Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HUKUM HUDUD JANGAN JADI BODOH

Salam

KENYATAAN YANG SANGAT BANGANG TENTANG MASALAH HUDUD

Aduuuusss ! Ada juga manusia yang jenis jahiliyah dizaman morden ini, bodoh ? Bangang ? atau apa ? Permasalahan hukum hudud buka terletak ditangan manusia akan tetapi ditangan Tuhan, Tuhanlah yang hendakkan hukum Dia dilaksanakan, manusia sebagai hamba Tuhan yang memikul amanah adalah hanya melaksanakan apa yang Tuhan mereka mahukan melainkan manusia itu mahu menjadi Tuhan seperti Fiarun, sebab itu Allah berfirman mafhumnya : "Hendaklah kamh berhukum dengan hukuman apa yang Aku turunkan" Apakah manusia mahu  melawan Tuhan ? Makhluk termasuk manusia adalah dibawah kategori La haw la wala quwwata Illa Billalh !

4 orang berkata:

dlines said...

kenapa umno tolak?..sbb yang nak di hudud ini adalah golongan pemimpin mereka..dah lama mencuri hasil negara...sejarah ada.cuma tak diboleh buktikan..tenguk kes..selangor..curi duit rakyat RM135,000.....setiap tahun..tapi tak salah...atas nama berjasa untuk negeri..

sasha2020 said...

Ceritalah sikit pasal hukum hudud..Semua orang nak tahu...

Tak ada siapa yg sebenarnya menolak hukum hudud. UMNO dan pemimpin nya pun tak pernah menolak hukum hudud. Cuma pelaksanaannya aje yg belum disebabkan byk perkara-perkara yg rumit terutamanya berkaitan dgn perlembagaan dan rakyat yg berbilang agama.

Yg PAS ni memang faham sangat ke dgn hukum hudud?? Cakap berbelit-belit.
Dulu kata hudud wajib dilaksanakan. kalau tidak, jatuh kafir. Tapi, sekarang ulamak PAS sendiri kata, hukum hudud hanyalah 0.001 % dari hukum islam. Hukum Islam yg lain telah berjalan lama dinegara ini.

Lepas tu keluar pulak kenyataan dari pemimpin PAS, kata hudud tak semestinya perlu dilaksanakan...

Lepas tu ada pulak ulamak PAS kata yang hudud hanya untuk orang islam sahaja...
Kalau ada orang berzina yg dah berkahwin, perempuan islam , lelaki cina, maka yg perempuan akan kena hukum rejam sampai mati manakala lelaki akan kena penjara atau denda aje...(Siapa yg sebenarya tak faham hukum hudud)

Apa ni????

Cakap berbelit...inilah akibat berkawan dgn DAP sehinggakan matlamat perjuangan pun dah jadi tunggang langgang dan tak tahu kemana..

Insaflah...byk yg UMNO telah buat selama ni untuk menegakkan syiar islam dan hukum islam. Cuma hudud sahaja yg belum dilaksanakan...

Aku berdoa supaya UMNO dan PAS bersatu dan berpadu. Ini tuntutan ajaran islam. kenapa nak tolak. Tak faham aku kenapa Nik Aziz menolak perpaduan dlm islam.. Dgn DAP bukan main baik sekali..Pelik!!

memang betul apa ustaz aku beritahu, hidayat ditangan allah, kalau allah cabut hidayat dari sesorang (tak kira orang biasa atau ulamak) maka sesatlah dia..Semoga allah sentiasa memberi hidayat kepada aku dan semua orang islam. Amin...

Anonymous said...

sasha2020..
Hudud tu hanye utk org Islam jela.. dekat sekolah mane ade blaja sal hudud ni..so mcm mane nk paham hudud kn??klu x tau,tanyelah org..rjin2kanlah mendengar kuliah agame..klu anda duk kat negeri yg diperintah BN,payahla skitla nk dgar sal hukum Tuhan ni...hehehe...

Anonymous said...

Shasa 2020: Kalau tak tahu belajar. Rasanya anda yang terhijab sebab itu tidak nampak perjuangan yang mana betul. Agaknya inilah yang ditawarkan oleh dajal; " di kiriku syurga(sebenarnya neraka; di kananku neraka(sebenarnya syurga)".... semoga anda diberi hidayah oleh ALLah.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.