boleh tahu bahawa tun m tak akan serahkan jawatan pm kepada bekas pesalah liwat ini,,drpd bayangan kata2 tun, boleh jd dlm du tahun, dua tahun lebih, ksm kerja sampai mati,,anwar dan isteri tak termasuk dlm mten,,,ini semua petanda anwar bakal cipta rekod guiness world of record ,,bakal pm terlama di catatkan. Anwar sendiri dan dap serta pan sedar perkara ini, dan mereka merancang mengusul undi tidak percaya keatas tun pada sessi parlimen yg akan datang. Namun, plan ini boleh kata dah berkubur dgn kebijaksanaan hj hadi dan tun m gamekan anwar. Walaupyn tun cuba gamekan pas, tp , diantara pas dan tun, rakyat lebih percaya kpd pas. Pas tetap bekerjasama dgn bn untuk menewaskan ph di semenyih. Anwar yg terkedu,,lantas menyerang pas. Dap pula, telah gerakkan semula tentera2 propaganda rba yg berlakon melayu demi menghalang perpaduan diantara pas dan umno. Alhamdulillah, org islam nabi kami pesan,,jgn sampai dipatuk dua kali dari satu lobang. So...fitnah2 dan lakonan baruah2 dan babi2 dap dlm ruangan komentar pakkaramu dah tak laku lagi dah. Lihat saja sambutan terhadap program pas dan umno,,jelas nampak kasih sayang diantara keduanya setelah sekian lama bergaduh kerana diperbodohkan cina2 kafir selama puluhan tahun. ALHAMDULILLAH.

Anonymous said...

Kat negeri pantai timur kita nie, lagi tinggi serban, lagi tinggi keperluan duitnya. Sebab harge serban pun dah mahal

Anonymous said...

Itu aje ker alasan bodoh utk bagi betina kafir harbi tu 1.4 juta?

Anonymous said...

PATUTNYA AHLI2 PAS BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH KPD ANWAR KERANA DIALAH ANDA TAHU KE MANA PERGINYA DUIT KAMU TU. KALAU TIDAK KERANA ANWAR, KAMU TAK AKAN TAHU APA SEBENARNYA RAHSIA BAGI PENYELESAIAN LUAR MAHKAMAH TU.

KALAU TIDAK KERANA PENDEDAHAN ANWAR INI, KAMU MASIH SPT KATAK DI DALAM TEMPURUNG.

Anonymous said...

Klu tidak kerana hussam, kamu tak akan tahu suara audio itu adalah suara nik abduh. Kalau tak kerana rafizi, kamu tak akan tahu duit tabung haji sapa yg sondol. Kalau tak kerana anwar, kamu tak akan tahu berapa banyak clare dapat untuk bersetuju selesai tepi.

Anonymous said...

Kafir tipu melayu ni senang kita nak kesan. Yang susah nak dikesan bila melayu tipu melayu. Sebab apa? Sbb mereka guna agama, jual agama. Contoh nik abdol yg membohong tapi tak mengaku membohong.

Tak caya?
Tu suara nik abduh ker atau suara syaitan?

Anonymous said...

ayat ayat syaiton..
cai... tepukkk tepukkk tepukkk

Anonymous said...

Kalu tak kerana dik pul..
Dah lama dahh bang non jadi PM..
Nakal dik pul niii..

Anonymous said...

Terima kasih Bang Non..

Anonymous said...

Terima kasih husam power of ten..
Terima kasih En Fizi G..
Terima kasih cai cai sekelian..

Anonymous said...

Kelmarin RM90 juta..
Semalam RM 1.4 juta..
Hari ini RM 1.4 ribu..
Esok 1 hingget 40 sen..

Anonymous said...

Tu kereta mewah, banglo dah kena sita. Akaun dah kena beku. Sabor je la

Anonymous said...

Betul apa dia cakap. Ko pengikut bawahan pakai kopiah je, tak mahal mana. Lagi tinggi pangkat lagi banyak keperluan kena beli. Tak kan pemimpin pakai serban 10 hinggit je. Jatuh la standard. Cam kereta jugak la

Anonymous said...

Ha cam tu kan bagus. Ini bukan zaman gua batu. Ini zaman internet la dol!

Anonymous said...

Kan SR da cakap. Tak masuk akaun rasmi. Masuk akaun orang2 berkepentingan. Tu la jgn cepat sgt tepok tangan....

Anonymous said...

Bila ada syaiton, nampak duit, serban pun boleh terangkat. Klu syaiton dah tiup, janggut pun boleh gerak2. Begitulah bahayanya godaan syaiton ni. Bila syaiton dah tutup telinga korang, berita betul pun korang tak dengar. Bila syaiton dah kencingkan mata korang, benda betul pun korang tak nanpak. Baca ayat Quran banyak2 supaya syaiton tak goda korang.

