Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

CEMAS CERITA NI !

Rabu, 26 Oktober 2011

Tangkap Basah: Mat Said Terjerat Atau Dijerat....!!!!!!


po_03.1.jpg

Gua sudah mendengar dari kalangan pemimpin Umno Terengganu berkaitan dengan Menteri Besar Terengganu, Dato' Ahmad Said (Mat Said) yang telah ditangkap khalwat dengan pasangannya di Kuala Lumpur. Dikatakan yang beliau telah berkahwin dengan pasangannya itu dan jika berita ini benar, maka pasangannya  merupakan isteri ke 3 beliau. (Ini adalah dari sumber Umno sendiri dan bukan tuduhan gua)

Gua tidak pasti, apakah beliau terjerat atau dijerat oleh musuh-musuh politiknya yang terdiri daripada pemimpin Umno Terengganu yang sentiasa mencari peluang untuk menjatuhkannya. Ketika ini Umno Terengganu telah berpecah kepada tiga puak yang gua tak perlu sebutkan. 

Selepas PRU 12, pihak Istana Terengganu tidak berkenan untuk melantik semula rejim Idris Jusoh yang penuh dengan skandal. Salah satunya ialah perobohan sebuah surau di Bukit Bujal Kemaman yang menguris hati Kebawah Duli Tuanku Sultan Mizan semasa era rejim Idris Jusoh memerintah. Pelantikkan Mat Said sebagai Menteri Besar Terengganu oleh pihak Istana telah mendapat tentangan daripada kem Idris Jusoh yang diketuai oleh Rosol Wahid sehinggakan mereka sanggup menghina dan mengelar Kebawah Duli Tuanku Sultan Mizan Zainal Abidin dengan panggilan 'Natang' atau 'Binatang'.


Banner yang menghina Kebawah Duli Tuanku Sultan Mizan oleh penyokong Idris Jusoh yang celaka.

Bagi gua dalam kes khalwat ini, Mat Said tidak patut berdiam diri untuk membersihkan namanya jika benar beliau diperangkap oleh musuh-musuh politiknya untuk menjatuhkan karier politiknya. Apatah lagi pilihan raya umum ke 13 bakal diumumkan bila-bila masa sahaja lagi. Jika lu (Mat Said) sendiri yang terjerat, maka lu pandai-pandai ler keluarkan pencak silat lu.

Politik Umno Terengganu semakin hari semakin bercelaru apabila ada ura-ura Rosol Wahid and the gengstarnya tidak akan dicalonkan. Gua sokong sungguh-sungguh agar puak celaka ini tidak dicalonkan diatas sikap kurang ajar/akal terhadap Kebawah Duli Tuanku Sultan Mizan. 

Apa pun, gua cadangkan agar rakyat Terengganu menolak terus Umno/BN pada PRU 13 jika lu all (rakyat Terengganu) menyayangi Sultan Mizan. Anggaplah ia sebagai undi protes terhadap Umno/BN yang diketuai oleh Najib kerana tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap pemimpin Umno Terengganu. 

Nyahkan mereka dari terus berkuasa di bumi Terengganu, Umno adalah penderhaka total kesultanan Melayu. Umno akan mengheret raja-raja Melayu apabila mereka mula hilang sokongan rakyat dan mereka akan menghina dan mengaibkan raja-raja Melayu apabila mereka kuat. Inilah sikap Umno celaka dari dulu, kini dan selama-lamanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.