Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

IKLAN HARIRAYA TV3 ALA KRISTIAN !

Salam

 KESIAN TV3 YANG MEMPERMOSIKAN IKLAN RAYA ALA KRISTIAN

Apa khabar TV3 ! Apa khabar UMNO ! Bagaimana idea hangpa buat iklan hari raya ala penganut Kristian dengan basikal roda tiga boleh berterbangan di udara seperti penganut Kristian yang menjadikan rusa berterbangan diudara !

Imilah  satu bukti kejahilan TV3 dan sekutunya tentang agama dan mempromosikan hari raya dengan meniru agama kristian, ulama UMNO ada nak komen apa-apa ? Perlu diingat bahawa islam menjadikan hari raya fitrah dan idul Adha sebagai perayaan agama  islam yang tidak boleh disamakan dengan agama lain

Tuhan hanya  mengiktiraf kepada agama islam hanya dengan dua perayaan sahaja, yang dua inipun  nampaknya sudah dicemarkan dengan meniru sambutan agama orang lain, eloklah kita ketawakan kejahilan mereka ini sebelun Allah mentertawakan mereka dengan 'azabNya yang pedih, mereka nampaknya semacam hendak memadamkan kesucian perayaan islam yang diberikan oleh Allah kepada umat islam

10 orang berkata:

Anonymous said...

apa salah iklan kristian untuk hari raya????
bukankah ini satu perjuangan PAS.
gereja bolih guna perkataan ALLAH,kafir bolih masuk masjid dan bagi ucapan serta pijak tempat sujud umat islam.
sepatutnya PAS cukup bangga kerana telah berjaya mengkristiankan orang2 melayu terutama ahli2 PAS.
kenapa salahkan UMNO,
PAS yang mengaku hebat dalam ugama dan ahli2 PAS adalah penghuni syurga.
selamat masuk keristian kepada semua pemimpin dan ahli2 PAS.

Anonymous said...

Kepada Pak Karamu, syabas saya nak ucapkan kepada PAS yang telah berjaya membuat TV3 menerima tunjuk ajar PAS.
Sejak Nik Aziz membenarkan kalimah Allah digunakan oleh oarang kristian dan surau dibenarkan masuk oleh orang bukan islam orang -orang PAS hanya angguk saja....sekarang, kamu kecoh pula pasal iklan yang tak ada kena mengena dengan islam.Dalam PAS apa saja yang haram boleh jadi halal kalau maulana Nik Aziz yang benarkan.

~PakKaramu~ said...

Salam

Apa yang ditegur adalah berlandaskan hukum, jika mahu ikut ikutlah jika tak mahu terpulang, orang UMNO ni tidak boleh ditegur

Berkait dengan hukum orang kafir masuk masjid jangan salahkan Pas, kami hanya menyatakan hukum dari agama, jika kamu tak mahu ikut buatlah hukum sendiri, islam sudah tetapkan apa yang betuk, jika kamu nak bengkokkan terpulang !

Anonymous said...

Assalam tuan punya blog.. Nak kata skit,bla slah UMNO bla btul PAS... mmg hamprak. Taunya tunding jari je tp diri sendir habuk pun xda,.. Itulah perjuangan PAS.

Anonymous said...

Iklan bengap dan merosakkan akidah umat Islam..tv3 suku milik org UMNO.

Anonymous said...

Salam.. Cuma pandangan.. Tak perlu la nak mempolitikkan semua perkara.. Apa yang paling penting sekarang adalah kesucian ISLAM.. Itu yang menyatukan kita.. Bukan UMNO, bukan PAS.. ISLAM meliputi segalanya.. Tak perlu menuding sesiapa.. Apa yang berlaku adalah kerana kelemahan umat Islam yang sibuk mencari pangkat dan kuasa.. Dah tak ramai yang benar2 berjuang kerana ALLAH.. Bila dah jadi macam ni, kita patut bersatu.. Bukan terus berpecah belah demi keduniaan yang tak seberapa..

Anonymous said...

ada org dlm ni nk jd hero la.. sy igt ini org keje wat iklan kot.. ntah2 iklan tv3 tu die yg buat kot.. apa kamu semua bijak sgt pasal politik..sy rs tiada satu dlm ni yg memegang pucuk tertinggi dlm parti..jadi anda semua x perlu lah melibatkan isu politik dengan isu kontroversi iklan raya ni.. syabas kepada encik hero iklan kita..haha

hasfa said...

Iklan Raya Tv3 tu memang agak jelas terpesong. Dah macam iklan kritsmas. Siap beca terbang. Elok jangan dipolitikkan sebab ini isu Islam. Memang ada orang mungkin Tuhan dah batukan hatinya untuk menerima kebenaran. Pemilik Blog usah amik hati. Paparkan saja jika difikirkan benar. Kesian diorang tu..moga dibukakan hati hendaknya.

hasfa said...

Iklan Raya Tv3 tu memang agak jelas terpesong. Dah macam iklan kritsmas. Siap beca terbang. Elok jangan dipolitikkan sebab ini isu Islam. Memang ada orang mungkin Tuhan dah batukan hatinya untuk menerima kebenaran. Pemilik Blog usah amik hati. Paparkan saja jika difikirkan benar. Kesian diorang tu..moga dibukakan hati hendaknya.

erisya nor said...

salam pak karamu. erisya baru dapat emel iklan tuh...tak dan tgk kat tv3. hmm...inikah laungan 1 Malaysia bagi TV3? unsur sumer agama disatukan dalam iklan yang seharusnya untuk meraikan kemenangan orang mukmin....

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.