Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Ucapan ini adalah ucapan kekafiran yang membawa murtad

Thursday, October 27, 2011

KALAU MACAM NI JATUH KAFIR TAK?

بسم الله الرحمن الرحيم

UMNO SAY NO TO AL-QURAN


klik pada imej untuk besarkan

Ini ialah dua surat. Berdasarkan kepada keterangan surat neh dia bagitau bahawa di minta ahli2 umno agar jangan terpengaruh dengan hujah agama melainkan dengan apa yang disampaikan oleh kerajaan sahaja.

Dia juga bagitau agar berhati2 dalam menjemput penceramah agama. Dia juga bagitau bahawa ada hujah yang tidak boleh diterima kerana ini bertentangan dengan ajaran umno.

Melihat kepada ejaan dan cara surat neh, jelas neh surat lama. Ejaan hujah di tulis sebagai hujjah? Tahun 1996 aku dah wujud. Dan aku sepatutnya dah pandai membaca dan mengeja tahun tue. Ejaan hujjah pada tahun 1996 ialah hujah bukan nya hujjah. Komputer pun dah wujud. Tataulah alau umno kapar neh sengkek sangat sampai guna mesin taip. Padahal boleh je cucuk minta peruntukan beli komputer dan printer.

Persoalan yang utama disini ialah bukan isi kandungan surat neh. Persoalan yang utama ialah adakah surat neh surat benar ataupun rekaan sahaja? Jika surat neh surat benar, kita bersedia bashing umno. Jika surat neh rekaan, apakah motif dan niat orang yang mereka surat neh? Dia dah bagi orang kena saman ka? Ataupun dia nak jatuhkan umno guna taktik keji? Taktik keji boleh digunapakai ke atas orang keji? Owhh taktik keji = digunakan oleh orang keji. Keji a lawan keji b, samada a ataupun menang b, kedua2nya tetap ada kaitan dengan keji. Urmm...

Sesiapa yang pakar tolong siasat kesahihan surat neh. Pasal dah ada yang syak bahawa ini mungkin surat palsu. Tapi ada juga yang menyatakan bahawa neh ialah surat benar kerana pernah menerima arahan tersebut. Dan aku pula? Taktau. Malas nak cakap walaupun aku percaya umno memang keji. Sekian.

layan video di bawah neh ;



Nampaknya surat itu memang realiti + wujud. Kalau dah gitu memang betul lah umno kampar tolak Alquran ye? Hish... tak sangka aku begitu teruknya mentaliti puak2 umno neh. Aku boleh faham kalau dap, mca dan mic tolak hujah Alquran. Siyes aku cakap. Tapi aku sikit pun tak boleh nak faham dan terima kenapa umno mesti tolak hujah dan dalil Alquran padahal dorang kan islam?

Tak heran aku napa umno tolak rang undang2 murtad dan hudud daripada PAS sebelum2 neh. Instead of mengkaji kelemahan yang terdapat dalam rang2 tersebut, or sediakan rang2 dan draf yang lebih baik daripada PAS, mereka lebih senang tolak sebarang usul berkaitan pemulihan akidah dan moral umat islam dan memberikan alasan2 biol bagi mempertahankan pendapat mereka.

Jangan salah faham. Aku tak kata pas maksum dan sempurna. Kalau ada kekurangan dalam draf dan rang undang2 yang pas buat tue, kenapa tidak umno berusaha memperelokkan-nya dah umno sendiri yang complain benda tue ada lompang sini sana? Hah... apsal? Lue fikirlah sendiri.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.