Anonymous said...

Akaun bank sapa la yg kena beku turrr. Tak tido malam la derr

Anonymous said...

Rumah kedai tu mesti jutaa tu. Tahniah, ramai orang parti abuya kaya raya

Anonymous said...

Orang bagi duit dua tiga juta sapa tak nak oiii.

Anonymous said...

Dah terburai dah

Anonymous said...

1.422 juta = RM1,422,000. Tak ler banyak maner

Anonymous said...

Anwar ni penyabor orangnya. Tuduhan liwat ke, rendahkan isteri, anak dan keluarga dia, Anwar tetap sabor. Tapu kalu dah sampai pijak kepala, dah melampau sangat la tu. Dah sampai buat fitnah pihak dia nak buat undi tak percaya kat tun tu, dah melampau sangat la tur. Fitnah nak pecahbelahkan PH tu bukan pekara kecil anak. Tu yang Anwar marah sangat hingga dedahkan rahsia clare dapat pitih turr kot...

Tu la. Jangan suka jaja fitnah sana sini. Jangan bohong sana sini. Hormatlah sikit kat serban dan jubah tu. Kan dah malu besar!

Anonymous said...

Alhamdulillah. Banyak jugak tu. Pencen mp pun tak dapat banyak tu. Heeee

Anonymous said...

PA$

Anonymous said...

Woi,,ada berita terkini. Liwat 3.0 akan muncul....tu la,,org tua2 kata,,dok besa makan tahi,,tahan mcmna pun,,jumpa tahi ,sekalipun tak makan,,dia cium juga oo...kih kih...al juburi. Mampos la ko kali ni dgn tun..

Anonymous said...

Dua spesis hasil walaknya walaunta

1. Encik Babi Hutan
2. Encik Pak Hang Sondol Mak Hang

Cisss... dua2 sial

Anonymous said...

Pak karam, sprm dah bekukan akaun bank pemimpin kita. Jom siap sedia esok lusa kita kena topup lagi tin milo. Kesian pemimpin kita.. depa nak makan apa nanti? Takkan nak tokak tayar porsche kot?.. oops.. porsche pun dah kena rampas.. jahat betul sprm kehkehkeh

Anonymous said...

Tadi baca berita, tapi terbaca pulak pasal akaun peribadi lebai dibekukan, kereta mewah dirampas. Oopsss.

شركه نظافه بالدمام said...

شركه تنظيف خزانات بالدمام مع التعقيم والغسيل

شركه تنظيف منازل بابها فى الحال

شركه تنظيف سجاد بالدمام

شركه تنظيف شقق بالدمام وفلل وقصور

شركه تنظيف موكيت بالدمام وسجاد

شركه نظافه بالدمام said...


شركه نقل عفش بالرياض بافضل سيارات النقل

شركه تنظيف منازل بالرياض وتنظيف مجالس وكنب

شركه نظافه بالدمام said...

شركة نقل عفش بالدمام

شركة تسليك مجاري بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركه تنظيف منازل بالدمام ومجالس وكنب وشقق

شركه مكافحه نمل ابيض بالدمام بافضل المبيدات

شركه تنظيف مجالس وكنب بالدمام بافضل مواد التنظييف

Anonymous said...

Yg disabitkan menjubur jubur org tu la yg sial,,yg anak beranak dia tiga org billionaire tp berlakon baguih dan suci bagai embun pagi ( berlindung dgn kuasa ), itu la manusia sial. 2 ekor manusia ni la yg memporakperandalan negara 25 tahun lebih. Sorang gila meroyan nak jadi pm, sorang lagi nak pertahan kuasa supaya penyelewengan dia dan anak2 merompak harta negara 22 tahun jadi pm,,inilah manusia sial. Memihak kpd dap yg terang2 menentang islam, dlm masa yg sama toling sebarkan futnah rba tentera siber cina kapir,,ini la manusia sial. Tidak boleh terima hakikat pas bersih daripada fitnah 90 juta sekalipun disahkan sprm,,ini manusia sial lagi dajjal, buka fitnah baru 1.4 juta dgn menunjukkan kertas hitam dan paksa org percaya,,ini manusia sial. Video hitam putih yg terang nampak hang menjuburi jubur org di thailand dulu,,hang paksa org supaya jgn percaya ,ini manusia soal,,,jam tangan hang tertinggal dlm apartment sayfool lps menjuburi sayfool , hang tak mengaku. Konon ada dua, satu disimpan oleh tunggul kayu tpm, ini manusia sial. Pantang dengar muzik, terus menari, tp berlakon paksyeikh dgn jubah,,ini pun sial. BERAPA BANYAK SIAL LA HAMPA NI. Percaya berita palsu acc dan keteta pimpinan pas disita ini pun kerja sial.....

Anonymous said...

143 comments..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.